Dopravní podnik chystá velkou rekonstrukci vytížené tramvajové trati v Ječné
Neprůjezdná (pro tramvaje) Ječná ulice v roce 2020. Pramen: ROPID
Jde o jednu z nejdůležitějších spojnic východní a západní části pražské tramvajové sítě.
Ne skoro zázrak, že BKV tam vydržely tak dlouho. Výhoda je, že úsek je přímý, kdyby tam byl oblouk, byly by větší problémy.
Když se to cca před 20 lety měnilo, jezdily tak kyvadlově po jedné koleji spojeny dvě kachny (KT8D5)
Tak ono BKV v přímé a dobře udělaným podkladem jsou v pohodě 🙂
Na Městem na kole mají i nějaké vizualizace budoucího stavu včetně nové zastávky Štěpánská. Nepodaří se redakci tyto materiály sehnat?
Hlavně uvádí, že padlo cykloopatření, které bylo původně slibováno , že bude součástí kompletní rekonstrukce .
Klasika…
To je dobře, respektive by bylo dobře, kdyby se pro auta uzavřela od Andělu Lidická, Palackého most a místo pruhu pro odstavená auta se vytvořil cyklopruh. Dále takto pokračovat ulicí U Nemocnice a Kateřinskou až na náměstí I. P. Pavlova. Vše na úkor parkovacích míst. V Ječné sebrat jeden průběžný pruh pro auta, současný levý by sloužil jen k odbočování a nebyl by průběžný. Tak by byl konečně dostatek prostoru i pro ostrůvek zastávky Štěpánská.
No však na Ječné to nemá co dělat a to říkám jako cyklista. Už jen ty emise jsou tam příšerné. A stejně by to byl jen pruh nahoru. Naopak magistrát plánuje obousměrnou cyklostezku v Žitné a Anglické, tam je na to víc místa, když se ubere zbytečný třetí pruh. Jenže to zase nechce Praha 2… No kocourkov, snad se tam změní rozložení na radnici po komunálkách
Cyklopruh v Žitné nehrozí, tam bude velký tlak ten nadbytečný třetí pruh změnit na parkovací místa.
Obecně vzato emise v Žitné či Anglické nebudou lepší , za mě je lepší cyklopruh při nastavající rekonstrukci kde byl původně planovan , než snění o změnách při komunálkách a pruh někdy v příštím století
Městem na kole ty vizualizace má od radnice Prahy 2, tak možná tam?
Kolik hamounu se při této akci namastí kapsy?
Lenin je v Ječný!
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeččččččnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaa!
Ano, opravdu kvalitní názor, děkujeme…
to se ale v Praze ríka 😉 ( a znamena to , neeeeeeekonecne kolony aut ! vc. vikendu)
No ne, nestačím se upřímně divit, že se plánuje oprava v NÁVAZNOSTI na otevření nové tratě přes Václavské náměstí! Proč se Praha neinspiruje u SŽ, jak se to má správně dělat: nejdřív na pár let zavřít jednokolejku z Plzně do Nýřan a až poté, co bude opravená a elektrizovaná, tak postavit novou dvoukolejnou trať?! Takto by to přece bylo logické… (ironie 😉
Tak tady to zas tak udivující není, spousta výluk se posunovala podle toho, zda se stíhalo nebo nestíhalo to předchozí…. případně se nějaká výluka opakovaně odkládala, aby nezpůsobila kolaps, až se ozval Drážní úřad a zastavil provoz… Vyšehradský tunel. To se dokonce odložilo tak těsně před začátkem, že jsem ráno vyjel a hlásilo mi to na Výtoni přestupy na náhradní dopravu 😀
Podle toho, kdy se dodělá a zprovozní spojka přes Václavák, tak během pár dnů může začít výluka Ječné. Magistrát by asi nedovolil zahátit výluku bez náhradní trasy. Pokud by nenastal havarijní stav s okamžitým zastavením provozu.
Pro ne-insidera je dost nesrozumitelné označování směrů z centra / do centra. Kdyby šlo třeba o Vinohradskou, tak je to každému jasné – ale Ječná je tangenta, tam by bylo lepší označovat směry nahoru / dolů.
No a když turista kouká do mapy, je mu zase k ničemu nahoru/dolů, vrstevnice na běžné mapě nejsou a i v turistické musí člověk chvíli v té změti informací hledat výškový údaj.
