Rychlodráhu neblokujeme, jen sbíráme podněty, tvrdí Praha 6. Přestřelka s krajem pokračuje
Vizualizace tunelů na Praze 6. Pramen: Správa železnic
Radní Hrubeš kritiku za průtahy stavby rychlodráhy na letiště nepřijímá.
Radní Hrubeš kritiku za průtahy stavby rychlodráhy na letiště nepřijímá.
Nejdůležitější je úsek na Veleslavín, kde je metro. Dál na Dejvice je to už čistě záležitost Prahy 6, tak ať si tam dělají co chtějí. Z hlediska rychlosti dopravy to už nic neovlivní, spíš naopak.
Snobové z Prahy 6 si myslí, že mohou cokoliv… Vlastně mohou…
„Praha 6 podporuje výstavbu modernizace trati Praha – Kladno dlouhodobě a kontinuálně“
Ehm, někteří z nás ještě stále nepřišli o paměť zcela („Chceme metro…“ mohutně P6 podporované).
Jsem radní zvolený na 4 roky, ale moje ambice jsou mezinárodní…
Moderovat v případě Prahy 6 znamená, žvanit tak dlouho, jak je zaplaceno.
Pan radní pro dopravu v Praze 6 je sebestředný amatér. Divím se ODS, že to trpí. Jeho řešení nemají nic společného s dohodou. Jeho snaha vysmívat se starostům z okolí Prahy 6 byla otřesná. Nynější snaha rozdělit starosty z okolí a vedení kraje je průhledná a směšná. Reaguje tím neobratně na kritiku, která se na něj snesla. Snaha dohodnout se na kompromisu nulová. Takto se chová odrostlé dítě, ne politik. Odpovědný je za to samozřejmě i starosta, má to řídit, když je to nad možnosti radního. Jen pro upřesnění, jsem pravicový volič z Prahy.
Ona to ODS má tak nějak v sobě. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/radni-steiner-udelal-konecne-maturitu.A050601_083802_domaci_lja
Dokazují, že to dokážou.
Ona ODS je takových lidí plná, a to i když tam nemá pana Musílka(bývalý starosta Prahy 8, v politice i 20 let po odvolání kvůli tomu, že prohlásil, že je zbytečné u Písečné dělat semafory, když tam řidiči porušují maximální povolenou rychlost. Semafory po jeho odejití z ODS vznikly, protože to muselo být).
„…navazující část do Dejvic už v přípravě také pokročila. Pro téměř tříkilometrový úsek nyní Správa železnic hledá projektanta, stavba s odhadovanými náklady 7,66 miliardy korun má proběhnout v letech 2026 až 2029.“
—
Projektanta čeho? Jakého stupně? Kam tedy pokročila příprava?
Mají už vydané závazné stanovisko k EIA, dokumentaci nebo zažádáno o územní rozhodnutí? Všechny tyto věci mohou v této zemi trvat desítky let. Kde je ta pokročilost přípravy? Stejně jako s VRT. Jenom jedna velká nafouknutá bublina, která čeká na splasknutí. Jenže až se tak stane, tak místo průvanu na zodpovědných místech se jenom v pohodě posune termín a čerstvou barvičkou opraví již notně opršený nápis „JIŽ BRZY“.
A nemůže už někdo podle „liniového zákona“ udělat tak aby to bylo co nejrychleji v provozu ve stávají stopě (případně drobné úpravy) a vykašlat se na P6 a tunely? Ono i kdyby to jezdilo 100km/hod a nestavělo to všude, tak by to bylo zlepšení o 100%.
Ve stávající stopě neprotáhnete druhou kolej bez demolic a demolice neuděláte, nejsou v územním plánu, nelze vyvlastnit jen tak.
Takže křižování a čekání na protijedoucí vlak. Rázem z toho máte jízdní doby takové, že 100 km/h mezi stanicemi je k ničemu.
