DPMB nechá veřejnost projít nový tramvajový tunel, provoz v něm začne 1. května

Budování tramvajového tunelu v Žabovřeské, stav v lednu 2023. Foto: DPMBBudování tramvajového tunelu v Žabovřeské, stav v lednu 2023. Foto: DPMB

V tunelu již začaly zkušební jízdy.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
P_V

Je tam docela přemíra návěstidel, to je něco jako autoblok?

Šalinář

Je to autoblok, stejně jako na Kampus.

Jan

Pak že v Brně nemají metro, tohle je už druhá podzemní linka.

Jiří Kocurek

A ta nejstarší je pořád ve stavu průzkumné štoly.

Lang

No není to metro. 😀 A podzemní linka to taky není. 😀

milan

Není to linka, ale pouze (poměrně krátký) podzemní/tunelový úsek tratě TRAMvaje tzv. rychlé/separované (od ostatního – silničníno provozu).

Potenciálně o lince metra se dá mluvit, až jedna linka (nejblíže k tomu má v Brně č.8) bude separovaná od jednoho konce do druhého bez přerušení + nejlépe na ní nebude nikde jízda tzv. na rozhled, ale zajištěna právě tzv. autoblokem jako je tomu teď jen v těch dvou tunelových úsecích!

Tomáš Gottschalk

Tunel je mezi Šrajbecem a Žabovřeskama, Komín je až za Žabinama.

Igor Mauricio

Tak tak, Komín začíná, nepletu-li se, Jundrovským mostem. Proti tomu v článku uvedené spojení „mezi Komínem a Pisárkami“ je pro přespolní mnohem lépe polohově určující, protože každý zrhuba tak nějak ví, kde je v Pisárkách a Komíně vozovna, ale ne, kde jsou Žabiny. Za mne je to OK.

Tomáš Gottschalk

K.ú. Komín a Šrajbec nemají společnou hranici, mezi nimi jsou právě Žabiny. Ve Šrajbecu spí šaliny, v Komíně trajfy, takže spojnice mezi maštalama nedává moc smysl. Žabiny nejsou zase tak neznámá část – Jurkovičova vila, Rosnička, basket.

milan

Dle mě tunel není mezi Pisárkama a Žabovřeskama, ale je právě v západním okraji KŮ Žabovřesk- https://mapy.cz/s/muvutoroja . Naprosto nechápu, co s Vám asi nelíbí na textu v konci článku „“…..Zprovoznění tunelu bude pro podnik i cestující provozní úlevou. Nyní je velká část zátěže směřována přes Žabovřesky a přes Českou a podnik musí různě kombinovat soupravy, aby vyhověl poptávce cestujících. Navíc se po více než dvou letech výrazně zjednoduší cesta z Komína na Mendlovo náměstí.““ Žabovřeská ulice, a tedy i TT podél ní je vlastně obchvat centrální/obytné části Žabovřesk, a tedy nenutnost průjezdu TRAM i aut mezi centrem Brna a… Číst vice »