Dozorčí rada DPP přijala Tulákovu rezignaci. Stačil anonym, říká manažer

Souprava metra na trase C. Foto: DPPSouprava metra na trase C. Foto: DPP

Dozorčí rada Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP) dnes na svém mimořádném zasedání přijala rezignaci člena představenstva a investičního ředitele

Dozorčí rada Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP) dnes na svém mimořádném zasedání přijala rezignaci člena představenstva a investičního ředitele Filipa Tuláka. Ten rezignaci nabídl minulý týden, ale neodstoupil.

„Přijali jsme jeho rezignaci. Místo zůstane zatím neobsazeno,“ řekl pražský náměstek pro dopravu a šéf dozorčí rady Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Konec Tuláka, kterého do dozorčí rady navrhly Spojené síly pro Prahu (TOP09 + STAN), souvisí s anonymním dopisem, který se začal šířit po DPP i pražském magistrátu. Jeho pisatelé uvedli, že měl v minulosti zneužívat svého postavení v dopravním podniku, rozdělovat zakázky nebo prosazovat svou společnost Integoo Integrated Solutions, která nabízí bezpečnostní technologie. Tulák obvinění odmítal. V DPP už skončil jednou loni na jaře kvůli soutěžím na geotechnický průzkum pro metro D.

Tulák pochybení odmítá. Ve vyjádření pro Info.cz se podivoval nad tím, že jeho konec oznámil primátor Zdeněk Hřib ještě dříve, než se rozhodl nabídnout svoji funkci k dispozici. „Dodneška mi nikdo neukázal, na základě čeho toto probíhá. A nikdo se mě neptal na můj názor. Nedostal jsem možnost se obhájit. Nikdo se nezeptal, jestli to umím vysvětlit, jak se k tomu postavím. Ani z opozice, ani od koaličních partnerů,“ uvedl Tulák.

Důvodem pro jeho první odvolání loni na jaře měly být zakázka na geotechnický průzkum pro trasu Metra D. Ve vyjádření pro deník Zdopravy.cz uvedl, že důvody, pro které tehdejší představenstvo DPP (jaro 2018) rozhodlo o zrušení zadávacího řízení na geologický průzkum a odvolání z funkce byly čistě zástupného charakteru. „O tom nejlépe svědčí fakt, že tři měsíce po mém odvolání byla zakázka na inženýrskogeologický průzkum znovu zahájena naprosto stejným způsobem, tedy ve čtyřech samostatných zadávacích řízeních a dle původně připravené zadávací dokumentace,“ uvedl Tulák.

Tagy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp Filip Tulák
1 komentář