Dostavba Kysucké dálnice může začít. Nákladní dopravu možná odkloní přes Česko
Kysucký přivaděč. Zdroj: NDS

Prostřední ze zbývajících úseků má vysoutěženého zhotovitele, cenu se podařilo snížit o desítky milionů eur.
Prostřední ze zbývajících úseků má vysoutěženého zhotovitele, cenu se podařilo snížit o desítky milionů eur.
No, realita je asi takáto : – bude sa stavať úsek, ktorý nie je najkritickejší … teda kolóny v KNM budú na semaforoch pokračovať naďalej – tento úsek je značne predražený, lebo sa síce v 80-tych rokoch stavala nová cesta KNM – KnK ako poloprofil, ale namiesto rekonštrukcie a dobudovania chýbajúceho profilu a časti cesty sa bude budovať 2+2 pruhy, a preto naša konsolidovaná krajina bude mať unikátne riešenie s pôvodnou cestou, s obchvatom a náhradou pôvodnej cesty a zároveň s diaľnicou ako náhradou náhradnej cesty … – nezaujíma ma, kedy sa tam objavia bagre, ale kedy sa tam bude… Číst vice »
Je naozaj zaujímavé, ako je tento minister, čo za svoje 1 a 3/4 ročné pôsobenie vlastne nič nepredviedol vysoko pozitívne hodnotený. Videl som to jeho vyjadrenie a je to povedané tak, akoby sa malo začať kopať do konca prázdnin. Že NDS vybrala zhotoviteľa ešte nič neznamená. Ostatní účastníci sa môžu odvolať, stavebko v nedohľadne. Za mňa to bude na spadnutie pri podpise ZoD so zhotoviteľom.
Vzhledem k délce všech možných procesů se lze také zeptat takto:
Bylo něco jeho předchůdcem připraveno k zahájení?
Ne, Fico měl jenom plané sliby. 🙂
„Kompletní“ slovenská dálnice D3 ROZHODNĚ NEBUDE a to ani po dostavbě těchto zmiňovaných 3 úseků. Stále bude chybět kompletně celý jeden profil z Čadce až na hranici s Polskem, kde je vybodován pouze jeden profil ze dvou. No a dálnice má jasné parametry. Tedy dálnice D3 bude po této dostavbě kompletní pouze do Čadce, ale rozhodně ne v celé své délce. Tam má Slovensko ještě jeden velký a drahý úkol…
Ze Svrčinovce na hranice ten poloviční profil bude dlouhodobě stačit stejně jako na polské straně kde je S1 rovně v poloprofilu už od Žywiece. Nikdy tam nebude takový provoz, který by si vynutil 2+2 pruhy
Snaha je to rozbehnut čim skôr preto, pretože okrem tej d3 neexistuje na Slovensku žiaden diaľničný projekt, kde by sa mohla presunúť stavebná činnosť po predpokladanom otvorení všetkých tohtoročných úsekov. Nebyť D3, nie je žiaden diaľničný úsek tak blízko výstavby, kde by sa už hľadal zhotoviteľ. A na železnici je to podobná bieda, aj keď snaha je ich poslať pod tatry ale tie predražene projekty EU odmieta preplatiť. A ostáva už len možno elektrifikácia južne od Zvolena. A potom uz ostávajú projekty ako stavba vojenskej nemocnice v Prešov za pól miliardy EUR, ale tam je plán to vytunelovať cez Orbánovu… Číst vice »
Díky za info
Co na to … snad je parafrázovat klasika: Slovenký způsob vedení státu zdá se mi poněkud nešťastným.
Prosim ti co ste dali palec dole poprosim nejake argumenty v com je vedenie slovenskeho statu tak genialne s ohladom na vystavbu dialnic a zeleznic aby sme zostali pri teme 😉 vdaka
Kéž by se i na Slovensku pořádně rozběhla stavba dálnic. Bohužel, když člověk projede stav přípravy dalších dálnic (R), tak to spíš vypadá na relativně rychlou dostavbu D1 Bratislava – Košice, teď D3 a možná D4. Ale tak erka vypadají více než vzdáleně…
Ještě na R4 od Prešova na Polsko je vidět nějaká snaha a možná nějaké segmenty R2 na východ od Lučence, nic víc. Je to fakt bída…
D1 Bratislava – Trnava – Trenčín – Žilina – Košice bude až po roku 2030. Aktuálne chýbajú 3 úseky resp. 4 úseky a to 2. rúra tunela Branisko. Ďalšie dva úseky sú rozostavané. Všetky dva úseky znovu rozostaval bývalý minister Andrej Doležal D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Súťaž na dostavbu tochto úseku vyhrala SKANSKA. D1 Hubová – Ivachnová. Stavia VÁHOSTAV a OHLA ŽS. Tretí úsek sa nezačal staviať súčasťou sú dva tunely Korbeľka a Havran. Starostovia dotknutých obcí nesúhlasia so tunelovím variatom a ochranári s údolným variatom kvôli Jaskyňam. S údolným variatom nesúhlasia ani dopravný expert pre tien a… Číst vice »
Slovenská D1 to je nekonečný příběh a velká ostuda pro Slovensko z pohledu minimálně v rámci V4. Od nás z Česka to budí dojem, že nejpomalejší výstavba dálnic a železničních koridorů v rámci celé EU, je jasným ZÁMĚREM současné politické reprezentace, aby udržovali mezi lidmi nenávist a rozdělovali národ. Protože pokud by se věci dařili výrazně lépe a lidem se žilo lépe, Fico by nemohl být u moci… Navíc – cesta z Česka do Vysokých a Nízkých Tater (v podstatě jediný důvod, proč jet k Vám a nikoli do Alp) má ještě jeden ZÁSADNÍ PROBLÉM. A to je dálniční spojení… Číst vice »
Ani Tatry nie su dovod navstvit Zlovensko 😉 Slovensko uz nema sancu … ten rozdiel pdoti zvysku EU je proste nedobehnutelni …
Dalnice do Kosic uz 15 let existuje. Nekdy kolem roku 2007 to sliboval soudruh Cednik a ten by prece nelhal.
