Dopravci: Vyšší mýtné zdraží zákazníkům od března silniční dopravu, nejvíce u dodávek
Dodávky u Muzea. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Nový systém dopravce podle Česmadu tlačí k pořizování vozidel s menším standardem komfortu.
Problém celého případu je Česmad. Jenže to se musíme vrátit do 90 let, kdy spoustu lidí začínalo podnikat a samozřejmě se to týkalo i mnoha řidičů, kteří tehdy pracovali u různých ČSAD a dalších dopravců. Pořídili si vlastní kamion nebo jiné menší nákladní vozidlo a vznikla tak velká profesní skupina která celkem logicky potřebovala nějaký zastřešující orgán. A tím se postupem času stal Česmad. Pro Česmad tak nastaly Zlaté časy, protože čím více členů tím více příspěvků. Je sice pravdou že ne každý to podnikání zvládl a postupně začaly vznikat velké firmy. Objem přepravovaneho nákladu se zvyšoval. A bohužel na… Číst vice »
Co takhle vysvětlit (česmad) proč má mít luxusnější provedení kabiny vliv (pochopitelně kromě vyšší ceny, tu jistě platí „rádi“) vyšší emise CO2? Jakože je výrazně vyšší a zhoršuje spotřebu? Tak sorry ale to by bylo celkem v pořádku… nebo se nějak započítává spotřeba nafty na vytápění kabiny bufíkem? Ah, možná vyšší spotřeba (=emise) s klimatizací, to bude možná ono… no ona i ta klima se dá dělat různým způsobem, třeba tepelné čerpadlo má energetickou náročnost nižší…
Klasické ČESMADí béé, kňůů, fňuky, fňuky. Umí ta organizace i něco jiného, než jen vyhrožovat občanům: bububu, budete mít dražší mlíko a rohlíky a natáčet videa o nepostradatelnosti kamionů? Viz, jejich slavných 5 dní bez kamionu na YT?
Zvýšení mýtného pro silniční dopravu je naprosto v pořádku, ceny jsou i po zvýšení stále velmi nízké.
A kdo myslíte že to zaplatí?
Asi nejste z těch, kteří si myslí, že banány pěstuje obchod vzadu ve skladu, a jak jste tam dostanou?
A kdo jiný by měl zaplatit dopravu? Pochopitelně koncový uživatel, je to logické i sravedlivé. Máte jiný návrh?
Spravedlivé! to jsem to zas vylepšil.
Škoda, že nefunguje něco jako automatické odesílání podobných příspěvků rodičům mladých eko-komoušků na zdražení všeho možného…možná by se pak divili, co večer dostanou (nebo spíš nedostanou) k večeři.
Třeba zdražení MHD z 10 na 20 korun denně, že jo?
Jo třeba bojovat proti reklamám v MHD výkřiky o vizuálním smogu a když ty tržby z reklamy podrazím, kňučet, že mi zdražují MHD.
Jj, protože zelenou politiku dělají děti; tak určitě. Nejmenujete vy se náhodou Štěpán?
Tady zase jednou smrdi duch Vaclava Klause…
Nebo v rámci konkurenčního boje budou muset dopravci trochu ubrat ze svého zisku…
Zaplatí to ti, kteří dopravu využívají. Mně to připadá logická – vy si myslíte, že by to měl platit někdo jiný?
Taky si říkám, inflace moc klesla a je třeba ji zase pořádně roztočit!
Spíš je třeba přestat trestně danit nejužitečnější věc ze všeho -poctivou lidskou práci-, a začít vybírat daně raději z úplně jiných věcí a nejvíc z činností spíše škodlivých.
Kolik že to je v tom Švýcarsku? 35Kč/km?
Mě přijde jako naprosto nepochopitelné že kategorie dodávek od 3,5t do 7,5t platila doposud mýtné pouhých 0,05 Kč/km !!! v porovnání s dálniční známkou 1500 Kč to vychází dráž až při nájezdu větším než 30000 km za rok, co by za to hodně řidičů osobních aut dala 😀
Teď dochází ke zdražení na 0,78 Kč/km, což mi přijde stále velmi přátelská cena, která se přece nemůže nijak zásadně promítnout do ceny přeprav, když vezmeme palivo, amortizaci a plat řidiče…
Jen pro porovnání mýto pro osobáky ve Francii či Itálii je na úrovni 2kč/km a někde i více…
Doplnění, v mýtném systému ČR je těchto vozidel registrováno jen 27 tis. (celkově včetně všech nákladních vozidel je to asi 900 tis.).
