Dopravci v Praze a okolí ruší desítky spojů, chybí řidiči

Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPIDAutobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID

Ke zlepšení má dojít od příštího týdne.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ferda Vomáčka

ČD se brzy přidá. Personál také není.

Xapadlo

Zrovna přemýšlím, jestli má smysl udělat si řidičák na autobus, pokud bych chtěl jezdit vedle HPP jen jako výpomoc. Je taková představa mít řízení busu jako bokovku reálná nebo jsem naivní? Uvítám něčí zkušenost

Pavel

Nemá. Svůj čas a peníze investujte lépe.

Poudy

Jezdím z Vinoře a o to poměrně často, řidiči u ČSAD často arogantní hovada kteří využijí každé příležitosti si smlsnout na cizinci, někomu kdon neví jakou si má koupit jízdenku nebo prostě na každém kdo si dovolí na něco se zeptat. Někteří jezdí jak hovada a ze zastávek odjíždějí dřív i o 2 minuty, jiní zase v brzkých ranních hodinách při nulovém provozu naberou takové zpoždění že ujede metro na které byl přestup 6 minut, na 9 minutové trase a to proto že se jim chce, dělá to pravidelně třeba 1 řidič na 375, nikdy nepřijede dřív než o 5… Číst vice »

Filip Jirsák

Připadá mi ten popis zvláštní, protože poloha spoje se přenáší do dispečerského systému a za pravidelné odjíždění ze zastávky o 2 minuty dřív by dopravce dostával pokuty.

Jelen

Další relevantní argument, proč nerušit vlaky a nenahrazovat je autobusy.

Jiří Kocurek

Jakoby strojvedoucí stáli na pracáku ve frontě…

Lenka Nováková

České dráhy mají pod provozní jednotkou Rakovník dokonce nadbytek. Podobně Ústí nad Labem, Liberec. Strojvedoucích začíná být relativní dostatek. Za poslední léta o toto povolání stoupl zájem, což se říci o řidičích říci nedá. Železnice má proti silnici přecijen nějakou přidanou hodnotu navíc.

Ferda Vomáčka

A proto v Pardubicích ruší vlaky na Heřmanův Městec a budou jezdit autobusy… Ne tak růžové to rozhodně není. V provozu chybí úplně všichni… Vlakoši nejsou skoro nikde…

MichalSv

Linky 430 a 432 neprovozuje Arriva ani ČSAD Střední Čechy, ale OAD Kolín

Bus Driver

Od září některé spoje přebraloČSAD Střední Čechy, protože OAD mělo problém s nedostatkem řidičů 😀

Kozel Kozlovič

Ode dneška je spolu s OAD provozuje i ČSAD Střední Čechy

Libor Vlk

Vážený pane. Právě linky 432 a 430 převzala ČSAD Střední Čechy a od té chvíle to nejede.

Monopol ČD

Jsem asi jen fanoušek ČD ale stejně jako u vlaků by mohly ČD koupit i další Autobusové dopravce jako VYDOSBUS- ČD bus.. nějaké tarify PID či SJT je blbé! České dráhy od vlaků k autobusům místo ČSAD – ČD vlaky, začínám mít České dráhy velmi v oblibě zklamaly spíše soukromé firmy RegioJet,Arriva atd. Aby se dalo i přejít různým nešvarům na železnici tak bych svařil ČD a SŽ do jednoho jako kdysi s.o. Sice ČD už nechtějí LD na Ještěd ale teď je načase začít investovat ŽELEZNICE/SILNICE(Vlak+bus).. PID aplikace je horší než, MŮJ VLAK ČD která má ČD KREDITY, odjezdy… Číst vice »

Leoš Konečný

Sundejte si ty modré brýle ať přestanete blouznit

Jakub K

Cože? :)))))))

Ivan

Očividně jste nepochopil smysl rozdělení ČD na ČD a SŽ.

