Dopravní podnik Ostrava dokončil modernizaci tramvajové trati v Pavlovově ulici

Ostrava, modernizace trati v Pavlovově ulic. Pramen: DPOOstrava, modernizace trati v Pavlovově ulic. Pramen: DPO

Po více než roce skončily i práce na Výškovické ulici, kde město zrekonstruovalo autobusové zastávky a vybudovalo bezbariérová tramvajová nástupiště.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) dokončil po více než třech měsících velkou modernizaci tramvajové trati v ulici Pavlovova mezi křižovatkou s ulicí Rodimcevova a zastávkou Kpt. Vajdy v Ostravě-Zábřehu. Počínaje dnešním dnem se na trať vrátil tramvajový provoz.

DPO zde mimo jiné vyměnil konstrukci tratě, když místo klasického kolejového roštu použil takzvaný systém pevné jízdní dráhy (PJD). Ten podle DPO zajišťuje snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají, navíc nevyžaduje tak častou údržbu. Náklady činily zhruba 105 milionů korun.

Modernizace zahrnula i zastávku Rodimcevova, která se dočkala bezbariérových přístupů, zábradlí a kamerového systému. Bezbariérový je i nástup do tramvají. V ulici je nicméně i nadále silniční uzavírka, která kvůli doprovodným pracím potrvá až do konce června.

Ostrava, zatravněná trať ve Výškovické ulici, ilustrační foto. Pramen: DPOOstrava, modernizace trati v Pavlovově ulic. Pramen: DPOOstrava, budoucí podoba zastávky Důl Jindřich. Pramen: DPO

Po více než roce skončily práce i na Výškovické ulici, kde město v koordinaci s DPO zrekonstruovalo autobusové zastávky a vybudovalo bezbariérová tramvajová nástupiště v obou směrech. V oblasti Kotvy tam DPO představil první zrekonstruované zastávky v nové podobě.

„Jsme rádi, že více než 100 tisíc obyvatel, které Ostrava Jih má, se může těšit z nejmodernější tramvajové trati, kterou nyní umíme zajistit, a to hned v několika úsecích. Vytížená oblast Kotvy je pro nás zároveň i místem, kde se chceme opřít nejen o zkušenosti cestujících ale i místních, a jde tak o první místo v Ostravě, kde je představena nová podoba zastávek. Tím dalším bude zastávka Důl Jindřich,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.

Specifickými elementy jsou podle DPO například názvy zastávky s grafickým reliéfem typických ostravských staveb, motivy tří vykřičníků nebo tvar střechy. Zastávky se budou také nově odlišovat šedou barvou, která podle DPO „ve veřejném prostoru působí přirozeněji“.

Rozvoji MHD v Ostravě byl věnován i poslední díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem byl šéf DPO Daniel Morys.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava tramvajová trať
11 komentářů