Dopravce chtěl bezpečnější přejezdy, Správa železnic nejprve za 72 milionů opraví nádražní budovu

Výpravní budova v Bečově nad Teplou, stav v srpnu 2024. Foto: Jiří Wohlgemuth / Mapy.czVýpravní budova v Bečově nad Teplou, stav v srpnu 2024. Foto: Jiří Wohlgemuth / Mapy.cz

Podle Správy železnic se památkově chráněná budova bez zásadní opravy neobejde.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blátošlap

Lži a zase jenom lži. Proč Správa železnic opravuje toto, pro koho je zakázka připravená? Stačí podplatit statika, který řekne, že budova je na spadnutí… Střecha by bohatě stačila, ostatní může počkat. Je neuvěřitelné, jaký shnilý systém tady máme a jakou má někdo obrovskou moc. Škoda, že se nejde z téhle planety odstěhovat.

Koro

Jsme bohatý stát.

Tom

Zcela zbytečná trat

Železniční Slídič

Zcela zbytečný komentář od Zbytečného Toma…

Gwann

Rekl bych to takto – v prubehu dne zeleznice spadlo opet ve stanici Ceska Trebova trakcni vedeni.

Jasny primer jak se dobra sprava stara. Tenhle fajn paskvil – opravena trat v D3 bez prejezdu a plan na zjevne prehnanou opravu budovy – je obdobnym podobenstvim o stavu drahy.

Jiří Kocurek

A pak se tady dočteme, jak je ta rekonstrukce Třebové zbytečná, že nemá žádný přínos, protože …

Tady bych si tipnul, že padají ze střechy eternitové šablony a cena je nabobtnalá něčím jiným než krovem a krytinou.

Josef Pešek

Pokuta za demolici budovy určitě nebude 71 milionů.

Tomáš Záruba

Fascinuje mě, jak se děsně řeší X nebo Y milionů za barák, namísto aby se diskuse vedla nad tím, že nikoho ani nenapadne se především ptát, jestli je dané místo vůbec optimální pro osobní dopravu (neboli zda vůbec je vhodné jej opravovat, popř. jaké má být jeho další využití).

Sh.it

Přesně. Tato trať je naprosto zbytečná z pohledu dopravce (i kdyby kolejová infrastruktura této traťě byla naprosto za nulu jak z pohledu investic, tak provozu).

Jiří Kocurek

Jaké jsou počty cestujícíh? Narozdíl od … je v Bečově alespoň zámek (necelý 1 km od nádraží) a do krajského města jede ten vlak přímo.

Twix

Nevím co si o trati myslí dopravce, ale kraj tam tu dopravu objednává a hodlá to dělat i nadále.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/feropoluze

To vypadá jako dočasná stavba a zároveň jako drážní objekt, podle všech těch rozvaděčů. Jestli hádám správně, je to zabezpečovačka a ta se má stěhovat do opravené budovy, tak je spíš otázka, proč to SŽ nezvládla při jednom a udělala tenhle mezikrok.

A pak je tam ta obludnost z vlnitého plechu. Vzadu další bouda, za ní pro změnu jiná z vlnitého plechu. Jako by někdo potřeboval kanceláře, protože ho vyhodili ze dveří … z té velké budovy?

David 814-047

On nikdy v té velké budově nebyl. Je potřeba si uvědovit, že SŽ (předtím SŽDC) vznikla sloučením několika vertikál – vertikály dopravy (a přepravy) a vertikál traťového hospodářství a zabezepčováků, což zjednodušuji. Ta přeprava se prvotně oddělila v roce 1994, pak se různě slučovala a rozlučovala atd. Tahle vertikála vždy „bydlela“ ve staničních budovách a obsahovala náčelníky stanic, jejich aparát, výpravčí a signalisty/výhybkáře. Tahle vertikála včetně přepravy byla většinou schopná obsadit celou staniční budovu, ve vyšších patrech býval většinou nějaký služební byt/byty. Vertikály údžby tratí se v roce 1993 sloučila do DDC = Divize dopravní cesty. A tahle část dráhy,… Číst vice »

Twix

A určitě taková diskuze neproběhla? Kde jinde by mělo být v Bečově nádraží, u té lávky pod městem? Potom by to bylo blíž na náměstí a zámek, ale zase dál k těm bytovkám a „čtvrti“ u současného nádraží, kam by to chtělo nějaký rozumný přístup (aspoň osvětlený chodník podél té silnice). A hlavně nevím jestli by se tam vešly aspoň dvě nástupní hrany, byť stačí krátké (nebo jednostranná půlená).

