regio-vlak

Dostavba pražského Městského okruhu si půjde pro povolení. Zdraží na 113 miliard

Vizualizace vyústění tunelu u křižovatky s Českobrodskou. Foto: http://mestskyokruh.infoVizualizace vyústění tunelu u křižovatky s Českobrodskou. Foto: http://mestskyokruh.info

Financování projektu je zatím nejisté, město chce účast státu.

Odebírat
Upozornit na
guest
127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vlachjan

V těto „humanizované“ verzi se počítá se spostou zástavby na a kolem městského okruhu. Bude Praha požadovat fiannční spoluúčast developerů, jimž zhodnotí pozemky k výstavbě? V Londýně byla pomocí tohoto princupu umořena část nákladů na Crossrail.

Kuba

Další příklad chaotického vedení města nejdříve Hřibem se Scheinherrem a později v aktuálním období Hřibem, Svobodou a Hlaváčkem. Koncept dokumentace pro ÚR byl hotový v 1. polovině 2021. Územní řízení bylo zahájeno v 09/2022. Dodneška není ÚR vydané. Teď najednou zjistili, že možná nestíhají vydání ÚR ani do podzimu 2027 a že jim propadne stará EIA. Přitom stát a obce mají při povolovacích procesech na veřejně prospěšné stavby výrazně ulehčenou situaci podle nové legislativy. Asi si Hřib řekl, že už se blíží komunální volby na podzim 2026, že je to moc práce a moc rizik, že by zase něco podělali… Číst vice »

qěcy

Zavedení místního poplatku je nejjednodušší systém regulace dopravy. A nejméně nespravedlivý.

Ivan

Regulovat dopravu není těžké. Problém je, že by ji všichni jen regulovali, ale nikomu se jí nechce rozvíjet…

Dálnice

Praha si dal zije svůj schizofreni zly sen. Jeji dopravni systém je polofunkcni fragment a politicka reprezentace nemá drive ho dokoncit. Místo toho se vyziva v bezcenných gestech, která nemaji realny prinos ale daji se dobře medialne prodat casti elektoratu. Mrkvicka pro osliky. Soucasne většina Prazanu potřebuje parkovat co nejblíže svému bydlisti a o nejakem omezeni a regulaci nechce ani slyset. Takze se hlavni město toci v bludnem kruhu preplnenych ulic téměř zdarma parkujícími auty rezidentu a nepobirajicimi dopravu a neschopnosti dokoncit zakladni dopravni skelet. Soucasne rezidenti vriskaji, ze aut je moc ale beda, kdyby se zacalo parkovani regulovat cenou.… Číst vice »

jirka

Stát by se měl do tohoto samozřejmě zapojit. Má to smysl pro celou zemi a ne jen pro město. Ale s tím má jít ruku v ruce drastické omezení magistrály, což je v rukách Prahy… tak se modleme ať tam po dalších volbách Ano nebo ODS… Jinak ta zrůdnost v centru Prahy nezmizí…

jirka

A nejsem “ažbudeokruhista”, jen ať se jim to přání teda splní a ať se ta zrůdnost pošle už někam. Plus svůj význam to má tak jako tak…

Vojta Svobodný

Toto je nutnost k tomu, abychom konečně mohli zamávat magistrále a udělat z ní běžnou silnici. Zároveň to dá i precedens pro zpoplatnění vjezdu do samotného centra. Jsem rozhodně pro a doufám, že se bude stavět co nejdříve.

Tom

Mi zaplatíte přirážku za dráhy život ve městě. Aneb jak se vylidnit centrum Prahy.

Michal M

Konec vození prdelí autem po centru neznamená vylidnění.

Tom

Jako podnikatel s vámi nesouhlasím. Když jde o veškeré služby poskytované lidem na denní potřebám.

Juraj

113 miliard? To jsou dvě další linky metra a pár vylepšení k tomu.
Má fakt cenu vrazit takové peníze do něčeho, co v konečném důsledku centru nijak neprospěje?

A ať se chápeme, ulice V Holešovičkách je bolavé místo, tam by se tunel Bílá skála určitě hodil, ruku v ruce s drastickým zklidněním provozu na původním tahu. Ale jaká přesně je přidaná hodnota té libeňsko-jarovské části? Při takto absurdních nákladech a diskutabilním výsledku je fakt lepší dodělat hloubětínský tunel, napojit na Průmyslovou a hotovo.

