DPMB nechá veřejnost projít nový tramvajový tunel, provoz v něm začne 1. května
Budování tramvajového tunelu v Žabovřeské, stav v lednu 2023. Foto: DPMB
V tunelu již začaly zkušební jízdy.
V tunelu již začaly zkušební jízdy.
Je tam docela přemíra návěstidel, to je něco jako autoblok?
Je to autoblok, stejně jako na Kampus.
Pak že v Brně nemají metro, tohle je už druhá podzemní linka.
A ta nejstarší je pořád ve stavu průzkumné štoly.
No není to metro. 😀 A podzemní linka to taky není. 😀
Není to linka, ale pouze (poměrně krátký) podzemní/tunelový úsek tratě TRAMvaje tzv. rychlé/separované (od ostatního – silničníno provozu).
Potenciálně o lince metra se dá mluvit, až jedna linka (nejblíže k tomu má v Brně č.8) bude separovaná od jednoho konce do druhého bez přerušení + nejlépe na ní nebude nikde jízda tzv. na rozhled, ale zajištěna právě tzv. autoblokem jako je tomu teď jen v těch dvou tunelových úsecích!
Tunel je mezi Šrajbecem a Žabovřeskama, Komín je až za Žabinama.
Tak tak, Komín začíná, nepletu-li se, Jundrovským mostem. Proti tomu v článku uvedené spojení „mezi Komínem a Pisárkami“ je pro přespolní mnohem lépe polohově určující, protože každý zrhuba tak nějak ví, kde je v Pisárkách a Komíně vozovna, ale ne, kde jsou Žabiny. Za mne je to OK.
K.ú. Komín a Šrajbec nemají společnou hranici, mezi nimi jsou právě Žabiny. Ve Šrajbecu spí šaliny, v Komíně trajfy, takže spojnice mezi maštalama nedává moc smysl. Žabiny nejsou zase tak neznámá část – Jurkovičova vila, Rosnička, basket.
Dle mě tunel není mezi Pisárkama a Žabovřeskama, ale je právě v západním okraji KŮ Žabovřesk- https://mapy.cz/s/muvutoroja . Naprosto nechápu, co s Vám asi nelíbí na textu v konci článku „“…..Zprovoznění tunelu bude pro podnik i cestující provozní úlevou. Nyní je velká část zátěže směřována přes Žabovřesky a přes Českou a podnik musí různě kombinovat soupravy, aby vyhověl poptávce cestujících. Navíc se po více než dvou letech výrazně zjednoduší cesta z Komína na Mendlovo náměstí.““ Žabovřeská ulice, a tedy i TT podél ní je vlastně obchvat centrální/obytné části Žabovřesk, a tedy nenutnost průjezdu TRAM i aut mezi centrem Brna a… Číst vice »