Dopravní podnik Ostrava koupil náhradu za shořelé elektro minibusy, příčinou byl zkrat při nabíjení
Dopravní podnik Ostrava koupil za necelých 14 milionů korun dva nové elektrické minibusy Rošero – P First FCCLLI 80 EL
Dopravní podnik Ostrava koupil za necelých 14 milionů korun dva nové elektrické minibusy Rošero – P First FCCLLI 80 EL pro linku 99. Bez soutěže je dodá společnost Zliner.
Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Jde o vozy z produkce slovenské společnosti Rošero ze Spišské Nové Vsi. O dva DPO přišel loni v červnu, kdy došlo k velkému požáru v garážích. Škoda dosáhla 22 milionů korun. Televize Prima včera uvedla, že požár způsobil zkrat při nabíjení elektrobusu.
Policisté proto vyšetřování požáru odložili. Dopravní podnik kvůli požáru zavedl preventivní opatření, například oddělil místa pro parkování elektrobusů od míst pro autobusy na plyn.
„Na základě odborných vyjádření a znaleckých posudků policisté zjistili, že došlo k technické závadě na akumulátoru v jednom z autobusů a případ odložili,“ řekla televizi policejní mluvčí Pavla Jiroušková.
Požár se podle Primy rychle šířil hlavně kvůli tomu, že jeden z autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) z bezpečnostních důvodů vypustil plyn. Dopravní podnik kvůli tomu zavedl opatření, která mají opakování podobné situace zabránit. „Zvlášť parkují elektrobusy, zvlášť parkují autobusy na CNG,“ řekla televizi mluvčí podniku Karolína Rycková. Stanoviště pro nabíjení elektrobusů také podle ní bylo posunuto blíže k vrátnici, kde je dohledové centrum.
Požár vozů ostravského dopravního podniku loni v červnu likvidovali hasiči několik hodin. Sedm autobusů zničily přímo plameny a dalších pět poškodilo sálavé teplo.
Elektrominibusy jsou postaveny na podvozku IVECO, vybaveny klimatizací pro cestující i řidiče, USB přípojkami pro dobíjení mobilních telefonů a jedním místem pro invalidní vozík nebo kočárek. Celková kapacita elektrominibusu je 26 míst. DPO je nasazuje na okružní linku 99.
s využitím ČTK