Dopravce a miliardář. O jindřichohradecké úzkokolejky se ucházejí dva zájemci
Úzkokolejka v Obratani. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Součástí prodeje jsou především dvě úzkorozchodné tratě, na nichž leží 15 nádraží.
Součástí prodeje jsou především dvě úzkorozchodné tratě, na nichž leží 15 nádraží.
Tohle je přátelé naprosto jedinečná historická příležitost a divím se, že je tam jen jeden miliardář. JÁ být miliardář, tak neváhám ani minutu. 🙂
Tak on jediný vysloveně železniční miliardář je Jančura a ten žádný šotouš není
vznikne nova varianta vtipu
“jak jste se stal milionarem”?
“byl jsem miliardar a koupil jsem si uzkorozchodku”
🙂
No, tak snad už se to někam pohne. Lepší než to umírání teď, to horší už nebude. Evidentně o to zájem nějaký i bude. Pochybuju, že by bo toho někdo narval 70 mega a hodil vše i s vlaky do šmelcu. Kus trati na Včelnici s nějaký rozumným návrhem na kraj a turistickým provozem na Bystřici snad doufejme vyjde.
Může to dopadnout jakkoliv, ono dost dobře ude možné, že jeden koupí dráhu a druhý ji bude provozovat.
Práce je tam hodně,. Bude potřebné financí i odborných znalostí!
Musím ale uznat, že pokud se rozjede drahá v jakémkoliv režimu a rozsahu, bude to zázrak! Věřím na zázraky (po téměř třech létech)😉
Jenže pan Moťka by , pokud by měl v plánu obnovit dopravu, stejně potřeboval někoho, kdo by onu dopravu zařídil. Nevěřím, že textilník má nějaké pravomoce k železniční dopravě. Nejlepší by bylo, kdyby se oba zájemci domluvili – silný investor a dopravně kompetentní kolega. K tomu však téměř jistě nedojde a tak bych spíše byl pro Geparda.
Asi bych nejdříve zjistila, jestli pan Moťka zvládne úlohu dopravce zastat, třeba překvapí. :)) GE je tak punková firma, že může jít příkladem tomu, že dopravní kompetence lze s nadsazením získat poměrně záhy. Jde také o to, jestli jsou zájemci akceschopní a zda nefungují například na dluh a nerozjíždí příliš mnoho projektů. Já třeba stále nevím co se stalo s dotovanou linkou na letiště ve Vídni, ona se jaksi vypařila, pufffff 😶🌫️-– předčasně a důvody byly jaksi omalovánkovité, že bych moc chtěla, ale nevěřím.
Tohle psali presenilní modrogumní dědci před tím, než měl vyjet RT Expres, respektive Jančura. Jak vona je ta dráha strašně složitá a jak to někdo cizí zvládne. Výsledek vidíte sami.
Jenže Jančura měl v té době jak obrovské zkušenosti z dopravního businessu a dostatek vlastního kapitálu.
U Fikáčka nevidím žádné podnikání, které by vygenerovalo byť jen těch 75 milionů na kupní cenu, natož řádově nižší stovky na uvedení do provozu, ale třeba dědil nebo investoval do bitcoinu, kdo ví.
A kdo v Česku dobře zvládá provozovat veřejnou dráhu téměř bez nákladní dopravy?
čo si kefalin predstavujete pod takymi “pravomocemi k zeleznicni doprave”?
Mít v týmu někoho, kdo vlastní oprávnění k provozu dráhy a k provozování drážní dopravy.
no, tak ale to nejsou „pravomoce“.
bacha na ty termity.
„Mezi zájemci není společnost Good thing“… a kde by na to asi vzali? hypotéku?
Nepřihlášení gt je opravdu trochu zarážející (z pohledu reorganizacniho plánu). Na druhou stranu, lze toto nepřihlášení chápat též tak, že tento plán v prosazovane variantě nebyl zivotaschopny a uskutecnitelny. Z nynějšího pohledu (po bitvě general) se stalo to, ze draha a vozidla (zřejmě) nejméně o dva roky více „sešla“ a o něco více tak zvýšila náklady na (případný) provoz. Ač se to věřitelům nebude líbit, jako pozitivní (a opět po bitvě general) se snížila cena, za kterou se dala celá dráha, vč. potřebného zařízení odkoupit. Tím vznikla šance (neplest se skutečností) dráhu zachranit a zprovoznit. Za vyšší cenu (požadovaných 100… Číst vice »
Preferuji pana Moťku. Broumovskou Vebu pozvedl až zázračně a zdá se, že je to v první řadě srdcař. Navíc si dovedu snadno představit, že při převzetí miliardářem dojde k rozumnému převedení dopravy na vyloženě turistiskou, zatímco nějaký dopravce by to stále chtěl držet ve veřejném zájmu, tím pádem dotovat z daní nás všech.
Rovněž. Toto jméno by mě tedy nenapadlo. Ale proč ne. Jinak já osobně nemám nic proti objednávce krajů. Pokud to bude za rozumnou cenu, tak sezónní doprava by se hodila.
Co je rozumná cena?
To je taková cena, která nedosahuje ceny vařené langusty… (chytřejší se dovtípí, ti ostatní dají mínus)
Dovtípil jsem se a dal mínus. Humor šotoušům obecně moc nejde.
Před krachem tam byla objednávka více než velkorysá – dvojhodina o víkendech do Bystřice, křižovalo se na trati… Tohle by určitě pomohlo k černé nule.
A nebyla to tak trochu velkorysa cerna dira na krajske penize?
Záleží na tom co by se objednávalo. Taková ramena Včelnička – Hradec (- Kunžak) a Černovice – Obrataň by v objednávce fungovat mohly.
Kunžak-Lomy je uprostřed ničeho a ani kdyby se postavila odbočka do obce (což jde a u úzkorozchodky i za levno) by to nějak zvlášť nevytrhla.
Blbost. V úseku přinejmenším Blažejov – JH – Černovice by šlo o naprosto standardní „ZDO“, nebýt Hašišbeden a být trať v jen o něco lepším stavu.
A nebýt toho, že nádraží v JH je na periferii.
Tohle je strašná škoda.
Ano, to je vidět např. u linek směr Strmilov, Studená, kdy většina cestujících nastupuje až na zastávkách za nádražím.
Je potřeba úzkokolejku protáhnout ulicemi až k zámku. Bad Doberan může být vhodnou inspirací.