DPO nakoupí další trolejbusy, předpokládá investici 175 milionů korun

Trolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTrolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

DPO chce kombinovat rozvoj trolejbusů s elektrobusy.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VHbrno

Pořád je pan ředitel Morys zastáncem úplného zrušení trolejbusů a jejich nahrazení vozidly se 100% pohonem bateriemi, nebo už přece jenom lehce změnil názor?

Pavel Vavříček

Změnil názor, jinak by se nenakoupily 27Tr bez baterií

qwertz

DPO nejak prestal nakupovat Solarisy?

jva

Spíš ta jediná správná firma v době minulého VŘ experimentovala s Turky…

N n

Takže s DPH 20 míčů za krátký bateriový vůz, když jiná města kupovala identické vozy nedávno za sotva polovic? To redakci nepřijde divné? Hlavně ať nezapomenou zase zdražit jízdné nebo žádat o navýšení dotace od města.

Jan Sůra

Přijde. Ale jde o odhadovanou cenu. Řešit to budeme, až dojde k ukončení soutěže.

PvvS

Ostrava na to má. Musí přece podporovat JSV.

Mxx

Ostrava by mela tlacit na dokonceni severniho spoje a natazeni trolejsbusu do Poruby pres nej. Ulehcilo by to Vodarne, pres kterou smeruje veskera doprava z centra do Poruby, a kdyz tam je nejaky problem, tak doprava z Poruby do centra kolabuje.

qwertz

Vodarna mela byt davno resena mimourovnove, ale pochopitelne to nikdo nezaplati. Minimalne plynule napojeni Svinova na Mariánskohorskou by krizovatce dost odlehcilo. Vedle prutahu Rudne skrz Vitkovice, kterou meli misto mostu od Místecké po Plzenskou komplet zakopat pod zem, je tohle snad nejhorsi krizovatka ve meste.

Baraba

Bohužel tunely se mohou stavět jen v Praze a občas v Brně….

jal

Kdyby natažení trolejbusu do Poruby znamenalo natažení i drátů, hned se ozve nějaké sdružení „voda tetek z Poruby“ , že chce jen autobusy. Podobně jako u tramvaje.
Trolejbus mimo vodárnu způsobí úbytek aut na této křižovatce?
Kdo pojede do Poruby po případném postavení sev.spoje tudy, tak vodárně ulehčí autem i bez MHD.

Poskok

No jo, jenže MHD bude proti autu po severním spoji zoufale pomalá, proto by dávalo smysl, pokud se ten severní spoj postaví, udělat vše pro to, aby tam mohli jezdit i ty trolejbusy (přece jenom ty elektrobusy furt nejsou úplně bezproblémové)

Gouda

Rychlé spojení přes severní spoj je samozřejmě logická možnost.

Trolejbus se na překlenutí té 5km mezery bez zastávek moc nehodí. Hodí se hlavně tam, kde je třeba opakovaně zrychlovat a brzdit, nejlépe v kopcích.
Kolejová doprava je ve spojování odlehlých částí lepší, samozřejmě s vyšší vstupní investicí.

Já o jakékoliv investici pochybuju, a tím pádem zbývá autobus. Ale myslím si, že DPO nebude chtít na severním spoji ani autobus. Spojení mezi Čistírnami/Dílnami a Sadem B. Němcové za 10 minut by mnoho lidí používalo místo tramvají.