„Doprava se naprosto zhroutí“. Praha 8 odmítla zklidnění provozu v Troji světelnou závorou

Trojská ulice v Praze. Foto: TSKTrojská ulice v Praze. Foto: TSK

Hlavní přístupová komunikace k pražské zoo je dlouhodobě přetížená, což se podepisuje i na zpožďování linek MHD.

188 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Unger

To s umistenim svetelnych zavor na Liberecke a Ustecke je dobry napad.Kdyz je regulovan vjezd do Blanky,tak nam tisice aut popojizdeji nebo stoji v kolone pod okny bytu V Holesovickach.Tak proc ty kolony neposunout o kilometr ci dva zpet,at si ti auta stoji mezi poli nebo tam kde nejsou domy primo u silnice.Bude to zesynchronizovano s vjezdem do Blanky a muzou si cmoudit a stat tam v kolone,kdyz je to bavi vic,nez jezdit MHD.A my v Holesovickach nemusime cely den dychat splodiny z desetitisicu (pres stotisic aut denne) aut co nam tu stoji v kolonach pred domem.Barak mame 2metry od… Číst vice »

Antonín Píšala

Mám nápad. Začnetě ubourávat chodníky a předzahrádky, aby bylo pro automobilisty více místa. Nikdo vás nemá právo omezovat. Na úvodním snímku jsou jakési ošklivé stromy a trávníky. Co to tam dělá? Okamžitě vykácet a vyasfaltovat. Vilky boháčům vyvlastnit a zbourat, my ještě kapitalistům ukážeme.

Gwann

Jo, jo, krasna komedie tohle sledovat, my z Bohnic muzeme skodit Troji ale prespolni nikoliv, ti maji zustat v polich, abychom my mohli nadale brrrm brrrrm.

Ale tramvaj taky nechceme, zkazi to uplne fse na nasem krasnem sidlisti

Juraj

Existoval někdy lepší argument pro zavedení mýta?

John334

Nemůžete zavádět mýto v místech, kudy jede tranzit ve směru např. z Liberce do Plzně…

Milan

Takže kolem ZOO a botanické jezdí tranzit? Já bych naopak zavedl tvrdě vymáhané zákazy zastavení u škol a v okolních ulicích. Mamataxi je mor.

M82

Jj třeba když jedu ze severu Prahy do Plzně, tak tam velmi často jedu… Co tam máte dál?

Jirka P

No pak byste ale měl vědět, že komunikace určené pro takový tranzit, a také k němu uzpůsobené, jsou jiné a jinde. A pokud nenaznáte svým úsudkem, že tam nemáte co dělat, tak vám to prostě vysvětlí tou světelnou závorou.
Dřív jsem si myslel, že ty různé zákazy tranzitu jsou populistické nesmysly. Ale po tom, co jsem viděl, jaký brajgl v těch ten provoz udělá, a to z různých zdrojů, a to i z třeba yt některých truckerů, a přitom ti řidiči ani nemají pocit, že by bylo něco špatně, si to už nemyslím.

Gwann

Liberec je sever Prahy? Jakkoliv ani tak tama nemate tranzitovat do Plzne

Gwann

Tranzit do plzne pres troju? Spadl jste z hrusky?

Radek

Dobře, proč ne, ale my středočesi budeme chtít zase mýto za všechno co jede do a z Prahy přes střední Čechy. A taky za všechen odpad co Praha vyprodukuje a taky za vyrobenou elektřinu. Proc máme cuchat kouř z elektráren za vaši elektřinu. Prostě Pražáky nechat zaplatit za všechno a o víkendu je nepustit ven. Co mají co jezdit s toho svého skvěle města. A tak by se dalo pokračovat….

Michal Bartoníček

Takže „dopravní kolony, které pravidelně postihují Trojskou ulici a znepříjemňují život tamním obyvatelům“ jsou vlastně v pohodě, ale tou závorou se doprava naprosto zhroutí. 😀
Když je teda závora špatně, proč sami nepřijdou s nějakým konstruktivním řešením, které by uspokojilo všechny?

Kebab

Sami okruh ani nepostaví, ani neurychlí. Po jeho zprovoznění nebude asi se světelnou závorou takový problém, nejspíš ale nebude vůbec potřeba.

pesimista

Okruh, tak jak je prosazen, pomůže možná tranzitu, ale pražské IAD mnohem méně, než jak se mnozí snaží tvrdit: vjezdy do Prahy 6 v severozápadním sektoru jsou přetížené už teď (proto ostatně tolik „střečkuje“ OMH) a řidiči ze severovýchodu Prahy směřující do centra rychle zjistí, že jízdou po okruhu a dále Kamýckou/Podbabskou nebo přes Jenerálku nebudou v Praze 6 o nic rychleji než Blankou a jen navíc možná projedou ještě i víc benzínu. Takže nejen Bohničtí zůstanou u cest Trojskou stejně i potom.

Gwann

Tvl, jak kurwa pomuze okruh dojizdecum od Bohnic az po kdo vi co…kteri tudy objizdi holesovicky…okruh

Milan

Vymahat zakazy zastaveni. To staci. Pak si maminky a tatinci rozmisli zastavovat ulici kvuli vystoupeni ratolesti a pusince. 500 deti cca 300 aut co tam jede jen kvuli nim. V rozmezi cca 30min. A kazdy zastavi a vypusti dite do skoly. To blokuje provoz nejvice. A to vsude, nejen u skoly v Troji.

pesimista

Pokud jde o pouhý prostý rychlý výstup z auta bez minutového loučení, tak to příliš nezdrží nikoho a samo o sobě to velké zácpy tvořit nemůže, navíc to probíhá jen v krátkém období před začátkem školního vyučování, nikoli i po osmé hosině a až do půl desáté – takže v tom rozhodně hlavní problém nebude.

Mickey

Velký problém je i Bémovo trasování metra C, které minulo obrovské sídliště v Bohnicích a tamní obyvatelé jsou odkázáni na autobusy k metru na Kobylisích. Paradoxní je pak kategorické odmítání jakéhokoliv alternativního způsobu dopravy pro obyvatele sídliště (tramvaj, lanovka, trolejbus).

