Dozvuky případu opilého strojvedoucího. Drážní úřad zvýší namátkové kontroly
Srážka vlaků KŽC Doprava na Balabence. Foto: Správa železnic
Za odmítnutí kontroly hrozí pokuta 50 000 korun.
Za odmítnutí kontroly hrozí pokuta 50 000 korun.
Opilý řidič jakéhokoliv vozidla je zlo. Odmítne kontrolu na alkohol – omezit jim pohyb na 24 hodin a odstavit vozidlo ! Nemohl by dál ohrožovat ostatní. Následující den na povinné přezkoušení.
Nechápu pokutu za odmítnutí zkoušky. Ani na silnici, ani na železnici. Jak vůbec mohl někdo něco takového vymyslet? Vždyť jediným účelem takového ustanovení je ochrana těch, co porušují zákon. Žádný jiný smysl to nemá.
Podmínkou získání řidičského oprávnění nebo licence je to, že se na výzvu oprávněné osoby podrobím zkoušce na alkohol. Je nějaký důvod, proč bych se zkoušce podrobit nemohl? OK, pak nejsem způsobilý řídit auto/vlak. Řízení auta/vlaku není základní lidské právo. Odmítáš kontrolu? Odevzdej řidičák/licenci a domů jdeš pěšky.
Kdo by jezdil?
Normální lidi.
Odmítáš kontrolu? Odevzdej řidičák/licenci a domů jdeš pěšky
Gratulujeme k objevení Ameriky….
Ano, důvody mohou být lékařské. Ale vy jste chtěl ubližovat.
Jen dodám, že známý byl po operaci, kdy mu přeřízli žebro. S tím se nadýchat nedá, nemáte sílu … a je abstinent.
No tak by nic nenadýchal. A je i nějaká operace, po které by naopak někdo třeba mohl nadýchat víc? Jako tohle fakt nevidím jako problém, kdybych měl třeba žebra zlomená (to se lidem někdy povede si jich zlomit i víc současně) a chtěli po mě dýchnout, tak jim klidně dýchnu, jen bych jim řekl, že asi nefouknu úplně vší silou, protože to bolí… Ale rovnou to odmítnout, to vypadá akorát podezřele. Navíc mám dojem, že jsou i přístroje, co zjistí alkohol z dechu a člověk do nich nemusí foukat nějak zvlášť silně, jen prostě přes to vydechuje pomalu a dlouze… Číst vice »
Mě MP dávala dychnout bez naustku. Nezmeri to hodnotu, ale ukáže jen 0, nebo alkohol v dechu. Pak se dycha přes naustek pro přesnou hodnotu. Jen se do toho z lehka fouklo. Byl to ten novější Drager pred asi 5 lety.
A bylo by rozumné, aby strojvedoucí s takovými zdravotními problémy mohl řídit vlsk?
S tím se nejspíš nedá ani pracovat
A je vůbec v takovém stavu schopen řídit vlsk? Nebo už nastala doba, že strojvedoucího s tmavými brýlemi a bílou slepeckou hůlkou přivezou na vozíku k lokomotivě na na ni ho někdo vysadí?
Odmítl metodu zkoušky. Za to nemá být ani pokuta – naopak, myslím si že by ho do nemocnice měli odvést policejním autem, pokud bude mít 0 tak na státní náklady.
Ne, nechci ubližovat. Ano, jsou různé lékařské důvody, proč někdo nemůže řídit auto nebo vlak – třeba je slepý nebo nemůže podstoupit test na přítomnost alkoholu v krvi.
Jako výpravčí vlaků jsem míval i rámci pracovních povinností sledovat, zda nějaký podřízený pracovník (byl jím každý, kdo ve stanici vykonával nějakou činnost) a stalo se mi, že jsem objevil pracovníka, který byl neschopný do trubičky fouknout (ještě jsme používali něco, co dnes už nikdo nezná). Byl totiž opilý úplně namol. Naštěstí pracoval u traťovky a ta už si to vyřídila, ani nevím jak.
Drážní úřad v terénu viděti, Vánoce brzo slaviti.
Už vidím jak ve 3⁰⁰ ráno nahánějí Nexak někde u Litoměřic aby dali strojvedoucímu fouknout.
V Mělnickém nádraží se foukalo na Metransu v 1.20… bohužel dotyčného chudáka někdo udal ( měl 0.6) a už nejezdí
Zdraví bývalá vlakvedouci ČD
Na udání to je jiná věc ale už vidím jak tam staví o půlnoci vlaky aby nám dali dychnout.
