Dopravní podnik Ostrava koupil náhradu za shořelé elektro minibusy, příčinou byl zkrat při nabíjení
Elektro minibus Rošero - P First FCLLI 80 EL. Foto: DPO
Dopravní podnik Ostrava koupil za necelých 14 milionů korun dva nové elektrické minibusy Rošero – P First FCCLLI 80 EL
Me by zajímalo, kde ke zkratu došlo, pokud na straně stavební elektroinstalace, tak to asi dělal nějaký diletant. A pokud uvnitř elektrobusu, pak se divím, ze kupují od stejného výrobce.
Pevně doufám, že se dotyční lidé ze svých chyb poučí a nebudou je opakovat ani oni ani nikdo jiný.
To mně tedy přijde především hodně „zvláštní“, že parkování vozidel s nádržemi na (jakýkoli) výbušný plyn není podmíněno adekvátními protipožárními opatřeními – přitom například i na zděných stavbách je nutno zřizovat všelijaké „protipožární zdi“ a další obdobná opatření: zejména v době, kdy už „nikomu není nic svaté“ (byť u nás se zatím ani terorismus naštěstí nerozvinul), bych považoval za naprosto logickou a nepominutelnou povinnost takové zabezpečení zajistit.
Ono něco vybuchlo?
Vzhledem k tomu, ze koupili dva nove elektrobusy, tak je tahle nadeje plana…
7 min za jeden minibus. To mě zaskočilo.
Oprava 7 mio. Ta predikce:-(
Souhlasím, dost drahá sranda… Však to také bylo bez soutěže, tak se nesmíme divit. A dost možná to bude i tím, že je dodává nějaký slovenský malovýrobce…
http://www.buspress.eu/pohled-do-zakulisi-nejvetsiho-slovenskeho-vyrobce-autobusu-znacky-rosero/
Tak je to tak, kusová výrova, vysoký podíl ruční práce…
S největší pravděpodobností jde většina nákladů na nákup z pojistky. Nahrazují se zničené vozy specifických požadavků. Nevidím důvod soutěžit, pokud cena odpovídá původnímu nákupu.
Nikdo Vám nebrání založit „českého velkovýrobce“
No je to darda. Být rozdíl nákladů oproti CNG pouhé 3 miliony, tak 10 let to dělá 1000 Kč denně. Kolik CNG se dá natankovat za 1000 Kč deně a kolid se na to najezdí. Elektrická trakce ve městě má svoje nepopiratelné výhody (rekuprace při brždění na prvním místě). Jenže zrovna v Ostravě to znamená elektřinu z uhlí. Z Temelína do okolí Dětmarovic elektřina nedoteče. Přes Ostravsko „tranzituje“ bezjaderná energie pro rakušáky nakoupená v Polsku. Atómstop!
A minibusů této velikosti na CNG jde koupit kolik?
Nafta vyjde ještě lépe….
Možná jste si ještě nevšiml, ale elektřina v drátech, ať si říká kdo chce co chce, je vždy bezbarvá.
Ostrava má nějak nastaven mix nafta/CNG/elektřina a tak se tím řídí. Zkrátka je určeno, že někam spalovací motory nejedou, tak tam jezdí elektrobusy. Nejde o ekonomiku provozu….
Rekuperace nikoho nezajímá.
Výhodou elektrobusu ve městě je zejména to, že nemá hlučnost 90dB a motor, který svými nízkofrekvenčními vibracemi rozechvívá domy v okolí 20 metrů od silnice.