Dopravce a miliardář. O jindřichohradecké úzkokolejky se ucházejí dva zájemci
Úzkokolejka v Obratani. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Součástí prodeje jsou především dvě úzkorozchodné tratě, na nichž leží 15 nádraží.
Součástí prodeje jsou především dvě úzkorozchodné tratě, na nichž leží 15 nádraží.
Jestli koupí JHMD miliardář, tak zřejmě půjde jenom o rozprodej majetku což asi finančně bude zajímavější, protože jako majitel Kavalier Glass všechno co souviselo se železniční dopravou do skláren bylo zrušeno i vlečky na území podniku fyzicky zrušeny.
Díval bych se na to trochu jinak. Vlečku v dnešní době ve sklarne nepotřebujete (dejme stranou, zda je to dobře, či nikoliv). Primární je provozu tedy technologie související s výrobou skla. Primárním účelem dráhy je její provoz. Samozřejmě, dá se rozprodat. Me spíš připadá, zrušení vlečky jako racionalizace nákladů. Pokud mám v úmyslu provozovat primární činnost (sklo) a nákladově mi sekundární provoz (zásobování a doprava) „užírá“, tak pochopitelně najdu levnější řešení. Pokud by podnikatel chtěl provozovat drážní dopravu, může si pomoci např. prodejem budov, skladovacích a manipulačních ploch. Pokud turistický provoz, pak část vozidloveho parku. Ať se to líbí nebo… Číst vice »
tak to je vážně něco úplně jiného
Ve Vebě Broumov zase vlečku, resp. koleje pro nakládku/vykládku zmodernizovali, no. Jiný případ, jiné řešení…vše je individuální. Přemýšlím navíc, zda se větší sérii chrlí textil nebo designové lampy…těžko těch designových lamp vyrobí tolik, aby jimi zaplnili vlakovou soupravu.
Když tady několik let v souvislosti s JHMD píšu, že to můžou zachránit pouze a jen velcí kluci, kteří si místo Sparty pořídí úzkorozchodnou dráhu, tak jsem rád, že jsem měl (snad) pravdu🙂 Uvidíme.
Ne, soujmenovce, i ja bych si ve skrytu duse pral, aby trochu te pravdy se uchytilo, ale… Myslim, ze predchozi Karluv odkaz (diky za nej, protoze zasadnim zpusobem rozkryva postupy v obohaceni jeste v „sede“ zone) na clanek o danovych optimalizacich skrze pofiderni machinace s dluhopisy (a to osobne predpokladam, ze nemusi byt NSS posledni instanci, neb spise neurcite pravni pojmy jako zneuziti prava, ci obchozeni prava, je tak akorat napink pro zalobu u ESD, pro diskriminaci zakladnich prav v ramci kapitalovych svobod) jen poukazuje na fakt, ze „zlaty 90-tkeliy“ neskoncily a jen chytly sofistikovanejsi druhy dech. Cimz chci rici,… Číst vice »
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/cesky-miliardar-korunove-dluhopisy/r~c7b2f36cc5c911eeafb4ac1f6b220ee8/
Dost pochybuju jestli by tim nekdo jezdil do prace nebo do skoly. Pro turisty fajn trat, ale ti to asi neuzivi
to už posledních 40 let. Možná tak větev Kamenice- JH pro dojíždění, ale v případě, že by jel BUS, co bude stavět jinde než na periferii města, tak bude žádanější 😉
Tohle je přátelé naprosto jedinečná historická příležitost a divím se, že je tam jen jeden miliardář. JÁ být miliardář, tak neváhám ani minutu. 🙂
Tak on jediný vysloveně železniční miliardář je Jančura a ten žádný šotouš není
No, není šotouš v pravém slova smyslu, že by si fotil vlaky apod., ale historické (z Maďarska a Neměcka) vagóny očividně vypravuje rád 😀 Stačí nějaké jeho rychlíky 😉
Asi by měl raději lepit modely, tam nebude tak vadit, když se mu polámou…
Teda, až mi z vašeho sarkasmu zaskočilo. Ta sedla 😁
Představa na žlutě natřenou hašišbednu je psycho 😀
vznikne nova varianta vtipu
“jak jste se stal milionarem”?