Tak úseky Kladno – Ruzyně a Letiště – Ruzyně – Veleslavín se nejspíš jako dvojkolejné postaví, úsek Výstaviště – Bubny – Masaryčka je ve výstavbě. Zbývá úsek Výstaviště – Dejvice – Veleslavín, mezistaniční jízdní doby jsou kolem 6 minut a to je to regionova, takže kdyby se to aspoň zadrátovalo, dá se tam v intervalu 15 minut jezdit s rezervou s křižováním v Dejvicích. Pořád lepší než to, co je teď.
Ne nejspíš, ale určitě, jinak by to nedávalo vůbec žádný smysl, bylo by to tak jak teď, akorát modernizované budovy nádraží. To by byla pěkně drahá akce jen kvůli estetickému dojmu a pár zabradlím navíc 🫣
To je jedno, většina lidí přestoupí na metro. K čemu vám je jet s vlakem na Dejvickou? Jedině že potřebujete na HN, ale pak bude lepší to vzít metrem opět s přestupem.
Mně by se hodila Vltavská(bývalé Bubny), protože by to bylo na „C“ nejrychlejší, ale oproti Veleslavínu je ten rozdíl minimální, spíš jen v komfortu.
Pokud P6 tvrdi, se sehrava roli moderatora…. a pak prohlasi „nesmyslne podminky“, tak tim rovnou diskusi zablokuje…
Rychlodráhu na letiště zazdili ještě když byl starostou Prahy 6 Pavel Bém. Oni teď jen pokračují v jeho tradici 🙁
Už se nám zase vrátilo to pojmenování rychlodráha. Měl jsem za to, že tohle se už dávno vysvětlilo, že to bude normální regionální trať (ostatně stále se počítá s provozem místních vlaků, jak plyne i z tohoto článku), kde rychlost sotva překročí stovku (možná je tam pár míst se stočtyřicítkou což pořád neni nic moc). Kdyby se aspoň překročila ona česká rychlostní bariéra (160 km/hod) tak neřeknu. Nemám nic proti slovnímu spojení „Rychlé vlakové spojení na letiště“ to vyjadřuje porovnání s dosavadním stavem ale slovo „rychlodráha“ bych radši pro tu trať nepoužíval to bych opravdu nechal pro tratě 200+ nebo… Číst vice »
Rychlodráha to má být asi v porovnání s běžnou pouliční dráhou anebo železnici, která by měla každých dvěstě metrů nechráněný přejezd s mizernými rozhledovými poměry.
Přesně tak, nejde o vysokorychlostní dráhu. I když v malých českých poměrech bude vysokorychlostní dráha také spíše rychlodráhou… Podstatné je to mimoúrovňové oddělení.
To dneska už neplatí. Rychlodráha jako pojem je něco z 60.let, kdy byl stav železnic úplně jinde.
Prosazení negativní nálepky „rychlodráha“ bylo jedno z prvních vítězství blokátorů z Prahy 6. Proto teď od pana radního není moc taktické, když ho znovu používá, ale holt to chtěl, aby to zaznělo jasně a na plnou hubu, kdo je žába na prameni. I když to všichni ví …
To je už taková tradice. Když se bojovalo proti Blance, tak se bojovalo proti „dálnici kolem Pražského hradu“, když se bojovalo proti představbě a rozšíření Libeňského mostu, bojovalo se proti „mostu dálničního typu“, když se bojuje proti magistrále, bojuje se proti „dálnici centrem Prahy“. Přitom ty stavby mají s dálnicí společného zhruba jako tahle trať s rychlodráhou.
A když se bojuje proti novému mostu na Výtoni, tak je do demolice Pražského Hradu. Divím se, že to rovnou nenazvali Lidicemi…
Pro tratě na kterých se jezdí víc jak 200 km/h máme slovní spojení (dokonce dle zákona) vysokorychlostní trať = VRT.
Slovo rychlodráha je jen otrocky přeložený německý výraz „shnellbahn“. Takže obecně se může použít pro cokoliv, v Pardubicích tímto slovem jsme nazýváme neoficiálně ulici co jde od nádraží (pošty) až Na Drážku.
