obrazok-zdopravy

Dozvuky požárů jednotek Arrivy. Úřad zveřejnil příčiny, na problémy si stěžoval i šéf SŽ

Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého krajeJednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého kraje

Všechny jednotky 845 budou do konce června vybaveny požární signalizací.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stano

Jsou to holt už veteráni. Nejdřív nám sem Němci strčili soupravy z NDR, pak toto….kam to posíláme my ? Nebo to jen na naše náklady ekologicky zlikvidujeme ?

Petr

No Němci to sem neposílají,ale mi to kupujeme viz. společnosti Arriva a Regio Jet

Juraj

A České dráhy…

Flek

Které vysopodlažní motoráky bez klimatizace z 80.let ČD nakoupily?

Petr

Měla to být řada 273.2, ale dopadlo to jako vždy a prototypy jsou 1988 a série až 1993-1994. Díky zpoždění a rozdělení ČSFR si dokonce při čekání na ně zajezdila i náhradní souprava ve sloýení 704+Bp nebo Bh.

Flek

842 jsou ještě z objednávky ČSD a ne ČD..

Petr

Sto let spolu, kontinuita pamatujete? ČSD, ČMD a ČD jsou stále jedno a totéž.

Petr
Petr

Regionovy…

Flek

Regionova není z 80.let, vyskopodlažní a stejně jako ty 842 z let 1988-1994 se vůbec nevztahuje k tomu, co je pro dnešek relevantní, s tou vaší postiženou logikou bych rovnou mohl vytahovat Hurvínky.

Ares

A my máme co kam posílat?

Juraj

Co přesně nám Němci z NDR strčili?
Všechny ty vagony z Bautzenu byly hezky socialisticky objednány v rámci dělby práce v RVHP. Na oplátku za to dostali kvanta tramvají z ČKD.

F.Hejňák

Jednotky jsou už dávno za zenitem a nehodí se na sklonově náročné tratě na kterých jsou provozovány.

Milan N

Chci pouze upozornit, že máme dvojkolí a ne dvoukolí

jirka

To je totez

https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=670

Ve složených slovech, jejichž první část má význam číslovky dva, dvojí, je možné užít podobu dvoj‑ i dvou‑ (např. dvojbarevné i dvoubarevné šaty, dvojstranná i dvoustranná dohoda, dvojmístné i dvoumístné sedadlo).

Jaroslav

Bylo by nejlepší kdyby ten šrot zmizel navždy, z kolejí

Gajda

Interier není nejhorší, některý dostanou klimu, mají zásuvky, tak na turistický linky místo 810 a spol a nějaký podobný nekaždodenní spoje by byly pořád dobrý

KolejovéVozidlo

ono by jenom bohatě stačilo se o ty jednotky starat a udržovat je, ať si arriva vezme příklad od gwtrainu kterej s nimi nikdy neměl problém

Pipo

A na záchodech ještě namontují požární chčidla a sradla.

Ares

Svoboda napsal dopis o nespolehlivosti 😂😂😂
Jsem dlouho tak nezasmál..

M 474 003

Mohli použít stabilní hasící zařízení ze zrušených M262 KDYBY se nesešrotovalo.

Kamui

Požární signalizace řeší následek, nikoli příčinu.

Ares

Tak příčin bylo několik různých. O přínosu instalace EPS asi nemá cenu polemizovat.

Pipo

Přesně.

Filip Jirsák

Řeší všechny možné příčiny. Podle článku je těch příčin víc. Rozhodně je lepší dozvědět se o začínajícím požáru včas, než čekat, z jakého důvodu to bude hořet příště.

ferda

Dozvědět se včas o zahoření, je sice důležité, ale v tom okamžiku již škoda vznikla a je jedno v jaké výši. Nicméně, pokud nebude známa příčina zahoření, budou se nebezpečné stavy opakovat, škody se budou sčítat a neustále se bude hasit. Snahou je bezpečný provoz, takže souběh prvevence a kontroly…

Petr

Čidlo reaguje na kouř, nikoliv na plameny. Takže signalizuje už v době zakouření.

Radek

Museli ji instalovat, viz citace z protokolu DU:
Neexistence (alespoň) signalizace požáru v rizikových místech jednotky 845 / 945 je v rozporu s požadavkem příl. č. 3, část II, bod 8 písm. g) vyhlášky 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, na signalizaci protipožárního zařízení. Stanovte v rámci systému údržby nápravné opatření pro dosažení odpovídajícího stavu dle uvedeného požadavku vyhlášky 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah.

Alík

Laický dotaz: Když je ten předpis z roku 1995, jak to tedy mohlo projít homologací pro dráhy ČR? Nebo byla homologace v ČR před rokem 1995?
Nebo se, při pohybu po EU už homologace žádná nedělá?
Díky všem, kdož vědí a povědí.

Premek

Ať si uděláme obrázek o vaší úrovni: jaká je vaše formulace?

Jan

Kolik těch jednotek Arriva má?

noerf

Okolo 50 jednotek.

medical_examiner

Tak to tady budou strašit ještě kolem roku 2070.
Než jich bude pohoří všech 50…

Petr

Pokud si švihne Spržel s elektrifikací, tak budou docela rychle mizet.

Flek

By mě spíš zajímalo, který chudák to zdědí po nás? Chorvatsko? Rumunsko?

Hugo s.r.o.

Pro pohodlí jsou sto krát lepší než všechny 810 a jejich repasy.
Co se týče poruch, tak snad už se poučili a snad to bude lepší.

Flek

Tak to je hodně nízká laťka, ale ony nahrazovaly hlavně 843 a 854, že.

Petr

Většinou barču se dvěma klasama anebo dokonce 714 s vlekem od 854, které přednostně musely na severní linky a na R26 se hodilo co bylo. To byla nízká laťka v podání ČD.

Flek

Ty vleky od 854 jsou o několik tříd nad tímhle bazmekem, který mimo to že pořád hoří, tak má právě i větratelnost a rozteče mezi sedačkami na úrovni 810 lol.

Petr

A vzpomínáte, co měly 845 nahrazovat https://www.zelpage.cz/zpravy/6174?lang=cs Sliby, Sliby a … z toho. To jsou ČD.

luzkovyvagon

Pohodlnost nevyřeší protivné arogantní průvodčí a neschopnost firmy cokoliv řešit se svými zákazníky.

MilanSima

Nebyly tyto jednotky v Německu původně nasazovány na příměstské tratě? Pak se nedivím těm požárům, když u nás arrivy brázdí podhorské oblasti viz Pojizeří, Lužické hory atd.

František Plášek

Jak podle VÁS souvisí místo nasazení jednotek s tím, že podle všeho šlo o nekvalitní práci dodavatelů??

xyz

Příměstské ne, ale regionální ano.

Nicméně kdysi jezdily např. do Krušných hor (z německé strany). I když tam je Desira nahradila už okolo roku 2000).

Apollo 17

Na začátku 90. let minulého století jezdily i do Vejprt z německé strany.

troglj

Ale tam jezdily spíše dvoumotorové verze jako jezdí na SP Ústí Moldava. Ne jednomotorové šunky jako na trase Ústí Liberec.

Arthur

Originálně bylo dvoumotorových 628.9 jen pět pro trať Alzey–Mainz, v bývalé NDR nikdy nebyly.

MilanSima

Dobře, děkuji. Domníval jsem se právě, že ty příčiny mohou být právě v nasazování na nevhodné tratě.

Beny

Ono by tyto „Rychlíky“ Arrivy v Německu spadli také do kategorie regio.