Dopravci ve Velké Británii výrazně omezují provoz kolejové dopravy kvůli vedrům

Nová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNERNová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNER

Železniční dopravce LNER zrušil všechny spoje mezi Londýnem a Yorkem a Leedsem.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš679.2
Honza

Všiml jsem si jedné praxe v okolních státech. Reakce na blížící se nebezpečí v oblastí železničního provozu je asi taková jakou právě předvádí např železniční dopravce LNER .pokud si je jakýkoli dopravce nejistý v bezpečné přepravě cestujících, zastaví provoz. Je to logické a jediné co může v danou chvíli učinit. Dělají to DB když foukne vítr nebo déle vytrvale prší, jen my vždycky jezdíme dokud se to nezastavi samo. Nevím teda co je lepší?

Igor

Lepší je jezdit, třeba i pomalu, než nejezdit vůbec. Představte si že někdo se vrací domů z cesty a v půlce mu řeknete „Je celkem horko tak raději budeme stát do večera než to trochu zchladne a pokud chcete na konečné přestoupit na jiný spoj a kvůli tomu vám ujede tak váš problém, protože jedete, když je venku horko“

Jiří Kocurek

A představte si, že předpověď počasí už nějaký ten pátek existuje a tak se dá horko a s ním spojené dopravní komplikace oznámit den předem. To aby cestující vyjel raději ráno, jelikož za 4 hodiny tady v ČR dojede do cíle a před polednem nebývá takový hic.

Toho jediného chlápka, co jezdí z Luhačovic do Vejprt každý den, toho můžeme nechat stranou.

Jan

Dost lidí jezdí dál než z vesnice do okresního města. Když jedu z Košic nebo z Budapešti tak nebudu opouštět ubytování v 6 ráno abych stihnul dřívější vlak, než ten který mám měsíc dopředu koupený. Navíc není reálné, že se tam všichni cestující vejdou, hlavně povinně místenkový vlak prostě nepojme všechny odpolední spoje.

Codycheck

Taky je možnost, zůstat trvale v Košicích

Marek

Jak pak to asi dělají v tropických zemích kde je běžně i přes 50 stupňů ve stínu, tam jako vlaky v letě nejezdí?
Spíš je to další důkaz o neschopnosti železnice vypořádat se z externím počasím, které bude čím dál častěji.
Vlaky stojí, auta jedou, už tedy neplatí jen za sněhu námrazy, při větru, teď nově i za vedra…..
Pak chtějte aby lidi jezdili vlakem a ne autem….

Alibaba

Tak ono nezáleží ani tak na absolutní výši, ale na rozdílu mezi maximem a minimem. Takže tam kde mají těch 50°C mají nejnižší teplotu kolik 0°C? Pak totiž stačí ukotvit kolejnice někde okolo teploty 30-35° a nemáte problém, a navíc, pokud vám neklesají teploty pod nulu, tak vám kolejnice nekřehnou mrazem.

Marek

No jo jenže na pouštních právěže běžné klesají teploty v noci pod nulu a přes den je tam zass 50 ve stínu. . Je tam mnohem větší teplotní rozptyl den / noc než u nás.

Alibaba

V tom případě záleží na přesnosti teploty svaření kolejnic (u bezstykové koleje) a na těch všech fintách, co jsem zmínil zde: https://zdopravy.cz/dopravci-ve-velke-britanii-omezuji-vyrazne-provoz-kolejove-dopravy-kvuli-vedrum-119578/#comment-815507
A u stykované je to podobné, záleží při jaké teplotě se vám zavírají styky.

Petr

Vida. Mně pije krev už jen to, že v Německu maj jízdní řád pro srandu králíkům a vy tleskáte tomu, že bez náhrady ruší spoje… Bože můj, je to cesta vlakem skrz civilizaci, ne polární výprava.

Poklujlak

To někdo nedokáže vypočítat, jestli se ve 40°C roztáhnou koleje tak, aby byly sjízdné? Důvod rušení vlaků, že se bojíme, že se to moc roztáhne je skvost.

Alibaba

Dokáže, otázka je, jestli tam používají stejné finty zajištění jako třeba u nás. Kotvy jsem tam viděl, ale třeba nadvýšení štěrku, správná šíře spár, nebo jestli mají dobře těžké pražce už na první pohled nepoznáte. A u toho metra to třeba z pražcema může být problém.

Poklujlak

No když to dokážou vypočítat, tak proč tak Britové neučiní a prostě to tam tak ruší

Alibaba

Protože všechny úpravy něco stojí a takovéhle vedra se tam v minulosti vyskytovaly velice velice výjimečně. (spekuluji)

Martin

No a ted si predstavte, jake byva v Britanii celorocne pocasi, v zime obvykle vubec nesnezi teploty celkem vysoko nad nulou, v lete zas teploty moc casto neprekracuji 25… nevim jestli v techto podminkach resi trate od -40 do +50 … kdyz to prakticky nikdy nenastalo..

Jiří Kocurek

Součinitel roztažnosti ocele je 1,2 x 10^-5 na stupeň Celsia. Konstatnu vynásobíme délkou v metrech a rozdílem teplot, získáme tak velikost teplotní deformace v metrech. A nebo použijeme hodnotu 0,012 a vyjde to v milimetrech. Pocaď s prstem v nose.

Jenže ta kolejnice se neroztáhne do délky, ale vznikne v ní podélná tlaková síla odpovídající velikosti teplotní deformace. Zachycení takto vzniklých sil, které se snaží kolejnici vybočit, je docela náročné. Jsou na to skripta: http://lences.cz/domains/lences.cz/skola/subory/Skripta/BN02-Zeleznicni%20stavby%20II/M06-Bezstykov%C3%A1%20kolej.pdf

Obecně viz Alibaba.