Existuje, cez Madarsko a Rakusko sa dostat po dialniciach a rychlostnych cestach uz dost dlho.
Stejně to ale nebude plnohodnotná dálnice, už jenom kvůli poloprofilům v úsecích Skalité – Svrčinovec a Čadca – Krásno nad Kysucou. O napojení na Česko ani nemluvě…
Půlprofil zůstane jen Skalité-Svrčinovec. Soutěž na dostavbu na plný profil úseku Čadca-Krásno včetně druhé roury tunelu Horelica je rovněž už u konce a bude se stavět zároveň s tímto ke KNM…
Na polské straně je rovněž poloviční profil, je to naprosto dostačující řešení, které problémy v oblasti jednoznačně vyřeší. Provoz přes Skalité rozhodne stoupne, ale nebude nikdy víc jak polovina toho co jede mezi Čadcou a Žilinou, spíše to nikdy nebude ani třetina…
Jen škoda toho nenapojení na ČR, ikdyž ani tady neočekávám kapacitní potíže.
Škoda že Jablunkov nepropoji dálničním profilem jako je to dále na Třinec. Možná v budoucnu dostaví obchvat Jablunkova…..
S dostavbou polské S1 (KTW-BielskoBiala a kolem Weg.Gorky) se předpokládá na I/68 velmi výrazný úbytek tranzitní nákladní dopravy, která nyní přes nás tranzituje z Polska přes Český Těšín či Bohumín právě na Jablunkov a dále na Žilinu. Na druhou stranu ale dojde k určitému nárůstu kvůli dostavbě D35 a přesunu části nákladní dopravy z trasy přes Brno + I/50 přes Hrozenkov
V čem vidíte „nenapojení na ČR“? Na slovenské straně jsou to od exitu Svrčinovec na hranici jen 2 km, to u nás chybí pořádný kus čtyřpruhu kolem Mostů, Jablunkova a Hrádku.
To je asi úplně to poslední co trápí lidi, kteří musí jezdit přes Kysuce.
Už mají stavební povolení?
Zrovna jsem se na to chtěl zeptat, platnou EIA mají asi měsíc, ale „Už brzy se na tomto úseku objeví bagry“ 😀
Před pár dny neměl ani jeden úsek platné stavební povolení. Trošku jsem nepochopil slovenský systém. První vysoutěžit stavební firmu a pak řešit stavební povolení.
Kdyby si to bylo v režimu design and build (FIDIC Yellow book), tak bych to pochopil, i když zmínka o bagrech by stejně byla komická. Tento úsek má být ale budován podle FIDIC Red book, takže projektování a povolování je na objednavateli.
pověstná slovenská státní transparentnost.
Nemají, dokonce Ráž v nedávném videu to zmínil, že předpokládají vydání během několika měsíců, že by se do konce roku snad mělo začít stavět…
Já mám pocit, že celé je to šité horkou jehlou.
Podle pana Janči toho dalšího připraveného k realizaci moc není, takže může být tlak stavbu rozjet podle plánu.
Mně trošku děsí údaj, že 1/3 z celkové délky úseku 26 km bude na mostech. To znamená:
– trvale vysoké finanční nároky na kvalitní údržbu mostů
– vyšší riziko dopravních nehod plynoucí z namrzání mostů
– nutnost držet odklonové trasy pro případ uzávěry (DN, opravy) v kapacitním a dobrém technickém stavu
Že sa u nás projektuje veľa estakád na úkor iných riešení je dané historicky. Mostné staviteľstvo má u nás dlhú históriu a firmy majú mostárske závody a kvalifikovaných ľudí. Takže sa projektujú masty aj tam, kde by sa v súčastnosti na západe projektovali napr tunely (krásny príklad R2 Kriváň-Mýtna).
no hlavne je to o betonárskej lobby, že. A liaty betón a debnenia, to milujeme úplne najviac, a čím sa ho naleje viac, tým lepšie. Stačí sa pozrieť, ako stavali Španieli obchvat Bratislavy D4+ R7 smer Holice, kde všetko čo sa dalo, sa urobilo mimo stavby a ako skladačka zmontovalo na stavbe, čím to bolo lanejšie a rýchlejšie, teda okrem mostu cez Dunaj, ten sa robil cez debnenie strojom, aj to sa snažili aby vyzeral relatívne štíhly. No ale bol to žltý Fidic, takže si to mohli prispôsobiť. Tie naše „tlsté“ mosty ktoré 50 rokov buduje Doprastav a iné „-… Číst vice »