Dovozů ojetin ubývá, ceny na sekundárním trhu s auty klesají. Nejprodávanější model meziročně zdražil
Areál AAA Auto, Praha Dolní Chabry. Pramen: Aures Holdings
Průměrné stáří dovezených aut dosáhlo 10,4 roku.
Průměrné stáří dovezených aut dosáhlo 10,4 roku.
porad je tech ojetin na prodej dost 🙂 🙂 🙂
nechápu jak ty staré toyoty drží neskutečně cenu to je to fakt takovej držák? však kazde benzinove auto si zada svuj servis preci, nechapu ze takhle napaleny jsou…
Automobilky přestaly funkční auta zcela záměrně vyrábět před několika lety. Lidé tak začali místo nových kupovat lehce ojetá vyrobená před touto dobou, ceny tak šly výrazně nahoru. Zásoba zánovních aut vyrobených před touto dobou ale už prakticky došla. Teď je trh ojetin plný SUV a elektronifikovaných pleček, které nikdo nechce.
S taktikou úmyslného omezení nabídky s cílem donutit zákazníka koupit nevýhodný produkt se setkáváme stále častěji, v čím dál více výrobních odvětvích. Smrt trhu v přímém přenosu, jenom si to většina lidí ještě neuvědomuje.
Njn. Neexistuje socialismus s lidskou tvari. Nasledky jsou jasne dany samou podstatou socialismu jako takoveho.
Mame se nac tesit. V CR socialisticky pochod instirucemi teprve zacina. Viz socialisticky novy Ustavni soud.
Tohle nemá se socialismem nic společného, spíše naopak. Dokončuje se oligopolizace výrobních odvětví. Díky technologiím (jmenovitě sociálním sítím) se oligopol chová jako monopol, a dokáže manipulovat své zákazníky i veřejnou sféru. Zatímco v mnoha ohledech je regulací příliš, zrovna chování korporací v digitálním prostoru je téměř neregulované, a ty toho zneužívají. Tento vývoj směřuje ke korporátní dystopii, což je jedna z extrémních forem kapitalismu, kdy se majetkem stávají veřejné instituce a nakonec i samotní lidé. Je to tak se vším: kapitalismus je dobrý sluha, ale špatný pán. Řešením samozřejmě není socialismus, ale rozumná úprava rovnováhy ve smíšené ekonomice. Přesně na… Číst vice »
Jo a nedostatkem chipu a problemy s dotadavkami lodi z Asie za covidu to ani trochu nebylo? Musi to hned byt nejaky reptiliansky spiknuti nebo co?
Nebylo, růst prodejů a cen zánovních ojetin začal už několik let před covidem. Omezení dodávek čipů s tím má společného jen to, že i to bylo z velké části umělé, protože i tento výrobní obor je drasticky oligopolní, a výrobcům se přebytek poptávky velmi zamlouval.
Nejde o žádné spiknutí. Je to přirozený, nikým neřizený proces v systému. Cílem firem je maximalizace zisků, a za současných podmínek se toho prostě nejefektivněji docílí omezování nabídky a sociálním inženýrstvím, a to predevším pokud to dělá celé odvětví najednou. Toto chování vzniká automaticky, účastníci nemusí mít žádnou dohodu aby se tak chovali. Zvykejte si.
s tim vam musim dat za pravdu
no cumim jak treba toyota rav 4 drzi cenu a na druhou stranu o dost mene povedene auto jako kodiaq taky drzi cenu, holt nabidka/poptavka
Čeká se na mnohem lepší podmínky pořízení kvalitního a elektronicky nezbastleného auta. Rostou ceny skoroyoungtimerů a youngtimerů, s nimiž je radost jezdit. Jeté oktávky se prodávají i za vyšší ceny, protože poslední evoluce stojí za fík.
Jediné auto které vám nezastárne, je to, které si nekoupíte.
A mnohá technická umělecká díla získávají věkem na hodnotě.
ano, proto ja rikam, ze nejelepsi auto je sluzebni
Mam kazdy rok az dva nove auto! Proc? Protoze zijeme v CR kde se mame nejlip na svete. Bezpeci, zdravotni pece, krasna priroda, prilezitosti. Jen lopata si tu neni schopna vydelat penize. Ten kdo trosku cestuje musi uznat, ze se mame kralovsky. Nechapu jak chlap po 40 roku zivota nema aspon na novou Octavii..to je trapas
A co když na ní má, ale nepovažuje za účelné kupovat nové auto co dva roky? S penězma se dá naložit lépe, než kupovat stále nová auta.
Ci si představujet pod pojmem “ naložit lépe“?
To má každý jinak. Někdo cestuje, někdo sbírá známky, někdo investuje, někdo si kupuje pořád nová auta. Každého volba.
Přesně tak.
Lépe je skoro cokoliv. Protože máloco tak rychle ztrácí hodnotu jako nové auto.
A co třeba nové jízdní kolo? Jak dobře prodáte rok ojeté? Nepo třeba použity dětský kočárek?
Zlomek hodnoty auta, neřeším. Ostatně, mám kola dvacet let ve skvělém stavu.
Na autě jsem ztratil 300 tisíc, na kole 10.
Jasně, že všechno ztrácí hodnotu, ale máloco je v ceně auta (a nemovitosti, hodinky a podobné věci cenu zpravidla naopak získávají).
Tím autem cestuje a poznává, zvelebuje dům a okolí, podílí se na zvelebení obce, kde žije, věnuje se rodině, studuje celý život – a to je jen zlomek toho, co lze dělat z úspory toho, co neutratí za co dva roky nové auto.
Souhlas.
Třeba má dům místo nakupování čím dál větších šmejdů za čím dál víc peněz.
Mohu si z fleku koupit novou Octavii. Jen nevím, proč bych to dělal. Z práce jsem za zlomek její ceny odkoupil Škodu Yeti a nějak nepozoruji rozdíl mezi tímto vozem a novou Octavií, která ho nahradila. Navíc s mým ročním nájezdem 5000 km bych nové auto měl minimálně tak na čtyřicet let, což smysl nedává vůbec.
Někdo třeba nechce nové auto protože se mu nelíbí všechny ty digitální infotainmenty, já mám nejraději auta rv 2000-2015.
Chováte se jako marnotratník. Váš osobní problém, až dojde na vracení toho, co jste získal neprávem na úkor jiných.
však dobře, lepší než šeřit, ať se kola byznysu točí. nedejbože pokud si na to to auto svojí prací vydělá. někdo podpoří pivovar, někdo veřejný dům, kam bychom došli, kdybychom všichni cpali peníze do předmětů s trvalou hodnotou, ekonomiku táhne spotřeba
smázlo mi to tag na konci, takže (/sakrasmus, teda snad…)