Tyjo, chudácí autodopravci musí platit tři čtvrtě koruny za kilometr jako mýto, no to je fakt zruinuje (paroduji vyjádření Česmadu v článku). I kdyby dodávka žrala 7 litrů nafty na 100km, tak to je 2.66Kč na kilometr JEN za naftu. Plat řidiče pár stovek na 100km (dejme tomu že to ujede za hodinu, po městě za výrazně delší dobu), to je pár korun na kilometr. Amortizace, opravy apod., a jsme nad 10 korunami za kilometr. Mýto tedy zvýší náklady tak o 5-7%. Po těch brutálních růstech cen všeho možného za uplynulé dva roky je toto selanka (a ještě spravedlivá, sám… Číst vice »
no a za 7 litrů ta velká dodávka co váží včetně nákladu 5 tun fakt nejede. Reálně ty celkové náklady budou ještě vyšší a relativní nárůst tím pádem ještě menší
Dnes si pořizují dodávky, aba se vyhnuli regulacím pro kamiony (odpočinek atd.), tak zas budou řvát na něco jinýho. Ano, bude to dražší – no a? Co není. Tranzit patří na koleje – nebo omezit jeho potřebu, nevozit věci sem a tam.
Nemám rád, když si Česmad bere spotřebitele jako rukojmí.
řeč je o dodávkách nad 3,5 tuny celkové hmotnosti (do 7,5t)… Takových aut jezdí v současnosti naprosté minimum v porovnání s počtem dodávek do 3,5 tuny, které ale často jezdí reálně přetěžované
Silnice nejvíc poškozují přetěžované ávioidní dodávky, ty mají největší tlaky příliš mála pneumatik na vozovku.
Přesně tak, co jsem se bavil jak s řidiči, tak dopravci, tak ty auta se běžně přetěžují na 6t, aby se to vyplatilo.
Problém je ten, že jde o přetížené nákladní auto, takže když novináři řeknou, že každé x kontrolované nákladní auto bylo přetížené, tak se to sveze na kamiony. Těch (pokud pomineme PL dopravce se dřevem) jezdí málo.
Dodávky do 3.5t tachograf až na vyjímky mít nemusí a jim stačí dálniční známka. Zrovna u této skupiny dochází k procentuálně k nejvyššímu přetěžování. Legální nosnost bývá kolem 1t, ale není problém, aby měla naloženo 2.5t.
Když se to ví, proč to nejde vážit, kontrolovat, pokutovat?
Protože by se muselo něco dělat.
Konečně dojde k alespoň malému omezení dodávek pod 3.5t. Je to problém, který se do teď neřešil. Přetížení (však se tam vejde víc), nemusí platit mýto (o to je to levnější), blokování dálnice jejich nesmyslně pomalou jízdou (110, aby to moc nežralo), vyhnutí se AETRu (však ten borec může být za volantem 20 hodin v kuse na energeťácích, co by se stalo) a jejich řidičům stačí jen B. Dodávky pod 3.5t by se měli považovat za nákladní automobily nad 3.5t… Ale to by zase (jako vždy) Česmad jej křičel…
!Změna se týká pouze dodávek NAD 3.5t! Většina dopravců se snaží právě vozit 🚚pod 3.5 t, protože: není mýtné, nejsou přestávky, není omezení rychlosti jako u kamionů, řídit to může každej „jouda“, který má B řidičák, většinou tam narvou podstatně větší váhu ⚖️ a z toho vyplívající vedlejší škody na infrastruktuře (hlavně se týka zásobování ve městech, kam nic nad 3.5 t nemůže), dále výrazné změny jízdních vlastností – takže vozidlo je více „nebezpečné“ + v kombinaci s řidičem bez zkušeností a v lepším případě se 2 litry energetického drinku v žaludku ⚡ a v horším s nějakou podpůrnou látkou… Číst vice »
Souhlasím, ale požadovat regulaci jen na základě informace ze zpravodajství? Jistěže dodávky bourají, při jejich počtu a nájezdech je to statisticky nevyhnutelné.
Kolikrát do měsíce? Kolikrát kamion, kolikrát osobák? Takže jenom řeči a žádný konkrétní čísla.
Nebo když už aspoň, tak v případě přetížení zároveň pokutovat za porušení zákazu vjezdu do 3,5t, a jízdu bez příslušné kategorie řidičáku…
V článku se o dodávkách pod 3,5 tuny vůbec nepíše.
Když už píšeš bláboly, tak aspoň k tématu.
Zdražování silniční dopravy (mýta) je zcela v pořádku, na železnici náklady také rostou.