MartinS.

Pak ten tunel Bílá skála nedává moc smysl, když by dovedl auta do Libně a dál nic. Prosecká, Sokolovská a Českomoravská jsou z části jednopruhové s úrovňovými křižovatkami, Spojovací končí jednopruhovou Českobrodskou… ten okruh dává smysl, jen když to bude okruh. Jinak se problémy z Holešoviček jen posunou jinam.

Juraj

Souhlas, ono by dávalo spíš smysl dovést to tunelem na začátek Liberecké a dál do Kbelské. Tím je v podstatě okruh hotový pro všechny praktické účely.

Jinak tu od místní motolobby postrádám argumenty, co přesně Praha za tu cenu získá, hlavně u té libeňské části.

Dálnice

MO je veden v optimalni poloze mezi hranou kompaktni zastavby a D0. Pokud zacnete MO oddalovat od te optimalni polohy, pro část dopravy zacne byt opet atraktivni si zacit zkracovat cestu přes obycejne ulice, blize centru. A ano, chybi regulace parkovani a dopravy uvnitř MO. To uz se da castecne udelat ted…

Clovek

Nemyslim ze se to zvladne postavit, a po zkusenostech s prazskou politikou za posledni roky mi to uz ani nevadi – protoze i kdyby se postavilo okruhu deset, nikdo si netroufne vyhnat auta z centra. A odstraneni dopravy z centra by pro me jako prazskeho danoveho poplatnika byl jediny rozumny dovod, proc to stavet. Bez toho je to jen darek lenochum, co nezvladnou na dopravu po Praze pouzit MHD.

Holešovičky pro lidi

Je na čase městský okruh oficiálně prohlásit za mrtvý a vrátit se k jeho levnější dávno zvažované variantě – zahloubení ulice v Holešovičkách + pár úprav na tzv. průmyslovém polookruhu. A máme tu rychlou a levnou variantu MO za asi tak 10x méně.

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/prumyslovy-polokruh-v-holesovickach-pod-zemi-vsude-mimourovnove-291012

Márty

TLDR: Pojďme investovat raději do metra O a řešit problémy již existující sítě MO – jeho nový úsek nic neřeší. Praha je v situaci, kdy neví, co s počty aut ve městě a naším řešením je postavit nové atraktivní spojení pro IAD? Infrastruktura pro auta je rozhodně potřeba, není zdaleka dořešená, ale nemyslím si, že tato investice jde správným směrem. V první řadě je třeba dokončit Pražský okruh (ano, investice státu), dále dořešit problémové úseky MO v jeho stávající trase – Holešovičky, soustředit se na vylepšení Průmyslového polookruhu, který dostatečně supluje roli chybějícího úseku MO. V neposlední řadě radiály, jejichž… Číst vice »

Tom

Dobrý vtip, trochu složitý.

Lukáš Novák

Souhlas až na to metro, to je trasa E, nikoliv předvolební píár načmárané do mapy🙂

Tom

Byl to výkřik do tmy něco jako hele tady jsem jsi položil kafe na plánek města. Realisticky na oddělení CAMP pan Petr Hlaváček mluvil o dokončení plánovaného metra D ve +- 100 miliard KČ. To je jen 10 stanic, spousty ovcí to sežrali,že by další linka metra byla finančně realizovatelná. Napojení a dokončení linek současné sítě metra ABC-D je reálnější než ten politický blitek. Cčko protáhnout do Uhrivnevese, B do Nehvizd na terminal VRT, A do Zličína , v budoucnu za 50 let se možná dočkáme metra přes Zličín na letiště. To jsou dvě stanice. Rychlejší pohyb po městě zajistí… Číst vice »

Márty

Metro O, metro E, S-bahn. Jde jen o pojmenování stejné věci – to, že se spojení bude jmenovat s-bahn stavbu nezlevní.
Podstatné je to, že je třeba plánovat okružní kapacitní kolejové spojení, bez které se Praze neuleví.

A pokud máte na mysli nové spojení II, tunely pod centrem, tak to je úplně jiný projekt řešící úplně jiný problém.

Tom

Metro O nebo také E linka je rozdílný projekt s kolejovým propojením S trasou. Je to jinak financovatelné s jiným řízením.

Linka E je finančně nerealizovatelná s populaci 1,5 mil. V Praze.

