Dotace zahýbaly trhem s novými auty. Elektromobily hlásí rekord, Tesla poskočila na šesté místo
První Tesla Cybertruck s českou registrací. Foto: Cybertruck.cz
Se započítáním plug-in hybridů mají auta na baterie poprvé podíl přes deset procent trhu.
V době green deal dealu je zbytečné poukazovat na nebezpečí rozkladu vody, vlhkého vzduchu po havarii, zkratu Li-baterii a zdůrazňovat,že směs H2 a O je výbušnější než Semtex. Nikdo nevyrábí zajištěné Li-články proti výbuchu. Každý výrobce pouze vypráví o absolutní bezpečnosti.I v tomto článku se píše o penězích.
Kdo si teď kupuje elektroauto? Fandové jej už mají, auta jsou dražší, takže primárně bohatší lidé. Těm stát pomůže dotacemi.
Až budou nuceni ke koupi elektroaut všichni, stát na dotace nebude mít dost peněz. Takže chudším lidem stát dotaci nedá.
Proč stát těmi dotacemi podporuje bohatší lidi, na úkor chudších?
Protože to nejsou dotace pro chudé lidi ale dotace na rozvoj elektromobily, jak prosté milý Watsone
Sherlocka, a kdyz si to auto koupi chudej, tak to není rozvoj? ?
Je to paráda, jak moje peníze skrze dane a dotace přispěly na něco, co má potenciál mozna lehce pomoct klimatu (koukal někdo např jakou uvádí automobilky reálně produkci co2 u elektroaut? Jo pokud by ev mely opravdu nulove emise za celej svuj zivotni cyklus, budu je moc rad podporovat) ale hodně pomoct lidem, kteří dostanou dotaci a jinak by si ani EV nekupovali. A zastánci budou křičet „vidíte jak prodeje rostou?“.
Klima to sice nespasí (to nezachrání už nic) ale lokální znečištění to rapidně zlepší. Autismus, alergie, neurodegenerativní poruchy, kardiovaskulární nemoci, rakovina plic… to všechno jsou následky místního znečištění spalovacími auty ať už u dětí nebo dospělých, určitě bude dobré se tohoto zbavit a dýchat ve městech lepší vzduch a klidně ať to něco stojí z peněz nás všech, peníze jsou menší hodnota než zdraví ne??
Já mám tak strašně dobrej pocit, jak jsem po kotlech, zateplení, solárech přispěl i na nový auta. A protože žiju skromně, tak nic z toho nepotřebuju, takže na mě stát ještě hezky ušetří.
A spořit (jenom na zaměstnancích) se bude dál… takže k tomu skromnému životu si nacvičte ještě chůzi o holi v 6:00 do montovny… V rámci důchodového přerozdělování se vám to bude hodit…
Prosím opravit všude v textu, ze se nejedna o dotaci ministerstva, ale peníze nás všech. Navíc určených jen podnikatelům.
Taky jsem rad ze jsem opet prispel. 🤔🤔🤔
Pokud musíme toto základní paradigma veřejných peněz připomínat, tedy, že dotace ministerstva = peníze nás všech, tak ti, co to neví, by neměli mít volební právo.
Fajne nákladní auto, je vidět, že uveze i velký most.
A zároveň může i na cyklostezku (ten týpek se tím autem tak chlubil, že postoval fotky jak přes travnatý pás vyjel na cyklostezku).
Ony to nejsou jen dotace, ale i to jak se do zakladu dane u zamestnancu zapocitavaji sluzebak … plug-iny a EV vychazi mnohem lip nez spalovaky. Kdyz nekdo ma sluzebak jen jako benefit na dojizdeni do prace, tak uz si rozmysli, jestli treba neodvadet na dani z prijmu jen ctvrtinu.
Cili slavna ekomobilita stoji na dotacich. Jinak neni zajem.
Takto ovšem funguje socialismus.
Úplně stejně můžu mluvit o tom proč zrušit vlaky.
Hloupost, to je veřejná služba. Vleze nějakému podnikateli do EV.
Pouze pokud vám nedochází ten drobný rozdíl mezi vlakem a soukromým vozem.
Jen do doby, než mu dojdou i peníze těch ostatních.
Na dotacích stojí mobilita obecně…
Na dotacích tady stojí skoro všechno. Bohužel.
Celá IAD je z velké míry závislá na socialismu – konkrétně na parkovacím socialismu. Kdy město velmi levně umožní zábor kvalitní cenné plochy ve městě pro odstavení auta. Každému (skoro) dle jeho potřeb, za hubičku.
Nejenom parkovacím, i silnice se staví z jiných daní.