Dopravní integrace přijde na jih Čech začátkem roku, kraj zveřejnil návrhy jízdních řádů
Autobusové nádraží České Budějovice, ČSAD Jihotrans (GW Bus). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vlaky i autobusy by měly podle hejtmana Martina Kuby jezdit častěji, což kraji navýší náklady na dopravní obslužnost.
Již několik let obsluhuji linku jako řidič Kaplice -České Budějovice.Dle rozpisu vydaný JIKORDEM jsou všechny doby jizdy zkrácené o cca 3 minuty:Už vidím jak na takové silné lince se bude stíhat a následně nabírat nové cestující. Průměrná obsaditelnost na této lince je 50 lidí. Odjezdové časy posunuty o cca.10 minut Radost budou mít pracující , cestující prvním spojem z Kaplice ,když už nyní!!!! se obtížně stíhají městské ranní busy u KNV v Budějovicích .Čest a klid těm ,kdo to vymyslel .Bože ochraňuj nás Proč to dělají od stolu a nikdo to nekonzutuje s řidičem ,co linku obsluhuje.Budeme křičet ,Sláva více… Číst vice »
Na lince ze Strunkovic do Vlachova Březí a Husince je napsáno, že spoj má pokračovat jako linka 644 do Prachatic. Jenže jízdní řád linky 644 tam vůbec není. Zapomněli na něj, nebo se čísla nějak změnila a není to jen zohledněno v tom jízdním řádu? Celkově mi přijde naprosto nedostatečné využití vazby na vlak v Prachaticích (přestupy Vimperk – Prachatice – Vodňany apod.), očekával bych, že vlak má fungovat jako páteřní linka. A v neposlední řadě, je někde zobrazení plánovaných zón? Jde o to, že sice mají jezdit autobusy Prachatice – ČB přes Netolice a Lhenice v prokladu 30 minut,… Číst vice »
Dle briefingu by měly zóny a tarif být hotovy přibližně v září spolu s aplikací. K těm různým možnostem cesty tak dle modelového příkladů co Kuba říkal což je trasa JH ČB vlakem i busem tak by cena měla být stejná.
Cena bude jednotná bez ohledu přes jaké zóny pojedete. Obdobně to funguje v Ústeckém kraji, kdy můžete cestovat z Mostu do Žatce přes Chomutov nebo přes Postoloprty: Dodržet přitom musíte jednoduché pravidlo cestování povolenou cestou – tzn. z výchozí do cílové zóny můžete cestovat buď nejkratší cestou, cestou s nejmenším počtem přestupů, s nejkratší docházkovou (přestupní) vzdáleností nebo cestou s časově nejvýhodnějším spojením.
Jihočeský krak tvrdil, že systém kopíruje od Plzeňského. Což by bylo dobré.
Ale tam je to úplně jinak, než píšete.
https://www.idpk.cz/
A co třeba zcela zrušené osobní vlaky na páteřní elektrifikované trati mezi Jindřichovým Hradcem a Horní Cerekví? Je skutečně pro sousední kraje v této záležitosti nemožné domluvit se na vzájemné spolupráci?
Jihočeský kraj by vlaky objednal, Vysočina ale nemá zájem a nedivím se jí ta lokálka je v tomhle úseku dobře nahrazena autobusy které vážou v Batelově na vlak. A pro Jčk nemá ceno obiednavat vlaky do Počátek a taky to nahradil autobusy.
Bohužel ne plnohodnotně o víkendu tam nejede téměř nic nebo v nevhodné časové poloze.
Obecně je problém s dopravou o víkendech po celém Jihočeském kraji. Po Brífingu, kde zmiňoval ukázku nových jízdních řádů, říkal, že dojde k lepší dopravní obslužnosti kraje. Ale víkendové spoje zůstaly prakticky beze změny.
JJ, Počátky díra kam o víkendu jen autem, nebo zu fuss 5km na vlak, bohužel. Lidé mezi dvěma kraji asi nepotřebují obsluhu. Já si na to dááávno zvykl, přizpůsobil se s tím autem a mám vůbec klid za 25min mám vyřešenu cestu a jedu si kdy chci. (Bohužel, taky by se mi to občas hodilo nechat auto doma..) Jako chápu, že do každé díry nemůže jezdit bus co hodinu, ale že v sobotu je nula spojů do vedlejšího krajského města, je taky haluz. Slyšel jsem sliby, jak se zavedením toho VDV na Vysočině a dlouho odkládaného IDS-JČ bude linka Hradec… Číst vice »
Tak konkrétně Pohorská Ves (a s ní Novohradské hory – o možnosti protáhnout busy na Pohoří raději nemluvě) pořád hodně špatný.
