Dostavba slovenské D1 se přiblížila, soutěží se úsek za 37 miliard

Výstavba slovenské dálnice D1 v úseku Hubová - Ivachnová. Foto: Národná diaľničná spoločnosť / léto 2023Výstavba slovenské dálnice D1 v úseku Hubová - Ivachnová. Foto: Národná diaľničná spoločnosť / léto 2023

Součástí 14kilometrového úseku budou dva tunely dlouhé téměř 8,5 kilometru.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek H.

Nemá někdo informaci jak to bude s druhou tunelovou troubou tunelu Branisko?

Adam BV

Dle slovenské Wikipedie hrozí, že než bude levá postavená, bude se muset pravá postavit a bude se muset jezdit po původní trase…

t t

Kolik toho jezdí mezi Košicemi a Užhorodem? Má cenu stavět dálnici?

Patrick

Po Michalovce sú celkom slušné intenzity plus by to celkovo zlepšilo dopravné napojenie Zemplína. Ďalej na východ je už otázne, tam by asi stačili obchvaty dedín, aby cez ne nejazdili kamióny. Veľa ale závisí, ako sa bude vyvíjať vojna na Ukrajine a následne jej povojnová obnova

LKB

Dle mého jednoznačně má. Je velmi vysoká pravděpodobnost, že se Ukrajina stane členským státem EU, a tedy že se obchod a pohyb osob tím směrem zintenzivní (než tento úsek Slovensko postaví).

Vašek H.

Za předpokladu, že válka skončí dobře pro Ukrajinu a začne tam masivní poválečná obnova financovaná ze západních zemí, pak bude potřeba dobré a rychlé dopravní spojení

Michal M

Za komunistů to bylo co? D2? D3?

Jirka

Byla to určitě D1, protože československá D1 měla být původně dálnice, která měla spojovat vychodozápadním směrem Prahu se Slovenskem.

Michal M

Brno-Bratislava byla nicméně D2 i za komunistů.
Ale je pravda, že ten srandakousek u Liptovské Mary nazývají na historických fotkách taky D1.

PetrN

Co si ještě pamatuju, možná tak 15 let zpět byl úsek Bratislava-Trenčín/Drietoma označen jako D61, dále na sever už pokračovala D1 se staničením, které odpovídalo vzdálenosti od Prahy. Stejně tak kolem Liptovské Mary bylo staničení ukazující vzdálenost po původně plánované D1 z Prahy. Teď už to je samozřejmě přeznačené a staničení se počítá od Bratislavy po celé D1.
D1 se měla odpojovat ze současné trasy u Tučap mezi Rousínovem a Vyškovem, dále na Vyškov a Ostravu měla vést D47. Dokonce jsou v místě původně plánovaného odpojení D1 zárodky připojovacích pruhů

Mirek/

D1 měla vést Praha – Brno – Gottwaldov – Žilina – Poprad – Košice

Mirek/

A ono to spojení dává smysl pořád, jen se to u nás nějak zaseklo.

Jiří Kocurek

Zatím se to od Vyškova protáhlo až k Hulínu a staví se od Hulína po Fryšták.

PetrN

Poslední verze československé D1 měla vést ne přes Zlín, ale kolem Hradiště na Trenčín. Bratislava-Trenčín byla ještě řekněme 15 let zpět označená jako D61, dále na sever už jako D1

Michal M

Hustě těma kopcema… Ale dík! 🙂

Gregyros

ta D38 z Jihlavy na jih by byla super

Vašek H.

Za mě nejlepší byl tenhle plán z roku 1963 https://cs.m.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_v%C3%BDstavby_d%C3%A1lnic_a_rychlostn%C3%ADch_silnic_na_Slovensku#/media/Soubor%253A%C4%8CSSR_1963.svg plus rychlostní silnice R4, R6, R7, R10 a v nějaké formě i R38

autobusik2

Len gesto pre voličov. Ani len EIA nie je hotová…

ICE_Laco

Z čoho sa to zaplatí? Aha už viem, znárodnia sa súkromné dôchodkové fondy a Tí ktorí chceli mať na starobu kvalitnejší život budú žobráci……

L.

Já myslel, že ty už Fico jednou znárodnil 🙂

Patrick

Zatiaľ neznárodnil, len zmenil pomer rozdelenie odvodov medzi prvý a druhý pilier

Ondra

Jako vážně ta stavba není takhle připravena?

dizgrafy

Myslíte „vodní“ EIA? Tu snad nedávno slovenské úřady vyškrtly ze seznamu potřebných povolení jako zbytečnou.

Roman

Co na to říkají dotčené obce?