Dopravci: Škoda, že D1 nemá šest pruhů. Kolem dálnic chybí 2000 parkovacích míst
Odpočívka Střechov na D1. Pramen: ŘSD
Přehlížení požadavků na důstojné zázemí pro řidiče kamionů je podle dopravců jedním z důvodů nedostatku řidičů.
Kdyby se pořád dál a dál přistavovaly odstavné plochy pro kamiony a rozšiřovaly dálnice, brzy by odstavné plochy mohly dosahovat až k panelákům na sídlištích. Když už chtějí přidávat, bylo by dobře začít pomýšlet na stavbu nahoru (do pater), nejen do šířky. Vylepšit železniční logistiku by taky nebylo k zahození, aby tu podstatnou část cesty zboží urazilo po železnici (stovky/tisíce km) a kamiony by to více svážely z/na nádraží.
V zemi dálnicím zaslíbené, Německu, také není tak hustá síť čerpacích stanic přímo na dálnicích, tam se to řeší Autohofy. To je podle soukromá záležitost. Proč by tohle měl řešit stát, ten by měl vytvořit podmínky a snažte se.
Ano. Ale podminky v CZ jsou takove….
Všem těm chytrakum co tu píšou o železnici prosím dojdete se podívat alespoň na vlakové nádraží jak to vypada chtěl bych vidět jak na jakém koliv nádraží v cz najede dejme tomu 200 kamionu vy si vůbec nedovedete představit co to obnáší.Kazde vlakové nádraží v centru města už vidím jak rvete že tam v noci jezdí kamiony.Jinak doporučuji vyrazit s kamionem alespoň na měsíc na cesty klidně jako spolujezdec a pak přijďte diskutovat
Jo. Parkovanie, WC, sprcha, retardovane firmy, katastrofa doprava, čórky…. Zákazy, dementi co nechápou, že kamión tam nekam nejede na výlet….
Chce to univerzální řidiče kamionů. Dřív se přepřahali koně, dnes by to mohli být řidiči 😉
No tak ať si dopravci , třeba v rámci sdružení , koupi pozemky a postaví si parkoviště. To jako každý kdo si pořídí povoznictví má automaticky nárok na bezplatné parkování?
Jasně,a železniční dopravci by si měli stavět nádraží.
Odstavná nádraží v majetku dopravce jsou 🙂
Mě jsem za to, že na dálnicích se platí mýto, takže bezplatné nejsou. Takže je to tomu právě naopak, za službu se platí, ale služba je velmi mizerně poskytována.
Jsem zvědavý, jak se bude jezdit severní variantou na Moravu, až se postupně dodela D35. D11 až do Poděbrad je už dnes na hraně a pokud se až tam nedostavi 3. pruh, bude to peklo.
6 pruhu skvělých, ale Češi si je nezaslouží. Nechtějí umět jezdit ani ve 4. O 6 ani nemluvě.
Jj, češi a levej pruh, to je každodení katastrofa, bohužel ,,,
Kdyby jen levý, hlavně ten prostřední… Z levého většinou uhnou, ale z prostředního se člověk může stavět na hlavu a stejně neuhnou…
Mezi kamióny se zařazuje jenom sebevrah.
Všichni víme, jak to dopadá.
Vpravo jezdím jenom, když je tam volno.
Ať si blbci zamnou klidně urvou páčky a zničej klakson.
PS: Nejezdím 90-kou 😉
Asi by jsi měl vrátit řidičák, nebo minimálně znovu absolvovat autoškolu. Podle tvého vyjádření neumíš jezdit
A co takhle plechvkáři do těch vlaků, případně autobusů? Kamiony už by se pak na ty 2 pruhy v pohodě vešly. Ažnebudou jezdit kamiony, jsem zvědav, kde budete ty plecháče brát.
Jsi asi upadl na glocnu? Vlak z cajzlova do šalingradu teď a následující dva járy papírově 3 hodiny, ve skutečnosti 3.5. Autem 2 hod. s prstem v nose.