😂 celý ten pojem je nesmysl, nemá žádnou oporu v předpisech a neměl by ho nikdo používat. Až bude definováno, že je to trať třeba s provozní rychlostí 140km/h tak pak budiž.
Kritku nepříjímá, jednat nechce…
ale on ty hasiče neblokoval, on je jenom zastavil protože chtěl vědět, kam jedou, má na to právo, nesmí to před ním utajovat!
Samozřejmě, že to P6 blokuje. Hanba jim! Modernizace této trati by velmi pomohla nejen Praze 6, ale také Kladnu a jeho blízkému okolí a z části i Rakovnicku. Mnoho lidí z této oblasti by pak raději na cestu do širšího centra Prahy zvolila tento vlak již z místa svého bydliště, než auto. A nebo by dojeli po D6 k nějaké zastávce těsně za Prahou a odtud jeli vlakem, protože takovýto vlak přináší výhody hlavně při cestování po Praze, kde to jde autem, ale z části i autobusem pomalu.
Trat by mohla obslouzit i Slany, prip. se i vetvit a obslouzit i oblast obci kolem D6…
To jistě, ale nemá to nic společného s úsekem Veleslavín – Dejvická. Veškerá doprava začíná a končí právě na Veleslavíně, to je ten uzel. A z Dejvické resp. Hradčanská by to nebylo o moc lepší. Třeba Bubny/Vltavská, kde je přímé napojení na trasu „C“ dává smysl. Masarykovo n. kde je napojení na B taky, ale po tom viaduktu fakt nevím, jestli to pojede rychleji než jezdilo, takže stejně se člověk blbě zdrží, kdyby chtěl přestoupit na HN. To už je lepší tam ject přes tu Vltavskou metrem.
Ale za Veleslavínem už ta trať pro okolní regiony nemá valný smysl. Spíš jen pro ty obyvatele Prahy, co chtějí být přepraveni rychleji než metro anebo pro jejich pohodlí, pokud bydlí v dané části.
Tedy myslím Veleslavín – Dejvická. V podstatě jen dubluje metro a není to rychlejší, navíc výstup z Dejvické na tramvaje je nedořešený a v otřesném stavu (ať už chodníky nebo zkratkou). Až to bude propojené do metra napřímo, tak to bude lepší, ale napojení na tramvaj bude furt nanic.
Pan Hrubeš je prolhaný lhář. Opakovaně jsem řešil s radnicí dopravní zátěž ve starých Vokovicích. Vždy se na mně politici a úředníci dívali jako na otravný hmyz. Nyní nám ve Vokovicích zařídili větší kolony než bývali kvůli preferenci trolejbusů. Ze stejného důvodu jsou kratší doby zelené na přechodu pro chodce. Praha 6 na občany kašle.
Nepíšete pravdu, ani trochu.
Starosta Stárek z ODS je tak arogantní, že mi ani neodpověděl na email. Tolik k tvrzení Hrubeše, že jejich radnici záleží na participaci občanů,
Tak nam pravdu napiste.
Drzý občan by mohl tvrdit, že ve větě „Radní Hrubeš kritiku za průtahy stavby rychlodráhy na letiště nepřijímá“ je množství nadbytečných slov. Konkrétně čtvrté až předposlední, včetně.
A takhle to dopadá, když šotouš bez nejmenšího dopravního vzdělání nebo povědomí o dopravních technologických procesech rozhoduje o dopravě. Máme odborníky, ale tenhle člověk tomu prostě rozumí nejlíp.
OMH křivdíte.
ODS už dokázala, že ani zkouška dospělosti není nutná pro radního na magistrátu.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/radni-steiner-udelal-konecne-maturitu.A050601_083802_domaci_lja
Ach jo,je to možný, že tam s prominutím sedí takový blb.
Byl zvolen.
Byla zvolena strana. Pak je divné, že strana má ve svých řadách takového blba.
V Praze nejde křížkovat?
