Dopravci: Tuzemská železnice narazila na strop, rozvoj výrazně zaostává za dálnicemi

Nádraží Beroun, motorák 810. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Beroun, motorák 810. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Hlavní tratě jsou dnes na hranici kapacity a neumožňují zavést více spojů, varují osobní dopravci.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
old

A proto opravujeme železniční mosty bez ohledu na potřeby železniční dopravy…

igor

OneTicket je naopak zabiják veřejné dopravy. Komu z neznalých byla tato „šmajdský“ (přezdívka obchodníků z předraženými věcmi) předražené jízdenka prodána, už do vlaku naopak více nepáchne…
Nechápu neustálou propagaci tohoto nepovedeného nesmyslu, proč by měl někdo dobrovolně za úplně stejnou službu platit 2 x až 3 x tolik o proti jiným výhodným tarifům ?

old

A přitom je OneTicket prakticky kopie základního jízdného ČD.

David

Protože existuje mix lokálních tarifu a tarifu dopravce, na to co je pak vhodná cena na danou trasu je třeba nejspíš PhD. Coz je skoda, protože většina toho jezdi stejně na dotace.

Zbynek

Bod 4) se moc nepovedl.
P+R a poptavkova doprava, ok. I kdyz P+R se stavi, jsou draha, maji negativni vlivy na okoli a jsou jen pro lidi s autem.

A co mikromobilita? Kola u nas mame sto let, 70% Cechu vyjede aspon jednou za rok na kole, rozvoj kolobezek, jednokolek a pod., vcetne sdilenych sluzeb. Pro SVOD nic.

Co obtizne pristupy pro pesi? Neexistujici chodniky, zrusene prechody apod.?

Svet pro SVOD zacina motorem. A tam taky konci.

Percula

Zapomněli na zvýšení kapacity souprav, Dřív měly rychlíky 16 vozu, osobní vlaky až 10
Teď jezdí unifikované krátké soupravy, tak se ne všude vejdou.

Tomariero

Jenže dříve jelo třeba za den třetina i méně spojů a za mne je určitě lepší když to jede po půl hodině v 6 vozech než po hodině ve 12 protože můžu jet dle své potřeby.

Adam Ř

Ty největší žrouti kapacity, t.j. velkoměsta příměsta, jsou už často na délce že prodloužit nejdou, kvůli krátkým perónům

Libor

Nemusíme chodit daleko od Prahy, abychom viděli skanzen české železnice. Změna v nedohlednu. Dejte peníze raději do dálnic, hodně muziky za ty mld.

Jan Čermák

Obecně máme na infrastruktuře obří dluh a zaostáváme za světem desítky let. Evropské dotace jsme promrhali a rozpočet nestačí ani na běžné výdaje. Díky ODS i ANO. V textu , který je skvělý a jasný, je ale mnoho „organizačních“ požadavků. Zcela racionálních. Naše veřejná správa je totiž organizovana nesmyslně. Počet krajů, obci, jejich pravomoci etc. Budou volby. Má někdo v plánu tyhle zásadní věci řešit ? Nevim o tom.

noerf

Zvýšení kapacity tratí by pomohlo i nákladní dopravě. Problém je, že například z Prahy by měli vést po koridorech čtyři koleje do Benešova, Berouna, Kolína či Roudnice nad Labem, aby bylo dostatek kapacity pro dálkové vlaky, příměstskou dopravu i náklady. Bohužel jediné čtyři koleje jsou tuším do Hostivaře. A průjezdné traťové koleje mimo nástupiště je zatím chiméra.