Dálnice

To bylo mimoradne nestastne rozhodnuti. Tehdy zvitezila myslenka, ze nejlevnejsi je metro bez stanic 😪

PetrH

Hlavně by to metro muselo z míst pod Vltavou do Bohnic vyšplhat… ono to není tak jednoduché, jak vypadá. Výškový rozdíl 100 metrů od hladiny. A taky je na tomhle pěkně vidět, jak si vynucujeme, aby metro vedlo naprosto všude (což je drahé). Momentálně je to z Bohnic k metru 2-3 km (z nejvzdálenějších míst). Je to periferie, není problém k němu zřídit ještě rychlou tramvaj nebo bushpruh, přesto není zájem především kvůli místním. Jak jsem znal lidi, kteří jezdili z Holešovic na Pankrác po magistrále, tak se mi nechce věřit, že by to metro stejně nějak výrazně pomohlo. Pořád… Číst vice »

V. K.

Ja viděl nějakou paničku, co nadávala na to, jak dlouho trvá se dostat autem z Karlína na Anděl a co s tím jako magistrát hodlá dělat. Když jsem poukázal na existenci metra, tak jsem se dozvěděl, že jím jednou jela, ale nelíbilo se jí to a děti by tam v životě nepustila a od té doby jezdí výhradně autem.

PetrH

Jj, jsou lidé, kteří od 18 nejeli po Praze jinak než autem. V naší MČ na poslední zastupitelstvo přišel sebevědomý mladý muž interpelovat zastupitele, že ze školy jede autem hodinu a ať s tím něco dělají.

Dálnice

Vyskovy rozdil tam byl ale nic neresitelneho. Metro by nevedlo „vsude“ ale do lokality, kde zije temer 20t obyvatel. Problem zridit tam tramvaj tu evidentne je. Ze jste znal par lidi, kteri jezdili nekam po magistrale je naprosto nepodstatne. Mozna by jezdili metrem, kdyby meli stanici 5 minut pesky od domu…

Gwann

Ten problem se salinou je v zadubenych nimby palicich. Sidliste s salinou pocitalo uz pri stavbe

Gwann

PS: farani 100 metru do stanice taky neni nic moc a za minutu a navic bohnice jsou docela velke na jednu stanici metra

Dálnice

Cemu rikate „farani do stanice“? Pokud je to „stoupnu na eskalator a sjedu dolu“, pak mate asi nesmirne tezky zivot…

pesimista

Výjezd ze stanice metra Fučíkova (naní Nádraží Holešovice) dále k severu umožňoval pokračovat nejen pod Vltavou, ale i mostem nad řekou, takže podstatou problému rozhodně nebylo velké převýšení. Podstata problému byla ve vyšší ceně delší trasy přes Bohnice, a tak bolševik využil kamufláže tvrzením, že oklika přes Bohnice by příliš prodloužila cestovní dobu do/ze sídlišť v oblasti Proseka, a navíc ještě ušwtřil za nerealizovanou stanici Trojská, jejíž výstavba by při zvoleném podchodu Vltavy spodem byla dost obtížná.

Vašek

Bolševik? To prodloužení se „kopalo“ okolo roku 2000, to už dávno rudoch neřešil….

pesimista

První návrhy jsou už z doby bylševika – jak dlouho myslíte, že se taková stavba připravuje? Ale máte pravdu, že definitivní rozhodnutí asi padlo až v době, kdy už se bolševik stihl přebarvit z rudé na modrou.

Dálnice

Kde je problem? Z Bohnic jede hafo autobusu na metro Kobylisy a v Cimicke maji i vyhrazeny pruh?

John334

V Čimické je jen jeden velmi krátký vyhrazený pruh v jednom směru a to v místě, kde jsou zrovna tři pruhy. Ve všech místech, kde jsou dva pruhy v jednom směru, není žádný vyhrazený pruh.

Dálnice

Cela Cimicka muze mit vyhrazeny buspruh, cela je 4pruhova. Tohle se da zvladnout za par tydnu…

Robert

Bohnice mají na všech hlavních dva pruhy.
Tramvaje které by zajížděli do sídliště nechtějí!
Když loni vzali jeden pruh a udělali z něj parkoviště, tak by taky mohli udělat všude buspruh až do Kobylis.
Problém s MHD by teda přestal existovat!
Největší problém dnes vidím na radnici Prahy 8.
Tam mají zřejmě heslo…autem všude.

okarban

Problém Bohnic je, že jsou pouze dvě trasy do centra. Přes Kobyliské namesti do Zenklovy, kde je jedné pruh a serpentinou do Troje.
Pokud se uzavře Troja, dojde již k totálnímu kolapsu na Kobyliském náměstí. To povede i ke zpoždění MHD.

aaa

přesně, oni nechtěj řešit MHD, chtěj osmiproudovku na Václavák.

Petr

Bohužel za 35 let v Praze potažmo v celá ČR neřesíla doprava. Je triskní, ře není okruh kolem Prahy, městský okruh temvaj do Bohnic atd. Hlavně máme cyklopruhy.

Juraj

Jak pomůže Pražský okruh v tom, že lidé z Bohnic jezdí přes Troju do centra? Nijak.
Jak tomu pomůže městský okruh? Nijak.

Jo, a cyklopruhy fakt nemáme. Namalovaný piktogram bez dalších úprav se fakt nepočítá.

Dálnice

Pokud jedete z Bohnic na zapadni prazskou periferii a vlastne kamkoliv na zapad od Vltavy, pomuze Prazsky okruh velmi. Co presne je vam na tom nejasne?

PetrH

A kolik lidí takhle jezdí, z periferie na periferii? Dovedu si představit, že někam na Smíchov a poblíž, kde jsou kancly, pořád bude rychlejší jet dolů na Blanku, obzvlášť když „pomůže okruh“. Ano, taky jsem pracoval i na úplném západě Prahy, ale byl jsem jediný, kdo tam jezdil z druhého břehu (a ještě MHD).

Dálnice

S rozrustanim Prahy jezdi z periferie na periferii stale vice lidi.

Tomáš A. Kukal

Já třeba jezdím z Bohnic na Řepy a mě by okruh velmi pomohl. Bohužel se často nedá vyhnout tomu jet autem- když přepravuji náklad…..

