Dozvuky loňské tragédie na přejezdu v Dolní Lutyni. Policie obvinila dva lidi a firmu
Likvidace nehody na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Správa železnic

Ke sdělení obvinění došlo více než rok od mimořádné události.
Ke sdělení obvinění došlo více než rok od mimořádné události.
Škoda 37 milionů? 1 Tak to už se možná propadla za elektrický proud jen za to že se snižuje na tu padesátku a zase zvedá rychlost na plnou traťovou. 2 1mrtvý, to je dle pojišťovny ta za 10-20mega, záleží na pojistce (a třeba výši hypotéky) 3 spousta zraněných, s tím spojený handicap a odškodnění bude v desítkách milionů 4 poškozený goodwill je taky spíše v desítkách milionů Koridor = kilometr trati je za cca 300 mega, takže min 30,spíše 40 mil. Kč 5 rozflákaná 151 = náhrada je nový vectron za 110 milionů, ty vlaky těžko odvezete bez lokomotivy, i… Číst vice »
„Museli vyslechnout poškozené“ – to je jako kdo?
Doufám že u Spržele i ČD bylo řešeno, jestli náhodou nejsou viníci (blbej přejezd, op,…) a vyloučeno.
Cestující z toho vlaku – co jako mají říct důležitého, co vyšetřovatel neví? „Čuměl jsem ce vlaku do mobilu a najednou bum?“
Od začátku bylo jasné,kdo za to může.
A přes přejezd stále pomalá jízda 50 km/h, každý den se vyhodí do koše stohy papíru za vytisknuté rozkazy a promarní se tam obrovské množství energie na opětovným rozjezdech vlaků, hlavně do stoupání…
To jsou ty papíry, co ušetří Ryanair 🙂
SŽ musí zahřát nové laserové tiskárny.
Zrušení 50 je v rukou DÚ. SŽ již požádala, jelikož bylo provedeno silniční dopravní značení
Tak to jsem klidný, to budeme jezdit 50 ještě aspoň další rok.
Takže druhá Studénka – řetězec nedbalostí, které jsou každá sama o sobě trestně prakticky nepostihnutelné.
ale vubec ne. podmínky pro přepravu nadměrnách nákladů obshují zcela jasné body způsoby přepravy a ty byly porušeny. jediný co mě trochu nedává smysl je obvinění řidiče, který byl na cestu vyslán zaměstnavatelem. ale neznám všechny paragrafy
Odpovědnost nese primárně vždy řidič, nikoliv zaměstnavatel.
Mínusáři by si měli nejprve zjistit fakta. To, že řidič někam vjede, je JEHO rozhodnutí a jeho odpovědnost.
U různých speciálních přeprav, včetně nadměrných nákladů, řidič spoléhá na lidi okolo. U opravdu složitých přeprav (což nebyl tento případ) bude předpokládám šéf akce v některém z doprovodných vozidel nebo venku a řidič je tam (když to trochu přeženu) jen od toho, aby točil volantem a poslouchal příkazy z vysílačky.
Řidič snad vždy musí být vybaven doklady potřebnými k přepravě, aby se jimi mohl prokázat při kontrole PČR apod. = nemá co spoléhat na nadřízené, snad z dokumentace vidí, že má nadměrnou tonáž a tedy potřebuje speciální povolení!
U tohoto druhu přepravy ne tak zcela. Pokud jim nevyšlo trvale povoleni a hází to na klasický jednorázový nadmer tak to může být úplně jinak. To, že policie někoho takto obviní neznamená automaticky jeho stoprocentní vinu Přesto to zivot strojvedoucímu nevrati a v rodině ho nenahradí. Spíš do budoucna standardizovat a zlogictit přejezdy aby k tomu vůbec dojít nemohlo
Což je ale strašně špatně. Odpovědnost má být vždy na zadavateli úkolu, ten koncový zaměstnanec bude vždy mít strach šéfa neposlechnout.
pokud by jste znal podmínky přeprav a povinnost, pak by jste to nikdy takhle nemohl napsat. jeden z bodů je, že trasu prověřuje a za bezpečnost odpovídá dopravce, nikoli řidič, vina řidiče je v tom,že vjel na přejezd, aniž by se přesvědčil že ho bezpečně přejede atd,… a firma krom trasy, pokud si pamatuju dobře, má informovat drážní úřad. kdyby se tak stalo, svítila by pro vlak v tu chvíli červená, nebo by nebyly vpuštěni na přejezd. nehoda by se tak nestala
Vinen je především řidič, zde prý profesionální. Bohužel je to imbecil, který čtvrt hodiny šaškoval okolo zaseklé soupravy, aniž by ho napadlo vytočit třeba 112, a zachránit tak situaci, a především lidský život. Skoro se divím, že to nebyl polák…
Za toho Polaka si zaslouzite banana
Jsem duševní omezenec a už si nepřeji sem přispívat.
V tom případě stačí jednoduše nepřispívat, nemusíte to hlásit do komentářů… 🙂
Čtvrt hodiny se snažil se soupravou pohnout, dobře dělal. Ale nebyl tam sám, měl tam doprovodné vozidlo, ze kterého měl někdo volat 112.