VRTjecesta

Teď píše Adam Scheinherr na Fíbku:
MĚSTSKÝ OKRUH: VELKÁ SLÁVA? NE, VELKÝ PRŮŠVIH A OSTUDA
Koalice sice po dvou letech konečně zadává projekční práce k městskému okruhu, ale ve skutečnosti se na pokračování Blanky řítí ohromný průšvih, který přípravu klíčové stavby může vrátit na úplný začátek a na dlouhá léta zastavit.
Koalice totiž ve sladkém nicnedělání (ze 455 milionů na okruh v loňském rozpočtu proinvestovala pouhých 10) přehlédla, že pokud se nezačne v dohledné době stavět, nenávratně propadne posudek EIA o vlivu na životní prostředí a celý proces se bude muset dělat znovu.

vlachjan

A ta EIA je platná na onu „humanizovanou“ verzi?

Tom

Kdo tvrdí,že nic nedělají ?

Tom

AS se Jde Hribovi po krku po tom co Hříba zatáhl do Buzeranske propagandy na DP Praha.

Pavel

Pri aktualnom tempe to do 2027 urcite nestihnu a EIA prepadne. Realne sa MO dalsich najblizsich 10-20 rokov nepostavi.

Alibaba

Jsem zvědavý, jestli pak bude mít někdo odvahu po postavení okruhu zrušit magistrálu? Ta na té mapce docela nelogicky svítí skrz Prahu.

Mickey

Že bychom ji třeba v půlce přeťali, abychom odstranili těch 10 % tranzitu?

Libor

Ve skutecnosti je to 80% tranzitu.Magistralou denne projede az 140 tisic aut.Tech 10% je vyplod chore mysli p. Hriba .Kdyby tomu tak bylo,tak v centru by muselo byt volnych cca 120t. parkovacich mist mimo tech obsazenych rezidenty aby prijizdejici meli kde parkovat.Mimochodem-parkovani skoro zadarmo pro rezidenty je prazske unikum.Kdyby kazdy platil „trzni“cenu,tak nebude na jeden byt hlaseno 4-5 aut a ulice by se procistily.

Kebab

Po dostavbě okruhu by to šlo.

Jakub P

Stejně jako před jeho dostavbou.

Kebab

Jistě, ale ty následky…

Ivan

I před tím – střelit se do nohy jde vždycky.

PetrH

Nesmysl. Jednak je magistrála fakticky obchvat pro centrum. A za druhé, ten provoz na ní nezmizel ani s Blankou. Tranzitu je tam totiž minimum, většina provozu na magistrále má start nebo cíl poblíž – během těch 40 let toho kolem magistrály vyrostlo opravdu mnoho.
Snížení pruhů na 2 a humanizace by snad šlo (na zahloubení nebudou peníze), ale to je tak všechno.

Milan

Magistrála není obchvat pro centrum – kdyby byla tak netáhne auta jedoucí mezi Pelc Tyrolkou a Smícháčem přes IPP a Karlák, když to jde jet Blankou a Strahovským tunelem!

Ale protože chybí severovýchodní třetina toho okruhu, tak SVJM je stále žel potřeba, ale utlumění provozu mezi Pelc Tyrolkou a Smícháčem po její severní polovině by stačilo snížení kapacity pro jízdu aut od Smíchova k SVJM https://mapy.cz/s/fozomutofe a opačně https://mapy.cz/s/pulafugupa !

MartinS.

A bude to na Smíchově stát od Lihovaru. Nevěřím, že by někdo, kdo potřebuje ze Smíchova na Pelc Tyrolku jel dobrovolně přes Resslovu a SJM… tam jedou lidi na Vinohrady, do Nuslí, na Žižkov, do Karlína, kterým by cesta ze Smíchova na sever Blankou nebo na jih Jižní spojkou časově moc nepomohla.

David

Jo, že tam bude pěší zóna, kde budou maminky s kočárky pijící bezlaktozove latte a ještě tam budou pobíhat jednorožci a všichni se budou na sebe usmívat a budou konečně šťastní?