Dálnice

Vam by okruh pomohl ale Juraj si mysli, ze ne. A Juraj vi vse nejlepe.

Gwann

A kdyz se podivate do mapy…zjistite ze vetsina prahy je na vychod od Vltavy

Dálnice

no a?

Jirka P

Nemáte pravdu. Cesta z Bohnic přes okruh bude výhodnější jen pro nejzápadnější části, které jsou přímo na okruhu. Tzn. letiště, Ruzyně, Řepy, Zličín a dále samozřejmě Suchdol. Cokoli je víc „uvnitř“ (Dejvice, Jinonice, Butovice, …) anebo jižněji (Barrandov, Radotín, Modřany) bude kratší Blankou, někdy i výrazně a v běžném stavu „bez kolon“ i rychlejší.

Dálnice

Mluvim o periferii. Dejvice nejsou periferie. Mate problem pochopit text?

PetrH

Cyklopruh je pro řidiče, aby nemuseli dodržovat odstup. Malují se ve větším množství přesně od doby, kdy takhle zákon platí a budou se malovat dál pod jakoukoli politickou reprezentací.

Gwann

Mam to z domu do prace vzdusnou carou cca 3,5km. Kolem by to byl pokus o sebevrazdu, tak musim MHD 30 min. Vzhldem ke svazitosti bych musel elektrokolo, ale bral bych to i tak…

Clovek

Tak hlavne ze lanovka do Bohnic by narusovala vyhled a proti tramvaji jsou NIMBY

PetrSP7

Pokud si někdo zvolí život v náplavě, měl by si tu náplavu užívat celý den 😡😡😡

mimochodem

Naplavu definujete jak? V miste zije mene jak dve generace?

V tom pripade je pulka prazskeho obyvatelstva naplavena. 🙂

hroch.obojzivelny

To přidejte. Do těch dvou generací vám pořád ještě spadá obyvatelstvo, které se na začátku 80. let přistěhovalo ze všech koutů republiky do těch největších panelových sídlišť. Pak následoval exodus části obyvatel do satelitů (90. léta) a „přestěhování Moravy do Prahy“ (v novém tisíciletí). Na skutečně echt pražáka (podle uvedené definice) narazíte velmi nesnadno…

Martina

Já jsem echt Pražák. Už od 19. století žil můj rod v Radlicích. Díky metru se jejich rodný dům zboural a část rodu skončila na sídlišti a část v domově důchodců

Gwann

Asi i vic

Juraj

Náplava v Praze není ten problém, protože ta ve velkém využívá MHD.
Problém jsou ti, kdo chtějí žít mimo města, ideálně v klidném domku se zahradou, ale zároveň trvají na tom, že do toho města potřebují jet každý den autem.

Kamui

A není to účel, aby se doprava zhroutila, a to motivovalo lidi tam těmi auty přestat tolik jezdit? Kolony budou dočasné, než se to stabilizuje na novém rovnovážném bodě.

Cody

…jenže tady (Troja, Bohnice, Kobylisy) se „hroutí“ i MHD

Mickey

když bojkotují jiné druhy MHD než autobusy, tak prostě budou stát v kolonách.

okarban

Myslíte teleport?

Gwann

Tramvaj?

Martina

I tramvaje stojí. Podívejte se na zpackanou Zenklova

František Kubásek

Takže je to pilotní věc. A čekají nás závory všude. Tím pádem kolony 30 km před Prahou ze všech stran, umělé vyvoalné soudruhem Hřibem. Šílený.

Martin Lér

A že je prostě příliš aut vás nenapadlo?

Mickey

to není vyvolané Hřibem, ale MČ Praha-Troja. Možná toho Hřiba vidíte, i když otevřete lednici, ne?

Antonín Píšala

Aha hřib se naklonuje, nasedne do vrakoidního čmoudila po jednom v počtu tisíc ks a jedou blokovat vjezd do Prahy? Já myslím, že to blokují spíš sobci z okolí.

mgr.pavel

Místní občané chtějí zklidnění, magistrát jim chce vyhovět, ale jedna z padesáti MČ je proti.

Praha je roztříštěná na spoustu místních částí, co hází vidle do celopražských iniciativ i do projektů sousední MČ. Toto strašně omezuje jakýkoliv rozvoj či změny.

(toto platí bez ohledu na můj či váš subjektivní názor, jestli či jak zklidňovat IAD v Troji)

Kamui

A pro magistrát je stanovisko MČ závazné?

mezera

Pokud se bude instalovat omezení průjezdu na Ústecké a Liberecké, tak budou auta jezdit Kosteleckou nebo/a Ďáblickou resp. Davídkovou.

filip.kohout

Chybí severní okruh a mosty, lidé kteří chtějí cestovat ze SV na SZ musí centrem.. neni normální ze nejbližší most severní metropole je v Kralupech..

Clovek

Mosty na severu chybi, ale vetsina tehle lidi imo spis chce nekam do centra, na Pakrac. Mosty by to nevytrhly.
Chybi tedy hlavne ochota tehle lidi jet MHD.

PetrH

Přesně tak. Já se těším na to překvapení při dobudování okruhu, že kolony na magistrále ani směrem k ní nějak neubyly….

Mickey

Východní část okruhu fakt neřeší magistrálu. Vy si myslíte, že se dožijete dokončení okruhu včetně jeho severní části?

PetrH

Ano, bavili jsme se o severní části.

PetrSP7

Obávám se ale že tyto kolony netvoří hlavně řidiči, kteří chtějí prahu pouze objet 🙄 jsou to hlavně ti kteří si nechali nakukat, že budou bydlet v krásné přírodě mimo městskou zástavbu, aby potom zjistili, že v místě není ani škola, ani školka, pořádný obchod a ani možnost jakéhokoliv zaměstnání 😡

mimochodem

Jako ze to sidliste v Bohnicich je bydleni v krasne prirode mimo mestske zastavby bez obcanske vybavenosti, jo?

Mickey

Ne, jakože ti v koloně jsou z Baště, Zdib, Líbeznice atd.

