Obrazem: U Přerova roste kilometrová estakáda. Poslední úsek D1 má být hotov za dva roky
Výstavba dálnice D1 u Přerova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Nejdelší v současné době budovaná estakáda už má většinu nosníků na pilířích.
Kdyby to aspoň stavěli v režimu 3+3, když se nám tu peažuje D1 a D55… Zase jen takový půl krok dopředu…
Prosím, jak se jmenuje stroj na 15. (předposledním) obrázku?
Recyklační fréza Wirtgen WR xxx (xxx může být třeba 240 apod., konkrétní číslo tohoto modelu u firmy SAT jsem nezjistil).
Moc díky!
Jsem zvědav, zda po dokončení tohoto úseku D1 zavede některý z autobusových dopravců přímé spojení Brno-Ostrava bez zajíždění do Olomouce. Mohla by to být zajímavá alternativa k vlakové lince R8…
A ušetří to nejakou vzdálenost nebo „jenom“ tu zastávku? Chápu že zajet na autobusák stojí nějaký čas, ale zase ta možnost přestupu…
Jinak jsem se díval že semtam nějaký bus už přímo Bo-Ostrava jede.
České dálnice jsou jako Sagrada Família. Taky to nebude nikdy hotové.
Chybí dokončit cca 600 km dálnic, z té délky je už více než polovina buď ve výstavbě nebo těsně před udělením stavebního povolení. Ta druhá polovina bude problém, protože stavbu blokují nejrůznější NIMBY.
Mně by zajímalo jakej ynteligent vymýšlel dálnice na Moravě. Proč nevede přímá, co nejkratší dálnice z Brna do Ostravy, tedy dvě tamní největší města a zároveň hlavní zemská města? Takhle to vždy bude zajížďka, ať už spodem nebo horem.
Mínusujete, ale napsat v čem nemám pravdu už nikdo nezvládne. Víte totiž, že je ta situace na prd, ale bojíte se si to přiznat, protože s tím nikdo nic už neudělá. Haná je plná dálnic cyk cak a přitom cesta z druhého největšího města ČR do třetího je o desítky km delší než by měla být. V Čechách mají dálnice nějakou koncepci, ale na Moravě je to prostě maglajz.
Ono je to přesně naopak. V Čechách koncepce chybí a tak všechny dálnice vedou do Prahy. Přímá dálnice od Vyškova na Lipník by byla proti D46/D1 kratší asi jen o 12 km (6min.), přitom by neobsloužila větší sídla na trase (Prostějov, Přerov, Kroměříž…). Takhle to dává větší smysl.
+ Zlín, ono to přes Buchlováky není zrovna ideální, dálnice do Brna vede okolo kopců po rovině, což je hlavně v zimě a s kamionem dost velké plus.
Svata prostoto! Vas snad nekde klonujou. Cechy jsou typicky monocentricka zeme. Hlavni mesto je uprostred a od nej vedou uz stovky let obchodni stezky radialne na vsechny strany. Plus navic hlavni tranzitni smery JZ-SV Norimberk-Vratislav a SZ-JV Drazdany-Viden vedou primo pres Prahu. Co na tom presne nechapete?
Že by Olomouc a Brno něměly dálniční spojení přímo, ale zajížďkou přes Přerov a totéž z Olomouce do Ostravy?
Vy se bojíte, že tu pravdu někdo napíše a vy budete za rohaté zvíře, že?
Tak zrovna D1 z Prahy do Brna, vedená nejkratší možnou trasou, se neukázala jako dobrý nápad – prochází slabě osídleným Posázavím, jsou tam velké sklony, nebezpečné náklady musejí objíždět Želivku. Kdyby se ohnula víc severněji, mnohem víc by to pomohlo spojení východních Čech kamkoliv, stejně jako třeba Prahy a Olomouce mimo Brno.
Že by to bylo proto, že lidi nejezdí jen mezi dvěma největšími městy, ale taky mezi těmi ostatními a je mnohem důležitější napojit i lokální cíle, než ušetřit deset minut na dálkové trase?
Az se dostavi d35 a d 55- tak se dost zmnii prepravni proudy a pres brno na ostravu se moc nepojede…
Tady mělo být prioritou vybudování MÚK Přerov sever, protože ten příjezd do města je občas šílený.
Ze zveřejňovyných videí je ale vidět, že zrovna zde je progres výstavby jednoznačně nejmenší, takže se toho zázraku evidentně nedočkáme.
Vše bude hotové jaro 2026
„Nejlepší“ je cesta z Brna do Ostravy. Takhle se v Česku cestuje v roce 2024 mezi druhým a třetím největším městem. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&pid=104605300&newest=1&yaw=0.825&fov=1.571&pitch=0.210&x=17.4335193&y=49.4677694&rc=9mMYexT9bJ9pz1pxWWIN&rs=muni&rs=muni&ri=5740&ri=4730&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9mtCExTpHF9n1z1x8gwwmfNx8ygDiF-xUOmbmrkxUnF-9nygtxU.6t97K3HcsP97-3axVC.Z97o6FbOa9p2R2xVi.0&rut=1&z=17&ovl=8
Takže jste si všiml 6. největšího města s více než 100.000 obyvateli.
Pro plánovač trasy to logické je.
Má-li předvolbu Nejrychlejší, pak se vyhne koloně před semaforem na oficiálním tahu a nabídne zkratku 😉
Ten MÚK opravdu chybí. Křižovatka u autosalonu je navržená nějakým „joudou“ od stolu, a přitom museli tušit, jak blbě to tam udělali a na kolik let dopředu. Ve špičkách to špuntuje na výjezdu celý Přerov. Motají se tam kamiony a než se rozjedou, tak tam zase padá červená. Mimoúroveň se jim pochopitelně dělat nechtěla, ale nějaký odbočovací/odváděcí pruh tam provizorně být mohl.
Je to jen přechodný stav Tento dálniční výjezd bude jen pro dálniční obsluhu
Soucasti tohoto useku by mel byt i pamatnik venovany Miroslavu Patrikovi. Nejaky obelisk ve tvaru udu, napriklad…
Za minulého režimu bylo na podobné plastiky vyhrazeno až 3% z rozpočtu celé stavby (viz Barrandovský most). Za to už by šel postavit pořádný orgán…
Musi se setrit. Postaci prestehovat brnensky orloj.
Co tak ho vyřezat ze dřeva, ať je to eko?
Ten už mu v Brně postavili. Prý dokonce umí říct l, kolik je hodin.
Jo, umí říct kolik je hodin. Ale jen z jedné strany. Té ze které je vidět na pouliční hodiny..
To by mohli konečně odvézt ten orloj ze Svoboďáku v Brně, třeba..? 🙂
Podmiňovací způsob „má být“ se obává Miroslava Patrika, nebo jen schopností stavebních firem?
To ušaty torpédo už v tomto případě nemá šanci