Dozvuky požárů jednotek Arrivy. Úřad zveřejnil příčiny, na problémy si stěžoval i šéf SŽ
Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v plamenech. Zdroj: HZS Libereckého kraje

Všechny jednotky 845 budou do konce června vybaveny požární signalizací.
Jsou to holt už veteráni. Nejdřív nám sem Němci strčili soupravy z NDR, pak toto….kam to posíláme my ? Nebo to jen na naše náklady ekologicky zlikvidujeme ?
No Němci to sem neposílají,ale mi to kupujeme viz. společnosti Arriva a Regio Jet
A České dráhy…
Které vysopodlažní motoráky bez klimatizace z 80.let ČD nakoupily?
Měla to být řada 273.2, ale dopadlo to jako vždy a prototypy jsou 1988 a série až 1993-1994. Díky zpoždění a rozdělení ČSFR si dokonce při čekání na ně zajezdila i náhradní souprava ve sloýení 704+Bp nebo Bh.
842 jsou ještě z objednávky ČSD a ne ČD..
Sto let spolu, kontinuita pamatujete? ČSD, ČMD a ČD jsou stále jedno a totéž.
https://www.cd.cz/100-let-spolu/
Regionovy…
Regionova není z 80.let, vyskopodlažní a stejně jako ty 842 z let 1988-1994 se vůbec nevztahuje k tomu, co je pro dnešek relevantní, s tou vaší postiženou logikou bych rovnou mohl vytahovat Hurvínky.
A my máme co kam posílat?
Co přesně nám Němci z NDR strčili?
Všechny ty vagony z Bautzenu byly hezky socialisticky objednány v rámci dělby práce v RVHP. Na oplátku za to dostali kvanta tramvají z ČKD.
Jednotky jsou už dávno za zenitem a nehodí se na sklonově náročné tratě na kterých jsou provozovány.
Chci pouze upozornit, že máme dvojkolí a ne dvoukolí
To je totez
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=670
Ve složených slovech, jejichž první část má význam číslovky dva, dvojí, je možné užít podobu dvoj‑ i dvou‑ (např. dvojbarevné i dvoubarevné šaty, dvojstranná i dvoustranná dohoda, dvojmístné i dvoumístné sedadlo).
Bylo by nejlepší kdyby ten šrot zmizel navždy, z kolejí
Interier není nejhorší, některý dostanou klimu, mají zásuvky, tak na turistický linky místo 810 a spol a nějaký podobný nekaždodenní spoje by byly pořád dobrý
ono by jenom bohatě stačilo se o ty jednotky starat a udržovat je, ať si arriva vezme příklad od gwtrainu kterej s nimi nikdy neměl problém
A na záchodech ještě namontují požární chčidla a sradla.
Svoboda napsal dopis o nespolehlivosti 😂😂😂
Jsem dlouho tak nezasmál..
Mohli použít stabilní hasící zařízení ze zrušených M262 KDYBY se nesešrotovalo.
Požární signalizace řeší následek, nikoli příčinu.
Tak příčin bylo několik různých. O přínosu instalace EPS asi nemá cenu polemizovat.
Přesně.
Řeší všechny možné příčiny. Podle článku je těch příčin víc. Rozhodně je lepší dozvědět se o začínajícím požáru včas, než čekat, z jakého důvodu to bude hořet příště.
Dozvědět se včas o zahoření, je sice důležité, ale v tom okamžiku již škoda vznikla a je jedno v jaké výši. Nicméně, pokud nebude známa příčina zahoření, budou se nebezpečné stavy opakovat, škody se budou sčítat a neustále se bude hasit. Snahou je bezpečný provoz, takže souběh prvevence a kontroly…
Čidlo reaguje na kouř, nikoliv na plameny. Takže signalizuje už v době zakouření.
o příčinách máte v textu a závěrečné zprávě x informací.
Museli ji instalovat, viz citace z protokolu DU:
Neexistence (alespoň) signalizace požáru v rizikových místech jednotky 845 / 945 je v rozporu s požadavkem příl. č. 3, část II, bod 8 písm. g) vyhlášky 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, na signalizaci protipožárního zařízení. Stanovte v rámci systému údržby nápravné opatření pro dosažení odpovídajícího stavu dle uvedeného požadavku vyhlášky 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah.
Laický dotaz: Když je ten předpis z roku 1995, jak to tedy mohlo projít homologací pro dráhy ČR? Nebo byla homologace v ČR před rokem 1995?
Nebo se, při pohybu po EU už homologace žádná nedělá?
Díky všem, kdož vědí a povědí.
Ať si uděláme obrázek o vaší úrovni: jaká je vaše formulace?
Kolik těch jednotek Arriva má?
Okolo 50 jednotek.
Tak to tady budou strašit ještě kolem roku 2070.
Než jich bude pohoří všech 50…
Pokud si švihne Spržel s elektrifikací, tak budou docela rychle mizet.
By mě spíš zajímalo, který chudák to zdědí po nás? Chorvatsko? Rumunsko?
Pro pohodlí jsou sto krát lepší než všechny 810 a jejich repasy.
Co se týče poruch, tak snad už se poučili a snad to bude lepší.
Tak to je hodně nízká laťka, ale ony nahrazovaly hlavně 843 a 854, že.
Většinou barču se dvěma klasama anebo dokonce 714 s vlekem od 854, které přednostně musely na severní linky a na R26 se hodilo co bylo. To byla nízká laťka v podání ČD.
Ty vleky od 854 jsou o několik tříd nad tímhle bazmekem, který mimo to že pořád hoří, tak má právě i větratelnost a rozteče mezi sedačkami na úrovni 810 lol.
A vzpomínáte, co měly 845 nahrazovat https://www.zelpage.cz/zpravy/6174?lang=cs Sliby, Sliby a … z toho. To jsou ČD.
Pohodlnost nevyřeší protivné arogantní průvodčí a neschopnost firmy cokoliv řešit se svými zákazníky.
Nebyly tyto jednotky v Německu původně nasazovány na příměstské tratě? Pak se nedivím těm požárům, když u nás arrivy brázdí podhorské oblasti viz Pojizeří, Lužické hory atd.
Jak podle VÁS souvisí místo nasazení jednotek s tím, že podle všeho šlo o nekvalitní práci dodavatelů??
Příměstské ne, ale regionální ano.
Nicméně kdysi jezdily např. do Krušných hor (z německé strany). I když tam je Desira nahradila už okolo roku 2000).
Na začátku 90. let minulého století jezdily i do Vejprt z německé strany.
Ale tam jezdily spíše dvoumotorové verze jako jezdí na SP Ústí Moldava. Ne jednomotorové šunky jako na trase Ústí Liberec.
Originálně bylo dvoumotorových 628.9 jen pět pro trať Alzey–Mainz, v bývalé NDR nikdy nebyly.
Dobře, děkuji. Domníval jsem se právě, že ty příčiny mohou být právě v nasazování na nevhodné tratě.
Ono by tyto „Rychlíky“ Arrivy v Německu spadli také do kategorie regio.