1:52 🙂 Jakou REÁLNOU alternativu nyní nabízí vlak, již je výmluvně uvedeno, a plánovače výluk dopady očividně nezajímají. (Dodávám, že jsem mezi Cajzlovem a Šalingradem vlakem nacestoval desetitisíce km.)
Ale k tématu: není nad situaci, když za tmy sjíždíte z dálnice, nebo na dálnici najíždíte a potřebujete nabrat rychlost – a v oblouku se zjeví spící kamion. To se nutně ptáte, kde je dálniční policie nebo proč nejsou odstavná místa. D1, D5 – běžné :/
Ano kde jsou ty parkoviště?
Tak pro začátek by to možná chtělo oprášit mluvnici a gramatiku pro pátý ročník základních škol. Pak teprve bych promlouval k tématům pro dospělé.
Veškerý náklad, který se nepodaří dostat na koleje, nám bude dříve nebo později překážet na silnicích a parkovištích. Nemluvě o petkách s močí vyhazovaných z kabin kamionů…
Je opravdu škoda, že nedošlo k rozšíření na 3 pruhy. D1 bude vždy hlavní tah/tepna mezi Prahou a Brnem, nehledě na D11/D35. A když pravý pruh zabírají kamiony ve značné hustotě, tak pro ostatní zbývá prakticky jen levý pruh.
Aspoň mohl vzniknout pojížděný odstavný, tak jako třeba na okruhu kolem Mnichova, stačilo přidat cca 0.5m na každé straně a postupně, klidně později dodělat posunuté připojovací/odbočovací pruhy a telematiku.
Tak jasně, tři dálnice jsou málo… Nevyzdvihovalo se náhodou kdysi, jak je železnice drahá, že potřebuje spoustu zázemí (seřadiště, řízení provozu), zatímco autům stačí pouhé silnice? Teď najednou odstavné pruhy, parkoviště, telematika… 🙂
Nejsem věštec, ale spíš než na zásadní přesun nákladů na koleje bych si vsadil na elektrifikaci dálnic a tahače se sběračem na střeše.
Perspektivu mají spíše čistě bateriová vozidla, která jsou již reálně v provozu https://youtu.be/jsTGUpTX3kk
Obávám se, že ani troleje ani baterie nebudou. Elektrické energie bude v Evropě v nejbližších tak 15-20ti letech velký nedostatek a její cena bude velmi vysoká, to už vidíme dnes jak to bude růst. Můžeme si poděkovat všem těm „zodpovědným“ politikům, kteří místo toho aby připravovali nové jaderné bloky elektráren, tak tímto čistým zdrojem strašily pod vlivem událostí ve Fukušimě. Především si poděkujme Německu které další rozvoj jádra zařízlo na desítky let dopředu a bude to právě to stejné Německo, které bude v budoucnu (po té co si chytře odstaví své jaderné bloky a uhelné elektrárny) vykupovat elektřinu z Českých… Číst vice »
Dopravci jsou sdružení v ČESMAD Bohemia, tak tohle sdružení může sdružit prostředky, postavit kapacitní parkoviště a investice se vrátí ve výběru parkovného …
U D1 stojí AUTODROM BRNO … kolipak kamionů by se vešlo na odstavné plochy, kde parkují kamiony při motopodnicích ? Samozřejmě by se za parkování muselo zaplatit ….
Nádhera, ale to je kamioňákovi u Prahy k ničemu, když má 90 minut do odpočinku. K tomu přístup na okruh není přímo z dálnice, ona je to docale zajížďka. Navíc jsou ty plochy uvnitř okruhu, což je poněkud problematické, vemte si mapu, kudy se tam jezdí. A co je prekérka, tak od Brna se tam z D1 zabočit nedá a musí se přes Bosonohy.
To je výkřik do tmy… Všechno jde, ale… Už jenom únosnost, značení, sjezd na exitu „Kývalka“ ze směru od Brna se 180 st. vracečkou je labúž pro osobáky (to je to nemožnost normálního odbočení bez rizika katastrofy do 10 min.), natož pro NAD, již zmíněný přístup do intravilánu automotodromu (mimochodem já mít takovou „firmu“, tak si tu balkánskou sběř taky nenakvinduji a raději bych s toho udělal lesní školku) atd. Mimo kontraproduktivní přínos, by jen úpravy stály nemalý peníz.
