Doufáme, že vyjede nějaký vlak už letos, říká vítěz souboje o úzkokolejky
Práce na obnově úzkokolejek, víkend 26. a 27 července 2025. Pramen: Gepard Express

Na úzkokolejce se pracuje. Upravují se rozhledové poměry, mažou výhybky a opravují přejezdy.
Jak je to zde s ETCS? nebude tu muset být, když je to nově zprovozňovaná trať.
Ne
Hned jak se nainstaluje na dětské tramvaji v pražské zoo
Nebude
Jak znam Alberta, tak jeho mysleni o ekonomice provozu bude obsahovat velkou praci dobrovolniku a vytezeni pomerne loajalni komunity Vlakfestu – tj ze se na uzkokolejce bude poradat napr. Ziwell Express a podobny zazitkovy akce. Plus je stopro musi vytezit ty nadrazni budovy na ubytovani. Urcite to neuzivy jen bezny dopravni provoz. Ale jestli na to nekdo ma „koule“ a dostatecne nekonvencni napady, tak on.
Proč?
Nadšení, energie jim nechybí, držím palce.
Bohužel je zřejmé, že chybí odborně zdatní lidé, kteří se orientují v drážní legislativě a zejména v problematice drážního úřadu.
Je jasné, že DÚ nepustí provoz jen tak, o to více, když se o to zajímá evropský úřad.
Věřím, že se časem prokousají i těmito problémy a povede se obnovit provoz alespoň na části trati příští rok.
Možná by pomohla nějaká veřejná sbírka. Lidé by přispěli.
Držím vám palce, kluci. Mám to k vám sice dost daleko. ale jestli se podaří obnovit provoz, tak přijedu i s rodinou na týden na dovolenou…
Nevěřím v dnes ekonomicky udržitelný provoz. Kolik by asi musel stát lístek?
Vlastnictví automobilu také není ekonomicky udržitelné a přesto spousta lidí auto vlastní.
Řekněte policii, že se jim více vyplatí počkat na vlak, když jedou k zásahu.
Co má policie společného se soukromým využití auta?
Že se jim ekonomicky nevyplatí auta vlastnit. A taky to, že se na provoz auta nedá dívat jen z pohledu nákladů a ignorovat přínosy, které majitel vozu vidí.
pokud ho spousta lidi vlastni, tak zjevne ekonomicky udrzitelne je
Neřekl bych udržitelné, ale nevýhodné. Samotná koupě auta taky nemusí být výhodná. Zvlášť pro lidi, kteří tím jezdí jednou za uherský rok a parkují před domem jen pro dobrý pocit, že můžou někdy někam vyjet.
a nechcete to „rozhodnuti“, co je vyhodne, a co neni vyhodne, nechat na lidech, ci ho koupí?
pro spoustu lidi (vcetne me) je pridana hodnota auta prave v tom, ze muzou jet kdy chtej a kam chteji.
Tak ekonomicky je to celé o infrastruktuře. Těm co tu hází mínusy je dobré doporučit, aby navštívili web SFDI a tam se seznámili s příslušnými metodikami. Náklady na provoz dopravní cesty jsou dle nich někde na 600 000 CZK/km tratě/rok. A to se nebavím o jednom z rozhodnutích ředitele, kterým se určuje financování regionálních drah, jež neprovozuje SŽ. Stačí jen číst. To že se dá úzká provozovat „levněji“ jsou šotouší pohádky. To platilo v devadesátkách, dnes jsme předsi jen dále. Kvůli úzkému rozchodu je tady levnější nafta, elektřina, lidská práce…….? Nízké budou režie to je tak vše. Jakési brigády jsou… Číst vice »
Jsme dále. Jen je otázkou, zda je to skutečně ve všem lepší. („To by tak hrálo, aby vlaky vůbec byly ještě někdy výhodné…“)
🤦 Momentálně řeším třeba pozůstalost, vyklízení garsonky. Bohužel auto je na delší čas v servisu. To mám i když si budu brát pár věcí, ale včetně nábytku, to se pokoušet tahat linkovým autobusem? Autem akce na dvě hodiny, autobusem i s přestupem přes čtyři. Takový lidi co žijí ve svém matrixu miluju.
