Infrastruktura Silnice

Dopravní omezení 22 kilometrů v kuse. Na D1 začíná modernizace předposledního úseku

Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD
Práce ve středovém pásu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: ŘSD

(Aktualizováno 7.9. 15:27)Řidiče na D1 čeká od víkendu nejdelší souvislé dopravní omezení na tuzemské dálniční síti. Kvůli zahájení modernizace úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem bude provoz omezen na celkem 22,4 kilometrech.

Ředitelství silnic a dálnic začíná o víkendu s modernizací předposledního úseku D1, který ještě neprošel modernizací nebo se na něm nepracuje. Jde o 8,8 kilometrů dlouhý úsek číslo 11, který má být hotový do konce roku 2021. „Během soboty a neděle bude provedena instalace dopravního omezení, následovat budou v letošním roce přípravné práce a provizorní rozšíření pravého jízdního pásu (směr Brno),“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

ŘSD nakonec během soboty informovalo o tom, že samotné práce začnou až v neděli kvůli špatnému počasí.

V rámci modernizace dálnice D1 v úseku Koberovice – Humpolec dojde ke kompletní přestavbě dvou dálničních nadjezdů v km 83,8 a v km 88,4. Součástí modernizace daného úseku je také rekonstrukce křižovatce Speřice a Humpolec, úsek bude rozšířen. Zakázku na modernizaci získala za 1,097 miliardy korun společnost Eurovia.

Na úsek navazuje probíhající modernizace mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, celkem tak bude omezen provoz na 22,4 kilometrech.

Na dálnici D1 je opraveno zatím 90 kilometrů. Na dalších 61 kilometrech stavbaři pracují. Na poslední desetikilometrový úsek mezi exity 168 Devět křížů a 178 Ostrovačice nyní ŘSD vybírá zhotovitele.

16
Diskuze

avatar
3 Komentáře
13 Reakce na komentáře
10 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
10 Autoři komentářů
Lumír KuchařLKBMildaIVanonym2701 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Panoramix
Host
Panoramix

Z pohledu bezpečnosti už je to fakt hodně za hranou. Při maximální povolené rychlosti v opravovaném úseku se to projede za cca 17 minut. A to už je zatraceně dlouho v těch štrůdlech kamionů a bezmozků v SUV či dodávkách snažících se je předjíždět (ačkoliv je tam zákaz předjíždění a i omezení vjezdu do levého pruhu podle šířky vozidla). Anebo se vlevo nacpe sváteční řidič jedoucí tachometrových 70, aby náhodou nepřekročil maximální povolenou rychlost. A to je už fakt nápor na psychiku. Tohle muset absolvovat po delší než nezbytně nutnou dobu jenom kvůli neschopnosti úředníků při vyřizování stavebních povolení pro… Číst vice »

Aleš
Host
Aleš

Zákaz předjíždění? Kde? Jinak s těmi řidiči jedoucími v levém pruhu, ale jakoby za kamionem, z těch mi pění krev. Jako chápu že ne každý si věří do té mezery mezi kamionem a betonovým svodidlem vjet, ale tak ať se zařadí do pravého pruhu a ten levý nechá ostatním! Jak jsem alergický na problikávání aut a sám na ně ze zásady nereaguju, tu sem to byl intenzivně nucen již několikrát použít, abych dotyčného do toho pravého pruhu poslal. Páč by jinak ten levý pruh blokoval snad celou uzavírku…..

MildaIV
Host
MildaIV

V civilizovaném světě se problikávání popř. troubení zásadně nepoužívá, pokud ten před vámi jede maximální povolenou rychlostí. Takže pokud někomu nevyhovuje, že jedete v levém pruhu 130 a předjíždíte kamion tak prostě musí počkat, až ho předjedete.

anonym
Host
anonym

Ano, pokud predjizdi. Ale pokud jenom jede v levem pruhu stejne rychle jako kamion v pravem a pomaleji nez je maximalni povolena rychlost, tak probliknuti je upozorneni, ze by mel bud predjet, nebo uhnout.
Jinak tedy samozrejme problikavaji ridici i na zapad/jih od CR.

LKB
Host
LKB

Ales: Asi jste si neuvedomil, ze nekteri lidi (mimo jine i ja) maji sirsi auto, nez je treba Fabie/Octavie a v nekterych castech uzavirky se vedle kamionu jedouciho vlevo proste nevejdeme, tak si musime pockat, az kamion najede na rovny usek a sjede kousek doprava.

