Dopravní podnik vysvětlil pomalé jízdy metra C. Zpoždění dál pokračují i kvůli projetým kolejím

Soupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná dopravaSoupravy metra pro linku C. Foto: Pražská integrovaná doprava

Fakt, že zpoždění se na lince C objevují i po vyřešení závady, znejistil některé cestující.

Cestující na lince C pražského metra minulý týden překvapily pomalé jízdy. Soupravy nabíraly zpoždění, protože metro muselo přejít na dispečerský systém řízení. Dopravní podnik (DPP) nyní zveřejnil, co problém způsobilo. Zároveň upozornil cestující, že s menšími zpožděními souprav musí počítat i do budoucna.

V pondělí 4. 9. došlo ve stanici Kačerov k neočekávané závadě izolovaného styku kolejového obvodu,“ uvedl pro Zdopravy.cz mluvčí podniku Daniel Šabík.

Jelikož by okamžitá oprava trvala tři hodiny a v první školní den by se tak musel zastavit provoz na nejvytíženější lince metra, rozhodli se technici izolovaný styk opravit až během noční výluky.

„Kvůli této závadě jsme museli výrazně snížit rychlosti v daném úseku a provoz na lince C řídit dispečersky. Jinými slovy postupně zpomalovat vlaky už po výjezdu z Letňan, aby zejména ve špičkách nezůstávaly stát v tunelech,“ vysvětluje Šabík.

Ve špičkách proto lidé museli trávit v metru více času a nestihli například přestoupit na navazující spojení tak, jak si podle jízdních řádů naplánovali. Podle mluvčího však bylo v sedlech zpoždění zanedbatelné, maximálně do pěti minut. Sedlem se v grafikonu označuje opak dopravní špičky.

Oprava obnášela vyříznutí kolejnice, osazení, navaření a přebroušení nové s následným zhotovením nového izolovaného styku. „Závadu na izolovaném styku jsme opravili v provozní výluce v noci z pondělí na úterý. Od úterý 5. 9. metro na lince C jezdilo opět dle grafikonu pouze s drobným zpožděním ve špičkách v celkové délce 3–5 minut,“ dodává Šabík.

Další zpoždění potrvají měsíc

Právě fakt, že zpoždění se objevují na lince C i po vyřešení závady znejistil některé cestující, kteří se na sociálních sítích dopravního podniku dotazovali, zda problémy nejsou závažnější.

Zpoždění je způsobeno probíhající plánovanou výměnou opotřebených kolejnic, které už mají projetou zátěž, protože některé pochází ještě z roku 1992, tj. je jim 31 let,“ uvádí Daniel Šabík.

Výměna kolejnic na trase C se provádí na druhé koleji v úseku Kačerov – Háje ve směru jízdy. Potrvá ještě zhruba měsíc a během ní je v daném úseku snížena traťová rychlost. Snížená rychlost je i mezi stanicemi Pankrác a Budějovická, tam je důvodem stavba metra D.

Mluvčí uvádí, že s postupným přibližováním montérů ke stanici Háje se bude zmenšovat i zpoždění, jelikož v úseku, kde výměna kolejnic již proběhla, se rychlost zvýší. „Výměnu kolejnic na 1. koleji (směr centrum) jsme dokončili během léta, tam se i kvůli prázdninovému grafikonu žádné zpoždění neprojevovalo,“ uzavírá Šabík.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy koleje metro C pomalé jízdy
64 komentářů