Dostavba obchvatu Otrokovic na D55 začala, městu uleví za tři roky
D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo stavbu více než tří kilometrů jihovýchodní části dálničního obchvatu Otrokovic. Výstavbu úseku D55 provede
Aktuálně se staví 95,7 km dálnic. Další km jsou hlavně na D3 na spadnutí. Doufejme, že se podaří dotlačit i D35. Snad se časem bude (samozřejmě po řadě peripetií) stavět stejně intenzivně i VRT.
Rovina téměř celou délku dálnice a je hotovo jenom 18 kilometrů… v Polsku by už to dávno měli 😉
v polsku tam nemají mravence, žaby, křečky a čmeláky. Děti země po ohledání napajedel usoudili, že ten mravenec asi se přesídlil do přerova a tak zablokovali místo napajedel zase D1 u přerova.
No podle této mapy je mnohem více zatížená silnice první třídy č. 35 v celém úseku z HK do Mohelnice. A to víc než celá slavná dálnice z Vyškova do Zlína… http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
souhlas, za vyškovem je to volnější, ale jak se dostaví D1, tak ten provoz přes kroměříž zhoustne a na ostravu se bude jezdit přes přerov a jak se dostaví D55 na břeclav, tak se nebude jezdit od ostravy na bratislavu přes brno, ale přes otrokovice.
To jistě ano, ale po dokončení D35 od HK po Mohelnici se velká část dopravy z D1 přesune právě na D35 (do HK po D11), takže D35 bude stále velmi výrazně frekventovanější.
Však ona D55 se spoustu další let dál na jih stavět nebude, ani není nijak zásadně potřeba, současná a budovaná D55 byla potřebná pro dálniční napojení Zlína a obchvatu Otrokovic, který nutný opravdu je, ale dál na jih to aktuálně ení priorita, tou je opravdu D35.. A kolik myslíte že se z D1 přesune aut na D35? maximálně tak 7000 vozidel a to jsem ještě optimista Jsou to jednoduché počty.. Kolik reálně jede celou trasu Praha-Olomouc a dál? Praha-Brno má nejnižší intenzitu cca 40000 voz/den, z toho maximálně polovina jede celou trasu Praha-Brno. Kolik z těch 20000 vozidel pokračuje až… Číst vice »
podle mě budou po zprovoznění D1 i D35 intenzity v trase Vyškov-Přerov-Lipník srovnatelné s D35. Nezapomeňte že k současnému provozu se přidá komplet (Víden/Bratislava)-Brno-Ostrava.. Očekávám spíš srovnatelní intenzity kolem 30000 voz/den. Ale stejně dokončení poslední dvou úseků D35 (Svitavy-Mohelnice) je podle plánu ŘSD nejdřív 2027, takže to nemá smysl řešit 🙂 https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/54/infoletak_d35-stare-mesto-mohelnice.pdf
Kompletní D1 bude výrazně dřív
Vysvětlete mi někdo prosím, proč musí výstavba 3km dálnice trvat 3 roky. Tj. pokud nám chybí cca 150 km dálnice D35, tak tímto tempem budeme čekat 200 let? Samozřejmě, pokud by se souběžně stavělo více úseků, doba by se poněkud zkrátila. Pořád mi to ale vychází řádově na mnoho desítek let..
tak ty 3-4 roky trvají všechny stavby, bez rozdílu jestli měří 3 km nebo 20 km (aktuálně třeba D11, tam se staví najendou 2 navazující úseky – 22km). Jde jenom o to kolik se toho „rozjede“ najednou.. Rozhodně neplatí přímá úměra že 20 km za 4 roky, tak 5 km za rok 😀
Rakušáci teď stihli 25km dálnice A5 za 3 stavební sezóny, tj. od jara 2015 do 12/2017, u nás je to ale pomalejší
Že by třeba: „stojí to peníze“ ?
Je to dáno technologií výstavby a nutností technologických přestávek, např. při výstavbě náspů se musí zemina usadit, to samé platí u založení mostových konstrukcí atd. takže je jedno jestli se staví jeden kilometr, nebo sto obojí se dá postavit za 3 roky
No ale i tak by to šlo za 3 stavební sezóny, tady se většinou staví 4… Mimochodem doporučuji se podívat jak vypadá poloviční profil dálnice A5 obchvatu Drasenhofenu. Neskutečné, že stavba byla zahájena letos na jaře a v jakém stavu je teď je mnoho českých staveb po 2 letech výstavby. Obchvat se otevře příští rok na podzim.
Vždyť po první se stavařema, tak ta technologie výstavby je asi i trochu zstaralá/konzervativní, že by to šlo rozhodně zkrátit. Vždyť tady máte po první sezóně většinou snad jen skrývku ornice, u Drasenhofenu jsou komplet hotové zářezy, náspy a podkladní vrstvy.