To jako chtějí třetí pruh aby tam mohli parkovat?
Rakousko má asi jiné zákony. Stačí se projet po S1 kolem Vídně nebo po A1 z Vídně do Solnohradu. Že jsme v té monarchii nezůstali…
To už bychom ovšem věděli, že přesunout veškerou dopravu jen na silnice je krok vedle…
Správně, volský potah patří na cestu polní.
Vedle A1 vede i Westbahn na nesrovnatelně jiném levelu než náš koridor.
Parkování je šilenost, párkrát jsem vyjížděl s kamionem na večer a najít volné místo bylo zoufalství. Jízda Vám dochází, musíte do 15 minut najít volné stání, které však nikde není. Takže pak řidiči zastavují klidně i hodinu před koncem, než by mohli jet (= menší výkonnost řidičů = odjedou toho méně = je jich potřeba více) namísto toho, aby v klidu dojeli a věděli, že to budou mít kam postavit. Vždyť kamion jen na jedné cestě do Prahy zaplatí to co osobák za celý rok. Dejme řidičům kamionů šanci na normální žití a ne přežívání na přecpaných odpočívadlech (pokud ještě… Číst vice »
Mýtné je poplatek za „ošoupání“ dálnice, nikoli poplatek určený na budování odstavných ploch …
A co dělají samotní dopravci? Nic, jezdí s přetíženými kamiony po všech možných cestách necestách a jenom natahují ruku ke státu – státe, zařiď. Nezlobte se na mne, stát vyžaduje plnění povinností po všech, nejenom po dopravcích a jejich řidičích. A asi není řešení, pokud by všichni po státu chtěli, aby jim zajistili prostředky k plnění jejich povinností. To samé s rampami na odklízení sněhu a ledu. Já taky nechci po státu, aby mi koupil koště, abych si to mohl omést. Kdyby byl ČESMAD co k čemu, tak to třeba taky začne řešit. Nemusí být všechno jenom na bedrech státu.… Číst vice »
U drtivé většiny osobáku na střechu auta dosáhnete, na střechu kamionu ne. Kdyby byly řidiči osobáku sankcionovani stejně jako řidiči kamiónů, to by bylo lidí bez řidičáku..
Souhlasím, nicméně sankcionováni nejsou podle mého ani jedni, ani osobáky, ani kamiony.
Asi nejde o to někoho primárně trestat, spíš jsem se pokoušel naznačit, že asi není úplně fér házet všechno na stát, aby zařizoval podmínky pro plnění povinností, které ukládá.
Tak to byste se u kamionaku divil. Velmi rychle lze přijít o řidičák. Nedodržení bezpečnostní přestávky se kontroluje až 30 dnů zpět, na místě. Překročení rychlosti lze takto kontrolovat také… Nakladku a vykládku si děláte u zboží na paletach sám. A chlapci v osobacich si myslí, že se to řídí, rozjíždí a brzdí stejně. Většina řidičů osobáku by potřebovala proškolení ze správné jízdy a pravidel silničního provozu.
Přesně tak, najdete sice hovado kamioňáka, ale na každého takového jsou 3 v osobáku…
Já bych to zahrál na nacionalistickou strunu, po dálnici toho najezdím x0.000km ročně a „nejlepší“ střelci jsou RO, BiH, PL, BG. Tam mívám pocit, že extrakce půlky mozku je podmínkou získání řidičáku. Naši kamioňáci jsou řekl bych nadprůměrně v pohodě.