Tomáš Záruba

Věcně asi tak nějak. Každopádně já reagoval na stav v této diskusi, čekal bych prostě, že někoho to téma aspoň napadne.

Petr-666

co se divíte – budovu je přece potřeba stihnout opravit dřív, než se jako nepotřebná nechá zdemolovat

Ares

Trať po nedávné velké rekonstrukci a zůstala z toho dé trojka a přejezd jen se stopkou, ostuda SŽ.

Železniční Slídič

A navíc zchátralá výpravní budova k tomu…
Prostě „Ostuda i krédo SŽ“!

Happy

Nemám nic proti opravě. Ale mám všechno proti té sumě. Pro srovnání rekonstrukce ruiny v Červené Řečici stála cca 100 milionů. A to je podstatně větší zámek. Přece opravy střech komínů a dalších funkčních prvků lze dělat i bez megalomanských investic. Říká se tomu běžná údržba.

Aussiger

Jo rozsah a neceňení oprav je nejvyšší mysterium u SŽ..

Jiří Kocurek

„přesunutí zaměstnanců Správy železnic z nevyhovujících přístavků do výpravní budovy“

Za tímhle něco bude. Možná snad staniční zabzař? Jak píšete, mysterium.

dizgrafy

Za těch 100 milionů se zámek v Řečici změnil z rozpadající se ruiny v zajištěnou a pomalu sanovanou ruinu. Kompletní oprava(a to nehovořím o pořízení vnitřního vybavení) by stálo další stovky milionů.

Vlastimil Kocurek

To tady řešíte zbytečně, protože jste možná zachytil náklady opravy zámku v Červené Řečici, s kterými se stavba schvalovala, medializovala, a skutečné náklady sotva znáte. Ty jsou vždy podstatně vyšší, třeba i dvojnásobně. Podle skutečné velikosti stavby v Č. Řečici, i při neznalosti vnitřního stavu, bych odhadoval náklady na 250 mil. Pokud byly interiéry velmi devastované, mohla být částka ještě mnohem vyšší.

Petr-666

bez megalomanských investic? Ale tím by oprava ztratila smysl.

Zlámalík

Ú – D – R – Ž – B – A ??? A to je co, prosím, tohle slovo?

Jiří Kocurek

Eternitu ze 70. let pomůže jediný způsob údržby: Výměna za něco jiného.
Většina eternitových střech dožívá a při pokusu vyměnit 1 šablonu měníte všecky po cestě. Zkřehly a praskají.

Aussiger

Krásného talíře se nenajíš..Ale i cestující ze strukturálně postiženého regionu si mohou na vlak počkat v hezky opravené nádražní budově.

David

Nic mi nechutná tolik jako kafe z automatu v budove opraveny za 70-100 mega

Aussiger

:-)))…hlavu vzhůru příteli, tahle země utrácí mnohem víc za mnohem míň..ale námitku naprosto chàpu

noerf

Co je na té budově významného? Podobných objektů je na železnici hodně.

Karel

Kde se prosím na území ČR nachází stejná (obdobná) budova dané architektury?

Jan

Napadá mě nádraží Praha Hostivař.

JirkaM

Kde se nachází stejná nebo obdobná budova? Co třeba Telč?

Happy

Telč, Třešť… Ty jsou menší

Vlastimil Kocurek

Na té budově není nic, co by stálo za památkovou ochranu, ale je pěkná, měla by nějak sloužit. SŽ musí dělat, jak památkáří pískají. A za socialismu byli památkáři velmi malinkatí, chtělo by se říci „drželi hubu“ a báli se prosadit cokoliv. Hrdinové. Prostě se za socialismu zanedbala celá země, akorát si lidé postavili baráky, a chaty. Ale mnohé organizace, třeba právě památkáři byli také dost zbytečně vystrašení – a tak neusilovali o nic, *to bylo také pohodlnější*, protože by to stejně nebylo povoleno. Přitom tak utažené to zase nebylo, mohlo se udělat více. Podle popsaného stavu bych rovnou přihodil… Číst vice »

Jiří Kocurek

„akorát si lidé postavili baráky“

Zdaleka ne všichni. Kupodivu i tady platí, že pankáč se stará, pankáč má. Mnozí to stavěli vlastníma rukama, po pracovní době – tohle ani komunisti nezakázali, pracovat po práci. Jo a schovávat účtenky od každého pytle cementu a od každého metru trubky.

Jiří Kocurek

Ty luxfery v přízemí. Taková kombinace se jen tak nevidí.