Auto se nemusí vlastnit, dá se dá hoc půjčit (najmout). A upřímně, málokdo vlastní auto, kterým se dá odvézt nábytek, takže si stejně musíte půjčit větší.
Ad hoc, pitomý autokorekt
Zrovna tohle si říká o zápůjčku nějaké dodávky.
Tak jako v článku, kde si na návoz pracovníků i nářadí vzal dodávku i pan Fikáček. Doufejme, že ho ortodoxní nepošlou do klatby za údržbu tratě pomocí nekolejových vozidel.
Aktuálně nejde na dané úzkokolejky právně a možná už ani technický vyjet vlakem, tak jejich oprava je přímo nutná jedině s pomocí nekolejových vozidel.
A jinak i tratě velké dráhy se opravují nekolejovou silniční technikou – bagry a jeřáby počínaje a konče soupravami s podvalníky na přepravu nadměrných nákladů mezi něž patří i železniční mosty, jako zrovna před týdnem v Praze na Smíchov se vezla a osazovala cca 1,5 šířky nového přemostění Nádražní ulice, které po dokončení bude nivě tříkolejné.
Myslím, že pan Fikáček projevoval zájem o úzkokolejku už před lety. Pokud se rozhodl jí teď koupit, tak zcela jistě věděl do čeho jde a zřejmě má podnikatelský záměr, o kterém je přesvědčená, že mu umožní další existenci úzkokolejky i bez závislosti na pouhém nabízení ZDO oběma krajům.
Chudák majitel/řidič červeného Mercedesu. Příští týden mu odečtou – 6 bodů a minimálně 2 500 Kč.
majiteli urcite ne. a ridici leda ze by ho nekdo napraskal a ridic se priznal.
To by mě zajímalo, jak se tady úřad vypořádá s materiálním aspektem: Který zákonem chráněný zájem zde došel újmy, či komu byla způsobena škoda.
PS: Vozidlo se nachází na soukromém pozemku.
Ve vetsine podobnych pripadu urad absenci materialniho aspektu zcela ignoruje.
Což je ale v povinnost onoho úřadu. Opravným prostředkem je soud.
Když policie nechytí řidiče, za přestupek odpovídá vlastník vozidla uvedený v registru vozidel.
no, ne. a shrnme si to pro jistotu celé=. 1) současný bodový systém v ČR nezná trest za „6“ bodů 2) není to majitel vozidla, je to provozovatel vozidla 3) v případě, že se aplikuje objektivní odpovědnost prozovatele vozidla, NIKDY se neaplikuji postihy vyplývající z bodového systému, ale pouze postih finanční.. 4) objektivní odpovědnost provozovatele vozidla se aplikuje pouze v případech, kdy byl přestupek zaznamenán automatickým záznamovým zařízením (zjednodušeně radem) NEBO pokud se jedná o přestupek týkající se „neoprávněné stání“ či „zastavení“. 5) pokud by se jednalo o „neoprávněné stání“ či „zastavení“ tak by sice provozovatel platil pokutu, ale nejedná… Číst vice »
Ne, valne vetsiny prestupku se nic takoveho pochopitelne netyka a za prestupek vlastnik vozidla neodpovida.
A v dalším kroku strojníka dvouchodého bagru, který se na přejezdu dokonce nakolejoval.
Bude zajímavé jak RJ přistoupí k těm mikrobusum, v minulosti měl žáky mikrobusy na letiště a zrušil je
IMHO jde jen o likvidaci konkurence. Obě firmy na tom vydělají, win-win. A mikrobusy půjdou do autobazaru 🙂
V jiném článku se píše ze půjdou k Regiojet právě
Olomouc- Zlín? Ostrava- Krakov?
To nebyl Regiojet, ale TigerExpress (samostatná firma se sídlem v PL). Potom bylo prodáno LeoExpressu, který to během Covidu dal k ledu a tím to prakticky skončilo.
Ty úzkokolejky tak zchátraly během těch 3 let nebo byly ve špatném stavu už předtím?
Prosím o objektivní informaci, ne že tady budu číst, že Čajánek nic nedělal a může za vše.