Dejf

no to zrovna ne, ale zredukovat na 2+2, odstranit mimoúrovňová křížení na bulharu, florenci a vltavské a udělat z toho stále použitelnou městskou třídu, kterou se dá někam dojet, ale pokud budu chtít být v cíli rychle a start ani cíl neleží v centru, tak se mi vyplatí jet po okruhu, protože tam prostě budu dřív.

teda uznávám, že to odstranění mimoúrovňových křížení si idealizuju, protože stejně je potřeba nějak překonat koleje směr masna a na obou předpolích hlávkova mostu by taky nemusela být rampa pro skok daleký vozem.

MartinS.

Takže jste si vlastně sám odpověděl, že jste napsal nesmysl, protože mít přes kolejiště Masarykova nádraží úrovňový přejezd, je celkem nereálné, že? Na ten Hlávkův most se na Florenci musíte dostat přes Těšnovský tunel, takže také nejsme v úrovni a na Vltavské je potřeba z Hlávkova mostu nějak sjet. Takže jediný úsek, kde by nemusela být estakáda je 250 metrů mezi Křižíkovou a Pobřežní.

Petr

To hlavní co je potřeba je aby to bylo mimoúrovňově bez semaforů a zdržení, jinak to nemá smysl

David Payne

Zredukovat na 2+2 by se magistrála mohla (a měla) hned teď, kvalitní a kapacitní objízdná trasa existuje od roku 2015. Po dokončení východní části okruhu bude čas na úplné zrušení magistrály (tj. snesení estakády nad Florencí a přerušení), ne nějaké humanizování. O to musíme usilovat teď.

David Payne

Vedení Prahy je poslední tři dekády extrémně zbabělé, bojí se udělat cokoliv, co by mohlo trochu naštvat autíčkáře, i kdyby to znamenalo zásadní zlepšení pro obyvatele Prahy. Můžeme jenom doufat, že než dojde k dostavbě okruhu, změní se politická atmosféra dost na to, aby někdo ke zrušení (ne humanizaci, nýbrž úplné přerušení) magistrály našel odvahu. Tehdy už nebude existovat opravdu žádná výmluva, proč takovou dálnici v centru města zachovávat.

Zbyněk

Výmluva se najde vždycky.

TomasH

Když už takovéto dílo, tak jsem toho názoru, že tam budou chybět vypuštěné výjezdy/MUK napojení na ul. K Žižkovu a V Olšinách…..Jinak si myslím, že by nic nebranilo zprovoznit případně i po částech. Např. Propojení Jižní spojky/Štěrboholské radiály s Černokosteleckou a Českobrodskou by mohlo být přínosné a pomoci dopravě ihned.

kober

V Olšinách by to nemělo moc smysl, ze Starých Strašnic/Malešic/Vinohrad budou moct lidi jet na MUK Černokostelecká, ze Skalky přes nájezd u Zahradního Města jako dosud. Tento sjezd by obsluhoval velmi málo obyvatel, z Vršovic to bude blíž přes bohdalec a vást trazit do Strašnic je nesmysl.

PavelX

Naprosto souhlasím. Ta ulice K Žižkovu a na ní navazující Freyova, jsou obecně podceňovaná spojení. Které místo aby se zkapacitnily (podotýkám, že sousedí s minimem obydlených domů), tak se různě ignorují nebo dokonce škrtí. Přitom každý den zde proudí intenzivní doprava mezi Žižkovem/Hrdlořezy a Prosekem, lepší spojení prakticky neexistuje.
Odpískaný obchvat Krejcárku, který na ulici K Žižkovu měl navázat, by to s napojením na MO doplnil ještě lépe.

Ondra

Město by mělo nejdříve zavést mýto. Když se člověk podívá na New York, kde to krásně pomohlo, možná by pak další sto miliard našlo uplatnění v něčem jiném, užitečnějším.

Kebab

New York, respektive zpoplatněná oblast okruh má a bez poplatku. Mýto bez městského okruhu je prasárna, s ním je naopak na místě.

Tom

Zavedením mýta se brutálně zdraží život ve městě Praha

Dálnice

No a?

Tom

Chybí osvěta financí už od základní školy.

PetrH

Ani ne, jenom některým autíčkářům.

Tom

Jako živnostník s vámi souhlasím,ale štafle a rudlíka s nářadím do metra nedostanu.

Takže autem, veškerá doprava jídla a rozvozy a zásobování.
Nestačí být slepý a řekněme si uvidíme.

Jaaa

Nízká položka vzhledem k částce, co si účtujete, ne?