Libcha

Zaúřadoval jeden ze čtyř nepřátel železniční dopravy?

Kernteriér

Vlaky stojí, auta jedou.

Tomáš679.2

Až v zimě napadnou tři metry sněhu bude to obráceně

Jiří Kocurek

Vážně? Posledne za sněhové kalamity nejely vlaky klidně celý týden.

Elb

Kdy na ostrovech nasněží jen polovina z toho?

Jiří Kocurek
Jiří Kocurek

Za linkem je dokument z Anglie o vlaku uvíznutém v navátém sněhu. Ani parní lokomotiva neprojela.

Tomáš679.2

Zajímavé , díky. Jinak není třeba chodit daleko:
https://www.youtube.com/watch?v=hqadz4QIMKk

Mvek

Jo? A co roztahující se panely, tekoucí asfalt, znavení řidiči s vyšší pravděpodobností chyby a nehody, která zastaví smažící se dálnici…? O to více, když právě pak musí vyjet víc aut.

SaulGoodman

Technické obtíže samozřejmě chápu, ale říct, že protože úřady nedoporučují cestování, tak zrušíme spoje, je fakt arogantní. Pak se můžeme divit, že lidé dávají přednost autům no. Holt ne každý má ten luxus plánovat své cesty dle počasí a nemůže si dovolit být odkázán na to, jestli se někdo nerozhodne pro jeho „dobro“ mu v cestě zabránit.

Tomáš Záruba

Otázka, jestli tohle nejsou důsledky nějakých přehnaných odškodných třeba…

Honza

Lidská paměť je krátká a selektivní. Stačí si zadat do vyhledávače třeba spojení dálnice a vedro.

Martin

nebo naledi….

Pave69

Tak možná bude jistější investovat spíš do dálnic, ty betonové nemají s 40+ problém. VRT bude za ty prachy drahá ozdoba krajiny.

Frantisek

A přivodit si tím ještě větší vedra. Prozíravé. 🙂

Jiří Kocurek

Jasně, klima se neměnilo, nebyly podovně, nebyly horka. A za ten ledovec, do kterého narazil Titanik, tak za ten můžou taky silnice. Nebýt silnice, tak by ledovce netály.

pave69

Tak uznávám, že 400 km kolejí, po kterých nic nejezdí, bude mít na klima celkem zanedbatelný vliv. Ale na dopravu osob a nákladu taky.

Ryk Mat

VRT mají i v Saúdské Arábii a nemají tam problém ani s 50 °C. 40 °C rozhodně není důvod pro zastavení provozu VRT vedoucích španělskými pustinami. V Británii mají VRT jedinou – z kraje Londýna do tunelu. Jinak tam mají pár tratí s max. rychlostí 125 středověkých trapností za hodinu a ty jsou všechny v Anglii. Staletí brutálně vykrádané Skotsko má tak podfinancovanou veřejnou infrastrukturu, že dnes je na tom lépe i Rumunsko. Stav železniční infrastruktury v celé té zemi je naprosto zoufalý. A tamní dálnice? Raději nemluvit. Okolo Londýna jakž takž. Čím dál od Londýna, tím hůř Na sever… Číst vice »

cechacek

Ve sve afektovanosti mystifikujete.

Na zeleznici je max. 125 mph tj. 201 km/h. Mozna je trapnych tech stredovekych 160 km/h u nas.

Na silnicni siti je max. 70 mph tj. 112 km/h, a to jak na dalnicich, tak na dual carriageway A-roads, coz nejsou dalnice.

Jiří Kocurek

Důležité je to číslo. Kdyby tam bylo 180 verst, tak by to bylo lepší. 😀

Alibaba

Kousíček 125 mph mají i ve Skotsku.

Jiří Kocurek

Zapomněl jste přepočítat míle na kilometry, ale práskáte tady demencí…

A důležitá není ani tak teplota, jako rozdíl teplot, ten způsobuje deformace.

xyz

Tady je to samej odborník…

Tomáš679.2

No tak se holt bude muset s tímto počítat dopředu a kolejnice spojovat v ne příliš dlouhých celcích.

Alibaba

Což je pro VRT pěkná blbost. To by vám geometrie na stycích vydržela tak týden.

pave69

Takže se oklikou vracíme k původní myšlence, že lepší bude ten spolehlivý beton 🙂

Alibaba

Ano, když se koleje VRT dají do PJD bude to z hlediska teplot spolehlivější.

Kryštof

Anebo je svařovat při vyšších teplotách / (víc napínat když je chladněji) a mít dost těžké pražce a ne vyhnité dřevěné???

Ono je jedno jestli je 10°C nebo 40°C kdyz to při té teplotě svařím a připevním tak to tu teplotu vydrží úplně v pohodě.Tam hraje pak roli zase rozdil do jakého mrazu to klesne v zimě. Čím větší rozdíl teplot tak vic hrozi že to praskne.

Martin

V Saudske arabii v extremnich vedrech i v Japonsku v extremni zime, zemetreseni i tajfunech…

Jezdi byt i se zpozdenim, ale jezdi…

Radim

Jako že „bude vedro, nejdu do práce“? Kromě toho, hodně přes 30 má být jen dneska a zítra a pak se to má vrátit na „obvyklých“ 24.

Koumes

Tady se pise o Britanii a 40 stupnich. Asi jste necetl, ze?