Doprava do outletového centra už nebude zdarma. Shuttle bus vystřídá nová linka PID

Průmyslová ulice u Štěrbohol. Foto: Packa / Wikimedia CommonsPrůmyslová ulice u Štěrbohol. Foto: Packa / Wikimedia Commons

V provozu bude denně v časech cca 8:30-20:30 v základním intervalu 30 minut.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Achilles

Bezplatná linka dosud jezdí z Depa Hostivař. Tam nikdo nebydlí, takže pokud tuto linku využíváte, zcela určitě předtím využijete nějaký spoj MHD, ať už metro, tramvaj nebo autobus. A v lince 238 bude platit stejný lístek. V čem je tedy problém?

pesimista

Časová platnost jízdenky?

frank

asi 900 000 pražanů používá nějakou formu tzv Lítačky …

Azkaban

Chápu to správně, že do teď si linku platilo obchodní centrum a od teď to bude dotovat Praha skrze PID?

prt

Outlet bude na provoz přispívat (podobně jako sousední OC Štěrboholy nebo OC Zličín).

Leinad

Jaký se očekává poměr jízdné:město:obchoďák, jaký bude poměr město:obchoďák?
Tipuju že obchoďák to nechce platit vůbec.

Juraj

Zavedení nové linky plně placené městem by musel schválit magistrát, což nevypadá jako tento případ. Spíš Fashion Arena bude přispívat, ale už nechce krýt 100 % nákladů.
Pro město je pořád výhodné mít zajištěnou veřejnou dopravu k obchodní vybavenosti a pro zaměstnance. Navíc když to jezdilo od stanice metra, je tam docela slušná šance, že cestující už stejné jízdenku má.

pesimista

Není to nic jiného než honění si „PR“ všech zúčastněných, protože to v tom intervalu praktický význam nemá skutečně skoro žádný, a to asi ani pro většinu tam zaměstnaných osob, protože začátky i konce jejich směn nejspíš leží mimo dobu, kdy je ta linka v provozu. Vlk se sice nažere, ale ví Bůh, čeho vlastně, když koza je tak hubená, že mu nestojí za zadávení, takže i ona nakonec zůstane celá. Já to tam neznám, ale dodatečný pohled na mapu mě utvrdil v přesvědčení, že dobrovolně by mě tam veřejnou dopravou nedostal nikdo „ani párem volů“, s protože auto ani… Číst vice »

mufiklo

Vždy když jsem tuto linku využil, tak autobus byl narvaný. A to i když tam jezdilo velké Conecto.

pesimista

Nechci být válečným štváčem, ale ten interval je nepoužitelný: i v textu se přece píše, že „Do centra ležícího s sousedství malešické spalovny dosud jezdí většina zákazníků auty, obří parkoviště však bývá zejména o víkendech plné“ = proč asi?
Když pominu, že pro dopravu zboží nakoupeného v takovém centru se VHD většinou vůbec nehodí, čekat zbytečně dlouho na autobus není v současné uspěchané době nic lákavého. Žádné skutečně dobré řešení této situace asi neexistuje.

Honza1

Pod pojmem nehodící se zboží do VHD si představím spíše nějaký baumarket.

frank

Obecně vzato parkoviště je plné u každého nákupního “ ráje“ i když tam už léta třeba jezdí hned 4 autobusové linky jako do sousedního OC Štěrboholy…

Pavel Stařecký

4 linky v intervalu 30-60 minut. Teď je podzim více lidé nakupují. Parkoviště jsou plná.

