Dopravce na úzkokolejce u Bystřice porušoval bezpečnostní předpisy, padlo u soudu

Obnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObnovení provozu na jindřichohradeckých úzkokolejkách 10. srpna 2024. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle jednatele Správy úzkokolejných drah mohlo dojít k vykolejení vlaku.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Na motivy této tratě: Je nutno nulovou kapacitu dráhy automaticky považovat za vyčerpanou (resp. přetíženou ve smyslu zákona o drahách), nebo teprve když tam někdo chce jet? 🙂

Vlasák

Tuhle trať už nikdo nevzkřísí. Druhý pan Šatava není. Marnost nad marnost.

Franta Holeček

Mě se jen strašně líbí, že do dálnic a silnic se cpou miliardy horem spodem, přitom nikdo kamiony nemá rád, každému vadí hluk a smog, a navíc ty dálnice nepřinesou do rozpočtu skoro nic. Odklizení nehod a pohřbívání mrtvých stojí víc, než se vybere na mýtném. Ale tady je velký problém zadotovat pár milionů do technické památky. Karlštejn, Karlův most, či pražský Hrad se taky vydržuje ze státního rozpočtu, nikdo nenavrhne zbourejme drahý neefektivní Karlštejn, bo nevydělává. Navíc ta dráha je dopravní systém a ten má sloužit primárně dopravě a až pak pro muzejní provoz. My tady pokrytecky křičíme, že… Číst vice »

Jan Sůra

Trpělivost s těmito moudry právě skončila. papa

Karl vB.

Prosím, vyjadřujte své pozoruhodné osobní názory napříště pouze za svou osobu – v singuláru. Děkuji

Michal

Do dálnic se cpou miliardy a přitom kamiony nemá nikdo rád…. to je neuvěřitelný moudro:-)

J.Š.Hájek

V zásadě lze s p. Holečkem souhlasit , protože i kdyby se mělo zadotovat těch ztrátových 12×1 milion ročně, tak je to kapka v moři rozpočtu ČR . Je to technická „památka“, která by si to zasloužila. Jeden rok dotaci by ukázal, jak je za těchto podmínek životaschopná. Bohužel jsou v tom dluhy a ne příliš konzistentní názory na další provoz těch, kteří jsou v tom přímo zainteresovaní. Otázkou také je, jestli už není pozdě.

Hojek

V Rakousku by se tohle stát nemohlo, obě úzkorozchodky jsou provozovány sice jen v sezóně ale spolehlivě. Takhle zničit historickou železnici v nádherné krajině mohou jen hloupí a neschopní lidé.

Antos

Pozor na takéto rýchle hodnotenia. Aj tam majú, alebo skôr mali…, svoje Ybbstalbahn, Bregenzerwaldbahn a pod. Vždy je to o konkrétnych ľuďoch na konkrétnych miestach… a niekedy aj o troche šťastia.

T_t

Florianerbahn, Lavantatalbahn, Unteremariazellerbahn, Krumpe…..

Takových JHMD tam měli dost hodně, a víc se toho opravdu v posledních 10 letech zrušilo, než zachránilo.

Zrovna Rakousko je opravdu dost ukázka likvidace lokálek a muzejnich drah!

Ondra K.

A nebo, je taky ukázkou toho, že ani bohatší země než ČR, není ochotná sypat peníze do zachraňování dopravně zbytečných tratí.

T_t

Argumentem nedostatku financí pak lze ale těžko oponovat při xkrat dražší investici za cyklostezku, kterou reálně někdo využívá dva měsíce v roce…..

Karl vB.

V nějakém starším příspěvku jsem dával link, na kterém byly sumy, které každý rok posílal SFDI na JHMD. Mrkněte tam.
Pak byste asi: „…xkrat dražší investici za cyklostezku“ už nenapsal.

svojsin

Good thing a JHMD jsou nyní jediné dva subjekty „jakš takš zadobře“ , nebo tam kamarádí ještě někdo s někým jiným?

Martin H.

Hodně smutnej konec. Po tomhle představení už definitivně nevěřím, že tam ještě kdy dojde k nějakému obnovení provozu…

Jiří Kocurek

Chudák soudce, vždyť on jim dělá odborného dozora, aby se nechovali jak parta rozjařených dětí.

rodilyslavkovak

Tak končí – aspoň doufám – naše komédie ….

pes.387

Čajánek pořád škodí 🙃

Kolemjdoucí

Jak? 😄 tohle všechno jde mimo něj ne?