Jakub P

V tom, co řemeslníci stojí (samozřejmě včetně nemalé sazby za dopravu), už by se nějaká stovka dvě mýta za den naprosto ztratila. Pokud by rovnou neušetřili víc na tom, že by cestou tolik nevázli v kolonách…

Tupík

A komu to bude vadit??

Jaaa

Komu? Mně ne.

Pavol

Chápem, že v zastavených oblastiach to má viesť pod zemou, ale nechápem prečo prvé dva kilometreod blanky vedľa Vltavy nemôže isť po zemi kvôli nižším nákladom.

Karel

Protože nepotřebujeme mít kolem každého kousku řeky dálnici

Petr

Je strašné jak nesmyslně se to zdražuje a prodlužují tunely. Kdyby to dávno stalo vyšlo by to levněji a zbytečných tunelu bylo mene. Hlavně i provoz by byl levnější

Dálnice

Na „kdyby“ se nehraje.

Mickey

možná už by se to muselo rekonstruovat.

MP22

Kdyby se to celé udělalo na povrchu, co překáží se vybouralo a udělalo by se přes to pár lávek, asi tak po 2 kilometrech a několik obřích MÚK, bylo by to nejlevnější že?

Petr

Hlavně ať už se začne stavět!

Karel

Jen to ne!

Tom

Dobrý sledovat CAMP na FB nebo na Youtobe

MP22

Děkuji Praze Sobě a především Scheinherrovi za přepracování původního projektu, toto je mnohem přijatelnější a pro město příjemný projekt, narozdíl od toho komunistického děsu co měl rozštípat Prahu na další kusy. To stejné platí pro Radlickou radiálu, oboje projekty hodné civilizovaného města ve 21. století.

Jakub P

Problémem zůstává, že pokud tyto problémy předběhnou opravdu pořádný doplnění sítě MHD včetně všech potřebných tangent a aspoň základy zpoužitelnění ulic pro bezmotorovou dopravu, i v této humanizované podobě to nadělá víc škody než užitku (auta dostanou další luxusní zkratky, kterým naprosto nepůjde jinými prostředky konkurovat, a samozřejmě jejich cesty nebudou až na zanedbatelné výjimky od jednoho nájezdu k dalšímu, takže o to víc přetíží trasy mezi skutečnými starty/cíli cest a MO). A pokud by se to naopak stavělo až poté, dost možná se zjistí, že to vlastně není potřeba…

MP22

Praha má mít v roce 2050 2 miliony oficiálních obyvatel, to jsou výsledky analýzy zpracované přímo IPRem. Středočeský kraj mimochodem taky, takže i kdyby se podařilo zlepšit dramaticky modal split výstavbou několika linek metra a železničních spojení, furt bude ta poptávka po IAD obří a rozhodně se nevypaří. A to říkám jako fanoušek MHD a odpůrce aut v centrech měst.

Jakub P

Nevypaří, ale může přejít do jiných prostředků. Zejména ty kolejové mají oproti IAD nesrovnatelně větší kapacitu při podobném zabraném prostoru. Každopádně ta poslední věta mého příspěvku schválně obsahuje slovo možná. Pokud by se i po tom potřebném doplnění sítě MHD o kapacitní a rychlé kolejové tangenty a zklidnění rezidenčních čtvrtí (což je obojí potřebné před dostavbou MO, jinak tato ničemu nepomůže, viz výše) zjistilo, že dostavba MO je stále potřebná, pak ať se udělá. To samý s radiálama. Čeho se bojím je, že se udělá další superdrahej tunel ženoucí lidi z MHD do aut, k tomu přibude lidí, to si… Číst vice »

Pako

IAD není jenom ježdění z dlouhé chvíle nebo z neochoty sednout do MHD. IAD zahrnuje lokální obslužnost. Pokud budu mít byt nebo kancelář v centru za astronomické peníze, chci k ní dojet, jinak tam prostě nebudu. Chceme mít mrtvá centra měst nebo funkční? Služby a zásobování, firmy, i ti všichni potřebují jezdit auty. V ruce to nikdo tahat nebude. Opět si uvědomte astronomické nájmy v centru kontra nemožnost obsloužit soukromým nebo služebním autem. Bude tu mrtvo!

Vít

Můžete uvést aspoň pár měst, která po omezení IAD umřela?

Jaaa

“ Pokud budu mít byt nebo kancelář v centru za astronomické peníze, chci k ní dojet, jinak tam prostě nebudu. Chceme mít mrtvá centra měst nebo funkční?”

