Dopravní podnik předal tisíce reklamních ploch v metru firmě RailReklam
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve středu oficiálně předal téměř 22 tisíc reklamních ploch v pražském metru společnosti RailReklam
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve středu oficiálně předal téměř 22 tisíc reklamních ploch v pražském metru společnosti RailReklam ze skupiny BigBoard. DPP to oznámil v tiskové zprávě. Jde například o rámečky kolem eskalátorů, plochy v přestupních tunelech nebo i plochy ve vagonech.
RailReklam zvítězila v poptávkovém řízení, DPP od ní získá na nájemném 91,5 milionu korun ročně. Podle DPP jde o téměř dvakrát vyšší částku, než dopravce získával od firmy Rencar ze skupiny JCDecaux za všechny reklamní plochy před zahájením soutěžení smluv na reklamu.
„Tato poptávková řízení jasně potvrdila vysoký ekonomický potenciál pronájmu prostor metra za účelem umisťování reklamy. Díky novým provozovatelům DPP získá do svého rozpočtu několikanásobně vyšší příjem,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski.
DPP přitom vede soudní spor o platnost či neplatnost smlouvy se společností Rencar z roku 1997. Smlouva byla uzavřena na 34 let. Umožňovala firmě Rencar provozovat reklamu na více než 130 tisících ploch v majetku DPP. Rencar za to odváděl dle údajů dopravního podniku necelých 50 milionů korun ročně. Obvodní soud pro Prahu 9 dal nedávno v první instanci za pravdu dopravnímu podniku, který smlouvu s Rencarem považuje za neplatnou. Verdikt ale není pravomocný, spor bude řešit odvolací soud.
Rencar se proti vývoji v metru ohradil. „Vůči krokům DPP a skupiny BigBoard se budeme bránit všemi právními prostředky,“ uvedl předseda představenstva Pavel Slabý. Podle Witowského se ale musí DPP chovat „maximálně efektivně a s péčí řádného hospodáře.“