Dopravní vychytávky: Jak podlaha či světlo ovlivní, kam se ve vagonu metra postavíte
Světelný ovál nad dveřmi má cestující vybízet k postupu dále do vozu. Foto: Zdopravy.cz

Podle DB by ve vagonech městské dopravy měly v budoucnu převládat multifunkční prostory.
Podlaha a svetlo sú nič oproti čuchovým vnemom, ktoré mimoriadne rýchlo po nástupe ovplyvnia moje chovanie a nasmerujú ma do inej časti súpravy.
V pražském metru by stačila normální slušnost. Když vlezu do vagónu, udělám 2 kroky a nezacláním mezi dveřmi.
Me by bohate stacilo, kdyby mladsi generace poustela sednout ty nad 50, tehotne, hendikepovane a po urazech… ale vetsina se okamzite vrhne do sedadel, aby mohla mobilovat…
Většina mladé generace pustí sednout kohokoliv, když o to poprosí.
Celá čtvrtina sedaček v metru je vyhrazena pro osoby, se sníženou schopností pohybu. Vždy na obou krajích každého vozu. Možná by stačilo využívat přednostně tato místa.
No, alespon nekdo umi nabidnout, a urcite to nestoji majlant, (az na to cisteni sedadel)… ale jak znam dp u nas, tak pozadavky budou jeste dlouho jen ve stylu „co byste jeste chteli“… staci jak dlouho se v tramvajich prosazovala klimatizace,…
A to jeste ani u nas nejsou vyrobci co by vubec neco takoveho nabidli na prezentacich ci veletrzich…
Tak robo rameno je ještě asi na nějakou dobu celkem úlet, ale spousta těch ostatních nápadů vypadá pěkně
Do doby než to někdo vymatlanej rozfláká, poškrábe, pozvrací a počmárá. Vždy je potřeba počítat s realitou.
S tím vaším přístupem bychom neměli pomalu ani okno.. :d
Třeba solární panely na vozech metra, to je super nápad. 😀 Chápu, že se metrem v článku myslí spíše nějaká nadzemka, ale ta konotace je dost vtipná.