Kolik osob trvale žije v Pohoří na Šumavě?
Počet domů: 4, nejsem si jistý, zda jsou všechny trvale obydlené.
Vzdálenost od Pohorské Vsi: 10 km
To by už mělo mnohem větší logiku propojení Pohorské Vsi (230 obyv.) na Malonty (1.460 obyv.) pomocí linky 551, odkud jede přímý bus do Kaplice a Českého Krumlova – linka 510.
https://www.jikord.cz/web-data/JIKORD/ids-2025/ck-ids-jr/lv-0330510.pdf
V pátek informoval hejtman Martin Kuba, na svém Facebooku, že od pondělí 2.6. budou zveřejněny na webu kraje a JIKORDu návrhy jízdních řádů připravovaného celokrajského IDS JK, aby je mohla veřejnost připomínkovat. Na webu https://www.jikord.cz/ se sice v sekci Aktuality, avšak poněkud skrytě tyto jízdní řády objevily již v sobotu. V pondělí byly přesunuty na hlavní stránku a v záložce s autobusovými linkami přibyl odkaz na grafické znázornění bus linek. Na webu kraje https://www.kraj-jihocesky.cz/ nebylo žádné upozornění celé pondělí a úterý. Ve středu dopoledne (včera) se objevil na titulní stránce v Aktualitách příspěvek o chystaném IDS JK s odkazem na… Číst vice »
Platnosti těch JŘ jsou na letošní rok protože se počítalo že IDS bude už od letošního roku, ale kvůli problémům s jednou související zakázkou kterou řešil ÚOHS se to muselo odložit.
trochu zbytečný to přečíslování většiny linek, lidi budou dost zmatený dyš už teďka jezděj linky s třícifernými čísly… taky škoda že třeba první dvacítku z každý stovky nenechali pro linky MHD, i když Tábor by i tak musel asi šest linek přečíslovat…
Dávají někomu smysl ty navrhovaná čísla linek? Třeba na Jindřichohradecku linky 3xx, ale zároveň i 9xx, zase 9xx ale vidím třeba i u Tábora, tak nevím, zda to má mít nějakou logiku.
Je to podle oblastí s tím že 4xx je zároveň v PIDu a 9xx je buď VDV a nebo IDPK
Aha, to dává smysl. Díky!
Hlavně nepřepálit tempo! Je třeba to ještě tak 3 roky testovat, jestli se to osvědčí, pak udělat studie, analýzy a modely. A aplikaci rozhodně zatím nespouštět, to je velký krok do neznáma, který se už tuplem nesmí uspěchat!
(pro jistotu: ironie).
Zaostalost JČk je skandální.
Co se vleče neuteče 😉
Když se nic nedělo, remcalo se. Když se konečně už něco děje, remcá se zas…
V době, kdy ve většině krajů IDS již mnoho let celkem solidně fungují, je „remcání“ nad tím, že v JČ jsou pod vedením „nejlepšího hejtmana v ČR“ sto let za opicemi, celkem na místě.
Neznám u nás v kraji moc lidí, kteří si myslí, že je Kuba dobrý hejtman. Já jej vnímám jen jako typizovanou loutku kmotrů z Hluboké, nic víc.
Voliči si evidentně myslí něco jiného…
Další kopnutí do Kuby, rozumím… Patří to k místnímu bontonu…
Tak ono před tímhle hejtmanem tam byli jiní, kteří nehnuli ohledně ids ani brvou. U Kuby se alespoň věci daly do pohybu. K jásáni to není, ale k remcání taky ne…
Ale jistě, místní šotoušstvo do něj potřebuje kopat za každou cenu, protože nezaříznul letiště, jak by si šotoušské panstvo přálo. Naopak se z toho zděděného trojského koně snaží něco vydojit, když už tam stojí…
Bože, nejste očividně z jihu jinak nepište kraviny. Zimola (ČSSD) sliboval, Stránská (ČSSD) slibovala a až za Kuby se konečně ledy pohnuly. Takže pište naprosté BLBOSTI, ale jinak děkujeme za Vaši frustraci.
Ono asi také moc lidí už nevěří nějakým termínům, těch už tu zaznělo dost.
Lidí = šotoušů?
Tahle rovnice funguje jen ve vašem mozku, realita je jiná…
Neposuzujte každého podle sebe.
Díval sem se, že má Slavonice – NB – JH v návrhu velké navýšení, hlavně o víkendu.
Ale třeba Kostelní Vydří má horší návrh, než je v současnosti.
V mapce by mohli rozlišit celotýdenní / pracovní spoje.
