Brněnské dopravní „peklo“ vypukne v říjnu. Začne dvouletá přestavba křižovatky D1 a D2

Křižovatka Brno-jih na D1/D2 a navrhované úpravy. Foto: ŘSDKřižovatka Brno-jih na D1/D2 a navrhované úpravy. Foto: ŘSD

Po celou dobu zůstane zachován provoz ve dvou pruzích.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tomash

A k čemu jsou tyhle investice salámovou metodou dobré. Sotva dodelali rozšíření na 3 pruhy mezi Brno-jih a Brno-centrum, rozkopou křiž. Brno-jih. Až dodelají tuto křižovatku, rozkopou úsek Brno-západ – Brno-jih včetne křiž. Brno-centrum. 10 let staveb, zácep, ty investice mají pak nulový efekt až do doby, kdy je vše dodelané. A pak po letech přijde rekonstrukce – opet salámovou metodou. Tyhle úseky se mají stavět najednou.

Jiří

Co je to zácepa?

zdenek

Koukám, že tolik schopnosti, abyste s přečetl celou zprávu až do konce, nemáte, ale schopnosti, abyste poshlukoval nějaký písmenka do nesmyslu, na to máte schopností dost:-)

Happy

Brno? To je jedna z těch samot u Vídně?

Tomáš P

Troufám si říct, že Brno je dneska mnohem hezčí a lepší město pro život než Praha. Praha kromě historického centra nemá co nabídnout, ale každého názor…

Petr

Podobně jako Praha.

Tomáš P

Dobrý den, musím říct, že doprava v Brně je každý rok horší a horší a vše souvisí s cenami nemovitostí. Desítky tisíc lidí denně dojíždí do Brna právě proto, že nemají na bydlení v Brně. Přitom trend by měl být jasný – veřejná doprava. Nicméně i železnice v okolí Brna je na hraně svých možností. Jak se to bude do budoucna řešit? Kdyby v Česku existovala dávno síť VRT tak si troufám tvrdit, že je provoz až o 40% menší. Kdyby v Česku existovala velká podpora veřejné dopravy typu dáte ročně 30 tisíc korun a máte VŠECHNY dopravní prostředky v… Číst vice »

David H

Pořád nemůžu pochopit jásot politiků na „dokončenou rekonstrukcí D1 (konkrétně jednoho…)“, není dokončená ani za mák, to co je v Brně v posledních letech je ryzí peklo…

David

Letos se otevřou dva nové úseky D35, věřím že to nějaký ten tranzit z Prahy na Moravu pobere a něco málo se tak Brnu úplně vyhne.

peter

Mělo se s tím počkat po dostavbě D35 a D55…tam napnout síly a urychlit to. Transit by se rozprostřel.

PetrN

bohužel D35 toho moc neodvede, aby to bylo nějak zásadně poznat. Nákladní tranzit dominuje v relacích z D2 na D5 a D8, no a pak z D52 na D1 směr Polsko – tam pomůže D55 jen pro dopravu do 3,5t kvůli zákazu přes Reintal, což se jen tak nezmění. Největší dopravní zátěž kolem Brna ale samozřejmě dělá aglomerační doprava…

Rossec

V Litomyšli budou mít pravděpodobně opačné přání 😉

PavelM

A jak by se nám teď hodila dokončená D52 a D49 na hranice (+D55 do Břeclavi) jako alternativa pro evropský tranzit směr JV. U nás si asi někdo myslí, že do budoucna ta páteřní dálniční sít nebude potřeba udržovat a není nutné ani výhledově mít naplánované skutečně kapacitní alternativní trasy.

Slávek

Tranzit z Německa na Balkán by konečně mohl začít jezdit přes Rakousko.

PavelM

Ví někdo jaký je rozdíl v ceně mýta na km v Rakousku a v ČR? Předpokládám, že není nutné mít rozdílnou cenu, když cena Nutelly máme již obdobnou :-). Nebo máme zase specifický trh a prázdnou státní kasu.

peter

U kamionu je to něco mezi 4,5Kč – 6Kč podle nápravy a emisní třidy. V rakousku je to 0,5-0,6 euro (12-15 Kč)/km bez daně.

PavelM

Tak pak se nedivme, že to Brno je tak ucpané. Když k tomu přidáme parkování na každém rohu a minimum buzerace oproti Rakousku, jsme tranzitní země první volby.

PetrH

Je to vidět i ve výnosech z mýta. Příjmy rakouského Asfinagu jsou asi 3,3 miliardy euro ročně a to jsou dálniční známky, tunely a mýto. Cena dálničních známek je podobná. Něco dají tunely, ale hlavní rozdíl dělá mýto, které má v menším Rakousku mnohem vyšší výnos.
Ovšem značnou část mýta platí domácí zákazníci, tzn. zvyšování bude politicky neprůchodné, protože jak ODS tak ANO slouží zájmům podnikatelů.

