Dopravce a miliardář. O jindřichohradecké úzkokolejky se ucházejí dva zájemci

Úzkokolejka v Obratani. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářÚzkokolejka v Obratani. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Součástí prodeje jsou především dvě úzkorozchodné tratě, na nichž leží 15 nádraží.

O majetek zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) se v konkurzu ucházejí dva zájemci.

Podle informací, které má deník Zdopravy.cz potvrzené ze dvou zdrojů, jde o podnikatele v dopravě Alberta Fikáčka a jeho společnost Gepard Express a miliardáře Otakara Moťku, který je mimo jiné známý jako zachránce a majitel skláren Kavalier nebo textilky Veba.

Aktuálně vrcholí druhý pokus o prodej majetku JHMD a zájemců je přesně o dva více než při pokusu prvním. V květnu nikdo zájem neprojevil, což donutilo insolvenční soud snížit hranici pro minimální nabídku ze 100 milionů na 78 milionů korun.

Obálky se otvíraly dnes. Insolvenční správce David Jánošík nechtěl aktuální průběh výběrového řízení komentovat s tím, že o dalším postupu bude rozhodovat věřitelský výbor a insolvenční soud. Výši nabídek tak deník Zdopravy.cz teprve zjišťuje, stejně tak plány obou aktérů.

Prodej firmy jako celku by znamenal zachování naděje na obnovení provozu. Nový majitel nicméně bude moci naložit s firmou dle svého uvážení. V případě neúspěchu prodeje v celku by soud přikročil k rozprodeji po částech, což by nejspíš úvahy o vlakovém provozu definitivně pohřbilo.

Součástí prodeje jsou především dvě úzkorozchodné tratě (Jindřichův Hradec – Nová Bystřice/33 km a Jindřichův Hradec – Obrataň/46 km), na nichž leží 15 nádraží (a nádražních budov). Sedm nádražních budov je dle informací realitní kanceláře uzpůsobeno k turistickému ubytování. Vítěz výběrového řízení získá i kolejová vozidla.

Na nabyvatele ze zákona nepřejdou žádné dluhy nebo pasiva.

Mezi zájemci není společnost Good thing, která byla dlouhé měsíce součástí snah o reorganizaci firmy. Investoři, jejichž mluvčím byl u soudu podnikatel Jan Kysela, měli pod hlavičkou Good thing dle reorganizačního plánu firmu odkoupit a obnovit provoz. Následně by se úzkokolejka převedla na svazek obcí podél tratí, který by majetek několik desetiletí investorům splácel.

Plán ale neprošel věřitelským hlasováním a investoři ho stáhli. Následně soud koncem března vyhlásil konkurs.

Tagy Albert Fikáček Gepard Express insolvence JHMD JHMD Otakar Moťka
13 komentářů