Dopravní peklo nenastalo, ukázala data o provozu okolo Barrandovského mostu
Barrandovský most je značně zchátralý. Pramen: Město Praha
V řadě ohledů je provoz plynulejší než před zahájením rekonstrukce.
V řadě ohledů je provoz plynulejší než před zahájením rekonstrukce.
A bylo by to z ulice K barrandovu bez zpoždění, nebýt .č.jáků co mervomocí musí jet až na konec fronty a řadit se před pruhem vyhrazeném pro bus či až v něm. Ideálně zastavim i směr na smíchov ale sem king, všechny sem ochcal… Dneska tam chytali konečně policajti a pár aut tam bylo 🙂
Základem je vyděsit a hned došlo k poklesu dopravy. Jako u doktora, vyděsit a předepsat prášek od kamarádů z farmacie
Dopravní redukce.
Čím to je, že na Smetanově nábřeží, magistrále, Malé Straně a jind v centru to nejde?
Tam už je to redukované tím style, že z tram pruh + jízdní pruh je jenom jízdní pruh na kolejích 😀
Apokalypsa se nekoná a to je dobře a svědčí to o odpovědné „dělostřelecké“ přípravě. V této první etapě, bez jižního průpletu na mostě samotném, je průjezd ve směru východ vlastně i lepší. Často se řešila kapacita mostu, ačkoli kapacitní limity určuje vše okolo, od křižovatek přes průplety až po nájezdové či sjezdové rampy. Proto je dobře, že se příprava i na okolí zaměřila. Pomalu se sunoucí kolona už od Kačerova byla běžným jevem i dříve. Strakonická směr do centra stojí stejně (nedělní návratová špička), anebo spíše méně (prac. dny.), autobusy MHD však jedou. Za to palec nahoru. Naopak zdržení přibylo… Číst vice »
Až bude rampa od Strakonické na most hotová, tak potom suďme. Ta nejvíce brzdí směr východ… A to proto, že řidiči z ní jedoucí potřebují okamžitě do levého pruhu. Přitom stačí přejet o jeden vlevo a krásně pokračovat přes most.
Není divu, ono se totiž pro řidiče jeduoucí po spojce zatím vůbec nic nezměnilo, co se kapacity týče. Směrem na Smíchov vedou přes most dva pruhy stejně jako předtím, jen je přiškrcen nájezd od Braníka. Směrem ze Smíchova vedou přes most taky dva pruhy jako předtím, z toho jeden vede nerušeně protisměrem = nijak ho neovlivňují připojující se auta od Barrandova a odpojující se auta na Braník. Navíc se nikdo nepřipojuje od Zbraslavi. Tedy, pruhů přes most vede v obou směrech stále stejně, jen se omezily nájezdy. Pro auta co přes most jen projíždí je tak nyní situace paradoxně lepší… Číst vice »
Změnila se cena PHM, školy pomalu končí a kancelářské nkrtsi si drahsi dojíždění rozmysli, když můžou ještě v pyžamu zapnout Teams.
V podstate bych souhlasil .. ale všiml jsem si kolon (alespoň ráno) směrem dolu z Barandova, které tam dříve (alespoň myslím) nebývaly…..
měřili i toto?
Kolony (větší) dolů jsou od té doby, co zrušili ten levý pruh a udělali z něj bus pruh, který ale končí a napojuje se na pravý. Teď při rekonstrukci se vlastně nic nezměnilo, jen řidiči jsou zmatení a dávají dole na mostě přednost, přestože tam žádná není a jedou stále ve svém pruhu. Větší auta pak mají problém se do té ostré zatáčky vejít, přitom je tam dost místa si najet.
diky.
Jak pise Dejavu, kolony jsou tu od vytvoreni vyhrazeneho pruhu ptro Bus, a to z pruhu, ktery mel naopak drive sirkove omezeni na 2,2 m. Nynejsi kolony jsou ale mnohem delsi a waze uz mne vede zasadne mimo. Rekl bych, ze vyhrazeni pruhu byla takova priprava, aby si pak lidi moc nestezovali. Jinak urcite se nebudou chlubit i temi misty, kde to komplikace zpusobuje, je pred volbami, tak se bude prezentovat jen to, co se hodi.
Žádná uzavírka na tom mostě nezpůsobila významné dopravní komplikace. Nájezdy na most jsou navrženy tak špatně, že samotný most nikdy nebyl plně vytížen. On se jen přetíženým může zdát řidičům po něm jedoucím, protože drtivá většina provozu na něm přejíždí přes dva jízdní pruhy.
Párkrát jsem přes něj jezdil, když jsem si zkoušel MHD v dané oblasti, a vždycky se to ve špičce nějak projelo.
Nájezdy jsou umístěny tak, jak se k prostorovému omezení dalo. Máte pravdu, že nic moc. ALE! Kdyby český nemehla za volanty uměla jezdit, tak se to nezacpe. Každý druhý se na začátku průpletu zastaví a čeká na mezeru. Proboha proč?! Ta se mu přeci vytvoří hezky plynule za jízdy od toho frajera, co bliká, že chce naopak do jeho pruhu. Aha. Zapomněl jsem. 90% nových řidičů a řidičů „lepších“ aut nebliká. Není problém v mostu, křižovatce, v silnici. Je v (ne)řidičích!