Zlepšení to je, ale přesahy skoro nic. Co takhle Vimperk – Kašp. Hory / Sušice? Blatná / Mirovice – Březnice – ?Příbram. Atd.
A pak se hrozně divíme, že vznikají vnitřní periferie.
Část toho uzntam je, protoze včera večer nahazovali další várku + už tam jsou i linky za hranice, jen ještě bez návrhu.
Ona existuje nějaká nová mapa?
Další posun je vítán. Jčk patří mezi kraje s vůbec nejlepším větvením železniční sítě s poměrně rychlými páteřními tratěmi. To, co celá léta předváděli v oblasti vhd, bylo trestuhodné. Takže návrat lidí k vhd může být na jihu rychlejší a intenzivnější než třeba na Vysočině, kde se situace rovněž zlepšila…
a Pardubický bude kvalitě vhd předposlední a na konci bude karlovarský
Dopravu měl na kraji až do loňských krajských voleb celých 8 let na starosti Antonín Krák za ČSSD. Asi na to neměl moc času, když kromě toho ještě starostoval ve Větřní a seděl v několika dozorčích radách. Teď si to k dosavadnímu zdravotnictví pod sebe vzal osobně hejtman Kuba, tak snad to bude lepší.
Kuba je gauner
To sice ano, ale je to dlouhodobě jeden z mála poslanců z ODS který je oblíben voliči skoro na celém spektru.
Doufám, že to nebude zase tak, že ve všední den z Budějovic dva autobusové spoje za sebou a pak hodina a půl vata.
Co vazby od rychlíků a bus. Zejména od Brna se člověk modlí aby dojel do Budějovic včas a pak stejně sprint na autobusové jinak hodina čekání na další autobus.
To bude zase parodie na IDS – ať se Kuba a JIKORD učí od DÚK, tam jsem zjistil, že ani auto na víkendové výlety s rodinou nepotřebuju , Jih je zabitý i ve všední den dopoledne. I co se týká spojení na úrovni městysů.
Tak místo psaní a žvatlání (jako pardon, ale to fakt nejde jinak) tady v diskuzi si to otevřete. Je to sice šíleně uděláno, že si musíte najít v Excelu svou obec, kde zjistíte, jaké linky tam budou projíždět a pak si vedle najít linku, jak když se v Jikordu nenaučili dávat hypertextový odkazy do Excelu. Např na Táborsku jsou zavedeny víkendové spoje (všechny spoje navazují na vlaky R nebo Ex) i do vesnic, kde dřív jezidlo pár autobusů ve všední den a to ještě nejlépe mezi 4 a 7 ranní a pak 4 spoje najednou v 15 hodin.
Podívejte se na návrh a pak něco si můžete psát to co píšete, na hlavních linkách je celolednni hodinovka a špičková půlhodina, o víkendu pak dvouhodina celý den, další část linek má dvouhodinovku a špičkovou hodinovku a o víkendu třeba 3x denně a zbytek většinou dvouhodinovku u pár linek účelové spoje. Na linkách je dost čekacích dob mezi sebou a například v Borovanech, Nových Hradech či ve Vyšším Brodě jsou čekací doby na vlaky.
Tak si prostudujte jízdní řády a pak něco pište do komentů. Dochází k pravidelným intervalům. Dochází k obslužnosti obcí o víkendech, kde dnes nejede ani jediný spoj. Např. na relaci Třeboň – Budějce dochází k přidání 18ti spojů oproti současnému stavu, nebo v relaci Budějce – Krumlov, kde v současné době jede jen pět párů regionálních spojů jich přibude dalších dvacet.
Těch regionálních jezdilo docela dost i před tím. Nově tam jsou tři linky, jedna vyloženě vymetací po hodině a ve špičce po půl hodině (brzo ráno po 10 min) a dve linky co začínají ještě před Krumlově a ty jsou po hodině a jedou jen po I/39 takže jsou o něco rychlejší.
Fakt mimo 😂
Ti bystřejší si rozklikli odkaz a porovnali si první nástřel se současností. K dispozici je to už od neděle 1.6.
Vám ale holt nezbyde nic jiného, než doufat.
Nevíte, jestli je součástí přípravy ids i jízdenková aplikace?
Tak to je asi základ a opět můžou vzít za vzor VPK z Plzně. Vůbec nechápu, co jim na jihu tak trvá, vše je vymyšleno jinde, stačí to aplikovat..
specifické podmínky
jasný, jihočeský kraj je specifický, je třeba do toho zakomponovat to mezinárodní letiště Jóséf Švejk 😉
To máte nějaké trauma z toho letiště? 😉
Základem je integrace, (telefonní) aplikace je nadstavbou.