Juraj

Ne, kdo jede od Liberce na Chomutov, ten fakt nejede ulicemi Na Pazderkách a Trojskou.

Pat

A pokud jo, tak si nic jiného, než stát hodinu v koloně nezaslouží.

Sch

Povede to akorát k tomu, že Troja si nainstaluje semafor na přechod na Salabce a sice nedosáhne 210 aut za hodinu, ale 700 jich to taky nepustí. Autobusy to samozřejmě zdrží taky, ale trojští jedou až těmi zpožděnými.

Indijanek

upřímě, to zdržení autobusů není tak kritické, jak pro obyvatele Troji, tak pro byvatele Bohnic je klíčový směr k metru (Kobylisy/Holešovice), ne Bohnice Troja… Tam jezdí spíš za rekreačními aktivitami a to většinou není ve špičce a v časové presu…

_mm

Z Bohnic jezdí autobusy k přívozu do Podbaby. Ale jsou to jen midibusy jednou za čtvrt hodiny…

Robert

Z pohledu Troji to chápu. Automobilová doprava z Bohnic jim blokovala v kolonách i MHD.
Prostor pro buspruh tam není.
A já si ale myslím, že většina těch aut je z Bohnic.
Stačí se podívat kolik se uvolní míst po osmé ráno ve všední den.

okarban

Prostor pro bus pruhy by byl, kdyby se otevřela Nad Kazankou.
Ale chápu, že je to klasický NIMBY ( a to myslím jako urážku, je to přirozené).

Jimm

Teď jedu busem na metro 10m… Schválně, kolik to bude až tahle demence začne fungovat…

_mm

No a z Troji aby teď šel člověk na tramvaj pěšky

Clovek

Jit z Troji na tramvaj 1-2km pesky, to zni jako opravdu tezky udel. Nedejboze jet 10 minut na sdilenem kole na Vystaviste.

Martin Lér

Což může (jít/jet) každý za každého počasí. K čemu vlastně potřebujeme to MHD!

Kebab

A k čemu kola? Ve středověku nebyly a taky se žilo 😀

Indijanek

No, maximálně 10 minut. Jestli jste z Bohnic, tak se vás to netýká, protože busy k metru jezdí do Kobylis. A jestli z Troji, tak ta díky té světelné závoře bude průjezdnější, dojezdový čas by se tedy měl spíš zkrátit

superhero

Doprava v Praze je něco jako permanentní DDoS útok. Cílem by mělo být snažit se systematicky pracovat na decentralizaci služeb, firem v Praze a celkově snížit poptávku po dopravě. Před nějakou dobou měly některé strany plány na přesun ministerstev do regionů, což by mohl být první symbolický krok. Všechny firmy a všichni zaměstnanci se do Prahy prostě nevlezou. Současné centralistické pojetí rozvoje odsere nakonec celá ČR, když budou paralizované rozhodovací instituce, kvůli tomu, že jejich lidé stráví více než 2 hodiny denně v zácpách. Systematicky odsun firem z Prahy do regionů třeba nějakou formou daňového zatížení by trochu ulehčil. Místo… Číst vice »

Kuba2

Takže úředník, který dnes dojíždí do kanceláře do Prahy třeba z Berouna by nově jezdil například do Brna. Otázka č. 1: Kudy by asi tak jezdil? Otázka č. 2: Jak dlouho by ho to asi tak bavilo? Otázka č. 3: Na kolik by státní správu přišlo zaškolit nového úředníka třeba z Vyškova? Otázka č. 4: Jak by se nárůst poštu dojíždějících do Brna podepsal na dopravě v Brně?

mezera

Dovoluji si připomenout, že existuje také Karlovarský kraj. Ale je otázka, pojede se z Berouna přes Prahu nebo přes Plzeň? Bohužel dálnice D6 není dokončena a zez Plzně se dá jet jen do Německa.

mgr.pavel

Takže ten úředník by se mohl přestěhovat, že.

Ale chápu, mobilita pracovní síly je v Česku sprosté slovo.

Kuba2

Nepřekvapivě, když ví, že s dnešní mírou nezaměstnanosti a cen nemovitostí sežene novou práci v dojezdové vzdálenost od místa bydliště snadno, zato bydlení v místě přestěhované práce sotva.
Mimochodem manželka by podle Vašeho sociálně-inženýrského plánu měla stěhovat s ním? U ní by v takovém případě nevadilo, že by práci musela změnit?

mgr.pavel

Nebo ještě jinak: když dáte všechny úřady do Prahy, systémově zvýhodňujete obyvatele Prahy a okolí nad zbytkem republiky. Právě těmto lidem nabízíte mnohem více pracovních nabídek.

Proč stát tímto přístupem diskriminuje jiné kraje? Proč nabízí nejlepší úřední místa jen v Praze?

Kuba2

Říká se tomu hlavní město.

Dušan

Tak hlavně ten úředník by se nestěhoval za práci ku Praze z horní dolní z moravy ,ale našel by práci doma.

Kuba2

Úřad do každé dědiny?

hroch.obojzivelny

Úloha má jedno řešení. Úředníka cestujícího z Berouna do Prahy vyhodíme a jeho místo zrušíme. Úředník si najde práci v soukromém sektoru v Berouně. Veřejný rozpočet ušetří platové výdaje, získá příjmy z daní, úředník ušetří své zdraví a spoustu času.

Gwann

V Brne doprava kolabuje mozna i hur nez v Praze. A neni tam metro, takze ty saliny / trajfly stoji v kolonach

L.

Ona je to bohužel zpětná vazba. V Praze jsou (schopní / kvalifikovaní) lidé, protože tam jsou firmy, které je potřebují. A když nějaká firma vybírá, kde mít sídlo, tak padne volba na Prahu, protože tam je zdaleka největší šance najít lidi, které bude potřebovat. Je ohromný rozdíl mezi Prahou a zbytkem země; Brno, druhé největší město v ČR má třetinu obyvatel co Praha a jediné se jí trochu blíží. V rámci Čech je po Praze největší Plzeň a ta má méně než jednu pětinu obyvatel Prahy. Bylo by samozřejmě žádoucí tohle nějak rozmělnit, ale to je projekt spíš na desetiletí… Číst vice »

Marian Kechlibar
Panoramix

Dovolím si technickou poznámku, že Plzeň má jenom cca 1/10 obyvatel ve srovnání s Prahou (tedy podle reálných čísel, ne podle statistického nesmyslu, že v Praze žije jenom cca 1,4 milionů lidí).