Snad to jednou vyjde jako manual pro dalsi politiky a dopravni inzenyry. Od tech dopravnich opatreni az po zvolenou osvetovou komunikaci s verejnosti. Do ceskych dejin se to mozna zapise jako priklad dobre praxe i jako dukaz funkcni dopravni redukce.
Doufejme, doufejme. V kotlince je ale bohužel mnohem pravděpodobnější, že v budoucnu nějaký činovník pod heslem „na Baranďáku se taky nic nestalo“ zavetří možnost blýsknout se úsporami v rozpočtu a pak zas bude velké divení…
Mám pocit, že DIO kvůli rekonstrukci mostu fungují lépe, než původní dopravní režim 🙂
„průměrné zpoždění autobusů snížilo například na Strakonické“ – No to je snad kvůli novému bus pruhu, co tam teď otevřeli, ne? Nesouvisí to s rekonstrukcí toho mostu.
Proto se ten pruh dělal…
jj já jsem říkal že dopravní indukce funguje i opačným směrem 🙂
s opačným znaménkem se jí říká dopravní redukce 🙂
Ale to co vzniklo na Na Strži kvůli metru D, to je panečku chuťovka.
Co tam vzniklo, prosím? A jak to souvisí s oravou Barrandovského mostu, v jehož diskuzi píšete o něčem úplně jiném?
Kvůli stavbě metra D je omezen provoz v ulici Na Strži mezi Antala Staška a Olbrachtovou a autobusy tam na tom kousku nabírají zpoždění 5+ minut. S rekonstrukcí Barr. mostu to souvisí jak geograficky, tak tím, že zde evidentně přípravu podcenili a tvoří se tam kolony až k Jižní spojce.
Na strzi mohly už pět let být Bus pruhy. Ale Praha 4…
Dokonce dojde e zrušení jediného bus pruhu před hřbitovem, budou zde parkovací místa. Zde však žádné buspruhy potřeba nejsou. Kolony jsou jen občas ve špičce a nic dramatického.
Stejně tak už tam mohlo být 5 let metro, ale …
A čemu tam ten kratkej bus pruh do kopce pomuze? Že 170 která tam snad jediná jezdí ušetří 2 minuty v nejhorší hodinu a půl trvající špičce? Akorát to tam bude zas celej den zbytečně zasekany už od sjezdu z jižní spojky
Na strži pokračuje (svým původním úsekem) ještě od Antala Staška k Olbrachtově, tam to není do kopce a jezdí tam i 124 a 193, v opačném směru ještě 121 – o tomto úseku je řeč původně. V tom spodním, novějším, postaveném jako paralela Dolnokrčské, pak jezdí kromě 170 ještě 121. Zasekané to tam bude stejně, dokud si každý druhý bude myslet, že auto je prostě „in“ a veřejná doprava „socka“, a podle toho se chovat. Jo, auto je i fajn, ale ne vždy a všude.
Dokud není v bus standard, že si všichni sednou (řeším počet míst, ne že někdo stojí když nechce sedět), pak asi jako socka považována bude. Mám to štěstí, že bývám na výchozí zastávce a sednu si vždycky.
Ale prd, bydlím vedle a není to nic hrozného.
Skandál!!! Žádám okamžitě zastavit celou výstavbu metra D!! Tunely zasypat a už nikdy nepokračovat!!! Autobusy nabírají 2 minuty zpoždění a to se nesmí tolerovat!!
Autobusy by mohly případně jezdit i Antala Staška místo Olbrachtovy, kdyby bylo nejhůř – s příslušným přemístěním zastávek. Na vině ovšem není ani tak stavba, jako spíše neutuchající „potřeba“ některých jezdit autem všude za každou cenu. Být těch aut alespoň o trochu méně, zvládne se to lépe.
Výsledek nulové komunikace mezi městem a městskou částí a také velmi slabá schopnosti městské části řešit na svém území dopravu, dlouhodobě bohužel. Já vím přesně o čem mluvíte, ale vězte, že to současné omezení co je mezi Antala Staška a Olbrachtovou teď je jen příprava, od příštího úterý bude ÚPLNĚ uzavřen směr od Pankráce s tím, že doporučená objízdná trasa je Olbrachtova, Vyskočilova a Michelská Ano, opravdu doporučili jednokilometrový úsek objíždět 4 kilometry, no reálně lidi u Olbrachtovy zabočí to Krčské a vrátí se přes Antala Staška, tam to bude velmi zajímavé … Jinak tam staveniště pro metro není jak… Číst vice »
S nulovou komunikací MHMP – P4 nemáte pravdu.
Neznám jiný případ, kdy městská část žalovala magistrát za zřízení přechodu. Napsat žalobu dá mnohem víc práce než koordinační schůzka.
Máte na mysli ten u Přístaviště, no taky kolem toho bylo řečí a přitom taková blbost, co snad nikoho reálně nijak neomezila 🙂 Normálně souběhy přechodů a podchodů nemusím (a když už, tak říkám, ať ten starý podchod tedy zasypou, proč mít náklady na dualismus), ale zrovna tenhle je tam v cajku a lidem opravdu pomůže. Ale když se podívám na web P4 nebo i ten jejich supereňosexy časopis Tučňák, informování o uzavírkách/opravách či změnách veřejné dopravy opatřeních prachmizerné. Přitom vedle na Praze 12 je informování o dopravě mnohem lepší, tak nevím, proč s tím má P4 takový problém. Navíc… Číst vice »