Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Dostavba obchvatu Otrokovic na D55 začala, městu uleví za tři roky

D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo stavbu více než tří kilometrů jihovýchodní části dálničního obchvatu Otrokovic. Výstavbu úseku D55 provede za 709 milionů společnost Eurovia, hotovo má být za tři roky.

Nová část dálnice má po svém dokončení výrazně ulevit obyvatelům Otrokovic od dopravní zátěže. Jihovýchodní část obchvatu naváže na už hotový severovýchodní úsek, který byl otevřen v roce 2006, a definitivně tím odvede tranzitní dopravu z města.

D55, obchvat Otrokovic. Autor: ŘSD
D55, obchvat Otrokovic.
Autor: ŘSD

Obchvat Otrokovic je přitom příkladem zdlouhavé přípravy dálničních staveb. Od vydání kladného stanoviska EIA už uplynulo 13 let. Dopravní zátěž zde přitom patří k největším v tuzemsku.

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Z toho úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Aktuálně se staví 95,7 km dálnic. Další km jsou hlavně na D3 na spadnutí. Doufejme, že se podaří dotlačit i D35. Snad se časem bude (samozřejmě po řadě peripetií) stavět stejně intenzivně i VRT.

    • v polsku tam nemají mravence, žaby, křečky a čmeláky. Děti země po ohledání napajedel usoudili, že ten mravenec asi se přesídlil do přerova a tak zablokovali místo napajedel zase D1 u přerova.

    • souhlas, za vyškovem je to volnější, ale jak se dostaví D1, tak ten provoz přes kroměříž zhoustne a na ostravu se bude jezdit přes přerov a jak se dostaví D55 na břeclav, tak se nebude jezdit od ostravy na bratislavu přes brno, ale přes otrokovice.

      • To jistě ano, ale po dokončení D35 od HK po Mohelnici se velká část dopravy z D1 přesune právě na D35 (do HK po D11), takže D35 bude stále velmi výrazně frekventovanější.

        • Však ona D55 se spoustu další let dál na jih stavět nebude, ani není nijak zásadně potřeba, současná a budovaná D55 byla potřebná pro dálniční napojení Zlína a obchvatu Otrokovic, který nutný opravdu je, ale dál na jih to aktuálně ení priorita, tou je opravdu D35.. A kolik myslíte že se z D1 přesune aut na D35? maximálně tak 7000 vozidel a to jsem ještě optimista Jsou to jednoduché počty.. Kolik reálně jede celou trasu Praha-Olomouc a dál? Praha-Brno má nejnižší intenzitu cca 40000 voz/den, z toho maximálně polovina jede celou trasu Praha-Brno. Kolik z těch 20000 vozidel pokračuje až do Olomouce a dál, no max. třetina, protože vazba Praha-Brno je velmi silná, pak jsou tu směry dál z Brna na Vídeň, Bratislavu…
          Každopádně vážně potřebné jsou jak D35 tak i dostavba D1 kolem Přerova, protože aktuální trasa Vyškov-Olomouc je vhodná spíše pro lokální spojení krajských měst Brno-Olmik než na mezinárodní tah

        • podle mě budou po zprovoznění D1 i D35 intenzity v trase Vyškov-Přerov-Lipník srovnatelné s D35. Nezapomeňte že k současnému provozu se přidá komplet (Víden/Bratislava)-Brno-Ostrava.. Očekávám spíš srovnatelní intenzity kolem 30000 voz/den. Ale stejně dokončení poslední dvou úseků D35 (Svitavy-Mohelnice) je podle plánu ŘSD nejdřív 2027, takže to nemá smysl řešit 🙂 https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/54/infoletak_d35-stare-mesto-mohelnice.pdf
          Kompletní D1 bude výrazně dřív

  • Vysvětlete mi někdo prosím, proč musí výstavba 3km dálnice trvat 3 roky. Tj. pokud nám chybí cca 150 km dálnice D35, tak tímto tempem budeme čekat 200 let? Samozřejmě, pokud by se souběžně stavělo více úseků, doba by se poněkud zkrátila. Pořád mi to ale vychází řádově na mnoho desítek let..

    • tak ty 3-4 roky trvají všechny stavby, bez rozdílu jestli měří 3 km nebo 20 km (aktuálně třeba D11, tam se staví najendou 2 navazující úseky – 22km). Jde jenom o to kolik se toho „rozjede“ najednou.. Rozhodně neplatí přímá úměra že 20 km za 4 roky, tak 5 km za rok 😀
      Rakušáci teď stihli 25km dálnice A5 za 3 stavební sezóny, tj. od jara 2015 do 12/2017, u nás je to ale pomalejší

    • Je to dáno technologií výstavby a nutností technologických přestávek, např. při výstavbě náspů se musí zemina usadit, to samé platí u založení mostových konstrukcí atd. takže je jedno jestli se staví jeden kilometr, nebo sto obojí se dá postavit za 3 roky

      • No ale i tak by to šlo za 3 stavební sezóny, tady se většinou staví 4… Mimochodem doporučuji se podívat jak vypadá poloviční profil dálnice A5 obchvatu Drasenhofenu. Neskutečné, že stavba byla zahájena letos na jaře a v jakém stavu je teď je mnoho českých staveb po 2 letech výstavby. Obchvat se otevře příští rok na podzim.
        Vždyť po první se stavařema, tak ta technologie výstavby je asi i trochu zstaralá/konzervativní, že by to šlo rozhodně zkrátit. Vždyť tady máte po první sezóně většinou snad jen skrývku ornice, u Drasenhofenu jsou komplet hotové zářezy, náspy a podkladní vrstvy.

Newsletter

Partneři


Výběr editora