A k samotnému řešení problému – ono by úplně stačilo ty úřady přesouvat do místních center v rámci Středočeského kraje, ze kterých se denně valí desetitisíce lidí do Prahy. Pokud by se úřady rozesely do Berouna, Kladna, Kralup, Neratovic apod., určitě by se našla spousta lidí, kteří by rádi pracovali v místě bydliště. Tím by se zajisté ulevilo jak přeplněné MHD, tak by ubyla i IAD.

Kuba2

Za prvé, není úředník jako úředník. Pro spoustu lidí, kteří dneska jezdí z Berouna do Prahy, by to znamenalo jezdit z Berouna do Neratovic.
Za druhé, na ty úřady se často musí chodit. Ne nadarmo má černošický úřad pobočku v Praze, aby lidi z Horoměřic nemuseli pro nový řidičák do Černošic.

Jaaa

Z Brna se do Kralup rozhodně nikdo stěhovat nebude. To ale znamená, že úřad nenajde specialisty, kteří i dnes zoufale chybí.

Indijanek

Tady bych to trochu rozporoval – hodně firem má v Praze spíš jen sídla, ale jinak se snaží zapojovat regiony, my třeba máme vývojářské centrum v Pardubicích. Levnější nájmy, levnější pracovní síla, není problém, když je potřeba, dojet vlakem…
Hlavní problém bych viděl v centralizaci úřadů státní správy. Ale i tady je s digitalizací vidět posun.

Gwann

Podivejte se kolik realne tech uredniku statni spravy je. Budete prekvapen, jak ministerstva jsou mala. Velke jsou ale napr GFR a SSZ.

Nejvetsi verejni zamestnavatele v Praze jsou nemocnice a univerzity, mozna i mistni samosprava (Magistrat a mestske casti). Nic z toho nemuzete odstehovat

Petronius

Ono by prozatím stačilo, kdyby stát alespoň podporoval vznik nových pracovních míst jinde. Jenže on se zatím děje přesný opak viz například rozšíření CDP v Praze atp.

pavlass2

Líbí se mi, že vidíte problém a nabízíte řešení. Já to řešení vidím přesně opačně, v Praze jsou kvalitní služby, dobře placená pracovní místa. Protože tam bydlí hodně lidí, můžete si dovolit efektivní způsoby dopravy jako je metro a veřejná doprava obecně. Protože vměstnáte hodně lidí a služeb na malý prostor, stačí vám méně silnic, obchodů, pošt. Nemusíte tak výrazně dotovat spoustu věcí, které v regionech musíte, třeba lékaře. Praha má přitom v kontextu evropských metropolí nízké zalidnění, takže argument, že není prostor za mě není platný. Jen se musí víc přemýšlet, jak ho využívat a nebát se stavět vysoké… Číst vice »

Gwann

Asi tak

Gwann

Myslenka hezka, jen zcela pomatena. Jak treba donutite banky se prestehovat? Uz vidim tu krasu, jak v Chomutove hledate specialitu na vypocet RWA, bankovni compliance a IFRS9. A vidim ty zastupy, jak se do Chomutova ci Ostravy stehuji.

Protoze treba Brno reseni neni. Uz ted bydleni stoji skoro stejne jako v Praze a doprava kolabuje snad jeste vic

Řídící

Nezkolabuje doprava jen v Bohnicích. Zkolabuje v Kobylisích, zkolabuje Davídkova, Ďáblická, křižovatka u Kauflandu na Střížkově, ulice Na Stráží křižovatka u Bulovky, ulice Bulovka a samozřejmě Holešovičky. Nedostanou se autobusy z Bohnic, Kobylisy, Chaber, Ďáblic a samozřejmě všechny příměstské k metru. Skvělá práce naší milí zastupitelé.
Doufám, že se najde nějaký hezký způsob, jak to elitám z Troje vrátit. Jeden mě napadá. Oplotit, připojit k ZOO a ukazovat jako odstrašující příklad sobectví a bezohlednosti.

Jimm

To nikoho nenapadlo, že ta auta, která nepřijedou přes Tróju pojedou přes kobyliské náměstí? Přes tu křižovatku, přes kterou jedou doslova všechny autobusy, cca 15 linek které jedou k metru?

Sch

Chcete mi říct, že 500 aut za hodinu zablokuje šest kapacitních ulic?

mezera

Viděl jste někdy kolony v ulici V Holešovičkách? Tam jde alespoň udělat vyhrazený pruh pro MHD (a moc jí tam nejezdí). To Zenklova (u Vlachovky, u Bulovky, u Kříže) dolů i nahoru, to bude větší problém, blokují se zde tramvaje.

M82

Tak my co jsme zazili posledni pomerovani pindika starosty z troje pred lety, kdy lide vystupovali u Sutky a chodili na metro pesky jsme o tom presvedceny…

hroch.obojzivelny

Inu, Praha. Když spěcháte, jděte pěšky.

Karel II

Jediná ulice, o které se dá říct, že je kapacitní jsou Holešovičky a ty jsou dnes tak plný, že auta stojí na úroveň Letňan. Tak kde vidíte nějakou volnou kapacitu?

Martina

Bydlím u Bulovky. Doprava mazec. Autobusem z Holešovic se to zatím dá. Tramvaje často stojí..Pracuji ve Střešovicích v nemocnici a bez libeňského mostu je to síla

Lojza

Nebylo by lepší před instalací chytré světelné závory nainstalovat chytré semafory do Troje na křižovatky Trojská – Pod lisem a Pod lisem – městský okruh (vjezd do Blanky)? Stupidní seřízení těchto křižovatek má velkou zásluhu na délce kolon.