V komunálních volbách jde podle platného volebního zákona křížkovat relativně komplexně, ale následné přepočítávání těch preferencí způsobuje, že o přispuzení mandátu rozhoduje mnohem více pořadí na kandidátní listině, stanovené stranou, než to křížkování.
Doufám že v pekle je pro takový lháře nějaký speciální oddělení, vždyť je to tak okatý lhaní, že to buší na na vrata. Je pravda že neschopnost sž taky přihazuje pod kotel, ale tohle je fakt komedie.
Dokud bude samozvaný odborník Hrubeš z mhd86 na Praze 6, ještě mu to možná bude i procházet a místní (a neznalí věci) mu třeba i hlas dají, protože ODS je tradičně na šestce silná. Ale to je jeho konečná, na magistrátu s tímto dvorkovým přístupem, kdy zbylou část Pražanů (nejen Středočechy) jen štve, kariéru neudělá. Lokální politik s lokálním myšlením, co nevidí souvislosti.
Většina diskusí se bohužel dost dogmaticky zvrhává, přitom dvě věci mohou být pravda zároveň:
Praha 6 má plné právo nechtít další zátěž IAD a je správně, když se buspruhy prodlouží.
Zároveň prostě si objektivně Praha 6 spoustu věcí sama komplikuje a blokuje. Nebyla odvaha zregulovat dopravu na povrchu po otevření Blanky, kolem Kulaťáku vytrvale bojují proti autobusům.
Trať na Kladno byla dlouho úplně zablokovaná, protože P6 požadovala metro, ale pak si prosadila chalupoidu. Stejně to železnici nepomohlo.
To je prostě příliš mnoho věcí na to, aby to byla náhoda a „standardní participace veřejnosti“.
Za komplikace s metrem a železnicí ovšem nemůže OMH a dokonce ani poslední dvě vedení Prahy 6, to jsou všechno následky ještě působení psychopata Béma nejdřív v Praze 6 a pak jako primátora.
Suchdol samozřejmě okruh nechtěl, ale postoj Prahy 6 vedené Bémem a personalizace toho vztahu v nemožnosti Hejla a Béma si vzájemně v čemkoli zkusit porozumět vedla i k totálnímu zablokování Suchdola v přístupu k této problematice
Promiňte že jsem tak drzý, ale jaká vesnice okruh u sebe na pozemkach okruh chce???
Od toho má být magistrát aby takové spory vyřešil… ze svého malého území žádná pražská „vesnice“ nerozhodne, pochopitelně volí co je jim bližší a výhodnější.
Tak za těch 15 let participace s veřejností snad už získal dostatečnou zpětnou vazbu a podněty, aby se mohlo začít stavět, ne? 🙂
Na první pohled na mapu je jasné, že tunel se měl dělat až za Veleslavínem, aby narovnal tu prudkou zatáčku, kde podle současného návrhu budou vlaky brzdit.
A v Dejvicích stačí současná trať, která je jedna z nejstarších na světě – to by byla i malá turistická atrakce. Navíc by nám z oken zůstal pohled na vláčky.
V Dejvicích můžou jako atrakci udělat muzeální koňku 😀
Pardon za mínus, jako recese dobrý. 👍
Jako že by z toho udělali „lochnesku“ kvůli oblouku? To nedává smysl, zbytečné klesání a stoupání je zvláště u vlaku neefektivní (a omezuje zátěž, což sice při „zákazu nákladů“, aneb hurá s nimi na silnice, nebude tak dramatické, ale…).
Že pan Hrubeš neblokuje stavby? Poněkud zajímavý argument, když se rozhodl zastavit výstavbu lanové dráhy z Nádraží Podbaby do Bohnic… A, že léta pan Hrubeš bojuje za rychlodráhu na Kladno? Ta, už mohla být hotová 15let, když se rekonstruovala Dejvická.
Myslíte si, že železnice bude někdy z Kladna pokračovat dál na západ? Tak nějak jsem si myslel, že Středočeši budou mít zájem na tom, aby i jejich obce a městečka, co jsou na západ od Kladna, získaly rozumné spojení do Prahy.