Jo? A že většina kamionaku dodržuje bezpečnou vzdálenost, pravidla o předjíždění, jízdu v pruzích apod…. Už dlouho jsem nikoho takového neviděl…
Hmm, zkusím se zamyslet trochu pohledu z širšího rozhledu, kdyby existoval nějaký národní koordinátor. … 1) D35 – to je plus 2+2 pruhy ve spojení – Morava – Čechy, hlavně podle pohledu o něco kratší trasou od Olomouce. To je o 1 pruh více než 3 pruhová dálníce. Navíc na nich neumí mnozí řidiči jezdit a nikdo je nevychovává, nepokutuje,… jízda středním pruhem. 2) Přesun nákladu na železnici, bohužel zde stát trošku zaspal a teď se bude věnovat hlavně VRT, za mě jedna chyba za druhou. Stávající koridory se měly rozšířit na minimálně 3 koleje v celé délce, snažit se… Číst vice »
35 je dlouhodobě přetížená a Ostravsko jezdí směr západ přes Polsko, je to rychlejší.
A D1 jedna je volná,…jen jsem psal, co je potřeba, aby e ulevilo D1, až bude D35 celá, snad během 5 let bude chybět jen pár km, tak na D1 toho celkem ubyde.
Jenže tu furt není ta pořádná železnice (asfalt se přidávat z nějakého důvodu smí až do aleluja, koleje je naopak kdovíproč nakázáno spíše ubírat a konzervovat), která by podchytila v první řadě právě tyhle souvislé proudy materiálu.
Místní server udělal záslužnou věc v tom, že vymlátil ze SŽ přehled, jaké peníze jdou do investic a provozuschopnosti tratí. A byl jsem šokován, kolik jde do místní trati jen na provozuschopnosti (35 mil.!) kvůli tomu, že o víkendu vyjede několik párů vlaků, ve kterých sedí pět a půl člověka, nebo spíš nikdo. Některé lokálky jsou OK, mají nějaký smysl (posázavská trať apod.). Ale udržovat při životě lokálky, kde vlak stojí kilometr od obce (autobus na návsi), jezdí tam 810 (což s ekologií a ekonomikou taky nemá co dělat, ve srovnání s busem), tak pak se logicky nedostává prostředků a… Číst vice »
Když už máš ten přehled, tak si spočítej kolik ušetříš ročně peněz, když zavřeš všechny lokálky nebo místní tratě. 2 nebo 3 miliardy ročně?
Co za ně postavíš? 5 – 8 km VRT v rovině, 2,5km VRT v tunelu nebo 10km dálnice.
8 dnů z Polska je extrém. Většinou je to méně.
Ale víceméně jde o stav Polské železniční infrastruktury a specifickému přístupu na Polské dráze.
Jinde to jde i jinak.
Vezmi si třeba Praha – Hamburg. 60 kontejnerů jezdí za 10-12 hodin. Praha – Rotterdam za 18 – 22 hodin.
Ušetří se 2 až 3 mld ročně, za 10 let je to 20 až 30 mld ročně… za to už se dá postavit 50 – 80 VRT v rovině. Jen na tom, že se nesveze 5,5 člověka v šukafónu. To mi nepřijde špatné.