Dachs

163 15/30/15//30
208 30//30
204 30//60
228 30-60//30-60
+ linky z Kutnohorské

Celkem solidní nabídka MHD na to, jak je to menší OC a kde se nachází. Převažovat tady budou zákazníci z „mimoměsta“, tedy ti, co přijíždějí auty. Navíc je tam velké OBI.

prt

Píšete o jiném obchodu – tento obsluhují i linky v zastávce Zamenhofova.

frank

No a na nedaleký Černý most jezdí vysoce kapacitní metro a asi tucet spojů MHD autobusů plus příměstská a meziměstská doprava a stejně jsou tam všechna parkoviště nákupního centra plná . Čili představa, že zrovna Fashion aréně by MHD pomohlo je celkem naivní. Tím vůbec nepodporuji dopravu auty, jen konstatuji, že průměrný klient těchto mega OC tam nejede s taškou na kolečkách nebo s báglíkem. Popravdě bydlím nepříliš daleko od tohoto ostrova výprodeje značek a nikdy jsem tam od jeho otevření nebyl. Nemám tu potřebu, za mě je to úplně zbytečný místo 🙂

Leinad

V dobách dávno minulých sloužilo parkoviště obchoďáku i jako P+R. Je to na okruhu, u konce dálnice a zastávku busem(většina lidí pěšky) na metro.

frank

to už je ovšem doba dávno minulá nemluvě o tom, že bylo plné o večer a o víkendech …

karel_treti

Tak zrovna toto OC má jedno parkoviště na povrchu a skoro stejnou plochu o patro níž v podzemí. Všichni se tlačí na tu povrchovou část a dole je skoro prázdno. I když sněží nebo prší nebo v letě paří slunce a je výhodnější být v pohodě dole ve stínu nebo si v suchu vklidu uložit nákup do auta. Nevím čím to je, ale je to zajímavý sociologický jev, jak parkujici přemýšlí.

v.sp

Přemýšlí dle zkušenosti z mnoha podzemních parkovišť (resp. parkovacích budov): úzká místa, sloupy, rampy kde si odřou kola.
A jako naschvál zaparkují na druhém konci od vchodu, protože to tam neznají a narozdíl od povrchu prostě není vidět, kde ty obchody jsou.

pesimista

Dobře, ovšem každá odjinud a jinam, takže v nejlepším případě interval stejně 15 minut. A protože k depu metra v Hostivaři jezdí jen ta linka č. 238, tak o možném nějakém prokladu stejně ani hovořit nelze.

Twix

Je to i tím že spousta lidí tam o víkendu přijede z jiné strany než odkud jede ta MHD, tj. ne z Prahy. Do Metropole Zličín jezdí MHD hodně lidí (zrovna tam se nemusí jezdit jen na nákupy rozměrných věcí) a stejně je parkoviště plné, často aut ze Středočeského nebo Plzeňského kraje.

rodilyslavkovak

nakupujou se tam hadry … pokud zrovna nekupujete zimní kabáty, stačí jedna větší taška ….

Emanuel

Se tam prodávají hadry a ne nábytek a bílé zboží…

pesimista

Že to je „velkohadrárna“, to je zřejmé z názvu, ale tak jako nepůjdete pro 3 čerstvé rohlíky k snídani do hypermarketu či OC, tak sem asi nepůjdete pro tričko a ternýrky nebo pro ručník, kapesníky a ponožky – ty jen možná přikoupíte k jinému velkému nákupu. A i když textilní zboží není příliš těžké, objemné bývá dost a často je třeba je i ochránit před pomačkáním – a to je ve VHD rozhodně méně snadné než v autě. A k tomu je třeba jetě přičíst i nelákavost dlouhého čekání na autobus.

DavidS

Já ho používám a úplně v pohodě. Většinou je dost plný. Mimochodem tím zbožím, které se nehodí přepravovat VHD, myslíte dvě či tři papírové tašky? s oblečením? 😀 Tak vás můžu ujistit, že to jde naprosto v pohodě.

pesimista

Jistě, možné je všechno, ale nemusí to být pohodlné ani příjemné. Kdyby díky kratším intervalům nebylo třeba sledovat čas zbývající do odjezdu zamýšleného spoje, byly by takové nákupy rozhodně mnohem přitažlivější, byť množství aut na parkovišti by to asi stejně příliš nezmenšilo. Půlhodina je na současné zvyklosti Pražanů příliš dlouhá.

Tom

Nevíte, kdo to bude jezdit?

Matěj P.

Vega Tour jako dosud

kubiqcz

také autobus zůstane stejný. https://seznam-autobusu.cz/vuz/120339

Juraj