Aspoň nějakou iniciativu jsem čekal.
Tou železnici myslím normální dvoukolejnou elektrifikovanou trať s rychlostí aspoň 140 km/h.
Tam jako moc není kam tu železnici natáhnout a navíc by musela jít v nové stopě. Současné stanice Kamenné Žehrovice a Řevničov jsou úplně mimo civilizaci, Rozdělov, Kačice, Stochov, Strašecí, Lužná jsou na kraji obcí. A aby tam jezdil jeden vlak za hodinu, to by byl drahý špás stavět tam elektrifikovanou dvoukolejku na 140 km/h.
To je všechno rozvojové území širší pražské aglomerace. A za ní následuje jedna z největších vnitřních periferií Česka. Ta trať tam má jasný smysl – propojení od Prahy na jednu stranu Louny – Most/Chomutov, na druhou Podbořany/Žlutice a dál směrem na K. Vary.
Na takovou vzdálenost už ty dálnice ztrácejí smysl, když se auta stejně zasekají před Prahou.
Most a Chomutov ma byt resen odbockou z VRT na Usti, ale s Podborany/Zlutice souhlas.
No právě – odbočka z VRT „řeší“ právě a jen Most, je to chabá a málo účelná náplast na naprostou rezignaci ve věci obsloužení severozápadu železnicí (asi že už tam budou mezitím dvě dálnice). Jenže kam s těmi auty potom…
Nechte toho. Já vim, že je to území je vnitřní periferie, ale i když tam natáhnete koleje a zrychlíte to, tak to vnitřní periferie bude i dál. Příliš malá sídla, když by ta trať byla přímá, vyhne se jim, když se jim nebude vyhýbat, bude se klikatit a bude pomalá. Navíc budovat takovou trať pro jednou za hodinu osobák a jednou za hodinu něco zrychleného, se fakt nevyplatí a víc toho tam nenaplníte. To máme v ČR významnější směry, kde se nedostává kapacity.
Může to podpořit developerské projekty v dané oblasti, to nechápete?
Rakovník například není zas tak malé sídlo a firmy tamtéž.
Napsal jste to přesně. Současné zastávky jsou buď zcela mimo obcí nebo na jejich okrajích. Pokud se měla dělat použitelná trať, musela by se stavět v nové stopě.
To by přineslo rozvoj do celé této oblasti, dnešní vnitřní periferie česka.
A pokud by se měla dělat nová trať … byly by zastávky buď zcela mimo obcí nebo na jejich okrajích. Myslíte, že by vám místňáci dovolili vybourat středem obce koridor? Nebo že by se někde našly prachy na venkovské metro?
Ono se daji postavit terminaly Bus/vlak s predtupem hrana/hrana. Pokud by ta trat byla dostatecne rychla.
Jenže přestup navíc to současně zabíjí. Nejistota, nepohodlí. Ale tak hlavně, že ta návazná doprava po silnici těm obcím nevadí… Ne, stavět takto železnice smysl nedává, leda že chceme zachovat jejich okrajovost v systému – jako bychom se za těch 170 let „nepoužitelných zastávek v lese“ nepoučili. Ostatně, leccos by řešily dílčí přeložky (zkratky a právě přiblížení okrajům obcí, jež mají vlaky obsluhovat).
Tak to snad obslouží místní MHD nebo podobná řešení (taxi pro seniory). Tedy pro ty, kterým 2km do centra obce je moc. Dneska jsou lidi strašně pohodlný, chtějí mít zastávku hned u baráku. Jenže pak to jezdí šnekem, bo to staví všude, týká se i busů.
Rakovník je dost velké město, to vám nestačí? A koleje vedou dál až do KV nebo Tachova a Plzně.
Vzhledem k tomu, jak po třiceti letech „stavby rychlodráhy“ vypadá mezi Prahou (okrajem Prahy) a Kladnem, tak je vaše otázka bláhová.