Tady ovšem nejsme turisti koukající do mapy. Navíc turista koukající do mapy by z „z centra / do centra“ v případě Ječné poznal také houby. Maximálně by náměstí Míru považoval za centrální městské náměstí a chápal by ty směry přesně opačně.
Turista neřeší z/do centra… Hledá zastávku kam chce dojet
Za císařepána bylo nahoru jednoznačně z centra, totiž k hradbám.
Ale nevím, v jakém století jsou kanceláře DPP.
bravo 😉
Pokud Prahu dobře znáte, tak je víte, jakým směrem tam jezdí tramvaje z centra. Označování východ/západ pro kohokoliv znalého nedává smysl. Když už tak směry Karlovo náměstí/I. P. Pavlova.
Tramvaje směrem z centra tam jezdí oběma směry 🙂
Zrovna tady mi přijde jednoznačné, že Mírák je méně v centru, než Karlák. Jsou místa, kde to je nejasné, ale tohle mezi ně nepatří
Jecna je paterni tramvajova trasa v Praze!
a rozhodne je to klicova cast a jedna z nejdulezitejsich ve meste!
stejne tak Sokolovska, Seifertova, Karmelická, atd..
Ale vždyť je to naprosto jednoduché!
Pro linky 4, 10 a 16 je dolů směrem z centra a pro linky 6, 22 a 23 je dolů směrem do centra.
kdepak. Jelikož Karlák je „širší centrum“ tam veškerá doprava dolů je DO CENTRA a nahoru Z CENTRA. Tak je to podle mého názoru
I. P. Pavlova není širší centrum? Třeba Václaváku je blíž, než Karlák.
Jde o to, zda se Václavák má brát jako ECHT centrum. Vždyť do roku 1922 to byl úplný okraj Prahy.
Zkuste brát jako pomůcku noční linky, všechny jedou do Lazarské a hned vedle je Karlák. To je to tramvajové centrum.
Centrum pro tramvajový provoz je Karlovo náměstí/Lazarská. Na většině střídacích bodů jednoduchá orientace, když jsou někde dál od centra blízko vozoven…
Ale třeba I.P.Pavlova pro linku 11 už dělá zmatek, takže řidič má v rozpisu střídací místo a směr následující zastávka, aby nedošlo k omylu. Zrovna tak, když střídá na samotném Karláku třeba linku 22.
Ječná tedy není tangenta, ale přímá cesta do / z centra
Z pohledu tramvají je centrum Lazarská 🙂 Od té se to všechno řeší.
Dovolím si opravu. Nejezdí tam linka 31, ale 4.
Tak technicky vzato projíždí Ječnou i jeden spoj 31 vyjíždějící večer před službou na noční z Motola na Spojovací po trase 10, ale to asi autoři nemysleli. =)
3 + 1 = 4 🙂
Jsem zvědav, zda tentokrát dojde i na přesun zastávky Štěpánská od I. P. Pavlova před křižovatku se Štěpánskou ulicí. To současné „dlouho nic“ a pak v podstatě dvě zastávky hned u sebe je uživatelsky dost nepraktické, pokud směřujete do té Štěpánské.
Myslím, že je to v plánu, hádám právě v režii TSK. Viděl jsem kdysi nějakou studii, myslím to bylo v rámci BCŠ…
To je dobrej dotaz, taky mi to přišlo vždy bizarní.
Úplně šoto by pak bylo přidat další zastávku ve směru od Karlova náměstí, ať jsou tam 3 zastávky před křižovatkou a 3 za ní 😉
Nová zastávká Melounová (T/Z)? 🙂 😉
Určitě by smysl dávala. Například pro ty, kdou jdou do centrály DPP platit pokutu za černou jízdu 🙂 Ale vážně, dostávat se přes magistrálu je peklo a vystoupit na zastávce Štěpánská zase znamená jít do kopce, pokud člověk potřebuje někam pod tu magistrálu (a že tam toho je dost, hlavně z VFN).
Ne, myslím na Karlově náměstí, jak je Novoměstská radnice. Možná by stačil název „Ječná“.
Melounová je lepší 😉
Ano, bude. Zastávky dokonce vesměs řeší přímo projekt TT, navzdory článku.
