Dopravci žádají vládu o finance a snížení spotřební daně. Zvažují protesty
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Ministr financí dnes rozhodl o odložení plateb daně z přidané hodnoty pro podnikatele v autodopravě do konce října.
To tu budeme kompenzovat všem všechno jak za Covidu? když byla nafta 25, tak nikdo neremcal, že je to málo …
Nic bych nesnižoval. Pohonné hmoty jsou v přepočtu na kupní sílu stále velmi levné. Podívejte se jaké byly ceny PHM před rokem a před 20 lety, prakticky stejné, ale průměrná mzda se za tuto dobu více než zdvojnásobila, stejně tak ceny ostatních komodit včetně jiných energií.
Samozřejmě to je pro někoho bolestivé, nicméně v tom vidím i pozitiva například v podobě zvýšení konkurenceschopnosti lokálních producentů a tím i eliminaci ve své podstatě zbytečné dopravy.
Jako fyzická osoba nepodporují tyto nářky. Je to stejné jako šrotovné v minulé krizi pro automobilky. Z mých daní toto nehodlám podpořit, protože kde se jedněm ubere ostatní musí připlatit. Automobilismus se rozvinul do takové podoby, že vozime zbytečnosti zleva doprava a naopak. Vyšší cena, protrideni trhu, zdražení dopravy, nové možnosti pro trh a lokální výrobky, ekologický přínos
Že jo, ale bagrovat donekonečna miliardy do Černé Díry z našich daní vám nevadí.
„O odložení platby DPH je podle MF třeba požádat na finančním úřadě a doložit splnění podmínky pro odložení, tedy být podnikatelem v dopravě.“ … v tom velkém chaosu to vypadá jako drobnost, ale je pro české úřady příznačná. Silniční doprava není volná živnost, stát má přehled o tom, kdo v oboru podniká třeba z evidencí na krajských dopravních úřadech, stát ví, kdo platí silniční daň, stát ví, kdo posílá ČSÚ a ministerstvu dopravy kvanta různých hlášení a výkazů, atd. atd., ale přesto opět úřední šiml bude vyžadovat po podnikatelích v dopravě, aby prokázali, že podnikají v dopravě. Přitom by to… Číst vice »
Starého psa novým věcem nenaučíš. Proto stárneme a přichází nová krev. Sice to trvá, ale bez toho by nebyla možná evoluce.
Na jednu stranu člověk chápe, že náhlé zvýšení cen paliv je pro dopravce problém. V tomhle směru dává smysl krátkodobě snížit zdanění paliv, aby nedošlo ke krachu většího počtu dopravců, se značnými dopady na ekonomiku státu.
Na druhou stranu si ale musíme přiznat, že postupné zdražování benzínu a nafty až do stavu, kdy se dopravcům vyplatí přejít na jiné zdroje energie, je asi jedinou cestou jak se zbavit závislosti na dovozu ropy. Řešit přechod na jiné zdroje energií dotacemi moc dobře nejde, jednak není motivace vymýšlet něco nového, ale jen brát dotované, a hlavně není z čeho ty dotace financovat.
Jiné zdroje energie? Na podzim jsme koupili CNG autobusy. Kilo plynu stálo pod 30,- včetně DPH. Dnes průměrná cena 70,-/kg. Tyhle jiné zdroje energie myslíte?
CNG není ideální náhradou, protože stejně jako ropa je plyn závislý na dovozu. Za alternativy jde považovat elektřinu (ať už přes baterky nebo vodík), biopaliva a nebo syntetická paliva.
Jak ale správně poukazujete, jakákoliv alternativa bude stát hodně peněz (a asi tu není nikdo, komu se to líbí). Bohužel, současný stav není udržitelný a změna nebude zadarmo (ať už to bude znamenat dražší energie a zboží, nebo snížení mobility).
Elektřinu máte na mysli? Aha a ta se drahá asi ze zahraničí nenakupuje že? Jakože se nedováží? Máte vůbec přehled co stojí? Máte vubec představu o čem melete?
Pro informaci, ČR sice elektřinu importuje, ale i exportuje, přičemž převažuje export. Druhá věc je, že pro elektrickou energii funguje společný trh. Pokud je třeba v Německu velká poptávka, tak Němci nakoupí i u nás, a tím logicky zvednou ceny v ČR. Takže to není o „drahém dovozu“, ale spíše celkovém nedostatku v Evropě a kupní síle bohatších států. Takže ano, mám představu o čem mluvím a zjednodušeně řečeno, jsme v háji (vhodnější termíny nejsou publikovatelné). Když zůstaneme u fosilních zdrojů tak si zničíme přírodu a budeme válčit o suroviny. Alternativně budeme „zelení“ a skončíme se zvyšováním cen a poklesem… Číst vice »
CNG je drahé i u čerpaček… Nechápu, proč se nebere LPG jako „jiný zdroj energie“…
Dopravci by si měli se skřípěním zubů uvědomit, že sazba silniční daně – neboli poplatek za použití dopravní cesty – se nezměnil od roku 1993, přes inflaci … Naproti tomu náklady na údržbu pozemních komunikací vzrostly za cca tři destiletí minimálně o inflaci ….
V porovnání s rokem 1989 – před přichodem tržní ekonomiky – byly PHM dražší než v současnosti ….
Kolik litrů PHM se dalo koupit za průměrnou mzdu tehdy a nyní ?
Pane Zikmunde. To co jste napsal je velký blábol, musíte trpět jistou poruchou . Tak si to hezky vysvětlíme…. Podnikáme v autodoprave. 1) Ano kolem roku 1989 skutečně byly PHM dražší, avšak jezdil se km trasy kamionu za 12 Kč, dnes 30 Kč, porovnejte si toto, měl by se jezdit km za 120 Kč – nelze – zahraniční dopravci – převážně z Balkánu by zde jezdili vše 2) neuvedl jste, že se platí mýtné na dálnicích a silnicích 1. Třídy, 5 Kč a 3 Kč km… Což máte, že v průměru jezdíte po odečtení mýtného za 26 Kč, tak proč… Číst vice »
Protože o tom nic neví. Každý je odborník proto to v našem státu tak vypadá…..
Já bych naopak spotřební daň zvýšil a přidal spotřební daň na plyn (rozpočítáno dle poměru ruské ropy/plynu v oběhu). Evidentně nákup ropy a plynu z Ruska totiž škodí zdraví, statisticky na vedlejší efekty tohoto počínání umřelo již mnoho lidí.
A nebo rovnou zavést daň vyzbrojovací na cokoliv z Hordy, pro začátek tak 40-100€/t
Větší nesmysl než spotřební daň na plyn jsem neslyšel. Co tak spotřební daň na EE ?
Zajděte si na nějaké vyšetření….
A chcete se vrátit na stromy?