Dostavba slovenské D1 k ukrajinským hranicím zná svou trasu, s tunelem už nepočítá

Hraniční přechod Užhorod. Zdroj: Google Street ViewHraniční přechod Užhorod. Zdroj: Google Street View

Vybraná varianta bude dlouhá 72 kilometrů.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gunduľ neubiješ

Vybrali variantu G? Bude zajímavé se podivat gdo z vlagni goalice v poslegních letech nagoupil pozemgy ve trase….

Jirka

Stejne to v dalsich 30 letech nedojde realizaci. Je to Slovensko.. 😉

JiriP

Kromě 2 zmíněných úseků se také staví tunel Višňové, který poslouží jako obchvat Žiliny.

Romino

tiež mi tam chýbal v texte. Ak sa tieto dva úseky podaria do konca 2025 otvoriť (zatiaľ sa to tvári že áno, aj keď zlé jazyky tvrdia že Višňové kvôli problémom v tuneli asi nestihnú), bol by to končene výrazný skok.

Jarda Š.

Tam poklepal základní kámen ještě Vl. Mečiar, ale dodneška není dokončen.

Dálnice

ČSR planovala na konci 30.let 20. stoleti dalnici az na vychodni hranice. Ani 100 let pote to nebude…

Jarda Š.

A to ta východní hranice byla ještě dál, než východní hranice Slovenska.

Antonín Prokop

Vloni bylo z celkové plánované délky 512,4 kilometru zprovozněno 395,9 kilometru………zní to krásně, ale přesnější je: Do loňského roku bylo zprovozněno……….

Romino

a kľudne mohli napísať že aj do konca tohtoročného, lebo tento rok sa na D1 neotvorí ani meter, nieže kilometer :-). Ale ak motyka vystrelí, budúci rok by to do Silvestra mohlo byť 28,5 km (južný obchvat Žiliny a Ružomberok). Teda pardon, tento rok dokončili aspoň križovatku Lietavská Lúčka 🙂
https://ndsas.sk/press/spravy/vstup-do-ziliny-z-d1-sa-buduci-mesiac-zjednodusi

Pavel

Snáď sa moje dosiaľ nenarodené vnúčatá dožiju.

Michal Tvrdý

S najväčšou pravdepodobnosťou si budú tak maximálne púšťať to video ….

Jiří Urban

Ta dálnice je nějaký svatý grál blahobytu a spokojenosti? Hlavně ať jsou zdravé.

Horizon

To či bude/nebude tunel nie je isté. Zhotoviteľ štúdie vybral spolu s Objednávateľom štúdie (NDS) najlacnejší variant. Teraz však budú musieť pokračovať ďalej v príprave, pričom ďalší krok je EIA. V tomto procese kľudne môže byť vybratý tunelový variant. To či sa stavba bude realizovať skôr ako o desať rokov je dosť otázne. Plány sú okolo roku 2035 a vzhľadom na jej spoločenskú návratnosť je možné, že nikto na to nedá peniaze. Pomer prínosov a nákladov na úrovni 0,3 až 0,4 je mizéria. Po Michalovce diaľnica dáva význam. Otázka by mala byť, ako osekať náklady, aby to bol aspoň trochu… Číst vice »

marek hudec

tunel nebude—- kdyz si pan Fico prostrednictvim pana Raze ml. takrikajic „dupne“, tak tunel nebude….btw muj soukromy nazor na stavajici parametry tzv. EIA je natolik vulgarni, ze ho sem nelze vlozit….
hlavne aby uz byla co nejdriv ta dalnice…
btw2 – nesouhlasim , ze „za Michalovcami žiadnu cestu v parametroch diaľnice nie je potrebné realizovať. Intenzity sú úplne smiešne“ – – ty nekonecne fronty kamionu pomaluse plazicich ci odstavenych , ktere pri svych pravidelnych navstevach pribuzenstva v te lokalite mnohokrat rocne objizdim mi prijdou trochu v rozporu s vasim tvrzenim—

Patrick

Na tej rovine by na výraznejšie zlepšenie postačovala aj nová dvojpruhová cesta mimo dedín, kde by aj kamióny plynule jazdili 90 km/h (na Slovensku majú túto rýchlosť povolenú aj mimo obce, nielen na diaľniciach)

marek hudec

ten ctyrpruh se ovsem da pouzit (a zrovna kolem Michaloviec se tak stale deje) – i jako odstavna plocha pro cekajici kamiony, kdy vam stale jeste zbyva dvojpruh…

Horizon

1) Pán Fico nerieši nejaký tunel na východe, kde nič nie je… Ten to má hlboko v prdeli. Platí to čo som napísal. Ak z EIA vyjde, že tam má byť tunel, tak tam tunel bude. Už len kvôli tomu, že budú chcieť peniaze z eurofondov… 2) Údaje zo sčítania dopravy sú neúprosné. Medzi Košicami a Michalovcami sú intenzity dopravy 10 až 15 tisíc vozidiel. Medzi Michalovcami a Sobrancami sú intenzity medzi 5 až 10 tisíc vozidiel. Za Sobrancami na Ukrajinu intenzity klesajú na 2 tisíc. To sú aktuálne údaje, ktoré sa robili pre tú štúdiu. Netuším prečo sú tam… Číst vice »

Jenda

Vidím dobře, že tam mají občanské sdružení, které lobbuje ZA výstavbu dálnice a ne PROTI? Musel jsem si tu větu přečíst několikrát.