_mm

Přesně. Celá tahle kolona se tvoří jen kvůli vjezdu do Blanky (semafor a odbočení doleva přes tramvajovou trať)

Jirka P

Souhlasím, ale v tom případě by asi bylo řešení tohle odbočení úplně zrušit. Tzn. že by tamtudy auta jela jenom do Holešovic. Protože kolony na vjezdu do Blanky prostě jsou (i ty Holešovičky stojí primárně kvůli ní) a řešení to asi nemá.

Proti-plotu, z.s.

Problémem není pohyb mezi čtvrtěmi, ale každodenní příjezd Středočechů do Prahy – většinou bývalých Pražanů, kteří dnes žijí na venkově, ale do metropole dojíždějí za prací a do škol. Vzhledem k tomu, že na vesnicích často chybí odpovídající infrastruktura, jezdí auty. Řešením by mohl být kapacitní parkovací dům u tramvajové zastávky například ve Zdibech. Pokud by zde byl semafor, část řidičů by mohla nechat auto a pokračovat MHD. Toto by měla být prioritní snaha místo dílčích pokusů, zvláště když se dlouhodobě nepodařilo posunout projekt Blanky, kam směřuje většina dopravy.

L.

Přes Tróju asi moc Středočechů nejezdí. Ale jinak souhlas. Omezování nic nevyřeší, je třeba nabidnout alternativu.

Řídící

Mýlite se, přes Tróju jezdí i středočeši. Lidé sjíždí z D8 ve Zdibech a jedou přes Chabry a Čimice právě ulicí K Bohnicích do Troje. Obzvlášť markantní to je, když je na D8 nehoda za sjezdem na Zdiby a to je téměř denně.

Robert

Když se jim to přestane vyplácet, tak to dělat nebudou.
Velké množství dopravy je ale přímo z Bohnic.
Stačí se podívat jak se parkoviště vylidní po osmé ráno.
Kolikrát i půlka aut je pryč.
A Bohnice jsou 30ti tisícové sídliště.
To vygeneruje i tisíce aut.

Gwann

Presne tak, mam kolegu v Bohnicich…

Gwann

Reseni je jet busem do Zdib

Daniel

Ve všech zemích kolem se staví infrastruktura – okruh Budapešti za 5 let hotov a tady se za 30 let postavila Blanka a pul okruhu. Polsko otevřelo stovky km dálnic. My tu máme mraky víc aut, ale nebuduje se téměř nic. Samé petice, blokování, odvolání a pak jedu ze Zličína do Vysočan jak z Brna do Prahy. Pro chytroliny – vím, metrem to je bez přestupu za 35 min 🙂

HonzaK

Kdyz vis, tak si holt nestezuj…

Luk

Zrovna teď se začal stavět další úsek okruhu a připravují se i ty poslední. Stejně tak se buduje i jinde. Takže není pravda, že se nebuduje téměř nic.

Jimm

Ano začal se stavět další úsek… Problém je, že ten okruh má už 20 let stát…

Jaaa

Soudruzi z Bohnic jaksi nepochopili, že doprava už zkolabovala a podle toho by se taky měli začít chovat. Ale prostě svaté osobní auto nade vše.

Zdeněk

Přesně tak, nejsou schopní zvednout svoje líný zadky a dojet busem 10 minut na metro.

MP22

Co je to za primitivní urážku ti soudruzi? Když ty budeš chtít omezovat auta, klidně z nějakého racionálního důvodu a ostatní tě budou urážet do soudruhů, nebude se ti to líbit že? To že někdo vidí IAD jako primární dopravu je nešťastné, nemusíš ty lidi ale označovat takhle a diskvalifikovat se z diskuze se zastánci tohoto názoru. Btw, třeba já jezdím po městě primárně v MHD, na kole víc než autem, ale já bydlím a pracuji přímo na metru. Namísto toho abych si hrál na soudruha, tak mám pochopení pro to, že vždycky bude nějaké procento těch, kteří tím autem… Číst vice »

Air Traveller

zajimalo by me, jestli si nekdy ty a tobe podobni – agresivni radobyekoaktivisti – uvedomi, ze svym chovanim delaji eko- nazorovemu proudu medvedi sluzbu a jedine, co zpusobuji, je dalsi a dalsi odmitani vasich myslenek vetsinovou populaci.

myslenky casto vesmes dobre a ne zas tak uplne mimo, ale podavane tak, ze uz jen kvuli tomu agresivnimu vystupovani lidi si just reknou “a just na ne kaslu”.

zkus se nad tim zamyslet, az se zas nekdy budes v tomto duchu projevovat.

HonzaK

Ale v principu ma pravdu – doprava uz zkolabovala, jen na uzemi nekoho jineho…

Robert Pražák

V principu nechce pochopit širší rámec. Jestliže budete příliš dusit uživatele IAD, nakonec ovládnou magistrát Turkovi a Macinkovi Motoristi a ti zadusí celou, desítky let budovanou MHD. To je cíl?

Jan Beck

Vam prijde, ze IAD v Praze je nejak dusena? Vzdyt se to uplne utrhlo ze retezu a IAD dusi vsechny ostatni.

Pat

Řidiči jsou ublížení, že se malují cyklopruhy, a to jen proto, aby oni nemuseli dodržovat 1.5 metrů odstup od cyklistů. Co dodat.

Air Traveller

Ridicii jsou spis ublizeni proto, ze se maluji cyklopruhy, ktere uplne zbytecne zabiraji misto, aniz by v nich nekdo jezdil.

Nemuzu si pomoct, ale mnozstvi cyklistu, ktere vidim v cyklopruzich, se blizi nule. Aspon v tech, kolem kterych jezdim.

Kvuli peti cyklistum za hodinu se omezil provoz stovkam a tisicum ostatnich projizdejicich.

Uzasne.

PetrH

Cyklopruh žádné místo nezabírá. Cyklopruh není zeď, rozměrnější vozidlo tam může. Kdyby tam ten pruh nebyl, tak ten cyklista zpomalí provoz, protože budete muset dodržet odstup.

Zbyněk

Po x-té: Kde se ubral pruh pro auta kvůli cyklistům? Většinou se cyklopruhy zřizovaly díky parkování pro auta. Nebo kvůli nebezpečným přechodům, protože řidiči v autech dosud nepochopili, kdo má na přechodech přednost.