“byl jsem miliardar a koupil jsem si uzkorozchodku”
🙂
Ale no tak ne. Stačí nebýt prase nenažrané a netahat z toho cash.
Po rozchození a oživení těch skromných peněžních toků (s tím, že největší výzva je jak se dostat do ZDO a přisát se na SFDI) se z toho černá nula udělat dá. Úzkokolejka je docela lowcost záležitost.
Nebude to úplně jednoduché, ale není to ani nereálné. (Ta Litschau se tím samozřejmě trochu odsouvá, ale promluvím o tom se šťastným majitelem 1. ledna na novoročním parním vlaku.)
Která Litschau? Tam je Waldwiertelbahn, poblíž je Heidenreichstein, ale ten nostalgický vlak právě dělá obrat Gmünd Litschau a je funkční.
Myslel připojit Neu Bistrizt a Litschau a udělat přeshraniční spojení… Potenciál
Jo, přes panelák!
Je to na náspu, stačí most a ubourat jedno patro.
/s
Sakra, že mně to nenapadlo!
https://www.google.com/maps/place/Nov%C3%A1+Byst%C5%99ice,+%C4%8Cesko/@49.0178118,15.1107912,3a,75y,88.97h,94.24t/data=!3m7!1e1!3m5!1swNL4PNFtmjRVOY8Y3onsAw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-4.243719091533066%26panoid%3DwNL4PNFtmjRVOY8Y3onsAw%26yaw%3D88.97093759780381!7i13312!8i6656!4m6!3m5!1s0x470cd520bf245c8f:0x400af0f661588d0!8m2!3d49.0194451!4d15.1019487!16zL20vMDd6MWxt?hl=cs&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Co je ZDO? D jako něco s dopravou/dopravci? 🙂
Základní dopravní obslužnost.
Možná by stálo za úvahu, umístit na web seznam užívaných zkratek, doplněný o plné znění.
Tuto iniciativu podepisuji!
No, tak snad už se to někam pohne. Lepší než to umírání teď, to horší už nebude. Evidentně o to zájem nějaký i bude. Pochybuju, že by bo toho někdo narval 70 mega a hodil vše i s vlaky do šmelcu. Kus trati na Včelnici s nějaký rozumným návrhem na kraj a turistickým provozem na Bystřici snad doufejme vyjde.
Může to dopadnout jakkoliv, ono dost dobře ude možné, že jeden koupí dráhu a druhý ji bude provozovat.
Práce je tam hodně,. Bude potřebné financí i odborných znalostí!
Musím ale uznat, že pokud se rozjede drahá v jakémkoliv režimu a rozsahu, bude to zázrak! Věřím na zázraky (po téměř třech létech)😉
Jenže pan Moťka by , pokud by měl v plánu obnovit dopravu, stejně potřeboval někoho, kdo by onu dopravu zařídil. Nevěřím, že textilník má nějaké pravomoce k železniční dopravě. Nejlepší by bylo, kdyby se oba zájemci domluvili – silný investor a dopravně kompetentní kolega. K tomu však téměř jistě nedojde a tak bych spíše byl pro Geparda.
Asi bych nejdříve zjistila, jestli pan Moťka zvládne úlohu dopravce zastat, třeba překvapí. :)) GE je tak punková firma, že může jít příkladem tomu, že dopravní kompetence lze s nadsazením získat poměrně záhy. Jde také o to, jestli jsou zájemci akceschopní a zda nefungují například na dluh a nerozjíždí příliš mnoho projektů. Já třeba stále nevím co se stalo s dotovanou linkou na letiště ve Vídni, ona se jaksi vypařila, pufffff 😶🌫️-– předčasně a důvody byly jaksi omalovánkovité, že bych moc chtěla, ale nevěřím.
Myslím, že v Rakousku nedostali přidělenou kapacitu. Pohledem na mapu letiště bych čekal, že pro=oblém byl právě tam, protože otáčet tam klasickou soupravu a pak ji tam nějaký čas skladovat vypadá poměrně komplikovaně.
