DPMB dokončil první trolejbusy Mario, které si skládá ze stavebnice
Trolejbus SOR TNS 12 v ulicích Brna. Foto: DPMB
Cestující se s novými trolejbusy svezou nejčastěji na linkách 30, 32 a 34.
Cestující se s novými trolejbusy svezou nejčastěji na linkách 30, 32 a 34.
Musím říct, že jak se mi zvenku kastle SORu NS nelíbí, tak z hlediska cestujícího mi přijde jako jeden z nejlepších busů v Brně. Doufám, že s t-busy to bude stejné.
Jakou to má výzbroj? Díky.
RAIL ELECTRONICS CZ s.r.o. z Ostrova nad Ohří
Co už no, konec normálních trolejbusů se nezadržitelně blíží a nic s tím nenadělám. Ale je to škoda, 14/15Tr a 21/22Tr jsou skvělý vozy.
14/15Tr těžko. 21/22Tr ve svý době luxus, ale dneska by potřebovaly minimálně GO a pořádnou modernizaci.
21/22 Tr vypadají pořád jako docela moderní vozy, nicméně jejich věk je už na důchod zralý
14 a 15 už do dnešní doby opravdu nepatří
přesně tak.. tou jsou jen takové povzdechy šotoušů co by nejraději jezdili furt šalinama T3, trolejbusem Tr14, busem B732 a vlakem v osmimístném kupéčku s koženkou….
Já naopak vyřazení starších strojů vítám, 21Tr jsou uvnitř z prostorového hlediska řešené velmi špatně….
No a například kloubové trolejbusy s kastlí od Solarisu jsou zrovna výborné, nic nevrže, super jízdní vlastnosti, víc takových… SORky jsou v tomto trochu horší
S většinou toho, co jste napsal souhlasím, ale ne s tím, co jste napsal o 21Tr. Naopak, interiér 21Tr je ten nejlepší z NP vozů, které kdy v Česku jezdily. Dostatek místa na nohy, dostatek místa na stání i pro kočárky, či invalidní vozíky, prostě, nad tím interiérem někdo opravdu přemýšlel, na rozdíl od interiéru jiných vozidel. Rozhodně mi budou chybět, ale samozřejmě, není možné je udržovat na věky a jejich technický stav není dobrý. Ale že to byly jediné NP vozy v Česku s kulturně navrženým interiérem, na tom si budu trvat. Solarisy mám sice taky rád, ale co… Číst vice »
Pod pojmem masivní modernizace bych si dokázal představit i něco jiného, než 14, 15 a 21Tr. Myslím, že nás pořádný kus cesty k úplně modernizaci ještě čeká.
Máme tu 30 vozů 31Tr z roku 2015, celých 10 – slovy deset baterkáčů z roku 2018 a aktuálně 40 kloubových vozů 27Tr. To masivní obnova na poměry Brna skutečně je. Nepočítám pořízení „secondhand“ trolejbusů 21Tr z ČB, HK a z Jihlavy před víc jak deseti lety…
No i kdyby se vzalo všech 40 a k tomu i těch 40 32Tr, tak to akorát srovná stavy a umožní i mít něco na posílení nebo zálohy.
K počtům 40+40 to spěje, akorát by bylo potřeba mít tu ty vozy co nejdřív. Počet 21Tr se bude valem ztenčovat, co přijede na SO, neodjede 😀
O tom žádná. Čekám kdy ze zoufalosti rozjedou další kolo GO 21Tr..
dneska mě můj školkový synek říkal, že ta princezna od Mária se jmenuje Peach, tak by takhle mohli pojmenovat tu šalinu 45T…akorát by bylo divný říkat, že člověk byl ten den v Peachi :-/ 🙂
Na čem asi DPMB při vlastní montáži proti tovární ušetří nejvíc? Tipoval bych těch dvanáct lidí co na tom dělá…
Tovární montáž si nacení čas, marži, náklady na zaměstnance a samozřejmě i odpovědnost za správnost montáže (tj. za záruku).
Při vlastní montáži platíte jen zaměstnance a to ještě je otázka jestli všechny. Například pokud díky nákupům nových vozidel klesne počet větších oprav, můžete mít zaměstnance i „volné“. A v neposlední řadě vlastní montáž ušetří čas a náklady při opravách díky zkušenostem nabytým při kompletaci.
Ti „volní“ zaměstnanci to ovšem zadarmo taky dělat nebudou, zaplatit se musí tak či tak, maximálně tak z jiného šuplíku.
Pokud máte kvalifikované zaměstnance a chcete je udržet, tak toto je jedna z variant. Navíc ti lidé budou umět servis udělat sami a nebudou potřebovat externí dodavatele, kteří si to nechají zaplatit.
Souhlas osahaji si to a budou vědět co vyměnit a co mají nebo musí třeba často sledovat nebo jen čistit.Tohle by mohlo dělat víc DP kteří mají kapacity a možnosti.
Jsou to kluci šikovní.
Tak teď ještě aby v Plzni těm svým zeleným začali říkat Luigi.
Jestli se nic nezměnilo, tak Luigi bude 3066.