Tak prosim o zklidneni hormonu, kdyz clovek jede nejvyssi povolenou rychlosti…

Jen tak
Host
Jen tak

no slava.

Martin V.
Host
Martin V.

Nad rozpracováním dvou sousedních úseků za sebou (22 km) bych moc nejásal. To může být docela brutal. Ale už to aspoň vypadá, že se rekonstrukce D1 pomalu chýlí ke konci. Ještě Devět křižů – Ostrovačice, tam je to už léta docela otřesný a okolo už mají hotovo.

Zlámalík
Host
Zlámalík

Tam je to tak otřesný, že místní „akční buňka“ SSÚD dělá opravy za provozu – večer zavřou cca kilometr délky, nastoupí na pěti místech a jedou pásově – jedna četa vyrube popraskaný beton, druhá to vyčistí, třetí penetruje a klade armaturu a poslední to asfaltuje načisto. Uzavírka končí cca dopoledne. Za jednu směnu takhle opraví cca 5 – 7 dílců. Dělali to hodně na přelomu jara a léta, když je člověk viděl, tak fakt palec nahoru. Minimalizace omezení, dobrý zabezpečení provozu, maximální nasazení, rychlost, efektivita. Za tu dobu, co se Eurovia soudí, už ten úsek mohl být hotovej třikrát.

Zlámalík
Host
Zlámalík

Hmmm, nějak to klukům nechychází – kdysi se bili v prsa, jak se to bude zadávat tak, aby na sebe opravované úseky nenavazovaly, holt realita je drsnější… Spíš by mne ale zajímalo, proč se opravuje povrch u Brna – km 190 až 194. Byl tam asfalt, celkem dobrý, navíc se má (prý) 2021 začít stavět třípruh, takže by to do té doby klidně vydrželo. A dělat 4 km asfaltu od června (a furt to ještě nemít hotový) je děs. První půlku stavby byla kolona od Ostravy neustále, od Prahy je nárazově – když někdo narazí. Ale včera to stálo 10… Číst vice »

Martin V.
Host
Martin V.

Kdepak, ztřípruhování kolem Brna se pořád posouvá, km 190-194 se má stavět až v letech 2025-28. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/435/infoletak_d1-01191-b-muk-brno-zapad-brno-centrum.pdf

Jako první má přijít na řadu krátký, zato hustý úsek km 194-196 a to v letech 2023-25.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/436/infoletak_d1-01191-c-brno-centrum-brno-jih.pdf

MildaIV
Host
MildaIV

ŘSD musí nejdřív dělat nesmyslné nerozšiřování dálnice v úsecích, kde přínos prakticky ani nevykryje omezení během stavby.

2701
Host
2701

V pohode, vyrid jim vsechny papiry na rozsireni, a radi zacnou. Nezapomen podekovat panu Patrikovi, Cejl, Brno.

MildaIV
Host
MildaIV

Na Cejlu pracuju, tak mu to zkusím vyřídit 🙂 Ale teď vážně, opravdu máte pocit že je na ŘSD málo úředníkú na to, aby si včas zajistili potřebná povolení?

LKB
Host
LKB

Me prijde, ze RSD prilis dlouho trva inzenyrska cinnost.

V soukromem sektoru je bezne, ze jakmile je dodana DUR, jde to na urad co nejdriv a je velky tlak, aby se makalo. U RSD to trva HODNE DLOUHO – napriklad u rozsireni D1 km 194-196 rok a pul.

Obdobne dlouho trva, kdyz dostanou EIU, tak nez ji zacnou zpracovavat ve forme zakazky na DUR…

Pritom vetsinou behem techto cinnosti ani nevykupuji pozemky, ty resi az po UR.

Lumír Kuchař
Host
Lumír Kuchař

ano vykupuje se až po ÚR, neboť právě k tomu to ÚR je !

Lumír Kuchař
Host
Lumír Kuchař

to není o počtu úředníků, to je o legislativě, která nahrává obstrukcím a zdržování při vyřizování některým pseudoekologům viz. výše jmenovaný, kteří si z obstrukcí dělají sport a živí se na tom a zviditelňují sami sebe …

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll