DPO poslal doubledeckery na reklamaci do Španělska, řeší se oprava laku

Nové dvoupodlažní autobusy pro Ostravu. Foto: DPONové dvoupodlažní autobusy pro Ostravu. Foto: DPO

Cesta oběma směry by měla mít zhruba 5 600 kilometrů, podle sjednané sazby uhradí Scanie DPO necelých 300 tisíc korun.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Muhehe. Další zábavné kolo té patrové idiocie. 🤣🤣🤣

Olin

No…, asi jsem z jiného světa. Bohužel si to myslím čím dál častěji v tomto „švajneraji“. Snad jediný normální řešení je, že se to v Paskově postaví před servis, s tím, že je to reklamace jak vystřižená (netuším nadstavbové smluvní detaily). Hoši sere se to, to a to. Tady máte papíry. Detaily přes techniku – gárážmistr, číslo… Administrativa a lejstra – ekonomický odbor, Novák, číslo… Přijdeme si za 30 dní. Co je na tom k nepochopení.

Olin

P.S.: Nebo to snad nekoupili od Scanie?

Karensky

Ehm něco jiného pokud reklamace probíhá v rámci dodavatel-soukromá osoba a zcela jiné podmínky platí pro dva obchodní subjekty. Každý se řídí zcela jinou legislativou.
Pokud si například koupíte mobil takříkajíc na firmu, už teoreticky nemáte nárok na nějakou reklamaci do 30dnů jako běžný občan. Zde probíhá reklamační řízení na základě smluvních podmínek a doba řešení reklamace, případné kompenzace, penalizace atd jsou zcela jistě součástí kontraktu

Graylag

No však to se taky stalo. A v Paskově zjistili, že to potřebují dovézt do Španělska a spočítali náklady různých metod převozu – a vyšlo jim, že busy mají jet po vlastní ose za cenu finanční kompenzace pro DPO. Tak kde je problém?

Jméno.m

Problém je v těch tisících kilometrech třeba?

Jiří Kocurek

A v čem, že to cestou bude potřebovat 2x generálku motoru jako nějaký Trabant?

Tyhle věci mají vydržet milion kilometrů.

Jméno.m

Ty tisíce kilometrů je problém třeba?

Ondra

Pokud to místní technici nejsou schopni udělat a nejsou tady na to tady ani přípravky – dle článku nejde jen o ten lak (a že by sem přijeli ze Španělska jen s „kufříkem nářadí“) tak jak to chcete řešit?

Ty „tisíce kilometrů“ by to bylo stejně potřeba nějak převézt (y)

Graylag

A v čem to je problém? Výrobce za ně platí, takže zákazník nemá důvod si na něco stěžovat.

Jiří Kocurek

Že autobus není Fabie.

jindrich

Jediná smysluplná dohoda by byla, nechat to nastříkat u nás, a výrobce to proplatí. Jezdit kvůli tomu takovou dálku je o ničem. Pokud chtěli zvýšenou odolnost a rezaví to za dva roky, tak je to odfláklé od výroby. Jak je dnes častým zvykem. A to výrobcům nesmí procházet.

Jiří Kocurek

Jestli je to odfláklé od výroby, tak ať si to opraví výrobce. Najděte „u nás“, kteří převezmou záruku a zároveň podepíšou nešíření výrobní dokumentace, případně to opraví bez ní…

Původní Aleš

A co to zatékání?

Pája

Ono je toho víc, asi nejlíp by bylo je vrátit Scanii a koupit jiné. Ale to neprojde zcela určitě.

Horal

Takto to v obchodě nefunguje. Firmu vyjde levněji oprava doma než tady.

Ondřej

Pro mě to byl jeden z důvodů cestovat do Ostravy. Za mě povedená věc…

Kernteriér

Scanie? Snad Scania uhradí, ne?

Financ

Fakt v ČR není jediná dílna, která by dokázala závady odstranit v požadovaném standardu? I když v tomto případě by zřejmě cokoliv kdekoliv bylo lepší, než standard výrobce…

Graylag

A proč by se to mělo opravovat v ČR když výrobce souhlasí s tím, že si je na své náklady převeze do Španělska? Čemu by oprava v ČR přispěla?

Jiří Kocurek

Asi to mají udělat garážníci, kteří při tom ze dvou bouraček ještě svaří jednu voňavku. Na dílnu se to přiveze pod plachtou, aby to nikdo nepoznal a pokud se něco stane, tak budou všichni zatloukat, že takhle to bylo z výroby a že přece výrobce od toho nemůže dát ruce pryč a že s bouraným svařencem jezdí přece každý.

P51

Počet závad, ne množství závad

Jiří Kocurek

do chvíle, než je závad nespočet 🙂

Karensky

Ano, nespočet závad by mohla být nová drážní jednotka:-)

Jakub

No a prý že 14 let staré Sory jsou nekvalitní, když začali rezavet tak po 5 letech a tohle asi po 2

Pavel 2

Sory? Tak to sorry, ty jsou nekvalitní už jako nové. A že moc nereziví je dáno množstvím plastu a laminátu. Trabant taky nerezivěl…

Jiří Kocurek

Rezla mu vlaštovka, což za tím plastem nebylo vidět. A dodnes se dá koupit z druhovýroby.