Re. Castic D 1 zůstane vytíženou tepnou i po dobudování D35. S rozvíjející se ekonomikou Slovenska, Maďarska, Rumunska, Bulharska, zemí bývalé Jugoslávie a z Turecka, bude v ose směrem na Berlín, Hamburg a Hannover, nákladní dopravy každoročně přibývat. Jestliže se nepostaví nové kapacity na železnici, tak budou dálnice za pár let zahlceny. A D1 nejvíc. Třetí kolej zvýší kapacitu o 20-25%. To nic neřeší. (Když už, tak 4 koleje). Naopak je to prakticky nereálné. Bourat hradby v Kolíně a v centrech měst a obcí aby se ke stávajícím dvěma kolejích přidali další dvě, já osobně považuji za nesmysl. Byl by… Číst vice »
Na třetí kolej na současných koridorech není místo, aniž by se musely bourat lidem domy. Navíc samotná třetí kolej toho moc nevyřeší. Opravdu to není +50 % kapacity, je to mnohem méně. A když se nevejdou 3 koleje, tak 4 koleje už tím tuplem ne. Takže je lepší postavit dvojkolejku jinudy. Padly nápady postavit novou dvoujkoleku na 120 pro náklady a starou trať rekonstruovat na 200 km/h a více. Přitom by se dal udělat pravý opak: Postavit novou dvojkolejku na 200 a více a ni převést podstatnou část dálkové dopravy, čímž se něco uvolní pro nákladní dopravu. No a z… Číst vice »
Nárůst kapacity v důsledku přidání třetí koleje vskutku není lineárních 50 %, kolik to však udělá, silně závisí na místním provozu, a může to klidně dělat i více než 50 %. Například kolem Prahy nebo Brna, kde je silná příměstská doprava třetí kolej téměř nic neřeší, maximálně vytváří rezervu na výluky. Tam je potřeba 2+2, aby se oddělila dálková doprava od příměstské. Na druhou stranu, třetí kolej mezi řekněme Kolínem a Třebovou by byla zajímavější, protože by bylo možné mít jednu kolej pro osobáky, zbývající dvě pro náklady/rychlíky (oboje s průměrnou rychlostí 80-120 km/h). V tomhle smyslu je dost zvláštní,… Číst vice »
Ono i při budování Ejpovického tunelu se zrušila trať i se zastávkou Ejpovice, avy se mohla vybudovat nová zastávka jinde. (A ne Os po staré, dálkovka tunelem)
Bylo by fajn, kdyby se více nákladů převáželo po železnici, to by se ulevilo všem.
To je absolutně nereálné. Železnice je prostě pro drtivou většinu přeprav pomalejší a dražší. Bohužel.
Principiálně, nebo při současným stavu infrastruktury, kterej odráží priority, se kterým stát k tý silniční a železniční infrastruktuře přistupuje a přistupoval?
Obojí. Současný stav infrastruktury je zvýrazňuje rozdíl. Principiálně železniční přeprava zvyšuje množství překládek, což přepravu prodlužuje i prodražuje. U silniční přepravy prakticky vždy nakládáte u zdroje a vykládáte v cíli. Naložíte kamion, ten může okamžitě odjet. Dalších překládek netřeba. Pokud do toho chcete zapojit vlak, musíte mít u zdroje i v cíli vlečku. Tu se vyplatí mít jen pokud těmi výrobky naplníte vlak. K tomu musíte mít u zdroje i v cíli poměrně velký sklad, který taky stojí peníze. Pokud vlečku nemáte, musíte zboží stejně dovézt po silnici k vlaku, kde se bude nějakou dobu překládat a nějakou dobu čekat,… Číst vice »
Pokud zapojíte vlak musíte si zboží hlavně naložit sami, strojvedoucí to na rozdíl od řidičů kamionů dělat nebude.
No vzhledem k tomu, že nezanedbatelná část těch kamionů na D1 u nás nemá ani start ani cíl, nebo jen jedno z toho, tedy jezdí trasy spíš tisíce než stovky km, přijde mi pravděpodobné, že to zdržení delším nakládáním/vykládáním by mohlo v některých případech jít při dobré železniční infrastruktuře dohnat. Zejména pokud započítáme ty povinné přestávky kamioňáků (zatímco vlak by při dostatečné kapacitě trati mohl jet téměř nonstop tisíce km, jen s prostřídáním strojvůdců nebo přepřahem lokomotiv, což není zdaleka tak časově náročné). Jasně, i kamion může mít dvoučlennou, střídající se posádku, ale je to o dost dražší a při… Číst vice »
A co vozit celé kamiony. Třeba tranzit – v Břeclavi nebo Kůtech navagonovat a v Děčíně/Drážďanech vyložit. Řidič se cestou vyspí v připojeném lehátkovém voze. Tím ušetří čas, kdy by stál někde při odpočinku.
Já vím, s dnešní infrastrukturou sci-fi.