Tohle psali presenilní modrogumní dědci před tím, než měl vyjet RT Expres, respektive Jančura. Jak vona je ta dráha strašně složitá a jak to někdo cizí zvládne. Výsledek vidíte sami.
Jenže Jančura měl v té době jak obrovské zkušenosti z dopravního businessu a dostatek vlastního kapitálu.
U Fikáčka nevidím žádné podnikání, které by vygenerovalo byť jen těch 75 milionů na kupní cenu, natož řádově nižší stovky na uvedení do provozu, ale třeba dědil nebo investoval do bitcoinu, kdo ví.
Fikáčka nemyslím, myslím kohokoliv kdo má potřebný kapitál. Lidi si najmete, procesy nastavíte, certifikací projdete.
Zkušenosti z autobusů vám drážní překážkový běh nevyřeší.
A kdo v Česku dobře zvládá provozovat veřejnou dráhu téměř bez nákladní dopravy?
Jakou to má souvislost?
čo si kefalin predstavujete pod takymi “pravomocemi k zeleznicni doprave”?
Mít v týmu někoho, kdo vlastní oprávnění k provozu dráhy a k provozování drážní dopravy.
no, tak ale to nejsou „pravomoce“.
bacha na ty termity.
Asi myslel spíš kompetence
„Mezi zájemci není společnost Good thing“… a kde by na to asi vzali? hypotéku?
Nepřihlášení gt je opravdu trochu zarážející (z pohledu reorganizacniho plánu). Na druhou stranu, lze toto nepřihlášení chápat též tak, že tento plán v prosazovane variantě nebyl zivotaschopny a uskutecnitelny. Z nynějšího pohledu (po bitvě general) se stalo to, ze draha a vozidla (zřejmě) nejméně o dva roky více „sešla“ a o něco více tak zvýšila náklady na (případný) provoz. Ač se to věřitelům nebude líbit, jako pozitivní (a opět po bitvě general) se snížila cena, za kterou se dala celá dráha, vč. potřebného zařízení odkoupit. Tím vznikla šance (neplest se skutečností) dráhu zachranit a zprovoznit. Za vyšší cenu (požadovaných 100… Číst vice »
Preferuji pana Moťku. Broumovskou Vebu pozvedl až zázračně a zdá se, že je to v první řadě srdcař. Navíc si dovedu snadno představit, že při převzetí miliardářem dojde k rozumnému převedení dopravy na vyloženě turistiskou, zatímco nějaký dopravce by to stále chtěl držet ve veřejném zájmu, tím pádem dotovat z daní nás všech.
Rovněž. Toto jméno by mě tedy nenapadlo. Ale proč ne. Jinak já osobně nemám nic proti objednávce krajů. Pokud to bude za rozumnou cenu, tak sezónní doprava by se hodila.
Co je rozumná cena?
To je taková cena, která nedosahuje ceny vařené langusty… (chytřejší se dovtípí, ti ostatní dají mínus)
Dovtípil jsem se a dal mínus. Humor šotoušům obecně moc nejde.
Před krachem tam byla objednávka více než velkorysá – dvojhodina o víkendech do Bystřice, křižovalo se na trati… Tohle by určitě pomohlo k černé nule.
A nebyla to tak trochu velkorysa cerna dira na krajske penize?
Nemyslím LKCS, ale úzkorozchodku. :)))
Záleží na tom co by se objednávalo. Taková ramena Včelnička – Hradec (- Kunžak) a Černovice – Obrataň by v objednávce fungovat mohly.
Kunžak-Lomy je uprostřed ničeho a ani kdyby se postavila odbočka do obce (což jde a u úzkorozchodky i za levno) by to nějak zvlášť nevytrhla.
Blbost. V úseku přinejmenším Blažejov – JH – Černovice by šlo o naprosto standardní „ZDO“, nebýt Hašišbeden a být trať v jen o něco lepším stavu.
A nebýt toho, že nádraží v JH je na periferii.
Tohle je strašná škoda.
Ale celkem snadno řešitelná (samozřejmě ne aktuálně).
„Celkem snadno řešitelná (samozřejmě ne aktuálně).“ 🙂 🙂 🙂
Tenhle hlod si musím zapsat a příležitostně ho tady, pro odlehčení diskuse, budu používat.