Koupí je někdo, kdo tam autem jezdit nepotřebuje. Poptávka i tak značně převyšuje nabídku. Dojedete tam MHD, jako ve Švýcarsku.

Jakub P

Obchody a služby potřebují především zákazníky a až na pár výjimek typu autoservisy (kolik jich v centru je?) jsou zákazníci lidi a ne auta. Takže nadbytek aut v ulicích je přesně to, co centrum umrtvuje, nikoli naopak.

Jasně, nějaký zásobování tam musí, ale to je reálně zlomek těch aut, který centrem denně jezdí. Takový množství aut, který je tam opravdu potřebný, pojme to centrum snadno i zklidněný. Naopak to bude nejspíš efektivnější, protože ubydou zácpy.

Jaaa

Poptávka bude, ale do města se stejně nevejde. Ti lidi nejedou ani na místo na okruhu, ani na místo na radiále. Jedou dál.

MP22

No a proto třeba okolo 5. května jsou desítky tisíc míst v kancelářských a obchodních komplexech a velká čest dopravy směřuje tam. Čili, pokud se nebude dát dostat dál jak 500 metrů od výjezdů z MO, dopravní indukce se postará jak o to, aby dál jezdilo tolik lidí, kolik se tam vejde a ten zbytek kapacity se vyčerpal na dojížďky v nejbližším okolí. Takhle přece ta dopravní indukce funguje, no ne?

Topstar81

Vždy mě hrozně zajímalo, jak napojí okruh na Vysočanskou radiálu, jak tam vede ten most, z kterého by byla fantastická vyhlídková plošina 🙂 Nemáte někdo nějaký link na vizualizaci, jak tam bylo zamýšleno s tím mostem pokračovat?
https://mapy.cz/zakladni?pid=103982905&newest=1&yaw=4.945&fov=1.257&pitch=-0.292&x=14.5262448&y=50.1142017&z=18&ovl=8

MP22

Jo tam jsme si střihli s bandou kdysi silvestr, výborná vyhlídka 🙂

lukYs

třeba tam bude nějaký brutální sešup 😀 nebo se po dvoupatrové spirále o velkém poloměru svezete 2x 360 ° a jste hned v podzemí 😀

Kebab

Taky by mě to zajímalo, ten most vede přímo do prostoru vysoko nad údolí.

Tomáš Jirák

Já tomu říkám balkón, je tam odtud opravdu pěkný výhled

Clovek

Tunelem, je to videt v uzemni planu:
https://app.iprpraha.cz/apl/app/vykresyUP/

V realu samozrejme nijak, na tunel nebudou nikdy penize a puvodni planovana trasa uz je zastavena domy.

michalspina

ono utopit 100+ mld. ve městě zaplaveném auty za další infrastrukturu pro auta stejně není moc dobrý nápad. a myslím, že to většině lidí pomalu dojde.

Libor

Tak tu Prahu zrušíme úplně? Nebo jak to udělat…

Andrej

Neříkám, že s tím nevyhnutně souhlasím, ale předpokladám, že „michalspina“ by chtél míň individuální automobilové dopravy ve městě ,no a jak to udělat, tak přece přes negativní a pozitivní pobídky: Negativní pobídky proti IAD jsou například: výrazně drahší parkování na veřejných (městských) komunikacích a pozemcích (a to taky pro lidi s trvalým pobytem ve městě), mýto za vstup do vybraných oblastí nebo průjezd některými obastmi. zklidňování ulic a dopravních tepen (míň pruhů pro IAD), snižování maximální povolené rychlosti, retardéry, důslednější vymáhání zákazů vjezdů, špatného parkování, a obecně dalších dopravních přestupků… Pozitivní pobídky pro alternativy: důrazná preference hromadné dopravy na světlech,… Číst vice »

Jaaa

Jakože Praha bez poloviny osobních aut nepřežije? 😀

David

Co vám vadí, ještě platí 40+ let starý vlak – každý si může vybrat.

Petr

Proč se jen nepostaví Vysočanská radiála a severní část okruhu (0081) a neřekne se, že městský okruh je toto + Průmyslová? Ušetří se desítky miliard a okruh to bude. Pěkný a kulatý.

Tom

Článek před dvěma týdny Průmyslová projde rekonstrukcí.
Pravděpodobně méně semaforu pro plynulejší dopravu.

