DPO nakoupí další trolejbusy, předpokládá investici 175 milionů korun
Trolejbus T‘CITY 36 Tr pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
DPO chce kombinovat rozvoj trolejbusů s elektrobusy.
DPO chce kombinovat rozvoj trolejbusů s elektrobusy.
Pořád je pan ředitel Morys zastáncem úplného zrušení trolejbusů a jejich nahrazení vozidly se 100% pohonem bateriemi, nebo už přece jenom lehce změnil názor?
DPO nejak prestal nakupovat Solarisy?
Spíš ta jediná správná firma v době minulého VŘ experimentovala s Turky…
Takže s DPH 20 míčů za krátký bateriový vůz, když jiná města kupovala identické vozy nedávno za sotva polovic? To redakci nepřijde divné? Hlavně ať nezapomenou zase zdražit jízdné nebo žádat o navýšení dotace od města.
Přijde. Ale jde o odhadovanou cenu. Řešit to budeme, až dojde k ukončení soutěže.
Ostrava na to má. Musí přece podporovat JSV.
Ostrava by mela tlacit na dokonceni severniho spoje a natazeni trolejsbusu do Poruby pres nej. Ulehcilo by to Vodarne, pres kterou smeruje veskera doprava z centra do Poruby, a kdyz tam je nejaky problem, tak doprava z Poruby do centra kolabuje.
Vodarna mela byt davno resena mimourovnove, ale pochopitelne to nikdo nezaplati. Minimalne plynule napojeni Svinova na Mariánskohorskou by krizovatce dost odlehcilo. Vedle prutahu Rudne skrz Vitkovice, kterou meli misto mostu od Místecké po Plzenskou komplet zakopat pod zem, je tohle snad nejhorsi krizovatka ve meste.
Bohužel tunely se mohou stavět jen v Praze a občas v Brně….
Kdyby natažení trolejbusu do Poruby znamenalo natažení i drátů, hned se ozve nějaké sdružení „voda tetek z Poruby“ , že chce jen autobusy. Podobně jako u tramvaje.
Trolejbus mimo vodárnu způsobí úbytek aut na této křižovatce?
Kdo pojede do Poruby po případném postavení sev.spoje tudy, tak vodárně ulehčí autem i bez MHD.
No jo, jenže MHD bude proti autu po severním spoji zoufale pomalá, proto by dávalo smysl, pokud se ten severní spoj postaví, udělat vše pro to, aby tam mohli jezdit i ty trolejbusy (přece jenom ty elektrobusy furt nejsou úplně bezproblémové)
Rychlé spojení přes severní spoj je samozřejmě logická možnost.
Trolejbus se na překlenutí té 5km mezery bez zastávek moc nehodí. Hodí se hlavně tam, kde je třeba opakovaně zrychlovat a brzdit, nejlépe v kopcích.
Kolejová doprava je ve spojování odlehlých částí lepší, samozřejmě s vyšší vstupní investicí.
Já o jakékoliv investici pochybuju, a tím pádem zbývá autobus. Ale myslím si, že DPO nebude chtít na severním spoji ani autobus. Spojení mezi Čistírnami/Dílnami a Sadem B. Němcové za 10 minut by mnoho lidí používalo místo tramvají.