Středočeský kraj železniční spojení spíš ruší. Řekněte mi, jaký význam mělo zrušení vlaků z Vlašimi do Trhového Štěpánova, které spolu s několika dalšími spoji kraj zrušil u příležitosti Evropského roku železnic a dosud neobnovil. Radši zavedl autobusy. V zásadě pro cestující je to jedno, je to za jeden tarif, autobus jim staví na návsi, vlak stavěl v polích, takže někteří jsou i spokojenější (momentálně mají 3 spoje za den). Kdyby zrušili trať neřeknu, ale momentálně je situace taková, že SŽ(DC) tamní tratě udržuje, ba dokonce rekonstruuje trať i peróny pro ty dva nákladní vlaky týdně, do tam projedou (plus teda… Číst vice »
Dopravní obslužnost není navázána na to, zda někdo vyhlásí Evropský rok železnice.
já teda nevím, ale když autem najedete ročně 10tisíc či 100 tisíc kilometrů, tak máte opravdu skutečně stejné náklady na údržbu – jeho díly se asi opotřebovávají stejně, a myslíte, že s kolejovými tratěmi ať již železničními či tramvajovými je to shodné? Tak proč v Praze úseky tramvajvých tratí s desítkami spojů za hodinu mají kolejnice opotřebpvané cca do 10ti let, ale v Mostě s Litvínovem a Liberci s Jabloncem s jednotkami spojů za hodinu kolejnice vydrží desítky let?
No a napište jaká byla jizdní doba na trase vlakem a autobusem? Není to třeba tak, že na lokálce je ten autobus 2x rychlejší a ještě staví v centru města?
Ta železnice normálně pokračuje dál na západ… akorát už jen jako jednokolejka. Elektrifikace aspoň do Rakovníka by možná dávala smysl, kdyby se zkrátila jízdní doba, ale to by se muselo nějak prokalkulovat, určitě to nemůže konkurovat trase přes Beroun.
“Moderujeme” is the new “byla tam špatná akustika”.
že se p. Hrubeš nestydí takhle si veřejně dělat ostudu…
Nic neblokují, „jen“ si prosadili zpracování další tunelové varianty… proti které se zase ohradí.
Je to politik,tak lže.
Ne každý politik lže.. (nadprumerne častěji než běžný občan).
To je ale spíš velká vyjímka, která potvrzuje pravidlo.Ve francouštině už jen jejich označení má pejorativní nádech.
„Praha 6 podporuje výstavbu modernizace trati Praha – Kladno dlouhodobě a kontinuálně“
Ale notak, pane OMG, nekecejte a přečtěte si třeba oficiální noviny svého zaměstnavatele.
https://www.sestka.cz/2003/5/nechceme-rychlodrahu-ale-metro-volaji-obcane
Občané chtěli metro na letiště, ale Chalupa, bývalý starosta P6 z ODS jim to ohnul k nemocnici Motol a znemožnil postavit obdočku od Veleslavína k letišti.
Ne, to byl Tonda Blaník 😃
Neznemožnil to on. I tehdy muselo metro splňovat nějaké kritéria obhajitelnosti investice. Projektanti se museli hodně snažit, aby vymysleli trasu, které by vyšel dostatek cestujících.
Žádný Chalupa, za něj se už jen realizovalo to, co prosadil jeho předchůdce a učitel Bém, aby vyhověl tomu lotrovi Jančíkovi: původní představa byla metro na letiště s odbočením do Prahy 5 ve Veleslavíně, ale pak se začalo uvažovat o ceně a všechno vzalo obrat zcela jinak (a vyhrál pochopitelně Jančík, byť ne tak, jak chtěl, ale jen do Motola).
Metro s odbočkou by bylo jen zdrojem problémů a zdržování. Už tak když projede souprava s hlášením „nanastupovat“ nebo „končí v Kačerově“, tak přesně když člověk pospíchá. Tohle fakt ne!
Jestli to nebylo spíš jenom politikum jako metro na letiště, aby vůbec tu chalupoidu mohli postavit.