Jenda

Jel jste někdy po Průmyslové? Semaforové peklo s limitem 50 km/h. To fakt nemůže být náhrada okruhu.

Petr

Průmyslová je peklo, protože chybí jihovýchodní část vnějšího okruhu. Až ten bude, část pekelné dopravy zmizí a Průmyslová může sloužit té městské.
Vzhledem k tomu, s jakými časovými výhledy se tady počítá, to tak i dopadne.

Ivan

Limit je dán úředním rozhodnutím, změnit ho stojí jen trochu papíru. Nevidím důvod, proč by mezi spalovnu a průmyslovými areály nemohla být rychlost větší. Tím neříkám, že by to pak byla vhodná náhrada za okruh.

Petr

Přesně. Většina semaforů hlavně zbytečná a stačí zákazat odbočování vlevo

Petr

Kdyby to předělali tak aby tam nebyl jediný semafor ani přechod nebo kruháč a 80 km/h tak by to smysl začalo dávat

Kozor24

No pokud Praha neví kde na to vezme peníze, tak stačí poslat do zadní části těla ten nápad s filharmonií.

Pražec

To je tak, když ekonomický rozhled končí poučením od rodičů, jak zacházet s kapesným – když chceš ušetřit na A, nemůžeš si zároveň koupit B.
Jenže touhle logikou by nebyly peníze na většinu infrastruktury. To máte jako třicet let nejezdit na dovolenou a v šedesáti vysypat ze slamníku cash na stavbu domu (děti mezitím odrostly). Počkat, ono existuje něco jako hypotéka?

Jiný

Kolik má stát filharmonie? Miliardu, možná jednu a půl. To radši filharmonií, než setinu okruhu.

Pizzaman

Necelých 12 miliard. Nicméně i tak jsou to vhodně investované peníze. Okolí vltavské je nevzhledné a investice do kultury je důležitá. Rušit to místo toho, aby měla hlavně autíčka kde jezdit je nesmysl. A to tím dostavbu okruhu nijak nesnižuji.

Mikulik

Na čem jste byl naposledy ve Filharmonii? Sakra plácáte tady nesmysly, jak chcete Filharmonii a přitom je to okrajová záležitost. Nezlobte se na mě, ale to už i ten fotbalový stadion místo Filharmonie by byl lepší. To si aspoň najde diváka, ale Filharmonie…..

Jakub P

Myslíte největší (měřeno objemem dotací od státu) neziskovku v zemi – neboli „českou kapříkovanou“?

ZdendaP

O řád Vám to ulítlo. Má stát 11,65 miliardy. Vyšplhá-li se to na 15, nikdo se asi příliš divit nebude. Konečně i Adam Gebrian říkal, že to pravděpodbně bude stát víc, než kolik zatím přiznávají.

Tím nechci říct, že se ta filharmonie nemá stavět.

Mickey

Ale v té částce jsou i tunely pro silniční dopravu.

ZdendaP

Ano. Naprosto logicky. Jejich potřeba je vyvolána stavbou té filharmonie. Nebýt fiharmonie, nebyly by potřeba tunely.

Pražec

Miliardu stojí u filharmonie jenom projekt. Celkové investiční náklady přes deset miliard.
Ale zase je to tím, že je to především složitá dopravní stavba, do které je vetknutý ten barák.

Andrej

Minimálně 12 miliard (to je současný odhad, čili v reálu vysoce pravděpodobně i výrazně víc). Za to už se některé významné dopravní stavby stavět dají, to ne že ne.

Tom

Praha je po Státu druhým největším investorem. Peníze dělají peníze. Bez investic nebude práce ani kvalifikace mladší generace.

MP22

Za ty peníze co prožere MO by se dalo vybudovat 10 takto významnýcha obřích veřejných staveb jako je filharmonie, myslím že ten užitek je jasně nakloněný pro ty instituce, tak radši pomlč autíčkářský barbare, aby si to někdo náhodou nespočítal a zbytek MO neodpískal. To by se ti pak sesypal celý život a to přece nechceš. Brm brm

ZdendaP

Těch 10 významných staveb, by mě tedy fakt zajímalo. Mě napadají takhle na rychlo maximálně 3: Národní fotbalový / atletický stadion, národní knihovna a nová nemocnice Na Bulovce. Co dál, aby to byli alespoň trochu smysluplně utracené peníze?