PavelM

Také děkuji za objasnění. Srovnávací úvaha je logická a výstižná.

Jakub

Titulek je, jakoby to psala reakce Brněnskýho deníku, ti taky napíšou na každou opravu Brněnské peklo, ale aby dělali novinařinu a vyvíjeli tlak a pokládaly ty správné otázky, proč to tak trvá a jaké jsou postupy, tak to nevylezou z kanceláře…

Zadarmo

Tak pokud by tohle dělali tak by byly nebezpeční i těm který je platí. Tak výběr lidí už je takový specifický.

PetrH

Tak každá oprava silnice je pro novináře peklo a dopravní armageddon. Viz Barrandovský most, kdy před začátkem oprav vyvrcholila hysterie a baba v kadeřnictví byla přesvědčená, že se nedostane do práce. Následně na ten kolaps čekali novináři s kamerami.

218

Uvidim jednu ceduli na Brno – přibiju ti ruce na volant hřebíkama, jasný?

Jakub

evidentně tu moc fandů Lajny není….

trafopajka

v Brně žádné dopravní peklo nevypukne. to tam už dávno je.

Martin

Možná by se Brno – město, mohou přejmenovat Brno peklo.🙂

Souhlasím s Vámi, že cestu po D1 přes Brno je vždy velké zamyšlení, jestli není lepsi jet jinudy.

PetrN

ono s otevřením Žabovřeské začalo hodně lidí využívat kombinaci západní VMO + Pisárecký tunel + D1 k Avionu. V tomto úseku D1 tak trochu provoz zhoustl, i přesto to furt jak takš většinu času funguje a tato trasa je tak docela atraktivní, jinak by se nevyužívala (např. od severu Brna do Olympie).
To se samozřejmě s touto stavbou se zúžením zase jen do 2 pruhů změní (tj. včetně odbočení/připojení z/na D2, které je teď tvoří samostatný třetí pruh, což obrovsky pomáhá)

SYN

Nojo, ono by pro začátek dost pomohlo kdyby začali přidávat třetí jízdní pruh v tomto místě (km190, múk/připojovák od Pisáreckého tunelu/campusu na D1), takže by připojovák nekončil po nějakých 150m ale mohl plynule pokračovat aspoň dalšího půl kilometru – až po příští most (přes B.Němcové) který asi bude potřebovat rozšířit/vyměnit…
https://mapy.com/s/hemuromahu

M H

Přesně…a hlavně nemalá část jezdí jako prasata a bez dodržování rychlosti. Kolikrát by plynulosti mnohem více pomohlo nespěchat za každou cenu a trochu zpomalit. Nejvyšší propustnost komunikace je při rychlostech 70–80 km/h [viz. např. http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/rizeni-dopravy-na-liniovych-komunikacich/%5D. Jenže dnes nikoho značky nezpomalí…pokud zároveň nebude úsekový radar. Ale toho se zase všichni akorát bojí a všeobecně se považuje jen za kasičku a šikanu…

Jakub

ta propustnost bude největší, když se držitelé řidičského oprávnění raději zdají práva na jízdu. Ono totiž tam kde jsou 3 pruhy, zejména Praha a okolí, tam se to hemží lidma, co znají jen pomalou bezdůvodnou jízdu v levém a prostředním, protože v pravém to víc žere…

PetrN

ano, to máte pravdu, ale možná zaměňujete propustnost s možnou rychlou jízdou bez omezení okolím… Když doprava zhoustne natolik že se blížíme kapacitě dálnice, tj. všechny pruhy plné (typický ranní příjezd po D1 do Prahy, nebo nedělní podvečer), tak právě tu největší propustnost = plynulost bez zdržení zajistíte jedině tak, že všichni pojedou oněch 80 km/h ve všech třech pruzích, na tomto principu fungují v aglomeracích na západě liniové řízení dopravy kdy se postupně s houstnoucím provozem snižuje rychlost 120, 100, 80 a má to obrovský dokázaný pozitivní vliv… Je ale potřeba v tuto dobu rychlost měřit úsekovkou, aby to… Číst vice »

SYN

No popravdě, ta propustnost bude největší když pojedou všichni plusmínus stejně rychle, ta 80ka z toho vychází jako limit rychlosti náklaďáků ale pokud dokážou všichni jet 90, je propustnost ještě o kousek větší…

Pavel Kopeček

Jak se řekne jinak Peklo na čtyři:………… Brno 🙂

radim.cenek

V Brně je doprava celkem OK, zvlášť když se provoz z prázdninových intervalů konečně zase zahustil na ty všední. Problémy jsou jenom tam, kde dopravu blokují automobilisti 😉

N.N.

Místní hromadná doprava nevyřeší dálkovou dálniční … a ta dálková železniční naráží na vyčerpanou kapacitu taky.