DPO poslal doubledeckery na reklamaci do Španělska, řeší se oprava laku
Cesta oběma směry by měla mít zhruba 5 600 kilometrů, podle sjednané sazby uhradí Scanie DPO necelých 300 tisíc korun.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vyslal dvojici doubledeckerů zpět do výrobního závodu společnosti UNVI (Unidad de Vehículos Industriales, S.A.) ve Španělsku. Informoval o tom server Československý dopravák. Důvodem reklamace má být oprava laku. Deníku Zdopravy.cz to řekla tisková mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Vozidla byla přepravena do servisního střediska Scanie v Paskově u Ostravy podle Československého dopraváku už v srpnu 2020, čekala však na ně ještě řada drobných úprav, které zabraly více než dva měsíce. Do provozu vyjel první z dvojice vozů dne 2. 11. 2020.
Jak server dále uvádí, od poloviny prosince loňského roku probíhala jednání s dodavatelem vozidel o jejich opravě, protože na autobusech se začalo projevovat větší množství závad, z nichž nejvýznamnější bylo zatékání do vozu a bující koroze. Podmínky výběrového řízení přitom požadovaly na karoserii prodlouženou záruku.
Smlouva vztahující se k reklamaci byla mezi českým zastoupením Scanie a DPO uzavřena 9. února. Smlouva nekryje samotný reklamační proces, ale náklady, které vznikají DPO opotřebením vozidel při přepravě na velkou vzdálenost do Španělska a zpět. Cesta by oběma směry měla mít zhruba 5 600 kilometrů. S ohledem na sjednanou sazbu (25,02 Kč za km bez DPH) tak Scania uhradí ostravskému Dopravnímu podniku zřejmě necelých 300 tisíc korun. Zpět se mají vozidla dle smlouvy vrátit nejpozději do 27. dubna. S nasazením doubledeckerů na sezónní linku 88 DPO počítá.