Zas jako argumentovat něčím z roku 2003… Jasně, spory tam byly, ale teď to fakt stojí jen na NIMBY ze Střešovic, kterým vadí tunel 80 metrů hluboko…
Ale popírá to ta slova o kontinuální podpoře.
To je sice pravda, ale pořád tady i jinde čteme, že kdyby se na vlak vykašlali, tak mohlo být na letiště dávno hotové Metro.
A z uražené ješitnosti, že nebylo po jejich, dělají co můžou, aby uškodili, osobní msta na všech okolo.
To je přes dvacet let starý. Kde byl tehdy pan náměstek?
Je úplně jedno, co dělal pan náměstek předtím než byl náměstkem. Ale MČ tehdy chceme metro, nechceme rychlodráhu podporovala.
Co se tehdy zaselo, dodnes sklízíme.
Jo, ale otázka je ta, jestli má smysl vyčítat to zrovna jemu.
To jsou žvásty, P6 samozřejmě trať na letiště už dlouhá léta blokuje, vadí jim cokoliv, od původního projektu, přes tunel, až po alternativní prostou drátizaci. Torpédují úplně cokoliv. Až mě překvapuje, jak moc jsou spokojení s provozem zastaralých motorových vlaků po zastaralé povrchové trati za humny.
Nebo to smrdí perfekcionismem, chtějí mít ideální trať ale taková se nikdy nepostaví.
Obávám se, že to smrdí tím, že někoho vlivného zaujalo využití pozemků dráhy a ochranného pásma dráhy.
Jinak pojem rychlodráha byl zavádějící a (ne)úmyslně posloužil jako kladivo na modernizaci.
Kdyby někdo měl velký zájem na využití uvolněných pozemků jak naznačujete, pak by už měla být rychlodráha postavená, ne?
Ale on má. Viz pozemky za dejvickým nádražím, které byly taktéž ukradeny pomocí “výhodné smlouvy” bez jakékoliv veřejné soutěže.
Nic neblokují, super, tak to může trať na letiště zůstat na povrchu.:)
Jinak v textu – Výstaviště – Dejvice má odhadovanou cenu 7 miliard – to bude maglev?
Neni v tom uz i ta podzemni stanice, prestup na metro a tak, to holt levny nebude.
Nejdůležitější je spojka Ruzyně Letiště a hlavně Bubny – Hlavní nádraží a konečně vyloučit definitivně nesmyslnou variantu s ukončením na Masarykově nádraží kde bude vlak totálně oddělený od železniční sítě místo aby jezdily třeba přímé vlaky na Benešov, Kolín, atd. Úseky mezi tím jsou samozřejmě důležité taky ale tak jak jsou už to dávnou jezdit z letiště mohlo kdyby to dovedli z Ruzyně na letiště
No na vlakové spojení Bubny – Hlavní nádraží si počkáte ještě desítky let až do vybudování NS2…. Ale i trať z letiště na Masaryčku bude mít své výhody. Na Veleslavíně a v Dejvicích přestup na A, na Vltavské na C a na Masaryčce na B. To je proti současnému trolejbusu na Veleslavín výrazné vylepšení.
No, minimálne rovnako dôležité ako napojiť Ruzyni s nejakými 38000 cestujúcimi denne (v priemere + zamestnanci), je napojiť Kladno, ktoré má 70000 obyvateľov a ich značná časť denne do Prahy dochádza (alebo aj na to letisko). A dochádzajúcim cieľ vlaku v hlbokom centre na Masaryčce asi celkom vyhovuje (S1, S2, S4…)
A ty dalsi nastupni hrany na FJB postavite kde? Ja vidim volny prostor jen na magistrale…
Magistrála je dobrý nápad, ale plán je podzemí
Z magistrály bude lépe vytvořit opět městskou třídu, netřeba tam rozšiřovat kolejiště (které by tam stěží tak rychle vystoupalo). 🙂
Negrelliho viadukt je zhruba v úrovni -1. podlaží. Z podchodů by se tak chodilo nahoru i dolů a tunel mohl výhledově pokračovat pozvolným stoupáním do větvení směr Vršovice/Vyšehrad…