Na druhou stranu když jedu zeshora na Karlák (na horní uliční frontu), tak radši vystoupím na Štěpánské a dojdu to pěšky, většinou to vyjde rychleji, než čekat v tramvaji na odjezd a pak ještě na křižovatce.
To já někdy též, ale pořád radši někdy dojdu kus po rovině podél parku, než abych jindy musel Ječnou zbytečně dlouho do kopce (chodím občas na obě strany).
Výhoda Štěpánské oproti KN je, že nahoru jedou 10+16 i 22, takže nabídka směr IP nebo NM je širší. Zvlášť večer to bodne.
Další věc je, že velmi často* se tramvaj od IPP zasekne před Štěpánskou na světlech. Počká si na volno, projede křižovatku a vzápětí zase zastaví v zastávce, která už je na dohled od Karlova náměstí.
(* ano, zažil jsem i tramvajáka, co vystartoval z pavláku ve stylu Top Gun a dal to na jeden zátah)
Zaseknutí na SSZ Štěpánská není většinový jev. Na této signalizaci je od 01/2023 preference tramvají. Loni došlo k jejímu zhoršení, o trochu. Zřetelná většina tramvají projede bez zdržení. Průjezd od prvních světel na Pavláku až do zastávky Štěpánská plynule není vzácné.
Pokud odjedu z Pavláku do Štěpánské přesně, tak buď to loudám, aby mě ten semafor před Štěpánskou zdržel, a nebo stojím v zastávce a čekám do času. Jízdní doba přes den 3 minuty, na jeden zátah se to projede za 1,5 minuty. I směrem dál na Anděl je jízdní doba taky celkem dlouhá.
Trochu skoda, ze neni zprovozneny vaclavak…
Právě že s tím chtějí počkat na jeho zprovoznění. Tohle je papírová příprava, aby mohli začít hned, jak bude alternativa.
V době, kdy má rekonstrukce Ječné proběhnout, již bude zprovozněna TT na Václavském náměstí. Příprava reko TT v Ječné je dělána s velkým předstihem, aby mohla proběhnout hned po zprovoznění TT na Václavském náměstí. Reko TT v Ječné by totiž měla být rekonstrukce celé ulice, tedy i chodníků a nejspíš i dalších věcí, což článek asi úplně přesně nevystihuje…
měli by se dělat kompletně veškeré sítě (voda , elektro , plyn, kanál a možná i datové kabely (možná aspon příprava v podobě šachet a trubek v chodnících))
Možná by nebylo od věci si článek před komentováním přečíst.
Trochu škoda, že sis z celýho článku přečetl jen nadpis
Oni nečetli a rozmrazili, že?
Sláva, zmizí další BKV 👍
no ona ta myšlenka zase tak špatná nebyla. ale musely se používat opravdu kvalitní materiály, protože nedostatečná svislá tuhost kolejnice plynoucí z jejího profilu způsobuje velké lokální zatížení zbytku konstrukce.
ano, W-tram je rozhodně lepší systém, o tom žádná.
Myšlenka BKV byla špatná celkově, ovšem v porovnáním se stavem u nás, kdy se k rekonstrukcí tratí bohužel používaly betonové pražce s rozponovou podkladnící a nikoliv s žebrovou podkladnicí, to byl velký pokrok. Kolej s betonovými pražci a rozponovou podkladnicí má takovou nectnost – upevnění kolejnic pomocí rozponek se musí dotahovat, což u tramvajové koleje uložené ve vozovce, tak nějak z podstaty nejde. Proto se vždy pár let po rekonstrukci stav tramvajové trati zhoršil (zvětšil se rozchod, nedržela geometrická poloha koleje), za dalších pár let to bylo zralé na zastavení provozu. Proto se v Praze rekonstruovaly TT na betonových pražcích… Číst vice »
BKV vůbec rád nemám, ale tady připuštím jednu výhodu: dají se komplet vyměnit za víkend, což se na přejezdu magistrály již několikrát stalo. W-tram prostě trvá. Ano, hypoteticky by šlo postupovat jako na Vítězném nám. (vybetonovat vedle a nasunout za víkend), jenže pořád zůstávají po čase nezbytné výměny kolejnic, které trvají cca 10 dní na W-tram.
