Dopravní nehody si loni v Česku vyžádaly 462 životů, o osm víc než o rok dřív
Tragická nehoda na přejezdu v Rumburku. Foto: Drážní inspekce
Nejtragičtějším měsícem byl loni červen.
Nejtragičtějším měsícem byl loni červen.
proboha. V Praze jezdime v prumeru 30kmh. Mimo prahu na stat.silnich 60km. a na dalnici pokud dam prumer 100kmh tak to uz je slusny vykon.
Přitvrzování je jedna věc. Vymahatelnost druhá.
Mě se víc líbí ta nultá – prevence. A ta tu podle mě zásadně chybí. 1. 1. jsem najezdil cca 550 km, z hor do vnitrozemí. Většinu po silnicích I. třídy. Schválně jsem si dělal čárky, kolik uvidím policejních hlídek (silvestr, únava…). Ani jednu přátelé, ani jednu. Tady by se mělo začít/přitvrdit.
U nás na Šumavě už dlouhé roky tvrdím, že častěji tu potkáte lední medvědy, než policajty na silnici.
to víte, to je ten skrytý dozor 🙂
treba v Nemecku nepotkas policajty na silnici celej den ani jedny
A protože nám s neustále přibývajícím provozem počet nehod klesá, nebo stagnuje, což je ale proti rok co rok zvyšujícímu se provozu vlastně reálně další pokles, tak proto plošně opět přitvrdíme !! Nechtělo by taky aby občas i represivní složky aby projevily jaksi i uznání,že se situace zlepšuje a něco naopak ponížit atd ? Jenže ono je strašně složité a těžké individuálně trestat a posvítit si na notorické smažky, alkáče s milionem zákazů, tak zpřísnění uděláme plošně i na tu drtivou většinu, co problémy nedělá..Takovéhle rozhodnutí je jednoduché a je vidět hned. Že…
O 3500 více nehod než předchozí rok znamená podle vás, že nehodovost klesá či stagnuje?
Tak ona je otázka co všechno se jako nehoda počítá. U nějakých plechů na semaforu bych fakt nevyšiloval – a počet mrtvých trvale stagnuje kolem těch 500 ročně.
Nebojte se, ona se zvýší hranice škody pro povinné volání policie a nehod zase ubyde 🙂
Pokud budeš jezdit slušně podle pravidel, žádné přitvrzení tě zajímat nebude Joudo.
Tak! Slušný člověk se nemá čeho bát!
Má. Těch neslušných.
a co je slusny clovek? Ten co jezdi po Praze 30kmh a otravuje druhym zivot?
Počet nehod neklesá (apespoň meziročně). Klesá počet mrtvých (teda spíše stagnuje). Za což zjevně může vývoj techniky a bezpečnostních systémů, ne zlepšování se řidičů. 450 mrtvých a desetitiíce zraněných fakt není málo a rozhdně je koho umravňovat.
Technika se sice mírně zlepšuje na druhou stranu provoz narůstá, takže to bude tak šul nul.
Obávám se že cca 450 mrtvých je zhruba to minimum co tady při stavu naší infrastruktury bude – a dalším „umravňováním“ se to nevyřeší. A různé „Vize 0“ taky nebudou moc kompatibilní s přístupem typu že stromy řidičům do silnice neskáčou a že se zabil je vlastně dobře, protože o kus dál nepřejel celou školku na přechodu.
Tak samozřejmě, že to má své limity, je to spíše rozdíl oproti 90. letům, kdy tu dojížděly Š120 a podobné stroje a dovážely se letité ojetiny, také ještě ne zcela ideální. Pasivní bezpečnost už asi lepší nebude, aktivní se asi ještě bude vyvíjet.
Ono v těch číslech přibývá chodců a cyklistů, kteří žádnou aktivní bezpečnost nemají. Ale hlavně, že se řeší pořád jen chudáci řidiči.
V čem jsou řidiči chudáci?
Chudáci řidiči si kupují čím dál větší krávy, které jsou pro chodce a cyklisty mnohem nebezpečnější a místo na nohy pod těžiště jim míří do pasu a výše.
Studie ukazují, že SUV zhoršují následky (fatalitu) střetů, takže tam bude nějaká korelace s nárůstem v těch číslech.
A skáčou stromy samy do silnice (kolik je nehod, kde spadl strom na/těsně před auto)
V místech, kde je větší riziko vyjetí z vozovky, není důležité co je venku (pole nebo strom) ale spíše udržet auto na silnici (prevence reflexní patníky i čáry, značky upozorňující na led, potom svodidla).
Docela mi v těch souhrnných článcích chybí rozlišení na chodce+cyklisty+úmrtí v autech za celý rok.
https://transport.ec.europa.eu/background/road-safety-statistics-2022-more-detail_en
Viz. Tabulka pod grafy.
V souhrnných článcích o železnici se také nepíše, kolik bylo sebevrahů, ale:
čtyři pětiny usmrcených jsou lidé, kteří v rozporu se zákonem vstoupili do kolejí, kde je usmrtil přijíždějící vlak,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Martin Drápal. Doplnil, že loni střetů vlaku s člověkem meziročně přibylo o 26 procent
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlaky-metro-nehody-umrti-zeleznice-cd-ceske-drahy.A230104_092717_domaci_remy
To dovíme z jiných článků.
https://www.vitalia.cz/clanky/v-cr-loni-pribylo-sebevrazd/
Hodně se zvýšila pasivní bezpečnost, hlavně nárazuvzdornost aut a airbagy. Rok 1994 byl nejtragičtější proto, že se na silnicích potkávala většina postkomunistického vozového parku s menšinou rychlých nadupaných ojetin ze západu…
Ten „nejtragičtější rok 1994“ je dán tím, že v roce 1993 vznikla ČR. Předtím bylo mrtvých ještě víc, je to kontinuální pokles od 60. let.
Nevěnování se řízení… divím se, že s přístupem mnohých „polovodičů“ těch nehod není mnohem více.
Čumění do mobilu v kombinaci se spoléháním se na milion a jednoho asistenta?
Tak nějak. Když už jsou tam ty asistenty, tak dejme tomu, aspoň něco. Ale mnozí tohle předvádějí ve střepech z konců devadesátých let, kde není pomalu ani ABS.
Pak si říkám, jestli jsou to polovodiči, nebo spíš podvodiči (získali řidičák podvodem).