Jiří Kocurek

Mám nápad: Sloučíme správce silnic a všecky ČSAD do jednoho podniku. Řidičů tak bude dostatek, rpotže nebudou moct přejít ke konkurenci. 😛

Cary

Nevím jak ostatní, ale stěží jsem pochopil tak polovinu textu a to vždy věta rozumím-věta nerozumím. Ale myslím, že je zbytečné to nějak více komentovat…

Pavel

A co jako ČD koupí Vydosbusu dokázaly? Koupily staré busy, většinou bez klimatizace. Řidiče nemají, takže část busů pronajali podnikavcům, kteří posadili za volant Ukrajince, ti se s cestujícími nedomluví a jezdí otřesně. Zatímco na Blansku jezdili celé léto 30 km najaté busy a klimatizacemi, na Svitavách 70 km jezdily Vydosbusy vesměs bez klimy s propocenými smradlavými, roztrhanými x let nevytepovanými sadačkami. Prostě Vydoshus.

Lenka Nováková

Proč se personální problémy opakují notoricky u těch stejných dopravců ?

Paolo

Dobrá otázka,mizernou mzda,nelidsky přístup ,šílená seztava cestujích atd

Ondros

Špatné mzdě a nelidskému přištupu ze strany zaměstnavatele rozumím, co si mohu představit pod pojmem šílená sestava cestujích? Vyloučené lokality v prstenci okolo Prahy téměř nejsou… Naopak řidiči ČSAD Střední Čechy jezdící linku 378 a někteří z 375 jsou pojem. Řvaní na cestující, permanentně nasranej ksicht a neochota je u nich na denním pořádku. V porovnání s řidiči DPP je to opravdu chátra.

Leoš Konečný

Asi pozůstatek socialistického ČSAD

Jiří Kocurek

Už nebude moc těch, co jezdili před 33+ léty za Husáka.

Pavel

Co si firma zaplatí, to si najme…

PetrH

Nevím, co okolí Prahy, ale už jen pražská sídliště jsou solidní sbírka sociálně slabých. MHD pak cestují jen tito, důchodci a mládež.

Josef22

Přístup zaměstnavatelů je na pěst. A když už jde jenom o výpomoc (brigáda), tak si ještě začnou diktovat podmínky, kdy člověk bude a nebude jezdit. To pro člověka, co má stabilní jinou práci (HPP), není přijatelné.
Je to zase a opět jen o přístupu zaměstnavatele. Místo toho, aby byli rádi, že jim sem tam někdo vypomůže. A že by se jim ta pomoc hodila, ale kdo je blbej…

Monika

Řidiči chybí, ale v nákupních centrech se nám poflakuje obrovské množství nemakačenků čumících do smartphonů ve věku od 15 do 35 let. Když pominu ty mladší, kteří jsou podle zákona ještě nezpůsobilí, tak co ti ostatní? Nebo jsou to všechno psychicky labilní a slepí kriplové? Co takhle nějaké pochytat a odeslat na přeškolení?

Lenka Nováková

Vy jste ale kráva. Podle vás je madam každej, kdo čumí do telefonu nemakačenko a kripl ? Setkala jsem se za svoji profesi s leckým, vy jste ale obrúkaz.

Jan

Vy byste chtěl jet autobusem, který řídí nuceně odchycený mladík s čerstvým řidičákem, který o tu práci absolutně nemá zájem? Ale jestli vám tak vadí lidi v obchodních centrech, tak jim běžte nabízet práci a pak nám přijďte říct jak jste pochodil.

Lenka Nováková

Přijde madam Monika náborářka dopravního podniku k pánovi na lavičce koukajíce do mobilu v obchodním centru a praví: Vstávej ty labilní slepej kriple. Deš jezdit.

Mates

To by mohlo fungovať 😀

Leoš Konečný

😀 😀 😀 😀 😀 😀

Jiří Kocurek

A von to policajt.

Leinad

A ty ráda pojedeš v buse s řidičem, kterého to nebaví, za jízdy čumí do mobilu. A budeš posílat svoje děti do města plného takových řidičů, kteří občas najedou na chodník.

Hojakar

Milá paní,, doba kdy všichni museli pracovat a kdo neměl razítko v OP tak byl chytán příslušníky VB, je už naštěstí dávno pryč….předpokládám volička sekty ANO nebo Okamury popř.komunistu, že ano?

