Dopravní podnik Ostrava koupil náhradu za shořelé elektro minibusy, příčinou byl zkrat při nabíjení

Elektro minibus Rošero - P First FCLLI 80 EL. Foto: DPOElektro minibus Rošero - P First FCLLI 80 EL. Foto: DPO

Dopravní podnik Ostrava koupil za necelých 14 milionů korun dva nové elektrické minibusy Rošero – P First FCCLLI 80 EL

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sch

Me by zajímalo, kde ke zkratu došlo, pokud na straně stavební elektroinstalace, tak to asi dělal nějaký diletant. A pokud uvnitř elektrobusu, pak se divím, ze kupují od stejného výrobce.

Přemek

Pevně doufám, že se dotyční lidé ze svých chyb poučí a nebudou je opakovat ani oni ani nikdo jiný.

dopravák

To mně tedy přijde především hodně „zvláštní“, že parkování vozidel s nádržemi na (jakýkoli) výbušný plyn není podmíněno adekvátními protipožárními opatřeními – přitom například i na zděných stavbách je nutno zřizovat všelijaké „protipožární zdi“ a další obdobná opatření: zejména v době, kdy už „nikomu není nic svaté“ (byť u nás se zatím ani terorismus naštěstí nerozvinul), bych považoval za naprosto logickou a nepominutelnou povinnost takové zabezpečení zajistit.

Dalibor

Ono něco vybuchlo?

jozka

Vzhledem k tomu, ze koupili dva nove elektrobusy, tak je tahle nadeje plana…

Tom

7 min za jeden minibus. To mě zaskočilo.

Tom

Oprava 7 mio. Ta predikce:-(

Vašek

Souhlasím, dost drahá sranda… Však to také bylo bez soutěže, tak se nesmíme divit. A dost možná to bude i tím, že je dodává nějaký slovenský malovýrobce…

Vašek

Tak je to tak, kusová výrova, vysoký podíl ruční práce…

Cyklista

S největší pravděpodobností jde většina nákladů na nákup z pojistky. Nahrazují se zničené vozy specifických požadavků. Nevidím důvod soutěžit, pokud cena odpovídá původnímu nákupu.

Nikdo Vám nebrání založit „českého velkovýrobce“

Jiří Kocurek

No je to darda. Být rozdíl nákladů oproti CNG pouhé 3 miliony, tak 10 let to dělá 1000 Kč denně. Kolik CNG se dá natankovat za 1000 Kč deně a kolid se na to najezdí. Elektrická trakce ve městě má svoje nepopiratelné výhody (rekuprace při brždění na prvním místě). Jenže zrovna v Ostravě to znamená elektřinu z uhlí. Z Temelína do okolí Dětmarovic elektřina nedoteče. Přes Ostravsko „tranzituje“ bezjaderná energie pro rakušáky nakoupená v Polsku. Atómstop!

Gajda

A minibusů této velikosti na CNG jde koupit kolik?

Cyklista

Nafta vyjde ještě lépe….

Možná jste si ještě nevšiml, ale elektřina v drátech, ať si říká kdo chce co chce, je vždy bezbarvá.

Ostrava má nějak nastaven mix nafta/CNG/elektřina a tak se tím řídí. Zkrátka je určeno, že někam spalovací motory nejedou, tak tam jezdí elektrobusy. Nejde o ekonomiku provozu….

czhunter

Rekuperace nikoho nezajímá.
Výhodou elektrobusu ve městě je zejména to, že nemá hlučnost 90dB a motor, který svými nízkofrekvenčními vibracemi rozechvívá domy v okolí 20 metrů od silnice.