Aaabbb

No úplně nejde. Říká se, že firma good thing je s ním propojena, u advokátní kanceláře Cerha Hempel také něco cítím, a nddavno pan Čajánek a jeho syn u soudu uplatnili milionové odmeny za své funkce v představenstvu krachující firmy.

Kolemjdoucí

U nás v Ostravě se říká, snahu nezkoksuješ. A tady to platí i o pocitech. Věřím, že soudce je dostatečně zkušený, aby to rozkryl.

Alfred

To je absurdní ne? 😀
Můžete rovnou říct, že Čajánek je za přejetým jezevčíkem vašeho souseda, každou mázlou fotkou šotouše a nízkou úrodou kukuřice ve středních Čechách (sarkasmus, pokud to nepochopíte)
Zkusil jste někdy mít vlastní názor, nebo si z článku zapamatujete jen 3 slova a na víc vám kapacita nestačí?
Díky těmto “krásným” názorům, žijeme v populismem prolezlé době. Zkratkovité úsudky = tupost jedince

Petr

Vždy odpovídám, když někdo tvrdí, že je papírování na draka. Jen počkejte u soudu se hodí i podepsaný toaleťák. 🙁

Jirka

Nic se nemá přehánět a byrokracie v žádném případě.

Milan

Jste si tím jistý? Pamatuji z médií minimálně 2 případy týkající se železnice, že zaměstnanci byli jimi osvobození z obžaloby že spáchání trestných činu usmrcení z nedbalosti – v případě vypadnutí dítěte že špatně zavřených dcery starého vozu u Olomouce a obecného ohrožení z nedbalosti – vykolejení nákladního vlaku s tzv.rajkami u Plané na dočasně přeložce tratě k uli výstavbě obchvatu města.

Jiří Melich

Píšete trochu zmatečně…

Petr

?

Libor

Komedie, tragédie nebo parodie? Já nevím, co si mám myslet….

Karl vB.

Tragická estráda? V posledním období se teda urodilo….
Pokud věřitelé znervózní a ztratí trpělivost s panem Kyselou a jeho reorganizačním plánem (který doposud nebyl přijat a ve kterém je/bylo účastníků, jak pytel blech), zvyšují se šance pana Fikáčka na koupi zkrachovalé firmy „en bloc“ v konkurzu.
https://zdopravy.cz/zajem-o-koupi-zkrachovalych-jhmd-vyjadrila-spolecnost-gepard-express-228069/
Podstatnou pihou na kráse tohoto řešení ovšem je, že Fikáčkova společnost Gepard Express nezveřejňuje své účetní závěrky.

Libor

Už to mám, bude to Telenovela… aspoň zde na tomto serveru. 200 dílů minimálně 😉

Tomáš Záruba

Tak zase asi přece jen lepší, než akčňák (tzv. „rychlá smrt“).

pesimista

Ale ve výsledku asi také o dost dražší – a prakticky pro všechny.
Mě zaráží ten měsíční milionový prodělek JHMD, když se tvrdí, že dílna jako jediný zbytek původní firmy funguje a snad i vydělává – co je tedy táhne i dál ke dnu?

Karl vB.

Řekl bych, že tady je to publikováno velmi solidně, s četností přiměřenou aktuálnímu vývoji situace.
Například na „https://www.obcasnik.eu“, jsou schopni k tématu publikovat i tři zprávy za jeden den, takže ta telenovela s 200 díly by pasovala spíš tam.
Navíc s oblibou vylepšují titulek bombastickou frází „Víme první“ a rádi recyklují text.
Pokud budete na „občasníku“ něco vyhledávat, abyste si mohl z různých laických textů dát fakta dohromady, předhodí vám to články jen tak, bez ladu a skladu, asi jako když jste u vody a hážete kachnám…

eon

Moc Hůrek, jsem zmaten…

Jan

Roztrhejte si občanky, já si půjdu hrát s vláčky…

Jiří Kocurek

Tak hlavně ať vám to nevykolejí na výhybce kvůli příliš rychlé jízdě.

Frantisek X

Ano, je třeba jezdit preventivně jen 15 km/h, protože nad 30 už by to mohlo vykolejit. 😏

Jan

Dohlédnu, aby igráčci-posunovači měli předpisový oděv…