Kuba2

Neexistuje nebezpečný přechod, jen (často sami sobě) nebezpeční lidé. Na přechod nelezu, dokud něco jezdí nebo dokud auta ve všech pruzích, přes které přecházím. nezastaví. A můžu mít papírově stokrát přednost. Nejsem sebevrah.

Pechy

Přesně tak. Nevím, proč má Váš komentář tolik mínusů.

Martina

Ve Vosmíkových je nebezpečný přechod. Když je tramvaj v zastávce nevidíte a nejste viděn. Už tam byl i smrťák. Ve špičce stojím i několik minut než nastane situace, kdy vidím a jsem viděna

Air Traveller

zrovna teda s tou prednosti na prechodech – nevim jak jinde, ale v praze povazuji problematiku prednosti na prechodech (ze strany ridicu) za zvladnutou.

takze ne, tim to nebude.

Martina

Podívejte se na Zenklovu. Zrušení pruhu pro auta a místo toho cyklopruh. Jet do Vosmíkových je často očistec

Jirka P

Dívám se a vidím, že jediné místo, kde se zrušil jízdní pruh pro auta a vznikl cyklopruh, je v prostoru zastávky U Kříže. A to tam bylo hlavním důvodem zjevně rozšíření refýže. Jinde buď nikdy dva pruhy nebyly (oblast severně od zmíněné zastávky), nebo nevznikl žádný cyklopruh (oblast nedokončené křižovatky s Povltavskou). Stačí si to projet na mapy.cz v panoramě a zapnout staré snímky, když už máte nespolehlivou paměť.

percula

Souhlas, pokud jedu do Prahy na kole, tak se cyklopruhum vyhýbám. Jedu jen tam kde vede cesta,cyklostezka nebo klidná silnice. Jinam autem nebo budem. Jízda v cyklopruhu mi pocitově připadala jako jízda v odstavném pruhu dálnice. Navíc třeba spousta cyklopruhu na nic nenavazuje, konci v normální silnici

M82

Pokud Vam neustale ubirani pruhu neprijde jako duseni, tak ok. Namatkou Evropska, Patockova, Plzenska, Freyova, Prosecka a tak bychom mohli pokracovat. Jste asi cilovka vsech tech co svou cinnosti omezuji iad a vytvari nesmyslne kolony, aby pak mohli rvat, ze aut je moc a je potreba je jeste vic omezit.

PetrH

Buspruhy vás dusí? Holt si musíte zvykat. Samozřejmě, že autobusy mají přednost před línými sobeckými autíčkáři.

Kebab

Kde berete jistotu, že právě váš názor a útočné vyjadřování zvítězí?

mezera

Motoristé (řidiči) by si měli uvědomit, že čím kvalitnější a spolehlivější bude MHD, tím víc lidí bude jezdit MHD a tedy bude ve městě v ulicích méně aut (jedoucích i parkujících). A obráceně, nejvíc ulice zaplní auta, pokud bude MHD nekvalitní (někdo jí zadusí).

Podobně je to s vlakovou dopravou. Pokud vlakem bude jezdit většina (nejen Praha – Brno) tak bude méně aut na dálnici a jiných silnicích.

Motoristé (řidiči) by tedy měli podporovat MHD i vlaky. Budou mít prázdnější silnice.

Gwann

Takze budu vecne ustupovat urvanym sobeckym kriplum, i kdyz se jedna o mensinu?

Air Traveller

spousta lidi ma v leccems pravdu. a jen diky tomu, ze ji nebyli schopni podat tak, aby tim nenaprdli pul populace, ta pravda zapadla.

Leinad

Tedy kvůli urážlivosti toho, kdo pravdu slyšet nechtěl. Politika a demokracie holt není o plánu a výsledku, ale o matketingu.

SYN

Což bude na 99% při příštím příspěvku…

Dachs

Spíše ten, kdo má třídního nepřítele, je soudruh. Ale k věci: Bohnice jsou v tom trochu nevinně, do úst si je neberte. Sídlišťané využívají MHD víc, než si myslíte (co by jinde dali za autobusovou linku v parametrech linky 200). Přes Troju to střihají ve většině příměšťáci, protože vidí (navigace vidí), jak D8 + Cínovecká + Liberecká + Holešovičky, ev. trasa via Ústecká + Horňátecká + Holešovičky každý den stojí, kdežto sídlištěm projedou a zkouší to dolem Trojskou. Pokud přivřete stavidla tady, problém se přesune, tzn. ještě více zintenzivní na všech výše uvedených komunikacích. Pro Holešovičky by to znamenalo ještě… Číst vice »

Jirka P

No ale o tom celé opatření je. Aby „navigace neviděla“ a tihle zůstali normálně na dálnici. V Holešovičkách se to nijak moc neprojeví, protože na co čekají auta v té Trojské? Na vjezd do Blanky. Ve chvíli, kdy tam čekat nebudou, tak si Blanka vezme víc z Holešoviček a nula od nuly pojde. Pokud Praze 8 tak moc záleží, aby vedly do oblasti Trojského mostu aspoň tři pruhy, tak proč nezprůjezdní Trojskou na svém území, alespoň dolů? To by přece šlo a „řešilo“ by to ten samý „problém“. Ale potíž je, že problém není v Holešovičkách, ty jsou kapacitní dost.… Číst vice »

Petr

A co takhle soudruzi se Středočeského kraje? Ti kteří denně jedou autem do Prahy?! To je hlavní problém každodenních zácp- nikoliv pohyb obyvatel mezi čtvrtěmi.

Karel II

Ty jsi ale debil

MP22

Nová komunikace s tunelem tudy (https://en.mapy.cz/s/dedegepoza) by to luxusně vyřešila a byl by klid. Troja by si odpočinula, serpentina by mohla být jen pro MHD a něco málo by zmizelo i z Holešoviček a přetížené MÚK u Mostu barikádníků.

Jaaa

A za kolik že by to bylo? Kam by se kolony přesunuly?

Petr S.

Pokud by na tom zase měla parazirovat nějaká svoloč podobně jako např. na pražském DP, tak konečnou cenu si snad radši ani nepředstavovat.