Vašek

Nene. Paní Monika jistě volila slepenec.

Martin

Tady to nálepkování lidí si strč za klobouk ,někdo kdo má jiný názor než zrovna ten správný musí být volič zrovna nepopulární strany.To není ta demokracie kterou si přál nebožtík Havel🤔

navratp

Názor můžete mít vždy. V demokracii ho můžete vyjádřít. Za to nebožtík Havel bojoval. Nic víc, nic míň. Ostatní už pokazili spoluobčané.

hojakar

nazor muze mit, tak jak ten nazor muzu mit ja. I to ze nekoho oznacim za volice nejake strany…

Monika

Upřímně, kdo nepracuje, nehledá si práci, nechce se rekvalifikovat a ani jinak se nepodílí na chodu společnosti (např. péčí o staré lidi, doučováním dětí atd.) a jen cucá sociální dávky, je příživník. Je jen otázka, kolik takových lidí společnost utáhne. Kde leží ta kritická hranice, než to bouchne.

hojakar

😀 😀 přiživník…jasně…tohle tady komunisti dlouho razili…

Leinad

Morálně souhlasím, ale právně těžko postižitelné.
Člověk má prakticky dovolenou, papírově nemá úvazek ani živnostňák, makal v minulosti a pravděpodobně zase začne až si odpočine nebo něco srovná. Dobrovolnictví. Vesnický či statkářský styl života (voda ze studně, jídlo si vypěstuje, mění věci se sousedy.) Studium mimo ofiko instituce.
Zmiňovaný případ, bude dělat autobusáka nebo jinou odpovědnou činnost z donuceni.

Ivan

To že někdo sedí v nakupaku znamená, že nemá práci? Ach jo… Je spousta OSVČ, kteří si pracovní dobu řídí sami, spousta lidí co dělá na směny a má pak čas přes týden na nákupy.

Proberte se, nezaměstnanost je pod 2%,coz je v reálu prakticky nic. Část z toho jsou lidé co mění práci atd…

Jiří Kocurek

A co tam děláte vy v tu dobu, palundrujete? Hybaj za volant!

Pavel

Nevím jak moc to má paní promyšlené. Když se tam bude v pauze „poflakovat“ autobusák, tak až jej paní Monika odchytí, tak bude muset jezdit se dvěma busy?

slsp

Zaspala ste dobu. Nevolnictvo v Cesku bolo zrusene vynosom krala Josefa Druheho dna 1.11.1781.

Leoš Konečný

Moniko, asi již víte, že asi váš příspěvek se ani nehodí komentovat pro vaši velkou duševní slabost, předpokládám, že už se někde v rohu strašně stydíte, co jste to vypustila.

robert

1) Co chceš dělat s patnáctiletým čumilem v autobusu? Ty nevíš, od jaké doby se smí řídit autobus?
2) Jsou to všichni nemakačenkové? Když čekám na rodinu, tak si tam prostě taky sednu a koukám do mobilu. A práci mám.
3) Nejsi vadná?

marcela

V nákupních centrech se zjevně poflakuje i obrovské množství bab, čumících po ostatních. Co je tak pochytat a někam odeslat?

Radek

Část z uváděných linek/spojů pojeden, dispečink se snaží, jak to jen jde – 1*.

honza

No a kdyby se navic zavedla povinnost pouzivat karty ridice do tachografu i do linek do 50 km, tak ridicu chybi mnohonasobne vice, zadnych 250h mesicne odjezdeno. Ale to ne, pracovni doba se preci musi monitorovat hlavne u strojvedoucich ze?!

Honza

Je tam přeci jen rozdíl v řádu tun a jednoho volantu. Prostě vlak brzdí mnohem déle a neuhne.

M19

Kolik strojvedoucích jezdí tam a zpět do 50 km?

Radim

Nejsou to ti, co dělají posuny? Nevím, ptám se…

Mates

Dosť

Jiří Kocurek

Hmm? Os Praha-Kladno a zpět? Radnická lokálka, Rožnovka a desítka dalších?