Pochybuji že jejich akční rádius při náhodné kontrole je dál než Praha – Libeň
Když jezdily postNEXy v takových Rudolticích, Krasíkově za hluboké noci si to dokážu představit bezvadně. Fírové si tam v půlce trasy Praha – Ostrava prohodili vlaky a každý se tu samou noční dostal pohodově domů….A cvičný co by dal dýchnout by se vrátil s tím nebožákem který mu příslušel…..
Fíra, který jede pod vlivem, je chudák?
„Bohužel“, „udal“? Uvědomujete si, že někdy můžete být v posledním vagonu vlaku, který jede před ním, nebo v protijedoucím vlaku na stejné trati?
S 0,6 promile se dá řídit jak auto, tak vlak.
Bohužel? Udal chudáka? Kde to jsme? Řídit jakékoli vozidlo v dopravě s alkoholem v krvi nad úroveň fyziologického (metabolického) procesu je SVINSTVO
Proč by ho naháněli, návěst „Stůj“. Pokud je střízlivý, tak se kvůli tomu nenalije a pokud není, tak za pár minut nevystřízliví. Pokud by utekl z mašiny a zdrhal do polí, tak provádí odmítnutí testu.
Dokud mu neřeknou, že chtěj test, tak to nemůže odmítnout.
Něco se mi na soupravě nezdá, jede divně – až někde bude pobyt, tak to prohlídnu.
Potřebuje na WC, do polí zdrhá protože je to akutní + nechce být viděn lidma z projíždějícího osobáku.
I kdyby utíkal z mašiny bez důvodu – pokud je bezpečně zabržděná, je to maximálně problém se zaměstnavatelem že v pracovní době odbíhá na rande. 😀
Tedy kromě návěsti stůj mu to říct i předem telefonicky „budeš foukat, ve stanici xx zastav u dopr.kanclu“
Pokud si šel z mašiny odskočit, tak se k ní nejpíš vrátí, žeáno.
ve stanici xx zastav u dopr.kanclu“
S nákladním vlakem fakt ne. Když nadýchá spornou hodnotu, povezou ho na krev, tak bude zablokované zhlaví… jen proto, aby kontrolor nemusel šmajdat k lokomotivě?
Doprava ví jakou má délku a měli by ho poslat na kolej s odpovídající délkou
Někdy je to s délkou koleje a délkou vlaku trochu sporné.
Tak samozřejmě záleží co je to za stanici a jak se tam vejde. Pokud jediný způsob jak může zastavit je až u návěstidla, tak tam. A pokud tam bude člověk mimo nástupiště, nehodí se aby to věděl?
Zažil jsem případ, že lokomotivní četa mi stanicí projážděla osmdesátkou na pomalé třicítce. Naštěstí nebyli „pod vlivem“, jen ve 3.30 hod usnuli (na lokomotivách ještě ani nebýval živák LVZ-Ž) a návěstidlo na Srůj by jim asi nic neříkalo. A nereagovali ani na třaskavky položené hláskařem. Naštěstí se opakovaně dopdařilo dovolat se elektrodispečera a po jeho souhlasu trolej vypnout.
Jezdím 42 roků a s drážní úřad mě navštívil jednou.Navíc slovenský v Bratislavě.
Tak to chci vidět., jestli se nějaký státní kontrolor objeví. Dávám jim 365 dnů.
50? To je málo. 100 tisíc. Fíři dneska vydělávají v ČR 50+ čistého úplně běžně. Není problém i 70 až 100 tis./měsíc. Já osobně vydělávám 70+/měsíc. Hold fírů je málo, nemají se kdy ožrat, mladí to dělat chtějí, ale učit se taky nechtějí. Myslím, že myšlenka je dobrá, uvidíme.
Tak to poprosim info kde pracujete a dávám zrovna vypověď a jdu tam dělat taky, já teda osobně vydělávám průměrně 38
Jestli to nemyslel v hrubém…. Anebo za 100 přesčasových hodin měsíčně. Ale pokud je to v čistém za normální hodiny, tak taky dávám výpověď.
Ne v čistém a za cca 20 přes.
nemáte v práci odbory?
Ty kráso, za 38 čistého dělám ve skladu a mám vilný svátky a víkendy.
Ale jses zavřený v plechovek rychlý bez denního světla. Musíš mít normun30h/týden. Já si udělal 3x23h a mám razobene i s malým presčasem 😉😁
Hlavně si ujasnit, co je hold a holt 🙂
Asi chtěl ty fíry oslavovat (vzdávat jim hold).