Mystifying oracle

Tak zrovna UNVI je výrobce technologicky na úrovni SORu, jen s tím rozdílem, že nikdo moc nepočítá, že to jaksi bude jezdit i za deště, mrazu a v břečce.

PvvS

Vrakosy taky daly 14 let. Ale minimálně s jednou generálkou a novostavbou poloviny rámu.

Jiří Kocurek

U Zemka i 22 let. Detaily o rámu znát nechci.

Lxxxx

Nákup těchto dvou nesmyslů, které jsou pro normální městskou dopravu úplně k ničemu byly vyhozené peníze, které se teď snaží vedení DPO „ušetřit“ vymýšlením nesmyslných reorganizací tramvajové dopravy. Měli by to dostat k úhradě a padáka k tomu!

Gajda

V Berlíně i Londýně si to třeba nemyslí

Mystifying oracle

V Berlíně a Londýně taky ale provozuji dopravní podniky prakticky výhradně celouzavřené doubledeckery, žádné kabriolety…

Apten

A tyto jsou jako co?Celouzavrene.Je třeba se dobře koukat.

Lxxxx

Už vidím jak se do patra za jízdy šplhají cestující kteří mají problém se dvěma či třemi schody do tramvaje a o pár zastávek dále zase lezou dolů. V Berlíně či Londýně zřejmě nemají podjezdy do kterých se čtyřmetrový bus nevejde takže na spoustě linek se vůbec nedá použít, kromě toho jejich cena oproti normálnímu busu byla asi trojnásobná! Podtrženo sečteno ten kdo tenhle nákup schválil by zasloužil nakopat do p….e.

David (Komi)

Zase tolik bych to rozhodně nehrotil.
Ono…co si budeme. Ty autobusy jsou 2. A jsou koupeny zejména pro atrakci. Není jich 20. Spolu s tím souvisí i třeba cena. Kdyby mělo být autobusů 20, cena jednotlivého kusů spadne třeba minimálně o 1/5, ne-li o celou 1/4. I proto byly třeba tak drahé.

Lxxxx

Jenže ta „atrakce“ stála téměř třicet melounů z peněz daňových poplatníků!!! Nakupovat dva atypické busy které navíc mají velmi omezené možnosti použití je ekonomický nesmysl! A následně se snažit „šetřit“ omezováním tramvajové dopravy je další hovadina.

honza

Já bych raději takovou investici, abych nemusel platit tolik za měsíčník. Je mi jedno, jestli jedu starou prorezlou Karosou nebo novým prorezlým dvoupatrovým šrotem, důležité pro mě z hlediska MHD je: 1. Dostupnost spojů, 2. Cena jísdného.

honza

Víte vy, kolik kočárků se vejde do dvoupatrového autobusu? 😀

honza

V Londýně mají úzké ulice. Navíc, nemají trolejbusy, jako v Ostravě. Dvoupatrové autobusy tam tedy mají opodstatnění. U nás nikoliv. Jakákkoliv tzv. vyhlídková jízda po Ostavě je naprosto bezvýznamná. Dvoupodlažní autobus se totiž nedostane tam, kde v Ostravě stojí něco za shlédnutí …

Apten

Ony ale jezdí k Zoo a pod dráty .Vejdou se v poho

Marek

To pojedou prázdné do Španělska po vlastní ose?
Proč je nepošlou vlakem?

M19

Aby tam byly včas. Stejně těžko budou vagony, na které by se dali dát.

Juraj

Kusová přeprava, speciální náklad, nestandardní trasa… to je tak na týden, a cenově dost masakrózní.

Fabrika je v Ourense na severozápadě Španělska, takže navíc ještě překládka na širokorozchodný vagón. To nedává smysl.

Jiří Kocurek

A nebo lodí z Hamburku s jednou překládkou v Montoir:
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9250000

😀

Baraba

Kdyby byla Odra splavná od Ostravy, mohli to naložit už tam =) =) =)

Jiří Kocurek

a) Vejde se to vůbec pod trolej na hlubinovém voze?
Na normálním plošinovém zaručeně nevejde. Bus má výšku rovné 4 metry, ložná plocha Resu je 1,25 m vysoko, a z předpisu: 4.2 Základní výška trolejového vodiče je 5300 mm. Zbývá 5 cm výšky, takže sejme každou hákovnici po cestě, pokud ovšem ihned neshoří po průrazu těch 5 cm vzduchu.

b) Tahat kvůli tomu dva hlubiňáky, které budou na Španělsko-Francouzské hranici čekat bůhví jak douhlou než to pojede zpátky? Taky se poveze nějakých 2x 60 tun navíc.

Mystifying oracle

Určitě nevejde, místně je stálem problém vézt i jen karoserii bez koleček na nízkorámovém voze. Toto je dnes v nějakém běžném režimu po kolejích prakticky nepřepravitelné.