Trať nevím, ale na vozidlovém parku to bylo vidět, když posledních několik let provozu musely jezdit historické vozy na normálních spojích. Taky se říkalo že viadukt v Albeři je ve špatném stavu ale to už nic oficiálního není.
O tom tu mluvil pan Šatava, že je tam ohromný vnitřní dluh, že to jelo setrvačností velmi dlouho. Bylo to znát i na vozovém parku, kdy se zaváděla NAD do Obrataně, protože nebyla vozidla. Takže chápu, že nechcete číst, že Č. nic nedělal, ale není to daleko od pravdy.
Opravdu nic nedělal? Já to vidím tak, že na údržbu tratí i vozidel velmi aktivně kálel!
Takže to bylo opravdu podfinancované, neudržované a ta insolvence to jenom dorazila.
No tohle dát dohromady to bude ještě asi dost práce. Ten vnitřní dluh bude asi hodně velký. Na druhou stranu ano Čajánek nic nedělal – no nedělal, když nebyly peníze. Proto taky skončil v insolvenčním řízení že… Vůbec zázrak je, že to teď během těch 2 let zůstalo kompletní a nerozkradlo se to.
Pokud budu moct příští rok zase jet vlakem z Hradce do Kamenice, budu šťastný. Samozřejmě je mi jasné, že v této věci nejde o štěstí nostalgiků, ale o nalezení funkčního a finančně udržitelného provozního modelu. Držím palce.
Nalezení funkčního a finančně udržitelného provozního modelu je v tomto případě bohužel mnohem obtížnější než vynalezení perpetua mobile.
I když bude alespoň linka Hradec – Kamenice součástí ZDO?
A proč by měla být v ZDO? Kamenice už je kraj Vysočina a ten to do ZDO nedá, protože to směřuje mimo kraj. Jihočeský kraj tam má jen dvoutisícovou Novou Včelnici a tu obslouží mnohem levněji autobus. A Vy předpokládáte, že z financí na ZDO JH – Kamenice udržíte i celou novobystřickou větev? Je mi to moc líto, ale náklady a rychlostí nemůže úzkokolejka autobusům konkurovat a jako turistická atrakce je to celé moc velké.
Myslíte si že bude obnoven trvalý provoz? Nebo jen víkendový? A v celé trase? Nebo Bystrice bude a v Kamenici to ukonči? Kvůli kraji Vysocina? Diky za info
Co si kdo myslí, je irelevantní, protože v tuto chvíli to může dopadnout jakkoliv.
Ale určitě není na místě si tady otírat hubu o kraj Vysočina (ani kraj Jihočeský), protože tyto za dobu své existence do tohoto podniku nalily dost peněz a držely ho při životě. Bez objednávky vlaků od krajů by z těch tratí už dnes existoval zlomek, nebo nic. Teď to tak možná dopadne, ale ne z viny krajů.
Myslím si že Hradec – Kamenice denně (pokud by se to tam vylepšilo tak možná i v rámci ZDO) a zbytek víkendy a do Obrataně nejspíš vůbec
Jsem podobného názoru, nevim proč ty palce dolu, ale to je pro tyhle experty podobny
Hradec – Kamenice denně na komerční bázi? To vážně nehrozí.
Pokud tam bude traťová rychlost 100 km/hod, tak by trať JH – Kamenice nad Lipou mohla mit zhlediska ZDO šanci. Při současné traťové rychlosti s různými omezeními podpoří kraje maximálně turistický provoz.
Jenže pro rychlost nad 60 musíte mít TZZ a SZZ. A to je investice za desítky milionů.
Jak je to u „D3 s elektronikou“ (Radioblok D4) nedá se tomu říkat TZZ?
Proč hned 100? To musí být ze všeho málem VRT, aby to mohlo sloužit? I plynulá 50 je celkem dobrá, byť 70 alespoň v přímých by byla lepší. Kolik dává reálně ten autobus? Taky ne všude 90, hádám…
Škoda jak fungují ty zákony a jak dlouho to všechno trvá
Jaké zákony konkrétně a jak by měly fungovat jinak?
Možná ty fyzikální, když je pro bezpečné zprovoznění třeba morda práce.
Tak tyhle zákony nepřehlasuješ.
Tak EU se o to podle mě dost snaží…
Jen té fyzice je tk tak nějak jedno…