To jsi trochu prestrelil. Radeji si zjisti pravdive udaje. 50 je za zhruba 30 hod prescasu.
Mam za normu 60✌️✌️✌️
A jaky druh prace?
A kdy jsi doma?Nebo si vodíš manželku a milenku na lokošku?
Najednou? 🙂
Pokud je, dle vašeho tvrzení, standard měsíční mzdy strojvedoucího (při +20 hod. přesčasů) 50+ tis. Kč netto (tedy ca. necelých 70 tis Kč brutto) a lze podle vás údajně dosáhnout až na dvojnásobek, tak pak nechápu, kde dělají dopravci chybu, že mají na této pracovní pozici podstav.
K výši pokuty:
Ta by měla plnit výhružnou + trestací funkci, neměla by však být likvidační.
Dopravci dělají chybu, že dávají stále málo. Od určité částky se lidé ptají i na pracovní podmínky.
Pokuta být nemá. Vždy má být výhodnější se zkoušce podrobit než nepodrobit.
Tak to jste určitě u RJ.
Žádná pokuta. Doživotní odebrání licence/řidičáku.
A prosím zkuste psát holt, i když pravopisu neholdujete. Jinak nevím proč takovou pokutu vyžadujete.
Nechci nikoho omlouvat, fíra byl pod vlivem a neměl na lokomotivě co dělat, ale nezapomíná se náhodou, kdo tu nehodu způsobil? Dva lidé přehlédli návěstidlo v poloze stůj?
Kolik projetí návěstidel způsobili za uplynulý rok fírové pod vlivem a kolik střízliví?
Máte recht! Vemte si kolik nehod způsobí opilí řidiči na silnicích, za minulý rok to bylo zhruba 5 % z celkových 78 tisíc nehod!
Je potřeba začít pořádně chlastat, počet střízlívých viníků DN je naprosto alarmující a nikdo s tím nic neděla! Učiňme dopravu bezpečnější, chlastejme. /konec sarkasmu/
No tak ta myšlenka je asi taková, že možná věnujeme nepoměrně větší pozornost alkoholu, který stojí za 5% nehod oproti ostatním příčinám, které stojí za 95% nehod.
Díky, alespoň jeden, co tu u diskuze přemýšlí.
Tak ta Petrova myšlenka je ale neuvěťitelně hloupá. Alkohol je velmi nebezpečný, proto se mu věnuje taková pozornost.
Nebo dva, co nepřemýšlí.
Alkohol jako příčina nehod je něco, co se dá velmi snadno snížit na až na zanedbatelné minimum. Nic dalšího tak snadného, co už by nebylo realizováno, nenajdete.
Nehody nejsou navzájem zaměnitelné. Pojem nehoda sahá od ťukance na parkovišti až po masakr s pěti mrtvými.
Pokud ty nehody pod vlivem jsou disproporčně těžší z hlediska počtu zraněných a mrtvých, tak i 5 % je významných a má smysl je řešit.
Jenže obávám se že to statistika nerozlišuje, s naší doktrínou si do kolonky „s alkoholem“ s gustem napočítá cokoli. Možná i nehody kdy do stojícího pod vlivem na semaforu zezadu nabourá střízlivý.
I pomalujedoucí alkoholik dokáže zbořit 10 aut v jedné ulici a škoda je z toho velká aniž by někoho zabil.
Expolicista Kadlec dokázal nabourat 50 vozidel.
To byl velkej mistr… Dokonce byl myslím instruktor u zbraní…
Četl jste vůbec, to co jsem napsal? Asi ne, když píšete také nesmysly. i když tvrdíte, že je to sarkasmus. Já se někde toho opilého mašinfíry zastávám?
A že článek není o nehodě, ale o alkoholu sis všimnul?
Jenže na toho fíru se přišlo jen proto, že ho jiný fíra ve výcviku a s fírou instruktorem nabořili, protože oba přehlédli stavědlo v poloze stůj. Co při řízení dělali?
Kdyby byl střízlivý, psalo by se o KŽC. Protože byl pod vlivem, píše se o fírovi ČD a na KŽC se zapomíná.
No a pokud je o alkoholu, tak je to úplně zbytečný článek. protože zákoník práce a bezpečnostní předpisy říkají, že pod vlivem alkoholu do práce nesmím a u řidičů čehokoliv to platí dvojnásobně.
No a to, že se na to přišlo jenom díky té nehodě, je právě obrovský problém.
