DPO řeší nové schéma linek tramvajové dopravy, velká sídliště mohou přijít o linku do Poruby
Výrazně nedostupnější má být podle návrhu hlavní nádraží, potažmo historické centrum města.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vede intenzivní debatu nad pracovní verzí koncepce změn tramvajových linek po vzoru některých západních měst. Deníku Zdopravy.cz to potvrdila tisková mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Tzv. Nové schéma linek tramvajové dopravy DPO zveřejnil na svém profilu na sociální síti Facebook zastupitel městského obvodu Ostrava-Jih za hnutí Ostravak Zdeněk Hűbner. Schéma se krátce na to stalo ze strany diskutujících terčem velké kritiky.
Podle předloženého návrhu přijdou obyvatelé Dubiny a Hrabůvky o přímou linku do Poruby, nově bude nutné přestoupit na zastávce Svinov-mosty. Právě v Porubě se přitom nachází ostravská fakultní nemocnice či Vysoká škola báňská. Obdobně na tom budou občané Výškovic, které by čekal z linky 2 přestup na linku 7, která má jet ze Zábřehu oklikou kolem Vítkovického nádraží. Výrazně nedostupnější má být také hlavní nádraží, potažmo historické centrum města. Řešeny jsou rovněž úpravy intervalů.
„Smyslem debaty je zefektivnit provoz tak, aby na jedné straně neklesala kapacita a na druhé nerostly náklady MHD a cena jízdného pro cestující,“ uvedla tisková mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Podle Šnoblové se zatím jedná pouze o návrh, nad kterým se nyní vedou diskuze. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz se takto rozsáhlá úprava připravuje již delší dobu a dokonce už měla platit. Zabránila tomu prý změna jízdného, která vzešla v platnost v prosinci loňského roku a rovněž u veřejnosti zrovna neobstála.