Dopravci navyšují počty letů z Prahy, LOT se vrací až k pěti letům denně
Embraer E170 společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha

LOT se vrací k ranní lince z Prahy a přenocování letadla na Ruzyni.
LOT se vrací k ranní lince z Prahy a přenocování letadla na Ruzyni.
SW už má nějaké pravidelné linky?
Mě nejvíc štve ten Arystan do Aktau, měl začít létat teď jednou týdně, od července dvakrát týdně, byl tu na to i článek a už jsem stihl dostat SMS, že se nic nekoná a návratek za letenku…
Mě teda víc štvou United Airlines na Newark.
no, a vis diky cemu je csa presne v te situaci, v jake je?
prave kvuli teto silene etape, kdy meli pres 40 letadel a letali zcela nerealisticke destinace se zcela nerelistickou frekvenci
Jj.ale je divný že při těch nerealistickejch letech byli v zisku…
ehm . to teda opravdu nebyly. ztrata za rok 2006 byla asi 350 mega korun.
ach jo. doporucuji podivat se aspon do vyrocni zpravy (napr za ten rok 2006).
v roce 2006
load faktor 70%. s tim opravdu moc zisku neudelas. cemuz odpovida i provozni ztrata pres 200 mega
jeste neco?
To sice neukazuje… ale dost napovídá.
tak oprava – ta ztrata byla 500 miliard.
takze si minusari mohou zaminusovat znovu
Myslíte to vážně? Píšete o schodku státního rozpočtu? Nebo se stále ještě bavíme o ČSA?
Za rok 2006 byla ztráta 397 milionů:
https://cesky.radio.cz/csa-v-roce-2006-snizily-ztratu-na-397-milionu-korun-8475630
ooos … mel
jsem na mysli 500 milionu, alemto jsem ukoukl omylem na rok 2005.
nixmene to je jedno – zisk to nebyl.
To bylo za Luftjardy Tvrdíka, dosazen byl do vedení jakožto trafikant po vítězství ČSSD ve volbách. Jinde ho totiž nechtěli…
No já nechci nic říkat, ale neexistuje nic jako „linky byly ziskové“ ale někdo to rozfofroval…
FIRMA je buď zisková a nebo a ne a to tím, že udrží výdaje (leasing za éra, platy, poplatky) pod příjmy (prodej letenek a komerční aktivity). Je to prostě finanční kolotoč a buď na konci roku zbyde a nebo ne a někdo to musí zalepit.
Neudržitelné to asi bylo, ale ten komfort, kam se dalo z PRG dostat přímo byl naprosto geniální a nevím nevím, zda se ho ještě někdy vůbec dočkáme. No oni se snažili o síťový model, jenže k tomu jim chyběl určitý kritický počet cestujících a hlavně navazující dálkovky. Zatímco třeba LOTu se tohle teď docela daří a zdá se, že čím dál tím víc. Když vidím, co se děje na LHR, CDG a teď už i na dříve velmi spolehlivém AMS, cestování s LOTem před WAW se najednou vůbec nejeví jako blbá alternativa na dálková spojení, a spojení do východní Evropy… Číst vice »
ano, komfort to
byl. ovsem, cena byla velika.
kdyz chci 2x denne litat kdejakou diru, fakt to musim mit cim naplnit 😉
Tak ono Polsko je o dost větší co se týče počtu obyvatel, tedy potenciálu pro dálkovky. každopádně že ČSA byly dlouhodobě dost bezradné ohledně dálkové dopravy a ta spíše tak nějak časem dojela, než že by to byl pečlivě budovaný systém.
Jenže to by z té aerolinky nesmělo být odkladiště použitých politiků…
bez smartwingsu by csa uz byl jen hezky obrazek na historickem prospektu
A nám by tady bylo lépe bez Vás.
Off topic:
Neví někdo, jak je na tom zmíněný Lot v Ostravě, co se týče obsazenosti?
průměr asi 25, jsou lety kdy dáme 50. Postupné zlepšování už je patrné. WAW-OSR silnější než OSR-WAW. Za mě nad očekáváním.:-)
super zpráva, snad se letišti povede mít tuto linku i v rámci zimního letového řádu 🙂
Děkuji. 😉
No, on tu LOT po C19 pauze už letadlo přes noc měl, v určitá období a v určité dny ta nocující frekvence létala. Lot průběžně přidává a ubírá frekvence podle aktuální poptávky, stejně jako ostatní dopravci.