MP22

Kdyby se pro IAD zavřela serpentina a zároveň by byla pořád uzavřena Trojská od té komunikace nahoru, tak by ta indukce zase tak dramatická nebyla… A rezidenti by měly klid. Pohoršilo by si pár domečků dole na Trojské. A kolik by to stálo? No já nevím, ale asi by to vysoké miliardy nemusely být.

Zbynek

Jenže takova kdyby se u nas ZASADNE nedeji.
Minimalne to zarizne PCR.

PetrH

109 metrů výškový rozdíl na 877 metrech délky. Stoupání 12 %, ale pohoda 🙂
Snad by taková komunikace konečně snížila počet aut v Praze.

MP22

To je fakt. Úprava, podjetí Čimické, most přes Trojskou a zklesaní z mostu ke křižovatce po svahu. Šlo by to. Jo stálo by to hodně ale to stál ve své době i Letenský tunel a jak jsme za něj dneska rádi. A víceméně řešil ve své době kontextem dosti podobnou otázku.

https://en.mapy.cz/s/fadugakajo

Petr Šimral

Klesání 12 % dnes opravdu není možné projednat. Mám takovou silnici u baráku…

Obhájce

Pokud se podobně sníží propustnost komunikací na Praze 6, kde sní radní Hrubeš o světelné závoře, tak se jeho ODS kariéra výrazně přiblíží ke konci. Už aby to bylo. To stojí za to.

Eduard Tahoun

Lidé stojící v ranní špičce v kolonách ze Suchdola a Horoměřic většinou nejsou voliči na Praze 6.

Obhájce

Jsou voliči ODS, volí se celá Praha a ve Stř Čechách byli třetí, včetně propadu na Praze – Západ. Spousta dojíždějících v Praze 6 „bydlí“. Budou potřebovat každý hlas. Zase tak dobře to ODS nejde. A jsem si vědom, že Suchdol volí do Suchdola apod. Nicméně to prosazování všeho na sílu fakt nepomáhá. Šance, že jim znovu nevyjde starosta + radní pro dopravu je dost velká.

Gustav

Zkuste se někdy projít pěšky po ulici Jugoslávských Partyzánů ve špičce. Velmi často nejde fyzicky přejít na druhou stranu, protože řidiči jak aut, tak autobusů ignorují základní pravidla a stojí v křižovatkách na přechodech, to opravdu udržitelné není

PetrH

Zrovna na magistrátu by ODS měla jít do opozice už navěky. Skopeček ve středních Čechách taky. Takže jestli kvůli OMH někdo nebude volit ODS tam, taky dobře :).

Čupačups

Pokud se mu to povede, tak budu mít důvod ho naopak volit 🙂

Petr S.

Sražení té holky motorkářem je mj. taky vina článků ve stylu „berte na motorkáře všemožný ohledy, aby oni nemuseli brát ŽÁDNÝ ohledy“

Jimm

Ten motorkář je dement, co objížděl kolonu v místě, kde jsou jízdní směry fyzicky oddělené. Doufám, zebzanto půjde sedět, zabaví mu motorku a řidičák na furt anbude jezdit max. na tříkolce…

Zbynek

Doufejte, ale soudy to obvykle vidi smirliveji. Viz podobny pripad od Zelezne Rudy.

mimochodem

Myslite ten pripad od Javorne, kde dite neprezilo stret s motorkou, protoze babicka zvolila nevhodne misto pro prechazeni (misto dobre znam, jezdim tam kazdej tyden), jakoz i cas pro prechod nutny („decka, pojdte honem, rychle!“)?

Ten pripad, kde motorkar dle konstatovani soudu sice nic neporusil, ale mel jeste vice neporusit?

Joo, tak ten skutecne neni podobny vubec v nicem.

Zbyněk

Ano, Javorná. Motorkář zákon porušil.

Dítě možná zazmatkovalo, ale to u dětí bývá. S tím má dospělý počítat.

§ 4
Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích
Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo
majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život
zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu
pozemní komunikace1), povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních
komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,

Twix

Takový článek jsem asi v životě nečetl. Myslím že zrovna v městském provozu nemají motorkáři obecně moc podpory.

va.ma1537

Ach jo. Množství aut v Praze není konstanta, ale proměná. Silnice navíc znamená růst asilnice míň v podobě uzavírky, zpoplatnění znamená méně. V Holešovičkách, a pod. to bude ucpané stejně.

lol

Silnice navíc znamená plynulejší dopravu! nebo si myslíš jako ekoiqvoš, že když postavíš víc sillnic lidi si koupí víc aut za milion? 😀 Staví se v centru a okolí víc a víc a každý byt má povinně parkovací místo a ty auta tam a odtud nějak dojet musej… MHD trochu pomůže ale není všeřešící a musí být dobře nastavená maximálně motivační ideálně zdarma zde jsou ještě mezery stejně ji město z větší části dotuje, najet na systém, že bude financována z reklamy které prodá napřímo a ušetří miliony za výrobu/distribuci jízdného které činí POHOU 1/5 nákladů tak ať je placeno… Číst vice »

Luk

Pražská MHD je už dneska prakticky zadarmo. Pokud bude úplně zadarmo, nezvýší to počet lidí, kteří ji budou používat místo auta (protože roční kupon má dnes skoro každý, i když jezdí většinou autem – v porovnání s náklady na auto je těch 3650 Kč ročně doslova pakatel).

Petr Šimral

A nyní se položme na otázku, proč to nefunguje…
Nebydlím v Praze, nemám tu super lacinou lítačku. Když jedu na Křižíkovku, tak holt ty dva lístky za jednu stanici metra přežiji (v přepočtu na km je letadlo v první třídě levnější)…
Když jedu třeba na MD ČR, tak jedu autem. Zaparkovat se tam bez problému dá a VHD tam nejezdí…

Zbynek

Zadna VHD nema zastavku pred kazdym domem zvlast. Je treba ocekavat ocekavatelne.

Tomáš Adámek

Proč to nefunguje? Protože se středočeši každé ráno stěhují do Prahy a odpoledne zpět s tím, že to velmi často jinak než autem nejde. Myslím, že to ty řidiče stojící v kolonách moc nebaví a také by raději frčeli třeba vlakem.