Součástí přípravy je, ale jestli bude spuštěna se začátkem integrace je s otazníkem.
V průběhu léta/září by mělo začít testování.
Regiojet se mezi linkové nepočítá? Praha – Písek – ČB – ČK?
Ten jezdí na komerční riziko stejně jako pár dalších. A na pár linkách zajíždí do kraje i dopravci z PIDu, VDV i IDPK.
ok díky, tohle rozlišení mě nenapadlo
Regiojet do Krumlova fakt není linková doprava.
Zkuste si koupit v exponované časy jízdenku na trasu Praha-Písek. Eshop bude spoje ukazovat jako vyprodané, pak změňte cíl na Budějovice a ejhle ony ty samé spoje najednou vyprodané nebudou.
Zapomněl jsem si dělat čárky, kolikrát tu už měla začít integrovaná doprava, kolikrát ten termín už zazněl. Pokud budou někde v kraji spoje častější (což třeba u spojů do Volar v návrhu není), pak to myslím bude docela malá nenápadná položka v rozpočtu. Jestliže náš kraj chce napodobit IDPK, pak to například může znamenat výrazné snížení cen jízdenek ve vlacích, leckdy i víc, než dvojnásobně a bude to znamenat jiné odbavovací zařízení ve vlacích i autobusech. V části Prachaticka a Strakonicka nyní platí turistické 24hodinové jízdenky IDPK, což nám delší cesty výrazně zlevňuje již nyní. Bez problémů to ale funguje… Číst vice »
Tak ona asi nebude společná integrace pk a jck, že budou plzeňské jízdenky platit až do Vyššího Brodu. To bude jiný tarif. Ale dnes opravdu cesty vlakem v jck kraji jsou šílené, když člověk přijede z pkraje. Tam vyjde levněji auto i pro jednoho, natož pro celou rodinu, to abych si vzal někde půjčku, abych si mohl koupit jízdenku na vlak u GWTR.
V Jčk platí Jikord+ a ten je pro 2 dospělé+3 děti o víkendech ( a komplet letních prázdninách za 250), mimo víkendy a ty prázdniny je to 1+1 a má to taky dost přesahu do jiných krajů (hlavně Plzeňský)
jasný něco, co má zase nějaké podmínky, o víkendech, ve svátek, a na celý den, ale když jedu kus tam a kus jinde zpět, tak se zase nevyplatí, ani vám to vlaku nikdo nenabídne.. prostě nebudu předem studovat všechny kraje, kde co platí a neplatí a jaké jsou podmínky. To se pak nedivte, že člověk rovnou bere auto. Vlakem jezdí pak socky nebo lidi, co chtějí chlastat (Např. vodáci) ..
Vy byste to chtěl zadara a furt, žejo?
Jikord+ je občas také výhodný, to ano. Zádrhel je v tom, že se dá koupit jen v pokladnách, u průvodčích nebo u autobusáků. Což eliminuje hodně velkou část zájemců, prostě to nemají kde koupit.
Jízdenku Turista Plzeňskem, která tu platí v části kraje, mohu koupit bez problémů kdykoli na internetu a to i bez aplikací.
A zkuste ten Jikord plus koupit o víkendu v Prachaticích. Nechápu, proč nemají online prodej.
Mám pocit, že motivace kraje je jasná. Prostě nechtějí, aby si tu jízdenku lidé kupovali.
U řidiče autobusu bez problémů, ale těch tam zatím o víkendu moc není a ve válku to nejde protože tam nejezdí průvodčí to uznávám.
Osobně mám u sebe vždy 1-2ks té předtištěné verze kam doplním jen datum.
Proč by nemohl být společný IDS? Takové IREDO spojuje jak Pardubický tak Královéhradecký kraj.🙂
ať je to společné, klidně i s karlovarských krajem, bylo by to super, ale pak asi celodenní krajská nebude stát a platit pro tři kraje. pak bych čekal, krajská jeden kraj, krajská dva kraje, krajská tři kraje….
Což je ovšem někdejší východočeský, jen si rozdělili píseček. To už spíše s částí Vysočiny. A Plzeňský s Karlovarským coby západočeské. A pak nějaké provázání spojů, něco jako PID s okolím. Jinak už by to mohla být (ne, že by nebyla příjemná) přinejmenším zemská integrace pro celé Čechy.
Vida, v jízdních řádech je sice klasický „idos“ formát (nicméně asi nějaký upravený, díky tučným znakům), ale víkendové spoje jsou konečně na konci tabulky a ne někde mezi kladivama.