DPMB otáčí princip značení nízkopodlažních spojů. Zvýrazní ty s vysokou podlahou

Nové autobusy SOR NS 12 pro Brno. Foto: DPMBNové autobusy SOR NS 12 pro Brno. Foto: DPMB

V jízdním řádu budou naopak zvýrazněny spoje, které nezajišťují nízkopodlažní vozidla

Dopravní podnik města Brna (DPMB) dospěl k závěru, že označování nízkopodlažních spojů piktogramem osoby na vozíku ztratilo na přehlednosti. Důvodem je skutečnost, že nízkopodlažní spoje díky akvizicím nových vozidel na některých linkách už tvoří valnou většinu jízdního řádu.

Nové značení vysokopodlažních vozů v brněnské MHD. Pramen: DPMB

Podnik proto přistupuje ke změnám značení, v jízdním řádu budou naopak zvýrazněny spoje, které nezajišťují nízkopodlažní vozidla. „U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem $ ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme,“ doplnil dopravní ředitel DPMB Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek, například to jsou 1, 4, 8, 9, 30, 32, 40, 49, 57, 63 a další.

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů a autobusů na 77 % vozového parku. Nejvíce je to u autobusů (94 %), neboť autobusy dožívají zhruba po deseti letech. Tramvaje vydrží 30 let i více. Dopravní podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.

 

vozy DPMB

celkem kusů

nízkopodlažních

% nízkopodlažních

autobusy

320

300

94 %

trolejbusy

135

112

83 %

tramvaje

309

179

58 %

Pramen: DPMB

Tagy DPMB
33 komentářů