Abych se nechlubil cizím peřím, vždy vás uvedu, jako autora této perly.
To jste fakt vymyslel sám, nebo jste to zkopíroval z nějakého vládního prohlášení?
Ano, to je vidět např. u linek směr Strmilov, Studená, kdy většina cestujících nastupuje až na zastávkách za nádražím.
Je potřeba úzkokolejku protáhnout ulicemi až k zámku. Bad Doberan může být vhodnou inspirací.
Na náměstí ke sloupu, přes jiné náměstí, okolo tří základních škol (to by byl argument pro ZDO), ach to je pomyšlení.
Ještě byste k tomu mohl přdat zastávky „Nemocnice“ a „Hřbitov“. Pak by se tomu veřejný zájem nedal odpárat a SFDI by musel solit. Vídeňská je docela široká, takže by to nemusel být problém. 🙂
https://mapy.com/cs/zakladni?planovani-trasy&rc=95kD1xTh.3eied3LK6ddb5dD32e&rs=stre&rs=firm&rs=firm&rs=base&ri=93975&ri=399289&ri=232230&ri=2089900&mrp=%7B%22c%22%3A111%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22d%22%3Atrue%7D&xc=%5B%5D&rut=1&x=15.0085044&y=49.1473492&z=14
Jako doberanský model 🙂 bych si to představoval takto, tj. s využitím pěší zóny, případně ulic mimo hlavní tahy:
https://mapy.com/cs/zakladni?planovani-trasy&rc=95iP0xTggII0CvP9FcTM0ag8afJlKhfmX4-fjWfgxenxH0fMx&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=coor&rs=stre&rs=addr&rs=stre&ri=93943&ri=93943&ri=93972&ri=93972&ri=93972&ri=&ri=93986&ri=10451212&ri=93945&mrp=%7B%22c%22%3A132%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22d%22%3Atrue%7D&xc=%5B%5D&x=14.9973840&y=49.1470023&z=15
No… Jestli toto mel byt pokus o humor, tak taky PanBuh potes, neb vazne ne snad ani v nejfuturistejsim snu… Vzdyt tady nejde posunou ani par vyhybek pod Nuselakem.
„…by šlo o naprosto standardní „ZDO““. To jako vážně?
Myslíte, že by se jakémukoliv novému provozovateli podařilo dostat se na cenu a cestovní pohodlí konkurující autobusu v ZDO?
JČ kraj bude zavádět IDS a dá se očekávat, že v rámci něj budou definovány také nějaké standardy podobně, jako má např. IDPK, nebo pid. Lanovka na Petřín, nebo linky historických tramvají v Praze jsou provozovány jako turistické atrakce, mimo ZDO a mimo běžný tarif. Proč se tedy tak úporně snažíte úzkokolejku, která je momentálně kvůli stavu trati, vozidlům a chybějícím všemožným povolením úřadů, nepoužitelná ani jako turistická atrakce, natlačit do ZDO?
A co Pražský motoráček, ten je mimo úplně všeho, i ceny.
Nijak by se to nelišilo od vlakové ZDO na srovnatelné trati.
Aha, a můžete prosím upřesnit s jakými vozidly? ZDO/ IDS = nízkopodlažnost, klima, přeprava kočárků, invalidních vozíků… Jaký vliv by mělo pořízení nových odpovídajících vozidel na cenu za jeden oskm, při intenzitě zátěže, která tam asi tak může být, si snad dovedete dost dobře spočítat sám. No a pak už jen stačí, když si to porovnáte s autobusem. Nechápu, kde se ve vás bere to odhodlání, upírat lidem v tomto regionu právo přepravovat se veřejnou dopravou na úrovni běžné v 21. století. To vaše úsilí udělat z nefunkční atrakce ZDO je jako kdybyste v Praze (pid) prosazoval autobusy Š 706… Číst vice »
S tim pozvednutim to bude spise nahoda, vubec nechapu, jak se to prave teto podivne osobe mohlo podarit.
Pokud dráha bude umět nabídnout veřejnou dopravu, proč ji neobjednat a nedotovat. Nepodceňoval bych investora