regio-vlak

Dopady leteckého neštěstí v Jižní Koreji: Jeju Air zruší téměř dva tisíce letů, tamní ministr dopravy rezignuje

Boeing 737-800 společnosti Jeju Air. Foto: Aero Icarus / Wikimedia CommonsBoeing 737-800 společnosti Jeju Air. Foto: Aero Icarus / Wikimedia Commons

Nehoda letu Jeju Air 7C2216 je jednou z nejhorších leteckých katastrof v historii Jižní Koreje.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Nechápu tyto naprosto nesmyslné kroky.

Tuaer

Občas mám i naději, že lidstvo je inteligentní živočišný druh. A pak se vždycky objeví někdo jako vy.

Sáček

Přitom by stačilo zbavit se té zdi na konci ranveje. To byla jediná příčina proč to dopadlo tak tragicky.

Jan

Šimek Krampol to říkali už za Husáka, při minutovém zpoždění vlaku vracejí jízdné…

FrenkyUL

Jasně, v Japonsku.

David

Ten přístup je při české podmínky úplně scifi. Například, když někdo na koridoru večer s minimem provozu na zrekonstruovaným nádraží, kde pak není žádný zabezpečení lepší než to z CK, pustí 2 vlaky proti sobě… Tak vedení za od SŽ nepřijde ani o odměny.

Avoda

Policisté v civilu s vizáží potetovaných kriminálníků na mítinku tehdy obyčejného politika Babiše zmlátí psychicky nemocného kluka.
Vyšetřuje to inspekce MV, jejíž šéf Dragoun, který mimo jiné získal titul JUDr. jako rychlokvaška v Plzni, byl do funkce jmenován právě oním politikem (Babišem), vynáší na veřejnost informace ještě během šetření.

Nejen že neletí oni policisté i samotný šéf inspekce, ale ministr vnitra Rakušan s mlácením lidí „jeho“ policisty na předvolebních mítincích souhlasí a tak vláda Fialy za odměnu tuto osobu (Dragouna) jmenuje do jedné z nejvyšších funkcí v české justici – vrchním státním zástupcem v Olomouci. Rychlokvašku z Plzně.

Zdeněk

Jak to souvisí s tématem?,?

Jaaa

Jde o přístup politiků k jejich oboru zodpovědnosti. Tady je to blíž úrovni SSSR i u na západ hledících stran – hlavně si udržet funkce. O stranách koukajících na východ ani nemluvě.

Kde je ta tolik propíraná politická zodpovědnost? U nás neexistuje.

JiVe

co to meleš?

Pave69

Myslím to není tak moc o národnosti, jako spíš o oborové „zaprděnosti“. Dráhy se řídí hlavně pravidlem „dělalo se to tak vždycky“, zatímco letectví je hodně mezinárodní a přebírá bezpečnostní know-how. Za národní specifikum bych spíš považoval, že pravidla stavby runwayí neprobublala až do jižní Koreje. Ovšem česká letiště nemám obhlédnutá tak, abych mohl tvrdit, že je to u nás lepší.

MajsterN

No a nechtej vedet, co by se stalo v Japonsku, kdyby poslali vlaky proti sobe. To by se tam zavrazdila asi pulka zeleznicaru.

Ja si naopak myslim, ze to souvisi naprosto presne s tim, jake standardy a ocekavani mají lidi od toho, co delaji.. takze narodnostni rozdily. Prumerny zamestnanec JP zeleznice asi ma jiny pohled na to, jak delat veci, nez cesky rezijkar.

Průvodce původní Aleš

Za střízliva by tam ty vlaky proti sobě neposlali, protože mají takové bezpečnostní standardy, které to neumožní.

Pave69

Máte o Japonsku přehnané mínění, přesně podle afrického přísloví „vzdálené bubny lépe zní“. V Japonsku jsem byl, první vlak kterým jsem jel, nabral na cestě o délce asi 1,5 h zpoždění kolem 40 min, nevracel nikdo nic. Celou dobu tam stál ten jejich průvodčí v generálském mundůru a tvářil se co nejvíc nenápadně 🙂

Pezos

Letectví: nejdůležitější je, co máme udělat, aby se to pokud možno neopakovalo
Železnice: nejdůležitější je najít, koho za to potrestáme

Pave69

Ano, ale objektivně si řekněme, že vypnutí špatného motoru je tady celosvětově minimálně potřetí, pokaždé 50+ mrtvých a pořád si někteří piloti hážou mincí, než aby si to ověřili. Je to trapné zmiňovat, ale dá se i zavolat personálu dozadu, jestli je z okýnek vidět, který motor má problém.

David

Jsem zvědav, jaký ponaučení/opatření se po ty železniční nehodě na železnici stane – si treba nějaký ten odstavec, že by fira neměl projet návěstidla zažlutí a nebo zvýrazní boldem.

zyx

Ten korejský ministr je ministrem dopravy a nikoliv ministrem letectví. Já bych spíš řekl, že na dráze se ta odpovědnost na straně institucí lépe „rozmělnění“ a není na koho přímo ukázat a tak heslo „my nic“ vyhrává. To v letectví je to nastavené více personálně, kdo nese tu odpovědnost. Proč tomu tak je, to je věc jiná. PS: A případ Dragouna byl uveden správně. Kdo o tom něco četl více, může se mu udělat nevolno z propojení politických špiček, s policí a vedením justice. A všichni dále sedí na svých funkcích nebo budou ty funkce chtít ve volbách obhajovat. A… Číst vice »