Dopravce chtěl bezpečnější přejezdy, Správa železnic nejprve za 72 milionů opraví nádražní budovu
Podle Správy železnic se památkově chráněná budova bez zásadní opravy neobejde.
Správa železnic (SŽ) vypsala soutěž s maximální cenou 71,7 milionu korun na opravu výpravní budovy v Bečově nad Teplou. Vysvětluje to stavem špatným stavem budovy. Stanice leží na trati z Mariánských Lázní do Bečova nad Teplou, kde dopravce GW Train Regio opakovaně žádá o lepší zabezpečení přejezdů. Správa železnic ale odmítá, že by opravy nádraží byly přednější než bezpečný provoz na trati.
Dopravce upozornil Správu železnic opakovaně na problém především u přejezdu P382. „Přejezd je zabezpečen jen kříži a značkou STOP, kterou řidiči nerespektují a nezastavují. Opakovaně a vlastně neustále se opakující situace, kdy auta přejíždějí těsně před vlakem, aniž by zastavila,“ upozornil dopravce Správu železnic v dopise, kde dokládá i hlášení.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy se na trati připravují aktuálně projekty na zvýšení zabezpečení na 25 přejezdech v celkové hodnotě přibližně 400 milionů korun a projekt zavedení ETCS k roku 2029. „Co se přejezdů týká, z větší části se jedná o jejich vybavení přejezdovým zabezpečovacím zařízením. První projekty budou připravené pro realizaci v roce 2026,“ uvedl Gavenda.
Budova v Bečově je podle něj ve stavu, kdy se bez zásadní opravy neobejde. „Opakovaně do ní zatéká, v havarijním stavu je střešní krytina a na mnoha místech degraduje konstrukce krovu. V minulých letech proběhlo několik havarijních oprav. Degradují také komínová tělesa a mohla by ohrozit lidi pohybující se v okolí budovy. Díky rekonstrukci plně v souladu s památkovou ochranou objektu bude možné adekvátně využívat všechny vnitřní prostory,“ dodal Gavenda. Správa železnic má na rekonstrukci povolení od roku 2021.
Kromě rekonstrukce samotné budovy má dojít i k přesunutí zaměstnanců Správy železnic z nevyhovujících přístavků do výpravní budovy, postaví se nové garáže pro traťový úsek.