Ale jinak samozřejmě souhlas, doba BKV skončila.
no tak on to obvykle měl za sebou i ten asfalt, co je tam jako podkladní vrstva, pak to za víkend nešlo.
zaujalo mě, že z orionky v benešovský nebyl asfalt měněnej snad nikdy co pamatuju (35 let) a mimo lokálních oprav je pořád ok. takže sem si říkal, že to asi kvalitně udělat jde. a teď v prosinci tam opravovali kanalizaci, tak sem nakouk do výkopu a málem sem upad, tam je toho asfaltu asi 40cm vrstva…
A někde pod BKV panely nebyl asfalt vůbec, někde to bylo plánované, například již odstraněné BKV panely v okolí zastávky Poliklinika Modřany, někde to ale byl šlendrián na straně zhotovitele, jak jsme se měli možnost dozvědět v DP Kontaktu…
Podle správné praxe se měly BKV zakládat do teplého asfaltu hned po položení koberce. Takže by se to stihnout mělo.
Asfalt opravovaný byl při poslední repanelizaci v Korunní – byl odfrézován (odhad tak 100 až 150 mm) a doplněn novou vrstvou potřebné výšky.
No nevím, to je taková komunistická mánie všechno ojebat nějakými panely.
Paneláky, panelové silnice (hodně jich zmizelo), panelové zastávky autobusu, panely místo konstrukce kolejového spodku… Samozřejmě všechno osazené velmi fušersky a podle toho vypadá užitná hodnota…
1) Kde byly panelové silnice? Pokud tedy nemyslíte do dnes
2) Prefabrikace není vůbec špatná, jen zde byla tendenci ji očernit jako nějaké komunistické dědictví. Přitom u spousty konstrukcí má význam, je čistší – resp. mokrý proces se koncentruje do prefy, rychlejší a troufnu si říci, že i příznivější pro životní prostředí – má energetické úspory.
Navíc. To co vzniklo za socialismu v prefách, většinou jakž takž drží. To, co bylo ošizeno / zfušováno v monolitu na stavbě (krádeže cementu, domíchávání vody, nekvalitní kamenivo, neprovibrování), to už dávno neexistuje.
*1) do dnes se vyskytující panelové cesty kamsi do polí. (vypadla věta)
1) Pokud berete Československo jako historicky jednu zemi, tak třeba slovenský úsek I/50 (dnes I/9) u Trenčína.
Třeba původní I/35 (dnešní II/437) nebo původní I/18 (dnešní II/150) měly panelové úseky ještě v devadesátkách.
2023: https://mapy.cz/s/guluzorabo
Ještě před cca deseti lety i Veselí n. M. – Blatnice, Příbor – Ostrava, Lipník – Hranice, Velký Újezd – Odry a jistě plno dalších.
To ale nejsou panelové silnice, to je litý beton. Podobná konstrukce vozovky, jako se používá dodnes na dálnicích.
D2, R46…
Tak u autobusových zastávkových zálivů je cokoli lepší, než „momentálně moderní“ žulové kostky!
Tedy samozřejmě i betonové panely.
Praha 3 zatím zůstává skanzenem BKV. Snad se je podaří taky včas vyměnit než to památkaři budou chtít konzervovat stejně jako hlučné kostky v Jičínské, kam se žádný turista nepřijde podívat, jak je rok dlouhý.
Korunní a Seifertova se odstranění BKV panelů také dočkají. A ulice Jana Želivského také :-).
Seifertova/Hartigova kde? Ten krátký kousek přes křižovatku u smyčky?
Nepleťte si se zákrytovými panely 😉
Nejenom povrch a kostky, ale celkový stav a velké nerovnosti vozovky v té Jičínské je peklo a velká nepochopitelná ostuda Prahy a STK, ject tam na skůtru/motocyklu nebo na kole je až nebezpečné.
A to je dobre. Aspon tam ta hovada na motorkach nejezdi. Oni jsou zlo
Jasně, je to Váš názor a nikdo Vám ho nebere. Nicméně nic to nemění v to, že tam jsou tak velké nerovnosti a hupy, že je to až nebezpečné a to pro kohokoliv, třeba sanitky atd.
tak on je kolikrát problém i na radnici. Ti také dost mluví o tom co bude za povrch. A pro příklad dám Prahu 4 . tra blokuje prodloužení tramvají za METRO Pankrác.
Jezdí tam 4, a ne 31.