Dostavba slovenské D1 k ukrajinským hranicím zná svou trasu, s tunelem už nepočítá
Hraniční přechod Užhorod. Zdroj: Google Street View
Vybraná varianta bude dlouhá 72 kilometrů.
Vybraná varianta bude dlouhá 72 kilometrů.
Vybrali variantu G? Bude zajímavé se podivat gdo z vlagni goalice v poslegních letech nagoupil pozemgy ve trase….
Stejne to v dalsich 30 letech nedojde realizaci. Je to Slovensko.. 😉
Kromě 2 zmíněných úseků se také staví tunel Višňové, který poslouží jako obchvat Žiliny.
tiež mi tam chýbal v texte. Ak sa tieto dva úseky podaria do konca 2025 otvoriť (zatiaľ sa to tvári že áno, aj keď zlé jazyky tvrdia že Višňové kvôli problémom v tuneli asi nestihnú), bol by to končene výrazný skok.
Tam poklepal základní kámen ještě Vl. Mečiar, ale dodneška není dokončen.
ČSR planovala na konci 30.let 20. stoleti dalnici az na vychodni hranice. Ani 100 let pote to nebude…
A to ta východní hranice byla ještě dál, než východní hranice Slovenska.
Vloni bylo z celkové plánované délky 512,4 kilometru zprovozněno 395,9 kilometru………zní to krásně, ale přesnější je: Do loňského roku bylo zprovozněno……….
a kľudne mohli napísať že aj do konca tohtoročného, lebo tento rok sa na D1 neotvorí ani meter, nieže kilometer :-). Ale ak motyka vystrelí, budúci rok by to do Silvestra mohlo byť 28,5 km (južný obchvat Žiliny a Ružomberok). Teda pardon, tento rok dokončili aspoň križovatku Lietavská Lúčka 🙂
https://ndsas.sk/press/spravy/vstup-do-ziliny-z-d1-sa-buduci-mesiac-zjednodusi
Snáď sa moje dosiaľ nenarodené vnúčatá dožiju.
S najväčšou pravdepodobnosťou si budú tak maximálne púšťať to video ….
Ta dálnice je nějaký svatý grál blahobytu a spokojenosti? Hlavně ať jsou zdravé.
To či bude/nebude tunel nie je isté. Zhotoviteľ štúdie vybral spolu s Objednávateľom štúdie (NDS) najlacnejší variant. Teraz však budú musieť pokračovať ďalej v príprave, pričom ďalší krok je EIA. V tomto procese kľudne môže byť vybratý tunelový variant. To či sa stavba bude realizovať skôr ako o desať rokov je dosť otázne. Plány sú okolo roku 2035 a vzhľadom na jej spoločenskú návratnosť je možné, že nikto na to nedá peniaze. Pomer prínosov a nákladov na úrovni 0,3 až 0,4 je mizéria. Po Michalovce diaľnica dáva význam. Otázka by mala byť, ako osekať náklady, aby to bol aspoň trochu… Číst vice »
tunel nebude—- kdyz si pan Fico prostrednictvim pana Raze ml. takrikajic „dupne“, tak tunel nebude….btw muj soukromy nazor na stavajici parametry tzv. EIA je natolik vulgarni, ze ho sem nelze vlozit….
hlavne aby uz byla co nejdriv ta dalnice…
btw2 – nesouhlasim , ze „za Michalovcami žiadnu cestu v parametroch diaľnice nie je potrebné realizovať. Intenzity sú úplne smiešne“ – – ty nekonecne fronty kamionu pomaluse plazicich ci odstavenych , ktere pri svych pravidelnych navstevach pribuzenstva v te lokalite mnohokrat rocne objizdim mi prijdou trochu v rozporu s vasim tvrzenim—
Na tej rovine by na výraznejšie zlepšenie postačovala aj nová dvojpruhová cesta mimo dedín, kde by aj kamióny plynule jazdili 90 km/h (na Slovensku majú túto rýchlosť povolenú aj mimo obce, nielen na diaľniciach)
ten ctyrpruh se ovsem da pouzit (a zrovna kolem Michaloviec se tak stale deje) – i jako odstavna plocha pro cekajici kamiony, kdy vam stale jeste zbyva dvojpruh…
1) Pán Fico nerieši nejaký tunel na východe, kde nič nie je… Ten to má hlboko v prdeli. Platí to čo som napísal. Ak z EIA vyjde, že tam má byť tunel, tak tam tunel bude. Už len kvôli tomu, že budú chcieť peniaze z eurofondov… 2) Údaje zo sčítania dopravy sú neúprosné. Medzi Košicami a Michalovcami sú intenzity dopravy 10 až 15 tisíc vozidiel. Medzi Michalovcami a Sobrancami sú intenzity medzi 5 až 10 tisíc vozidiel. Za Sobrancami na Ukrajinu intenzity klesajú na 2 tisíc. To sú aktuálne údaje, ktoré sa robili pre tú štúdiu. Netuším prečo sú tam… Číst vice »
Vidím dobře, že tam mají občanské sdružení, které lobbuje ZA výstavbu dálnice a ne PROTI? Musel jsem si tu větu přečíst několikrát.