No když zmiňujete ten Zákoník práce, tak jsem si říkal, že se schválně podívám, jak to tam přesně je formulované… Takže tedy zákon 262/2006 Sb., § 106, Práva a povinnosti zaměstnance, odstavec e): „nepožívat alkoholické nápoje a nezneužívat jiné návykové látky35) na pracovištích zaměstnavatele a v pracovní době i mimo tato pracoviště, nevstupovat pod jejich vlivem na pracoviště zaměstnavatele a nekouřit na pracovištích a v jiných prostorách, kde jsou účinkům kouření vystaveni také nekuřáci. Zákaz požívání alkoholických nápojů se nevztahuje na zaměstnance, kteří pracují v nepříznivých mikroklimatických podmínkách, pokud požívají pivo se sníženým obsahem alkoholu, a na zaměstnance, u nichž… Číst vice »
a je horší střízlivej KŽC nebo opilej (ožralej) ČD?
Oba tam nemají co dělat. Jestliže dostane obecné ohrožení ten, co nic nezpůsobil (ale chlastal, takže to obecné ohrožení je v pořádku), měli by ho dostat i ti dva, co byli na mašině KŽC
Ale.v.tom článku se přeci nevyviňuje ten, kdo chyboval při té MU. Jen se reaguje na fakt, že druhej fíra byl zlitej jak turbo. Podle mě naprosto přirozená reakce a jen se divím, že častější kontroly neprobíhaly už dávno předtím…
Chybujeme všichni. Ale taková hodnota alkoholu i fíry, to je hodně špatně.
To nemají při příchodu do práce alkohol tester? Na mnohých služebnách je zabudován v příjmací přepážce přímo u strojmistra. Nebo se ožral až na mašině?
Ten zabudovaný v přepážce nikdy nefungoval. Si uvědomte jak hodně vzduchu funíte trubičkou a potom jak hodně někam do dírek za plexi sklo.
Nevím, zda by mělo smysl mít v práci alkohol tester, který by nezaregistroval 1,9 promile.
tak na to snad ani není potřeba tester ne
https://www.youtube.com/watch?v=_Tb5xD2SPQk
Ne vždy seš u Strojmistra.. navíc když máš spací a spíš někde na hotelu nebo nocležně, nemusí tam kromě čety být ani noha. A jsou pracoviště kde se hlásíš mobilem přes app nebo telefonem strojmistrovi, který sedí třeba i v jiném městě
Běžný fíra dnes strojmistra a nějaké okénko vidí jednou za dlouho.
Jestli se zlil až na mašině, tak by to stejně nic neřešilo.
Fira nezačíná svoji pracovní dobu jen u strojmistra. Ale třeba taky 100 km od něj někde v zastrčené staničce na lokáce ……
V podobných věcech by měla platit presumce viny. Nedýchneš = jsi pod vlivem.
Proto je tam ta pokuta za odmítnutí testu 50 000 Kč a samozřejmě nesmí strojvedoucí vést vlak.
To není ale to stejné. Pokud strojvedoucí (nebo řidič auta, to je jedno) odmítne test, tak má být povażovaný za opilého se všemi důsledky a rovnou obviněn z ohrożení pod vlivem návykové látky.
Alespoň u řidičů je odmítnutí zkoušky na návykové látky, takže dychnout můžu odmítnout, ale odběr krve neodmitnu a je to v pořádku. Policie taky neřeší do 0.24. U nižšího množství je problém jak u lidského těla, tak u způsobu
Provádění kalibrace přístroje.
přesně tak, stejně jak u vážení kamionů, odmítne, je vinen!
Tak trestní právo nefunguje.
to ovšem házíte Perl svi…
To je ale blbost, že?
Já tohle moc nechápu, jak může fíra nebo řidič odmítnout. Prostě nelze odmítnout vážení/dýchnutí. A pokud ta možnost odmítnutí být musí, tak ta sankce musí být drakonická, třeba půl roku bez papírů.
Vždyť tohle je směšný, jasně že když budu mít na výběr mezi ohrožením pod vlivem návykový látky nebo 50 tisícema, tak si vyberu tu pokutu.
Víte, že jste ten zákon vůbec nečetl? Požadujete drakonických 6 měsíců …. tak si ho přečtěte.
Vždyť za odmítačku je sebrání not na 1,5 až 3 roky. Po půlce vyměřeného zákazu si řidič-odmítač může požádat o vrácení – a úřad mu většinou vyhoví. Takže 9 měsíců zákazu je jistých pro každého odmítače. Vychcánky, co se z toho vykroutí přes právníky, teď vynechávám.
Ještě je tam 1 až 2 roky bez řidičáku, ale jen pro řidiče na silnici.
A kdo požaduje odběr krve, toho na místě zplynovat?