FrenkyUL

Nevím proč spolek D3 Sázava ještě není 🙂

Olin

A kdo by v něm asi tak byl…?! Právníci, elity z haciend, svobodná povolání, chalupáři mohoucí si dovolit chajdalupy za 5-10 mega, důchodci, kteří budou rádi za dožití ve svým „ekosystému“… Snad bys nehledal obyčejný lidi. U D3 mám až takový pocit, že v tom nejneuralgičtějším bodě okolo Sázavy vlastně dálnici nikdo nechce, nebo je to tak PR zmáknutý, že ten pocit je navozován. Obdoba Výtoně… Těžko říci…, že je to však kontraproduktivní s celospolečenského pohledu je bohužel pravda.

Dominik

Jojo, jedou… na druhou stranu, kolony kamionu za barakama kvuli hranici fakt nechces…

Frantisek X

Na to přece existuje vlak. Železnice ostatně opět plánujeme (ovšem ke škodě jejich použitelnosti pro nás) se stanicemi co nejdále i od poměrně velkých sídel…

SYN

Jistě… a kdyby náhodou Ukrajina železnici v použitelném stavu na slovenské hranici neměla, tak jejich chyba – shodí jim to na hranici na zem, ať dělají co umí…

Jaaa

Byl jste tam někdy? Ten region se totálně rozpadá, tak chtějí aspoň něco. Než přijdou na to, źe to má i negativa.

Gunduľ neubiješ

Nikoliv. Ten region se již rozpadl. Tam koupíte dům na vesnici s velkým pozemkem i za 5000 eur…. jenom o kousek dráž než byt v paneláku ve Vorkutě.

Jeffer

Tak som zvedavý, či to s ušetreným tunelom pod Dargovom bude podobne úspešné, ako s tým slávnym úsekom Turany-Hubová. Tam sa tiež chcelo šetriť na tuneloch…

Vlastimil Kocurek

Chtělo, ale devastace přírody by byla takového rozsahu, že to nebylo možné. Ona bude i tak dost velká, ale až alespoň zmizí stopy po výstavbě, bude to technicky unikátní dílo, krásné vyhlídky pro řidiče na estakádách. Bez tunelů by to byla pohroma pro faunu, zmenšily by se potřebné areály pro život zvířat. Málokdo si tady uvědomujeme, jak velké areály potřebuje třeba rys ostrovid, medvěd, ap. Tady vůbec málokdo ví, že z horách žijí zvířata, která jsou tam, na rozdíl od nás, doma.

Jaaa

Už zase nebudou, současná vláda miluje odstřely.

Jeffer

Ochrana prírody ale nebola jediný dôvod, prečo sa stavba zastavila, naviac minimálne prípravné práce ako klčovanie a skrývka už v teréne prebiehali. Nemalý vplyv malo to, že „sa zistilo“, že je diaľnica naplánovaná po povrchu priamo cez zosuvové územie, kde by to ani pri najlepšej vôli nešlo postaviť stabilne.

Romino

To je jedna vec, okrem toho je tam chránené územie Natura 2000, Šútovské jazero a kopec ďalších nenahraditeľných faun a flór. EU povedala, že na to peniaze nedá, pretože je to porušenie pravidiel, ku ktorým sme sa ako členská krajina zaviazali a keď to chceli spustiť ako PPP v 2009-2010, prišla celosvetová finančná kríza a žiadna banka sa nenašla, ktorá by bola ochotná to financovať, lebo výsledok bol veľmi neistý. To už dnes nikto nepovie, len to, že Fígeľ z KDH to zrušil. No zrušil, lebo nemal ani inú možnosť, žiadny samovrah (teda banka) do toho ísť nechcel a bez… Číst vice »

Patrick

Vypustenie tunela ešte nie je isté, závisí to od výsledku EIA

ICE_Laco

Tam bude jeden veľký tunel, ktorý bude viesť až na Belize….

Ako sakra, ten mindop Ráž za posledné mesiace vytiahol z vrecka toľko projektov, že na ich dokončenie by bolo treba najmenej 30 miliárd eur……

FrenkyUL

Putin zajistí….

a8n

To spíš Číňani.

Vlastimil Kocurek

Je to hlavně ideolog.

Jan

Tak hlavně nainstalovat dostatek autodestrukčních zařízení pod mosty, kdyby chtěl přejet Ivan z východu nepozván…

Tomáš Flaška

Právě kvůli tomu přeci Fico tu výstavbu urychlí.

Nose Peak

Tak ono to hlavně půjde prodat jako strategická stavba a podojit EU o love. To se s takovým tunelom Karpaty asi nepodaří…