Dopravci začínají rušit spoje. Nemá kdo řídit, šoféři jsou v karanténě či pozitivní

Nové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Městský dopravní podnik Opava (MDPO). Foto: Opava.czNové trolejbusy Škoda 32 Tr pro Městský dopravní podnik Opava (MDPO). Foto: Opava.cz

Po Ostravě hlásí nedostatek řidičů také Opava. Brno zachraňují brigádníci a přesčasy

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xena

U dpo jsem chtěla jezdit na brigádě a vstupní obstrukce trvaly 3 měsíce. (vlastní psycholog, oční atd.). Než jsem to vyběhala, našla jsem si práci jinde a líp placenou. Si za to můžou sami.

Míra

Myslím,že kdyby dávali 250,-Kč základ na hodinu,což mimochodem neni ani 10 Eur,tak si můžou řidiče vybírat.

Dopravak

Chyba je na straně koordinátora ids a dopravní politiky, kde celý problém začíná. Sektor je podfinancovaný, řeší se jen kvalita pro cestující, nikoliv kvalita pro řidiče. Pak trpí vsichni včetně zákazníka. Dopravci nemají motivaci zvyšovat tržby díky kompenzacím. Nové ridice dávno nemají odkud vzít, jen si je mohou přetahovat mezi sebou.

Vojtěch

Myslím že kvůli COVIDu je problém hlavně kvůli školám a karanténám děti, které musí někdo hlídat. Očkovaný zaměstnanec po kontaktu s nakaženým do této doby (dnes už je to trochu jinak, vím) nemusel do izolace a očkovaných je drtivá většina. A alespoň u nás byl problém říjen a listopad, ne tak kvůli COVIDu, ale různým běžným respiračním onemocněním, které dnes nikdo pořádně neléčí. V tomto období chybělo i u nás na západě 20% řidičů, ale zvládli jsme to. To pak bude souviset s personální politikou jednotlivých podniků. Chápu že Opava nemůže držet takové zálohy, ale Ostrava by to zvládnout měla…no… Číst vice »

Vašek bus

Brigádničím u DPP od 06/2018 kdy jsem ukončil HP a šel jsem pracovat jinam teď jsem OSVČ a brigádník u DPP a jsem tak nějak v pohodě ale upřímně si nedokážu představit že bych šel jezdit zase naplnej. Jezdil jsem jako kmenovej 13 roků a to mi stačilo. Samozřejmě že šoféři nebudou protože nikdo z tej vrchnosti nechce slyšet ty věci který jim “ starý“ pardálové říkají resp. oni si to poslechnou možná že se tím i některý pokud je neposkvrněný kulturou podniku trochu zabývá ale skončí to na tom že takový ty “ starý struktury“ a ty zakořeněnci v… Číst vice »

Radek

Naprostý souhlas. Po pročtení zdejších příspěvků v diskusi je jasné, že tu jsme povětšinou všici, co k tomu bus volantu u různých ČSAD a DP čuchli, co vstávali v noci, co chodili domů jen žrát s spát, co kroutili neuvěřitelný šichty a co slyšeli nekonečné sliby od navoněných šéfů. Sliby, chyby, páni dopravní specialisté a páni manažeři. Kdyby to aspoň bylo tak, že nejsi jen panák, co jim to trhá trny z paty a oni mu podají za to v případě potřeby pomocnou ruku. Jenomže to tak není. Při prvním průšvihu jsi najednou ty ten blb, co si nedal bacha.… Číst vice »

Vašek bus

Ono na každé provozovně(garáži,depu) záleží jak se to ve kterém podniku nazývá se najdou chlapy který budou jezdit do rozervání těla a chlapy který chtějí jezdit ale “ stačí “ jim odjet pár hodin( do 10 hodin) přesčasu měsíčně, protože asi každý kdo k městské nebo příměstské dopravě aspoň od volantu čuchnul chápe že to není fabrika kde se dělá Po-Pá 6-14,30. Takže si myslím že všude při troše snahy by se to dalo vyvážit tak aby byli spokojený jak ti co odjedou cokoliv protože zkrátka potřebují peníze platí alimenty na x dětí a bejvalek nebo třeba přišli o firmu… Číst vice »

Lxxxx

Byly doby kdy každá provozovna DPO měla několik desítek brigádníků, vlastních i cizích, takže když směnvedoucímu chyběli lidi, zvedl telefon a obvolal kdo má čas přijít na neobsazenou směnu, téměř vždy se někdo našel. Navíc cizí brigádníci byli motivováni k odpracování vyššího počtu hodin, kdo odpracoval čtyřicet a více hodin za měsíc dostal volnou jízdenku MHD na další měsíc zdarma. Ovšem současné vedení DPO zastává názor, že brigádníci, zvláště ti cizí, jsou drazí, protože musí mít kvalifikaci, lékařské prohlídky, školení, poznání jako kmenoví řidiči ale odpracují mnohem méně hodin, takže zájemce personální odmítá, výsledek této politiky je nevypravování spojů nebo… Číst vice »

Martin H.

V článku a na webu DPO se píše o jakémsi omezení noční dopravy. Já z toho pochopil že místo dlouhé tramvaje pošlou kratší, ale nevím co si pomůžou při nedostatku řidičů.

Radek

No jo no, chybí řidiči autobusů. Ale ti chybí už dlouho, bez ohledu na aktuální situaci. Brigádníci a přesčasy zachraňují dopravce i ve zcela běžném režimu, tedy zejména ty přesčasy. Dopravci si stěžují, ale říkají jen to velké „A“, to větší podstatné „B“ jaksi zapomínají vyřvávat a když už jej vysloví, tak velmi tichounce a téměř neslyšitelně. No, komu by se chtělo řvát něco ve smyslu o vlastní nechopnosti. Asi nikomu.
Použil bych příměrem známé české přísloví o zametání vlastního prahu. Holt zvenku to může budit jakousi lítost a možná pochopení z neznalosti problematiky, ale zevnitř ani náhodou.

Peeetr

A všeobecně v zimní době chřipek a sněhové turistiky mají volno staticíce zemědělců a stavebníků, takže při správném dlouhodobém plánování jen trochu schpných manažerů, se dá většina podobných věcí krásně vykrýt. Ale jelikož se nechce priplácet za trochu větší rezervy a zimní pohotovosti, tak je asi jedinou reálně proveditelnou cestou nutit politicky s primitivním klackem v ruce udělováním obřích pokut za rušené spoje z dopravních smluv.

Byvaly autobusak

Ty si to představuješ jak Hurvínek válku

kubisek

Připlácet? V soutěži, kde rozhoduje cena?

Peeetr

Zrovna v době kdy jsou do útlumu automobilky, jejich dodavatelé a pro ně jezdící kamioňáci.

On první

Zas tak velký útlum to není a kamioňáků přebytek není ani omylem a málokterý z nich má ŘP skupiny D a ještě méně z nich je ochotno vyměnit mlčící náklad za řvoucí cestující.

Xena

To mi kamioňák nedávno vykládal, že si asi dodělá děčko, bo s nákladem nejde spát. Nevím, co mu kdo navykládal. 😀