To už zde bylo a cesta tudy nevede. Zkombinujete nejdražším možným způsobem oba druhy přepravy. Máte sice jen jednu lokomotivu, ale dvacet superdrahých vozů, k tomu obytňák pro šoféry, kterých tam neproduktivně povezete dvacet, dále tam povezete neproduktivně tahač a teprve pak v návěsu zboží. Nedá se na tom vydělat. O dost lepší je přeprava samostatných návěsů, byť i zde je spousta hluchého místa a ideální je kontejnerizace, kde by to ale pro evropské použití chtělo upravenou „pětačtyřicítku“ s vnitřní šířkou 2450 mm (to už existuje) a s vnitřní výškou 3050 mm (to se zatím maluje). Do železničního profilu se… Číst vice »
Jako že z kamionů se nepřekládá? Co ty rozsáhlé překládkové haly na okrajích měst? A s těmi vlečkami, proč stát silniční přípojky platí a železniční ne? Rychlost samotná je dána infrastrukturou, no těžko můžete přidáváním dálnic a konzervací kolejí dosáhnout opačného poměru výkonu, že… O cenách té které přepravy bych raději pomlčel, od výhod dotovaného rozsahu po externality by to dalo na litanii podobně dlouhou té Vaší.
Protože přijede kamion plný banánů. Nebo jiného rychle se kazícího zboží. A takových kamionů se zbožím je 20 pro 20 druhů zboží od různých dodavatelů.
Žádný supermarket vám 5 tun banánů nevezme, natož celý kamion. Budete rád, když udáte 2 palety a ne jednu.
Takže se do kamionu naskládá různé zboží v přepravkách na paletách a tenhle kamion pak objedě několik supermarketů, u každého složí pár palet, někdo možná 5 palet různých druhů zboží.
Vlaky plné banánů běžně jezdí. Jak je možné, že kamión je najednou příliš veliký???
Tak kamion se překládá, protože 5 tun banánů nikdo nevezme,a vy navrhujete jako řešení,aby obchod vzal banánů celý vlak? Kamion je příliš velký na rozvoz,vlak je pak úplný úlet.
Nějaká jiná otázka?
Pěkný sen. Česká železniční infrastruktura je dlouhodobě podfinancovaná a takovémto množství by prostě nemohla pojmout. Ztroskotalo by to na stavu železnice, která na Apostel místo připomíná 19. století. Nehledě na to, co udělá s koridorem jedna mimořádnost…
No, a proto stavíme furt další a další silnice, abychom mohli říkat, že koleje pojmou ještě méně a ještě méně, a není ani kudy objíždět. To jsou fakt ty souvislé proudy aut tak super?
A teď zkuste Františku napsat, jak byste tuto situaci vyřešil Vy?
Já si myslím, že česká železniční infrastruktura není až tak podfinancovaná,stačí se podívat na rozpočet. Nicméně ty pěníze jsou rozmělněné na spousty míst. Náš problém je, že vidíme, jak nám ve srovnání se světem ujíždí vlak 🙂 Tak se obracíme do minulosti, do první republiky, R-U, někdo i do období socialismu. Jenže dnešní svět je jiný, je potřeba se přizpůsobit novým dopravním směrům, a ne budovat infrastrukturu odpovídající koncepcím ze sedmdesátých let nebo i dříve. Máme tady spoustu odborů pro strategii a já nevím co všechno, ti vydávají studie jak na běžícím pásu, ale že by se někdy promítaly do… Číst vice »
Není kudy a není čím. 🙁
Když bude kudy, tak „čím“ už se snáze najde.
Jedině, že se společnost uskrovni a nebude potřebovat každé prd.
Pokud se společnost uskromní a nebude potřebovat každé prd, spousta lidí přijde o práci.
No, to by v současné situaci, kdy trh je hladový po „komkoliv, kdo je ochotný si natáhnout budíka“ byl asi ten z menších problémů…
Zrovna dneska je na Iděsu článek, jak se z důvodu nedostatku zaměstnanců zavírají celé firmy…
Tak to by byl ten úplný základ. Prd, a ještě nejlépe včera bylo pozdě, anebo ne, raději až pozítří, a vlastně spíše úplně jiný prd. (Takhle mi ten „super vyladěný“ systém přijde.)
Ušetříme měď na elektrorozvody, budeme svíti svíčkama!