Nevím proč spolek D3 Sázava ještě není 🙂
A kdo by v něm asi tak byl…?! Právníci, elity z haciend, svobodná povolání, chalupáři mohoucí si dovolit chajdalupy za 5-10 mega, důchodci, kteří budou rádi za dožití ve svým „ekosystému“… Snad bys nehledal obyčejný lidi. U D3 mám až takový pocit, že v tom nejneuralgičtějším bodě okolo Sázavy vlastně dálnici nikdo nechce, nebo je to tak PR zmáknutý, že ten pocit je navozován. Obdoba Výtoně… Těžko říci…, že je to však kontraproduktivní s celospolečenského pohledu je bohužel pravda.
Jojo, jedou… na druhou stranu, kolony kamionu za barakama kvuli hranici fakt nechces…
Na to přece existuje vlak. Železnice ostatně opět plánujeme (ovšem ke škodě jejich použitelnosti pro nás) se stanicemi co nejdále i od poměrně velkých sídel…
Jistě… a kdyby náhodou Ukrajina železnici v použitelném stavu na slovenské hranici neměla, tak jejich chyba – shodí jim to na hranici na zem, ať dělají co umí…
Byl jste tam někdy? Ten region se totálně rozpadá, tak chtějí aspoň něco. Než přijdou na to, źe to má i negativa.
Nikoliv. Ten region se již rozpadl. Tam koupíte dům na vesnici s velkým pozemkem i za 5000 eur…. jenom o kousek dráž než byt v paneláku ve Vorkutě.
Tak som zvedavý, či to s ušetreným tunelom pod Dargovom bude podobne úspešné, ako s tým slávnym úsekom Turany-Hubová. Tam sa tiež chcelo šetriť na tuneloch…
Chtělo, ale devastace přírody by byla takového rozsahu, že to nebylo možné. Ona bude i tak dost velká, ale až alespoň zmizí stopy po výstavbě, bude to technicky unikátní dílo, krásné vyhlídky pro řidiče na estakádách. Bez tunelů by to byla pohroma pro faunu, zmenšily by se potřebné areály pro život zvířat. Málokdo si tady uvědomujeme, jak velké areály potřebuje třeba rys ostrovid, medvěd, ap. Tady vůbec málokdo ví, že z horách žijí zvířata, která jsou tam, na rozdíl od nás, doma.
Už zase nebudou, současná vláda miluje odstřely.
Ochrana prírody ale nebola jediný dôvod, prečo sa stavba zastavila, naviac minimálne prípravné práce ako klčovanie a skrývka už v teréne prebiehali. Nemalý vplyv malo to, že „sa zistilo“, že je diaľnica naplánovaná po povrchu priamo cez zosuvové územie, kde by to ani pri najlepšej vôli nešlo postaviť stabilne.
To je jedna vec, okrem toho je tam chránené územie Natura 2000, Šútovské jazero a kopec ďalších nenahraditeľných faun a flór. EU povedala, že na to peniaze nedá, pretože je to porušenie pravidiel, ku ktorým sme sa ako členská krajina zaviazali a keď to chceli spustiť ako PPP v 2009-2010, prišla celosvetová finančná kríza a žiadna banka sa nenašla, ktorá by bola ochotná to financovať, lebo výsledok bol veľmi neistý. To už dnes nikto nepovie, len to, že Fígeľ z KDH to zrušil. No zrušil, lebo nemal ani inú možnosť, žiadny samovrah (teda banka) do toho ísť nechcel a bez… Číst vice »
Vypustenie tunela ešte nie je isté, závisí to od výsledku EIA
Tam bude jeden veľký tunel, ktorý bude viesť až na Belize….
Ako sakra, ten mindop Ráž za posledné mesiace vytiahol z vrecka toľko projektov, že na ich dokončenie by bolo treba najmenej 30 miliárd eur……
Putin zajistí….
To spíš Číňani.
Je to hlavně ideolog.
Tak hlavně nainstalovat dostatek autodestrukčních zařízení pod mosty, kdyby chtěl přejet Ivan z východu nepozván…
Právě kvůli tomu přeci Fico tu výstavbu urychlí.
Tak ono to hlavně půjde prodat jako strategická stavba a podojit EU o love. To se s takovým tunelom Karpaty asi nepodaří…