Jakub P

Bulovka není jediná velká nemocnice v Praze, která se rozpadá. Krč je na tom podobně a ty areály u Karláku jen o trochu líp.

Ale i když zůstanem u dopravy, v síti MHD toho chybí daleko víc, zejména kolejové tangenty a železniční tratě pro skutečnej S-bahn, a tratě s kapacitou pro nákladní dopravu v Pražském uzlu.

MP22

Co univerzitní kampusy? Nová muzea? Smysl mého příspěvku nebyl tyto investice najít, jen poukázat na to, že jestli se někomu nelíbí cena investice do filharmonie a zároveň vůbec neřeší cenu MO, tam by se nad tím měl pořádně zamyslet. Tady město dělá pro auta opravdu dost a já bych si to třeba představoval trochu jinak, byť MO je rozhodně potřebná, ale nechávám být, jen mě vadí ti autíčkáři, kteří nevidí nic jiného než brm brm a cokoliv jiného je fuj

Petr

Přesně! Za tu je nesmysl vyhazovat peníze. Jako mít děravou střechu a dělat zlaté kohoutky

skodacek

Děkuji za humanizaci. 8,5 km v tunelu + všechny rampy a k tomu technologie… tak toto se téměř zaručeně nikdy nepostaví, nebo minimálně já se toho nedožiji a v době kdy se dostaví budou uz auta létat… sorry za negativitu…

Jan Tichavský

Pokud se to má vůbec postavit, tak jedině v tunelu v zastavěných oblastech, na povrchu by to asi neprošlo vůbec. Už nyní je dlouhodobý problém s dodržováním hygienických limitů v ulicích jako Jana Želivského, tam by okruh pomohl a stále na něj čekají.

Zbynek

MO by v Zelivskeho pomohl stejne jako Blanka pomohla na Smetanove nabrezi. Nijak.

Bram

Zrovna toto není pravda. Blanka pomohla Smetanovu nábřeží a Malé Straně hodně, ale přes politiky (zejména ty z ODS) není bohužel protlačitelná uzávěra nábřeží pro průjezd a i nějaké omezení pro vjezd (vyjma rezidentů). Takže pokud někomu navigace ukáže, že to jde přes Smetanovo nábřeží, jede tamtudy.

Jakub P

Tedy ve skutečnosti pomohla na pár měsíců, ale když během nich nepřišla včas uzávěra nábřeží, pro IAD, celá ta pomoc se vypařila…

Zbyněk

Vůbec vám nerozumím. Dnes tam projede stejně aut jako před Blankou. V čem tedy nemám pravdu?

Bram

Zkuste zapojit mozek, třeba na to přijdete.

Zbyněk

Velice se omlouvám, ale nepodařilo se mi na to přijít. Mohu vás tedy poprosit, v čem nemám pravdu, když tvrdím, že Blanka Smetanově nábřeží nijak od aut nepomohla?

Jenda

Pomůže velmi výrazně za předpokladu, že se pak celá Želivského upraví na 1+1, přestaví se monstrózní křižovatka na Ohradě a doplní se více přechodů. Praha 3 o to ostatně usiluje už snad 15 let, zatím se jim povedlo prosadit aspoň omezení na 30 km/h okolo zastávek (o kterém nikdo ani neví a nadále se tam jezdí 70) a zúžení u Biskupcovy.

Zbyněk

Takže se shodneme, že úpravy Želivského nejsou nijak vázány na MO.

A stejně je to se vším.

Bram

Přesně tak, nějaké povrchové dopravně-inženýrské běsnění nehrozí. To by nemělo šanci projít, přesto se o takové věci snaží na dráze v Liboci.

Ivan

Toto mě neuvěřitelně fascinuje. Provoz v Jana Želivského překračuje dnešní limity, existuje plán na stavbu, která by tu dopravu dostala pod zem, kde bude škodit méně, ale nepůjde schválit, protože by posouzení vlivu na prostředí dopadlo špatně. Pražští úředníci, kteří uplynulé dekády trávili hlavně překládáním papírů ze stolu na stůl, teď argumentují krajní nouzí, protože „nemohli předvídat“, že platnost EIA jednou skončí a nová by trvala snad 10 let. Opravdu ten byrokratický bordel a totální paralýza čehokoliv smysluplného nikomu nevadí?